Jens Odgaard (2027)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12461
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

MB80 schreef: 30 okt 2022, 22:01 Klasbak =D> =D> Heeft door de afwezigheid van Karlsson en/of Pavlidis toch veel wedstrijden in de spits moeten spelen wat niet zijn ding is.
Jens Odgaard is een spits #-o
https://www.transfermarkt.nl/jens-odgaa ... ler/345590
we can come an end
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10188
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

De Rode Baron schreef: 30 okt 2022, 17:51 Kom weer even terug op mijn oude post, wederom hoor ik de commentator vanavond het woord 'geluk' bij zijn treffer in de mond nemen, maar zoals we inmiddels weten is dit geen 'geluk' meer.
Helemaal mee eens.

Bijzondere speler dit. Eigenlijk heb ik dit nog nooit - bij AZ - gezien. Hij dwingt het geluk af door goed gecoördineerd naar hoeken te schieten.

Verder trouwens ook erg nuttig en hard werkend.

Leuke speler.
Mousa Sidi
Seizoenkaarthouder
Berichten: 488
Lid geworden op: 13 mar 2022, 11:15

Antti Opdam schreef: 31 okt 2022, 08:54 Helemaal mee eens.

Bijzondere speler dit. Eigenlijk heb ik dit nog nooit - bij AZ - gezien. Hij dwingt het geluk af door goed gecoördineerd naar hoeken te schieten.

Verder trouwens ook erg nuttig en hard werkend.

Leuke speler.
Een haat - liefde speler. Hij raakt veel (te veel) ballen kwijt door gebrek aan techniek, maar heeft daarna weer heerlijke doelgerichte acties en schiet (scoort) van alle (on)mogelijke posities.
Elmpie.
Fanatic
Berichten: 632
Lid geworden op: 04 jun 2022, 09:25

Een vraagje kan hij nog naar het WK?.
De landen moeten voor het WK een voorselectie opgeven van de spelers die eventueel kans maken kan die van Denemarken nergens vinden.
Denk trouwens niet dat de kans heel groot dat hij meegaat, al is zijn positie wel 1 van de zwakst bezette van Denemarken(wordt waarschijnlijk als rechtsbuiten gebruikt).
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10188
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Mousa Sidi schreef: 31 okt 2022, 09:35 Een haat - liefde speler. Hij raakt veel (te veel) ballen kwijt door gebrek aan techniek,
Toch houdt hij ook de meest merkwaardige ballen wel weer vast om vervolgens drie, vier man bezig te houden.

Zag je hem bij RKC ook al doen.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6541
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Klei. schreef: 31 okt 2022, 09:46 Een vraagje kan hij nog naar het WK?.
De landen moeten voor het WK een voorselectie opgeven van de spelers die eventueel kans maken kan die van Denemarken nergens vinden.
Denk trouwens niet dat de kans heel groot dat hij meegaat, al is zijn positie wel 1 van de zwakst bezette van Denemarken(wordt waarschijnlijk als rechtsbuiten gebruikt).
Denk het niet. Dit zijn een beetje de namen daar. Wk komt net te vroeg voor Odgaard denk ik, in de zomer had hij wel een serieuze kans gemaakt.

