Mees de Wit (2027)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Wat was deze allemaal aan het doen. Kutpasses, struikelen over zijn eigen poten, bizarre overtredingen maken en aanvallend niets toevoegen. Wat een aanfluiting voor 3 miljoen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6364
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Langedijk schreef: 07 jan 2023, 19:51 Wat een aanfluiting voor 3 miljoen.
"Hohoho, er zijn in deze tijden echt geen spelers meer te krijgen onder de drie miljoen.
Dat betaal je er voor."

Las ik hier toen Mees de Wit werd aangetrokken.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Ferry schreef: 07 jan 2023, 19:53 "Hohoho, er zijn in deze tijden echt geen spelers meer te krijgen onder de drie miljoen.
Dat betaal je er voor."

Las ik hier toen Mees de Wit werd aangetrokken.
Dat moet een citaat zijn van iemand die voornamelijk schaatsen, sjoelen en korfbal volgt
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1114
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

Ik vond hem juist 1 van de lichtpuntjes van gisterenavond. Verdedigend sterk, haalde een paar keer de aanval van Vitesse er uit. Mocht Kerkez toch vertrekken heb je zijn vervanger wat mij betreft al in huis.
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1306
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

Joostess schreef: 08 jan 2023, 06:50 Ik vond hem juist 1 van de lichtpuntjes van gisterenavond. Verdedigend sterk, haalde een paar keer de aanval van Vitesse er uit. Mocht Kerkez toch vertrekken heb je zijn vervanger wat mij betreft al in huis.
Verdedigend was het best oke, die Manhoef is best lastig te verdedigen. Maar aanvallend was het om te janken, Karlsson stond telkens te kijken zo van "waar blijft ie nou?"
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1114
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

De kracht van een opkomende back zit 'm ook vooral in de samenwerking met de buitenspeler. En die was gisteren vooral afwezig dus dan wordt het voor de Wit ook lastig
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Joostess schreef: 08 jan 2023, 06:50 Ik vond hem juist 1 van de lichtpuntjes van gisterenavond. Verdedigend sterk, haalde een paar keer de aanval van Vitesse er uit. Mocht Kerkez toch vertrekken heb je zijn vervanger wat mij betreft al in huis.
Speelde naar behoren (laten we zeggen 6.5-7), en zeker niet zo slecht als aantal forummers beweren
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
bk wcm
Fanatic
Berichten: 576
Lid geworden op: 06 apr 2005, 09:27
Locatie: west coast

Ïk vond hem ook verdienstelijk spelen . Karlsson laat je er aanvallend gewoon slecht uitzien met die net niet ballen van hem.
Iedereen is voor AZ en AZ is voor iedereen.
En ik hef het glas op jouw gezondheid, want jij staat niet alleen.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6364
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Kasanwirjo gaat voor 1,5 miljoen naar Feyenoord. AZ haalde eerder in 2022 voor 2,3 - 3 miljoen Mees de Wit met nog een jaar contract. Mogen we stellen dat we veel te veel betaald hebben voor onze Mees?

Even een bloemlezing van april/mei 2022
Dat zijn tegenwoordig marktconforme prijzen. De Rode Baron dacht hem ook voor een half miljoen op te halen maar dat is dus gewoon niet meer realistisch.
Ik wilde aangeven dat jouw gestelde aankoopbedragen te laag zijn ingeschat. Mees de Wit is nu maal vier.
De markt zegt dat dit normaal is dus zal je daar in mee moeten.
Nieuwe markt, nieuwe prijzen
Kijk even hoeveel Groningen vangt voor een gozer met een jeugdcontract die nog geen vijftien wedstrijden heeft gespeeld. Dus ja, XXXX heeft gelijk. Dat is de huidige markt.
Bjorn Meijer een ‘toptalent’ noemen is natuurlijk lachwekkend op dit moment. Meijer is een omhoog geschreven talent die net aan een half seizoen speelt.
Die prijsstijging is zowel nationaal als internationaal gaande.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ferry schreef: 20 jan 2023, 19:07 Kasanwirjo gaat voor 1,5 miljoen naar Feyenoord. AZ haalde eerder in 2022 voor 2,3 - 3 miljoen Mees de Wit met nog een jaar contract. Mogen we stellen dat we veel te veel betaald hebben voor onze Mees?

Even een bloemlezing van april/mei 2022
Vul hier Kasanwirjo in onder de vijfhoek en je ziet dat Mees het verschil van 800k misschien wel waard kan zijn:
https://www.sofascore.com/nl/speler/mees-de-wit/893559
Al zit volgens transfermarkt Feyenoord onder de marktwaarde en zat AZ erboven (onder verdenking van Feyenoord - als reactie op het lijstje van Slot - te willen aftroeven, net als bij Beukema en evt. Bullaude)
we can come an end
Elmpie.
Fanatic
Berichten: 607
Lid geworden op: 04 jun 2022, 09:25

ik vind een iets meer betalen voor een goede stand-in zoals De Wit niet eens verkeert, vind een miskoop zoals Witry dan eerder een fout.

