Jens Odgaard (2027)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Odgaard naar AZ
Gepubliceerd op 24 juni 22, 17:45
ALKMAAR- AZ heeft vrijdag Jens Odgaard gecontracteerd. De 23-jarige Deen komt over van het Italiaanse US Sassuolo en tekent bij de Alkmaarders een contract tot medio 2027. Hij sluit per direct aan bij de ploeg van Pascal Jansen.

Odgaard doorliep de jeugdopleiding van Lyngby BK in zijn vaderland. In de zomer van 2017 maakte de aanvaller de overstap naar de Italiaanse grootmacht Internazionale. Sinds 2018 staat Odgaard onder contract bij Sassuolo, waar hij slechts één duel in de Serie A voor speelde. Op huurbasis droeg hij de afgelopen seizoenen de shirts van sc Heerenveen, FC Lugano, Pescara en RKC Waalwijk. Bovendien kwam hij vijf keer in actie voor Denemarken O21, waarin hij twee keer trefzeker was.

Indruk
Bij de Waalwijkers maakte Odgaard indruk. In het seizoen 2021-2022 kwam hij tot 33 officiële wedstrijden, waarin hij elfmaal scoorde en zes assists afleverde. Odgaard is na Mees de Wit en Mayckel Lahdo de derde zomeraanwinst van AZ.

Huiberts: ‘Bewezen doelpunten te kunnen maken’
“We zijn hier heel blij mee”, reageert Directeur Voetbalzaken Max Huiberts. “We hebben de afgelopen jaren gezien dat hij op meerdere posities uit de voeten kan. Wij denken dat hij hier goed past omdat hij heeft bewezen makkelijk doelpunten te kunnen maken. Daarnaast is hij een intelligente speler, goed in de kleine ruimte en heeft hij een goed schot in zijn linkerbeen.”

Odgaard: ‘Kan niet wachten’
“Mijn eerste indruk is heel goed”, aldus Odgaard. “Helemaal in dit mooie stadion en met de topfaciliteiten op het trainingscomplex. Dat vind je niet snel beter. AZ is een grote club in Nederland en dus ook voor mij. Dit is een grote stap voor mij en één in de goede richting. Ik kan niet wachten om aan de Eredivisie en de Europese wedstrijden te beginnen.”
https://www.AZ.nl/nl/nieuws/odgaard-naar-AZ
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

Hulde ook voor AZ hoe hij via de mail gepresenteerd is.
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 906
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Tot 2027, flink contract, grote transfersom, zal dan ook wel meteen een groot verdiener worden bij AZ? Als deze jongen flopt kost het echt megaveel geld...

Maar zal wel goed zitten, deed het bij RKC in ieder geval fantastisch (en bij Heereveen echt verschrikkelijk volgens de Heereveenfans).

Afbeelding

En dit is ook wel een mooie statistiek.

Afbeelding
"One swallow does not make a summer"
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3391
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Top! Hopelijk kan hij z'n lijn bij RKC hier doortrekken.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Shota-Arveladze schreef: 24 jun 2022, 17:42 En dit is ook wel een mooie statistiek.
Zeker voor een speler van een club als RKC (Zelfde geldt voor Flemming)
we can come an end
italiaanse_dude
Steward
Berichten: 14
Lid geworden op: 10 jun 2022, 10:05

4 miljoen? inflatie :lol:
MB80
Invaller
Berichten: 2205
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Shota-Arveladze schreef: 24 jun 2022, 17:42 Tot 2027, flink contract, grote transfersom, zal dan ook wel meteen een groot verdiener worden bij AZ? Als deze jongen flopt kost het echt megaveel geld...

Maar zal wel goed zitten, deed het bij RKC in ieder geval fantastisch (en bij Heereveen echt verschrikkelijk volgens de Heereveenfans).

Afbeelding

En dit is ook wel een mooie statistiek.

