Mees de Wit (2027)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Volgens mij was Kerkez zwaarder geblesseerd dan het leek. Na afloop liep hij flink mank, met een zak ijs op z'n linkerbeen. Jammer want hij zat als één van de weinigen wél lekker in de wedstrijd. Mees de Wit brengt meestal ook strijd en agressie maar deze invalbeurt deelde hij in de malaise.
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1122
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

Kerkez oogt al een paar weken vermoeid. Waarom Jansen dan niet in de wedstrijden tegen Volendam en Excelsior begint met De Wit is mij een raadsel. Had je nu wellicht een fittere Kerkez gehad en een 'noodzakelijke' wissel bespaard
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Joostess schreef: 19 feb 2023, 07:29 Kerkez oogt al een paar weken vermoeid. Waarom Jansen dan niet in de wedstrijden tegen Volendam en Excelsior begint met De Wit is mij een raadsel. Had je nu wellicht een fittere Kerkez gehad en een 'noodzakelijke' wissel bespaard
Kerkez kreeg in de tweede helft een knietje van Dilrosun op zijn bovenbeen waar ie last van had.

Mees de Wit is toch geen verdediger. Van origine aanvaller en dat zie je terug. Wil meters maken langs de lijn maar als het puur om rustig verdedigen gaat is niet zijn ding. Juist dat hadden wij in die slotfase nodig om te overleven. Maar ja wat zat er verder op de bank.
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1122
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

Ik had dat knietje van Dilrosun niet gezien dus dan is de wissel logisch. Maar los van dat knietje moet de staf van AZ in de weken vooraf toch ook gezien hebben dat Kerkez er aan het einde van de wedstrijd tegen Volendam en Excelsior doorheen zat? Dat je Kerkez hard nodig hebt in de eindfase tegen Feyenoord had iedereen kunnen bedenken. Behalve Jansen dan. Juist op linksback heb je nog een eredivisiewaardige vervanger.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Joostess schreef: 19 feb 2023, 10:26 Ik had dat knietje van Dilrosun niet gezien dus dan is de wissel logisch. Maar los van dat knietje moet de staf van AZ in de weken vooraf toch ook gezien hebben dat Kerkez er aan het einde van de wedstrijd tegen Volendam en Excelsior doorheen zat? Dat je Kerkez hard nodig hebt in de eindfase tegen Feyenoord had iedereen kunnen bedenken. Behalve Jansen dan. Juist op linksback heb je nog een eredivisiewaardige vervanger.
Met je eens dat Kerkez ontzien moet worden. Maar zijn vervanger Mees de Wit is verdedigend helemaal niet eredivisie waardig.
Gebruikersavatar
sister of mercy
Oude garde
Berichten: 1419
Lid geworden op: 29 jan 2004, 17:24
Locatie: oudorp
Contacteer:

Doordat de selectie niet in balans is, wordt er al maanden roofbouw gepleegd op de spelers.

Waarom heeft AZ zoveel blessures? Rarara
met de juiste balans tussen kwaliteit en strijd, kan je verder komen dan je eigen doelen
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Joostess schreef: 19 feb 2023, 07:29 Kerkez oogt al een paar weken vermoeid. Waarom Jansen dan niet in de wedstrijden tegen Volendam en Excelsior begint met De Wit is mij een raadsel. Had je nu wellicht een fittere Kerkez gehad en een 'noodzakelijke' wissel bespaard
Ze hadden wel 8 dagen rust gehad natuurlijk, sinds Excelsior.
Gatalin
Supporter
Berichten: 238
Lid geworden op: 24 jan 2009, 14:06
Locatie: Amersfoort

Had hij zijn agenda niet bijgewerkt? Hij viel in alsof hij net wakker was gemaakt. En bij een beetje scheidsrechter had hij al meteen een gele kaart te pakken gehad. Eerst vroeg ik mij af waarom Kerkez zo lang moest blijven aanmodderen, terwijl hij er duidelijk doorheen zat, maar achteraf was ik blij dat die wissel nog zo lang duurde...
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Was verdedigend in balbezit héél slecht vanavond, maar compenseerde dat nog een beetje met zijn aanvallende impulsen. Op de helft van de tegenstander was ie prima, maar op eigen helft... ben blij dat geen enkele van zijn vele foutjes een tegengoal opleverde.
____________
Hoc est nihil
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9151
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Ik vond hem niet eens prima op de helft van de tegenstander.
Aankoop niveautje Donny Gorter dit.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
DeTorenburch
Oude garde
Berichten: 1193
Lid geworden op: 31 jan 2023, 13:55

Volgende keer maar Finn Stam erin of iemand van onder de 18. Mees de Wit snapt niks van verdedigen en komt kwaliteit te kort voor de manier waarop hij denkt te kunnen aanvallen.