Daarbij toevoegend dat ze omgekeerd onder waarschijnlijke druk van AZ ook Bullaude hebben gehaald voor 7,5 miljoen die nu bij 021 speelt :lol:.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Klei. schreef: 20 jan 2023, 20:05 ik vind een iets meer betalen voor een goede stand-in zoals De Wit niet eens verkeert, vind een miskoop zoals Witry dan eerder een fout.

Daarbij toevoegend dat ze omgekeerd onder waarschijnlijke druk van AZ ook Bullaude hebben gehaald voor 7,5 miljoen die nu bij 021 speelt :lol:.
Ik denk dat we in het geval van Bullaude goed zijn weggekomen en Feyenoord hier wel van baalt. Krijgt nauwelijks tot nooit speelminuten in het eerste. Spelen bij Feyenoord O21 is troostelozer dan bij Jong AZ, gezien het niveau van de competitie en de belangstelling.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

differentcook schreef: 20 jan 2023, 19:32 Vul hier Kasanwirjo in onder de vijfhoek en je ziet dat Mees het verschil van 800k misschien wel waard kan zijn:
https://www.sofascore.com/nl/speler/mees-de-wit/893559
Al zit volgens transfermarkt Feyenoord onder de marktwaarde en zat AZ erboven (onder verdenking van Feyenoord - als reactie op het lijstje van Slot - te willen aftroeven, net als bij Beukema en evt. Bullaude)
Als de driehoek het zegt, moet het wel waar zijn :roll:. Of zou een wingback gewoon wat meer voor de goal komen.

Maargoed dit blijft een beetje een loze discussie. AZ haalt ook kerkez voor 2 miljoen (waarvan iedereen dacht dat dat de back up van Mees de Wit zou worden). Hopelijk hetzelfde verhaal met Zanotti (als dat lukt). Beukema voor x ton. Opzich ben ik het wel eens dat Huiberts in de voorgaande seizoen teveel rommel heeft gekocht van 1-2.5 miljoen. Al lijkt er nu wel een duidelijke verandering qua sqouting (en financien?) te zijn die beter lijkt uit te pakken. 1 op 1 spelers eruit pakken t.o.v Feyenoord is alleen een beetje zinloos en flauw.
Elmpie.
Fanatic
Berichten: 607
Lid geworden op: 04 jun 2022, 09:25

SimonPoulsen schreef: 20 jan 2023, 21:22 Als de driehoek het zegt, moet het wel waar zijn :roll:. Of zou een wingback gewoon wat meer voor de goal komen.

Maargoed dit blijft een beetje een loze discussie. AZ haalt ook kerkez voor 2 miljoen (waarvan iedereen dacht dat dat de back up van Mees de Wit zou worden). Hopelijk hetzelfde verhaal met Zanotti (als dat lukt). Beukema voor x ton. Opzich ben ik het wel eens dat Huiberts in de voorgaande seizoen teveel rommel heeft gekocht van 1-2.5 miljoen. Al lijkt er nu wel een duidelijke verandering qua sqouting (en financien?) te zijn die beter lijkt uit te pakken. 1 op 1 spelers eruit pakken t.o.v Feyenoord is alleen een beetje zinloos en flauw.
Dat over Bullaude was ook flauw bedoelt.

Verder is het met aankopen meestal of voldoet aan je verwachting.
De Wit heeft het tot nu toe voor mij prima gedaan(zes/zeventje) als stand in voor Kerkez.
Dat Kerkez opeens zo'n ontwikkeling doormaakt kan je ook van te voren niet voorspellen.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6364
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

SimonPoulsen schreef: 20 jan 2023, 21:22 Maargoed dit blijft een beetje een loze discussie.
Natuurlijk is de ene keer raak en de volgende keer mis. Maar in het geval van Mees de Wit vind ik de rode vlaggen op voorhand duidelijk aanwezig waarom er (in mijn ogen) teveel betaald is.
elmo
Seizoenkaarthouder
Berichten: 311
Lid geworden op: 06 jun 2007, 18:33

Ferry schreef: 20 jan 2023, 19:07 Kasanwirjo gaat voor 1,5 miljoen naar Feyenoord....
Misschien zitten hier wel hoge bonussen en een extra hoge doorverkoopclausule in. Gezien de verwachtingen en zijn spel vorig seizoen. Groningen zal, zeker gezien de positie waarin ze verkeren (slecht op de ranglijst, goed bij kas) toch niet voor een appel en een ei haar spelers wegdoen...

