Zinho Vanheusden (2023, gehuurd)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Antti Opdam schreef: 26 jul 2022, 10:17 Denk je dat dit zo is of is dit zo?

Klinkt eigenlijk wel logisch als je die terugkoopoptie na anderhalf / twee jaar laat ingaan.
Neem van me aan dat dit zo is.
AZ gaat namelijk nooit even een speler voor 12M kopen. Standard (waar ook volop verbazing over was) destijds voor dat recordbedrag ook niet, daar zitten natuurlijk wel garanties aan vast en dan is het mooi om dit seizoen, waar je hem huurt, te kunnen bepalen of je denkt aan de doelstellingen te kunnen voldoen die je op papier heeft vast gelegd.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

De Rode Baron schreef: 26 jul 2022, 10:35 Neem van me aan dat dit zo is.
AZ gaat namelijk nooit even een speler voor 12M kopen.
Maar hoe zit de constructie nu exact in elkaar dan?

Wie kan op welk moment dan 12 miljoen betalen?
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Antti Opdam schreef: 26 jul 2022, 10:41 Maar hoe zit de constructie nu exact in elkaar dan?

Wie kan op welk moment dan 12 miljoen betalen?
AZ huurt hem voor 1 seizoen. Groeit hij uit dit seizoen tot een duidelijke meerwaarde voor het elftal zal AZ 12M betalen.
Na 2 seizoenen zal Milan hem terug kopen (mits aan de doelstellingen wordt voldaan) voor een x bedrag waar AZ bepaald niet slechter van wordt.
Welke beer op de weg zie jij dan?
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 26 jul 2022, 10:41 Maar hoe zit de constructie nu exact in elkaar dan?

Wie kan op welk moment dan 12 miljoen betalen?
Als ik een gooi mag doen dan denk ik iets in de trant van:
Optie tot koop is +- 5 miljoen
Huur is 1 miljoen
Na 2 of 3 jaar) (met huur erbij is jaar extra) kan Inter hem terug kopen voor max 12 (het eerste recht) .
Winst AZ zou dan +- 6 kunnen zijn, als hij het bv heel goed doet en weer international wordt.
Als hij minder presteert is AZ vrij om hem voor lagere bedragen aan anderen te slijten etc.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

De Rode Baron schreef: 26 jul 2022, 10:51 AZ huurt hem voor 1 seizoen. Groeit hij uit dit seizoen tot een duidelijke meerwaarde voor het elftal zal AZ 12M betalen.
Na 2 seizoenen zal Milan hem terug kopen (mits aan de doelstellingen wordt voldaan) voor een x bedrag waar AZ bepaald niet slechter van wordt.
Welke beer op de weg zie jij dan?
1. AZ gaat toch geen 12 miljoen betalen?
2. Ik neem aan dat dit x-bedrag hoger ligt dan de 12 miljoen?
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

FugAZi schreef: 26 jul 2022, 10:55 Als ik een gooi mag doen dan denk ik iets in de trant van:
Optie tot koop is +- 5 miljoen
Huur is 1 miljoen
Na 2 of 3 jaar) (met huur erbij is jaar extra) kan Inter hem terug kopen voor max 12 (het eerste recht) .
Winst AZ zou dan +- 6 kunnen zijn, als hij het bv heel goed doet en weer international wordt.
Als hij minder presteert is AZ vrij om hem voor lagere bedragen aan anderen te slijten etc.
Ik neem aan dat het ook zoiets is.

Die 12 miljoen kan - logisch redenerend - toch alleen maar op de terugkoopoptie zien ...
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Antti Opdam schreef: 26 jul 2022, 11:48 1. AZ gaat toch geen 12 miljoen betalen?
2. Ik neem aan dat dit x-bedrag hoger ligt dan de 12 miljoen?
Als het net als bij Standard is geregeld dan kan het nog zo zijn dat AZ wel 12 betaald, maar dat daaraan gekoppeld Inter hem gelijk weer terugkoopt voor 17. = winst 5 miljoen + het gebruik hebben kunnen maken van de speler.