Afbeelding
Was een jaar of 19 bij Heerenveen en Heerenveen werd toen 11de, niet ideaal dus. Persoonlijk zie ik die Heerenveen periode meer als nuttig “leergeld” ipv een slecht iets.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Shota-Arveladze schreef: 24 jun 2022, 17:42 Tot 2027, flink contract, grote transfersom, zal dan ook wel meteen een groot verdiener worden bij AZ? Als deze jongen flopt kost het echt megaveel geld...

Maar zal wel goed zitten, deed het bij RKC in ieder geval fantastisch (en bij Heereveen echt verschrikkelijk volgens de Heereveenfans).

Afbeelding

En dit is ook wel een mooie statistiek.

Afbeelding
Mooi hoe je onderschrift zo goed bij dit bericht past :lol:


OT:
Er zitten zat haken en ogen aan het verhaal van Odgaard, maar ik kan zeker begrijpen waarom er op dit moment voor hem gekozen is. Die haken en ogen zie ik in zijn performance in italië en het negatieve sentiment van de Heerenveen supporters ondanks het aldaar getoonde rendement. Sterker nog in de beweging van zijn seizoenen zou je nu misschien wel weer een slechter seizoen verwachten (goed bij Lyngby, niet eraan te pas komen bij Sassuolo, redelijk bij Heerenveen, niet eraan te pas komen bij Lugano en Pescara, slagen bij RKC en nu dan AZ.
Ook vraag ik mij net zoals bij Mees de Wit op voorhand af of hier niet wel érg veel betaald is. Wanneer je namelijk opschroeft naar dit soort bedragen komen er ook hele andere interessante spelers weer op de radar en dan vraag ik mij af of Odgaard echt de beste keuze was.

Neemt niet weg dat ik op voorhand hier dus gewoon wel wat voor te zeggen vind, maar het is niet een speler met een CV dat staat als een huis.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12097
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Misschien een tuinhuis
we can come an end
Gebruikersavatar
De Hoer van vak G
Supporter
Berichten: 136
Lid geworden op: 05 jan 2004, 11:10
Locatie: Highlow

Een speler met veel inzet die graag op doel schiet. Technisch oogt hij wel flink minder begaafd. Het lijkt geen speler die je moet aanspelen in de 16 maar meer voor de counter kunt gebruiken. Is 4 miljoen niet erg veel geld voor deze jongen (die alleen 8 goals maakte voor rkc en verder niets liet zien)?
Ookal zing je niet, ga je een kwartier voor tijd naar huis en zet je 10x de wave in. Als AZ in je hart zit, zit jij in die van mij!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6401
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

De Hoer van vak G schreef: 24 jun 2022, 23:12 Een speler met veel inzet die graag op doel schiet. Technisch oogt hij wel flink minder begaafd. Het lijkt geen speler die je moet aanspelen in de 16 maar meer voor de counter kunt gebruiken. Is 4 miljoen niet erg veel geld voor deze jongen (die alleen 8 goals maakte voor rkc en verder niets liet zien)?
Heb je je mail niet gelezen??
Jens Odgaard is een creatieve aanvaller die als centrumspits, rechterspits en aanvallende middenvelder uit de voeten kan. Het lijkt alsof hij de bal aan een touwtje heeft. Door zijn feilloze techniek in combinatie met zijn versnelling kan hij al dribbelend elke tegenstander verrassen.
Odgaard heeft nog een wapen, namelijk zijn uitstekende traptechniek. Hiermee kan hij teamgenoten bedienen met splijtende steekpasses en scherp aangesneden voorzetten, maar kan hij zelf ook dodelijk afronden rondom het doelgebied van de tegenstander.