Deze man is een slechtere aankoop dan Witry ooit is geweest.
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1822
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Hij is een constante bron van onrust in de verdediging en brengt bijna altijd z'n medespelers in moeilijkheden met die achterlijke balletjes zijwaarts en naar achteren.
DeTorenburch
Oude garde
Berichten: 1193
Lid geworden op: 31 jan 2023, 13:55

AlkmaarForever schreef: 12 mar 2023, 09:14 Hij is een constante bron van onrust in de verdediging en brengt bijna altijd z'n medespelers in moeilijkheden met die achterlijke balletjes zijwaarts en naar achteren.
Hij moet lekker gaan straatvoetballen. In niets toont hij aan dat hij een degelijke prof is. Geen spelinzicht, geen inzicht in eigen kwaliteiten. Daarnaast lijkt het spel ook niet serieus te nemen met z’n zogenaamde samba acties rond de eigen 16 meter.
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

DeTorenburch schreef: 12 mar 2023, 07:29 Volgende keer maar Finn Stam erin of iemand van onder de 18. Mees de Wit snapt niks van verdedigen en komt kwaliteit te kort voor de manier waarop hij denkt te kunnen aanvallen.

Deze man is een slechtere aankoop dan Witry ooit is geweest.
Deze man heeft AZ naar de overwinning op ajax geleid. Witry heeft écht niks voor de club betekend. Maar eens. Elke keer als M. de Wit erin komt, heb ik bibberende handjes.
____________
Hoc est nihil
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6560
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Grifo schreef: 12 mar 2023, 10:23 Deze man heeft AZ naar de overwinning op ajax geleid. Witry heeft écht niks voor de club betekend. Maar eens. Elke keer als M. de Wit erin komt, heb ik bibberende handjes.
Witry knalde in zijn eerste wedstrijd gelijk de winnende goal in de kruising...
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

SimonPoulsen schreef: 12 mar 2023, 10:45 Witry knalde in zijn eerste wedstrijd gelijk de winnende goal in de kruising...
Witry liet bij zijn allereerst actie in shirt van AZ direct zijn tegenstander lopen, waardoor AZ thuis tegen Celtic eigenlijk meteen al geen kans meer had om door te gaan.
____________
Hoc est nihil
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6560
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Grifo schreef: 12 mar 2023, 12:02 Witry liet bij zijn allereerst actie in shirt van AZ direct zijn tegenstander lopen, waardoor AZ thuis tegen Celtic eigenlijk meteen al geen kans meer had om door te gaan.
Op een voor hem compleet vreemde positie. Wanbeleid van AZ.
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

SimonPoulsen schreef: 12 mar 2023, 12:03 Op een voor hem compleet vreemde positie. Wanbeleid van AZ.
Zeker. Neemt de negatieve hoofdrol van hem in zijn eerste wedstrijd echter niet weg, terwijl jij iets positiefs benoemde over zijn 'eerste wedstrijd'. Ik heb dan toch echt een andere wedstrijd gezien.

Dat doelpunt in de kruising ooit is dan ook wel echt het enige positieve wapenfeitje van hem bij onze club. Of heeft ie ook nog een tweede goal gemaakt?
____________
Hoc est nihil
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6560
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Grifo schreef: 12 mar 2023, 12:20 Zeker. Neemt de negatieve hoofdrol van hem in zijn eerste wedstrijd echter niet weg, terwijl jij iets positiefs benoemde over zijn 'eerste wedstrijd'. Ik heb dan toch echt een andere wedstrijd gezien.

Dat doelpunt in de kruising ooit is dan ook wel echt het enige positieve wapenfeitje van hem bij onze club. Of heeft ie ook nog een tweede goal gemaakt?
Ik dacht, ach, laat ik die gozer zn enige bijdrage nog even in gedachte roepen. Voordat zijn naam verstoft in het niets.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2336
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

DeTorenburch schreef: 12 mar 2023, 09:54 Hij moet lekker gaan straatvoetballen. In niets toont hij aan dat hij een degelijke prof is. Geen spelinzicht, geen inzicht in eigen kwaliteiten. Daarnaast lijkt het spel ook niet serieus te nemen met z’n zogenaamde samba acties rond de eigen 16 meter.
Ouwehoer niet zo slap, aanvallend laat hij altijd leuke dingen zien en is daarin dreigender dan Kerkez en bijna dreigender dan Karlsson zelfs als linksback. Misschien maar eens als linksbuiten proberen
Plaats reactie