Ik kijk er niet zo vreemd van op dat Inter zoiets zou bedenken omdat Italianen ooit een totaal ander transfersysteem hadden en die cultuur nog altijd wel een beetje erin zit. Zo zie je wel vaker transfers die er voor ons enigzins vreemd uit zien gebeuren in Italië.
Laatst gewijzigd door DeZuivelDuivel op 26 jul 2022, 16:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
hihacorner
Supporter
Berichten: 220
Lid geworden op: 30 jun 2021, 07:04

Wie kan mij aanwijzen waar het staat dat Inter een terugkoopoptie heeft bedongen? Dat zie ik namelijk nergens behalve dan in de deal destijds met Standard. Maar dat was ook geen huurdeal. Het is toch raar om nu al een koopoptie te nemen op een speler die nog van jou is? Wat ik wél lees is dat Inter de koopoptie van AZ kan afkopen. Dat is iets heel anders.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

hihacorner schreef: 26 jul 2022, 13:46 Wie kan mij aanwijzen waar het staat dat Inter een terugkoopoptie heeft bedongen? Dat zie ik namelijk nergens behalve dan in de deal destijds met Standard. Maar dat was ook geen huurdeal. Het is toch raar om nu al een koopoptie te nemen op een speler die nog van jou is? Wat ik wél lees is dat Inter de koopoptie van AZ kan afkopen. Dat is iets heel anders.
viewtopic.php?p=753263#p753263

Maar mijn juridisch Italiaans laat ook nog wel eens te wensen over.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 26 jul 2022, 13:22 Als het net als bij Standard is geregeld dan kan het nog zo zijn dat AZ wel 12 betaald, maar dat daaraan gekoppeld Inter hem gelijk weer terugkoopt voor 17. = winst 5 miljoen + het gebruik hebben kunnen maken van de speler.

Ik kijk er niet zo vreemd van op dat Inter zoiets zou bedenken omdat Italianen ooit een totaal ander transfersysteem hebben en die cultuur nog altijd wel een beetje erin zit. Zo zie je wel vaker transfers die er voor ons enigzins vreemd uit zien gebeuren in Italië.
Zal wel belasting technisch aantrekkelijk zijn. Lijkt me links om of rechts om een prima deal voor alle partijen.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

De Rode Baron schreef: 26 jul 2022, 10:51 AZ huurt hem voor 1 seizoen. Groeit hij uit dit seizoen tot een duidelijke meerwaarde voor het elftal zal AZ 12M betalen.
Na 2 seizoenen zal Milan hem terug kopen (mits aan de doelstellingen wordt voldaan) voor een x bedrag waar AZ bepaald niet slechter van wordt.
Welke beer op de weg zie jij dan?
Welke beren er op de weg zijn? Ik zie er wel een paar...
- Is Vanheusden na 1 seizoen 12 miljoen waard?
- AZ dient 12 miljoen te betalen. Ongeveer het dubbele van de duurste transfer uit de geschiedenis. Wat doet dat met de financiele stevigheid van de club?
- Wat gebeurt er als er niet aan doelstellingen wordt voldaan? Dan geldt er geen terugkoop? Dan zit AZ met een speler waarvoor ze 12 miljoen hebben betaald?
- Wat als Vanheusden na 2 seizoenen veel meer waard is - wordt AZ dan ook gecompenseerd?
- Wat als Vanheusden geblesseerd raakt en afgekeurd wordt? Koopt Milan hem dan ook terug?

Ik zie vooral risico's aan de kant van AZ....
hihacorner
Supporter
Berichten: 220
Lid geworden op: 30 jun 2021, 07:04

Antti Opdam schreef: 26 jul 2022, 14:37 viewtopic.php?p=753263#p753263

Maar mijn juridisch Italiaans laat ook nog wel eens te wensen over.
Ah oké, dat komt dus rechtsreeks van de Inter website. Dan draai ik even 180 graden en ga ik er dus van uit dat Inter een terugkoopoptie heeft ipv de mogelijkheid om de aankoopoptie van AZ af te kopen. Overigens staat er in de Chinese versie van de site niets over een terugkoopoptie. Maar voor hun zijn contracten sowieso een relatief begrip.