Blijft altijd gissen naar wat er allemaal echt betaald is bij transfers. Tekengeld. Makelaar provisie. Bonussen. Doorverkoop.

Ik vond (en vind) ook dat de Wit voor vrij veel naar AZ is gekomen. Maar denk nog steeds dat het een goede speler is om erbij te hebben. Die kun je niet echt beoordelen op af en toe een wedstrijd of minuten. Matig in sommige wisselbeurten. Maar weer erg sterk in de wedstrijd tegen ajax.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

elmo schreef: 21 jan 2023, 10:22 Misschien zitten hier wel hoge bonussen en een extra hoge doorverkoopclausule in. Gezien de verwachtingen en zijn spel vorig seizoen. Groningen zal, zeker gezien de positie waarin ze verkeren (slecht op de ranglijst, goed bij kas) toch niet voor een appel en een ei haar spelers wegdoen...

Blijft altijd gissen naar wat er allemaal echt betaald is bij transfers. Tekengeld. Makelaar provisie. Bonussen. Doorverkoop.

Ik vond (en vind) ook dat de Wit voor vrij veel naar AZ is gekomen. Maar denk nog steeds dat het een goede speler is om erbij te hebben. Die kun je niet echt beoordelen op af en toe een wedstrijd of minuten. Matig in sommige wisselbeurten. Maar weer erg sterk in de wedstrijd tegen ajax.
Ik lees vooral veel dat ze in Groningen blij zijn om van hem af te zijn. Dat verklaard behoorlijk veel :wink:

OT:

Mees de Wit was gewoon veel te duur, voor dat bedrag had je hele andere spelers kunnen halen. Dan maakt het niet uit of hij 'degelijk' speelt, want zelfs dan blijft het achtervang. AZ moet of investeren in spelers met veel potentie of in spelers met ervaring die het team beter maken. Mees de Wit is geen van beiden. Een Mees de Wit zou je zelf moeten kunnen opleiden.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

DeZuivelDuivel schreef: 21 jan 2023, 11:25 Ik lees vooral veel dat ze in Groningen blij zijn om van hem af te zijn. Dat verklaard behoorlijk veel :wink:

OT:

Mees de Wit was gewoon veel te duur, voor dat bedrag had je hele andere spelers kunnen halen. Dan maakt het niet uit of hij 'degelijk' speelt, want zelfs dan blijft het achtervang. AZ moet of investeren in spelers met veel potentie of in spelers met ervaring die het team beter maken. Mees de Wit is geen van beiden. Een Mees de Wit zou je zelf moeten kunnen opleiden.
Volgens mij was het bedrag voor Mees marktconform. Volgens mij was er ook concurrentie (010?) wat ook de prijs opdrijft

Zowel tegen Vitesse als 020, speelde Mees prima. Mees zijn pech is dat Milos zich razendsnel ontwikkelt.
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZ-073 schreef: 21 jan 2023, 12:18 Volgens mij was het bedrag voor Mees marktconform. Volgens mij was er ook concurrentie (010?) wat ook de prijs opdrijft

Zowel tegen Vitesse als 020, speelde Mees prima. Mees zijn pech is dat Milos zich razendsnel ontwikkelt.
Dat is jouw subjectieve mening die op geen enkele manier onderbouwd is met de daadwerkelijke prijzen van spelers op de markt, laat staan prijs/kwaliteit verhouding meegewogen. Daar gaat het om.

Maar volgens mij gaat jouw mening ook niet wijzigen al schrijven we nog 10 pagina's vol met cijfers en onderbouwing en ook dat mag.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

DeZuivelDuivel schreef: 21 jan 2023, 13:42 Dat is jouw subjectieve mening die op geen enkele manier onderbouwd is met de daadwerkelijke prijzen van spelers op de markt, laat staan prijs/kwaliteit verhouding meegewogen. Daar gaat het om.

Maar volgens mij gaat jouw mening ook niet wijzigen al schrijven we nog 10 pagina's vol met cijfers en onderbouwing en ook dat mag.
Sorry dat ik niet eerst een academische studie heb gemaakt, voordat ik het lef had om hier te posten.

Mijn punt: Transfer van bijna 3/4 jaar geleden, dus sowieso apart om daar nu over te beginnen
De transfer van Kasanwirjo naar 010 wordt genoemd als bewijs?
Speler die Groningen gratis had binnengehaald, maar door allerlei oorzaken wil Groningen er snel vanaf, wat dus qua situatie appelen met peren vergelijken is

Wat is je probleem, heb je net ruzie gehad ofzo?
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Plaats reactie