Kortom, Odgaard is een speler die je live wilt zien
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Wat ziet de wereld er binnen een dag ineens heel anders uit. Een nieuwe nummer7! En nog elegant van de oude nummer 7 afgekomen ook.
Hoop dat Jens Odgaard het waar gaat maken. Dan wordt het een soort Idrissi-achtige aankoop, hoewel die wat goedkoper was. Na een paar goeie seizoenen met flinke winst door verkopen.
hihacorner
Supporter
Berichten: 220
Lid geworden op: 30 jun 2021, 07:04

Ben toch benieuwd welke positie men voor hem in gedachte heeft. Jansen noemde hem een concurrent voor Pavlidis, maar beiden zijn te duur (en te goed) voor de bank. Dit zou wel eens onze creatieve 10 kunnen zijn, wellicht dat Bullaude een alternatief was voor hem?
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

hihacorner schreef: 25 jun 2022, 09:03 Ben toch benieuwd welke positie men voor hem in gedachte heeft. Jansen noemde hem een concurrent voor Pavlidis, maar beiden zijn te duur (en te goed) voor de bank. Dit zou wel eens onze creatieve 10 kunnen zijn, wellicht dat Bullaude een alternatief was voor hem?
Max gaf aan dat hij ooit wel gezien werd als spits, maar dat hij nu breder inzetbaar is in de hele aanval.
Dat maakt dat hij grote kans heeft om getest te worden op rechtsbuiten.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
vriend
Basisspeler
Berichten: 2524
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Shota-Arveladze schreef: 24 jun 2022, 17:42
Afbeelding
Mwah. Afgezet tegen het aantal goals produceert hij dus veel afzwaaiers.

Geen statistiek om over te juichen.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5359
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Toch wel. Bij AZ vergaten spelers heel vaak te schieten. Vooral vanuit de 2e lijn.
Daar ergerde ik me dan vaak aan. Ik riep echt vaak: SCHIET DAN!
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Afbeelding

"Bij RKC was hij een van de twee spitsen of speelde hij erachter. Hij moet centraal spelen. Het liefste speelt hij in de spits, maar met Pavlidis hebben ze al iemand die het goed heeft gedaan afgelopen jaar. Odgaard past niet panklaar in het AZ-systeem. Bij Heerenveen speelden ze in dezelfde formatie en dat werkte toen minder goed. Wellicht moet Jansen wat aanpassingen doen. Het zou niet gek zijn als ze met twee spitsen gaan spelen dan kan hij Pavlidis aanvullen met zijn diepgang."


Lees volledige espn artikel:
https://www.espn.nl/voetbal/artikel/_/i ... t-geslagen
Mousa Sidi
Seizoenkaarthouder
Berichten: 476
Lid geworden op: 13 mar 2022, 11:15

Voor een linkspoot heeft ie een geweldige rechter. Zou zeggen tweebenig. Met zijn kwaliteiten kan hij prima op rechts of achter de spits. Eventueel, indien nodig in de spits of op links. Dat is het grote voordeel van deze veelzijdige jongen. Als je zijn progressie ziet vanaf zijn periode bij H'veen tot nu dan gaan we van deze gozer genieten.
DeProfessor
Steward
Berichten: 16
Lid geworden op: 21 sep 2021, 21:08

Pavlidis speelde bij W2 vaak op 10. Hij is een goede balafpakker. Misschien ook eens bij AZ proberen met Odgaard als spits.
Zegt nee tegen verbranden van bomen voor biomassa
Zegt nee tegen ondemocratische NGOs
Zegt nee tegen Euro
Zegt nee tegen centraal bankieren
Zegt nee tegen woke terreur
Zegt dus nee tegen Linkse politiek

Voor gelijke kansen en voor vrijheid.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

DeProfessor schreef: 25 jun 2022, 23:21 Pavlidis speelde bij W2 vaak op 10. Hij is een goede balafpakker. Misschien ook eens bij AZ proberen met Odgaard als spits.
Beetje onlogisch. Pavlidis is op zijn best als afmaker. Odgaard heeft juist alles om rondom de diepe spits te spelen en heeft daarbij een verwoestend schot.
Die moet je rondom Pavlidis laten spelen en niet vast zetten in de 16 waar je vaak geïsoleerd staat. Net als bij RKC waar hij om Kramer speelde moet hij hier ook de vrijheid hebben om zijn acties te maken.
Plaats reactie