In reactie op de tweet zegt iemand dat AZ 1M betaalt voor de huur, de optie 5 à 6M bedraagt en de terugkoopoptie (binnen 2 jaar na eventuele koop door AZ) 12M. Even in het midden latend of die terugkoopoptie nou een garantie is voor AZ (verplicht onder voorwaarden) of juist voor Inter (niet-verplicht), als die cijfers kloppen is dit toch wel een werelddeal.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

hihacorner schreef: 26 jul 2022, 17:52 Ah oké, dat komt dus rechtsreeks van de Inter website. Dan draai ik even 180 graden en ga ik er dus van uit dat Inter een terugkoopoptie heeft ipv de mogelijkheid om de aankoopoptie van AZ af te kopen. Overigens staat er in de Chinese versie van de site niets over een terugkoopoptie. Maar voor hun zijn contracten sowieso een relatief begrip.

In reactie op de tweet zegt iemand dat AZ 1M betaalt voor de huur, de optie 5 à 6M bedraagt en de terugkoopoptie (binnen 2 jaar na eventuele koop door AZ) 12M. Even in het midden latend of die terugkoopoptie nou een garantie is voor AZ (verplicht onder voorwaarden) of juist voor Inter (niet-verplicht), als die cijfers kloppen is dit toch wel een werelddeal.
Dat betekent dat als Vanheusden het erg goed doet, dat je hem maximaal 2 jaar hebt en maximaal 5 a 6M op hem kan verdienen (tenminste als Vanheusden dan ook akkoord is terug te gaan naar of via Inter)
we can come an end
hihacorner
Supporter
Berichten: 220
Lid geworden op: 30 jun 2021, 07:04

differentcook schreef: 26 jul 2022, 18:00 Dat betekent dat als Vanheusden het erg goed doet, dat je hem maximaal 2 jaar hebt en maximaal 5 a 6M op hem kan verdienen (tenminste als Vanheusden dan ook akkoord is terug te gaan naar of via Inter)
3 jaar inclusief huur, en een centrale verdediger voor "slechts" 12M verkopen terwijl je hem anders helemaal niet had kunnen halen, vind ik nog steeds prima. Als je een verdediger voor 6M haalt en hij tekent voor 4 jaar, ben je ook blij als je er na 3 jaar 12M voor krijgt. Zeker als hij je tegen die tijd de CL in heeft geholpen.

Ik snap dat we in plaats van hem iemand anders zouden kunnen halen waar we wél de hoofdprijs voor kunnen vangen, bij onze centrale verdedigers zijn stellen de opbrengsten sowieso al weinig voor.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Eerst maar eens zien of hij
1) fit wordt,
2) daadwerkelijk van toegevoegde waarde is op het veld.

Gezien het nabije verleden van AZ mag ik hopen dat er vanuit de technische leiding geen onverantwoorde financiële risico's zijn genomen.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
AZaanstreek67
Glory-hunter
Berichten: 97
Lid geworden op: 10 mei 2017, 11:07

Weet iemand trouwens hoe het met hem staat? Traint hij met de groep? Wanneer kunnen we hem fit verwachten?
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 786
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

Ik heb ergens gelezen, maar vraag niet waar #-o , dat hij er niet is voor eind augustus.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

AZ 4 Life schreef: 11 aug 2022, 10:14 Nu vind ik jou dan weer heel negatief. Je doet net alsof hij er al meer dan een jaar uit ligt. Hij ligt er pas sinds februari uit en is alweer een tijdje op de weg terug.
Wanneer heeft jij voor een langere periode wekelijks zijn wedstrijden gespeeld? Ik denk, voordat hij weer echt op zijn oude niveau zit, we wel een hele tijd verder zijn.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

De Rode Baron schreef: 11 aug 2022, 11:05 Wanneer heeft jij voor een langere periode wekelijks zijn wedstrijden gespeeld? Ik denk, voordat hij weer echt op zijn oude niveau zit, we wel een hele tijd verder zijn.
Ik wilde zeggen: afgelopen seizoen. Maar daar zat ook een onderbreking van enkele weken tussen.
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 786
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

AZ 4 Life schreef: 11 aug 2022, 13:13 Ik wilde zeggen: afgelopen seizoen. Maar daar zat ook een onderbreking van enkele weken tussen.
Wij zijn gewoon een revalidatie centrum voor die gast. De huurprijs zal wel minimaal zijn of te declareren bij de zorgverzekering. Aan zulke gasten heb je toch helemaal niets de komende maanden. Met veel bravoure binnen halen maar spelen ? Wellicht na de winterstop in januari. :twisted:
Plaats reactie