Jesper Lindstrom (Frankfurt), Rasmus Hojlund (Atalanta), Andreas Skov Olsen (Brugge), Robert Skov (Hoffenheim), Andreas Cornelius (Copenhagen), Martin Braithwaite (Espanyol), Kasper Dolberg (Sevilla), Mikkel Damsgaard (Brentford)
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Mousa Sidi schreef: 31 okt 2022, 09:35 Een haat - liefde speler. Hij raakt veel (te veel) ballen kwijt door gebrek aan techniek, maar heeft daarna weer heerlijke doelgerichte acties en schiet (scoort) van alle (on)mogelijke posities.
Ja en toch vind ik gebrek aan techniek hem geen eer aan doen. Want hij laat op veel momenten ook weer zien dat hij juist een surplus aan techniek heeft, moeilijk te duiden.
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1517
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Wildcat schreef: 31 okt 2022, 13:32 Ja en toch vind ik gebrek aan techniek hem geen eer aan doen. Want hij laat op veel momenten ook weer zien dat hij juist een surplus aan techniek heeft, moeilijk te duiden.
Het ziet er soms wat houterig uit, maar kan inderdaad goed kappen achter zijn standbeen langs om zijn linker vrij te maken, en ook de aanname tegen ajax was geweldig. Overigens oogt bijvoorbeeld Pavlidis ook houterig, maar ook die heeft een prima techniek.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Sir Robbert schreef: 31 okt 2022, 13:40 Het ziet er soms wat houterig uit, maar kan inderdaad goed kappen achter zijn standbeen langs om zijn linker vrij te maken, en ook de aanname tegen ajax was geweldig. Overigens oogt bijvoorbeeld Pavlidis ook houterig, maar ook die heeft een prima techniek.
Vergeet trouwens niet zijn actie aan de achterlijn tussen twee Volendammers op de vierkante meter.

Dat was echt heel fijn voetenwerk, na Karlsson zijn raboba pass voor mij de mooiste actie van de wedstrijd. =D>

Ik vergeet trouwens steeds dat hij ook maar 23 jaar is en zelfs nog jonger dan een Reijnders bijvoorbeeld. Net als Pavlidis overigens, beide maken een oudere indruk of hebben een oude uitstraling
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3202
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Blijft een superaankoop deze Odgaard, veelal wekelijks belangrijk nu ook weer bij beide goals betrokken met een loepzuivere voorzet en een bekeken voor assist.
Ja, ja.. onze drie cowboys maken steeds meer indruk zoals ik het graag wil zien. Ik durf wel te stellen, zonder door een gekleurde bril te kijken, dat bij de andere topclubs ik niet zo heel snel zo'n sterke voorhoede zie rondlopen die ook nog eens makkelijk met elkaars positie switchen. Zeker nu Karlsson meer in dienst van het elftal gaat spelen en ook oog heeft van de opkomende kerkez, wat in het begin nog niet het geval was.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6541
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Koning schampschot. Is allang geen toeval meer.

Jahanbaksh had ook zon fase dat hij 4/5 eigengoals forceerde met van die keiharde ballen.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12461
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Lekker dat hij moeilijk van de bal te krijgen is en veel kneiterharde schoten op goal weet af te vuren.
we can come an end
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3202
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

D'n Od is al met zijn schoten direct betrokken bij 10 goals dit seizoen.
Die aanval van ons moet gewoon het verschil kunnen maken want dat herbergt zoveel kwaliteit wat ik niet snel bij een van onze concurrenten zie.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Ik heb het gevoel dat er naast zijn bijdrage van gisteravond nog wel her en der een actie in de statistieken verloren is gegaan vanwege de manier waarop men dat soort dingen (soms arbitrair) telt. Odgaard is momenteel typisch zo'n speler voor wie de statistieken niet eens alles zeggen... en dat in positieve zin!
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3202
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Toch weer een heerlijke poeier van Od; eerst met zijn zijn rechtervoetje op zijn linker klaar leggen om dan doeltreffend uit te halen.
Wat een heerlijke specialiteit heeft deze man. We gaan het zien wat het ene puntje tegen Volendam weliswaar, morgen oplevert.
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1298
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

Rjansen17 in een ander topic schreef: 07 feb 2023, 22:03 maar wederom odgaard zwak, vervangers zijn niet eredivisie waardig
Wat vind jij zwak aan Odgaard?

Ik vind Odgaard juist een lichtpuntje in dit team. Heeft de vechtlust van De Wit, looplijnen die De Wit niet heeft (toegegeven, die De Wit wel steeds meer begint te krijgen), is sterk aan de bal, heeft een kanonskogel in zijn benen, is technisch en schuwt de duels niet. Jammer dat hij door bepaalde mensen die de tactiek uitstippelen beperkt wordt. Geef hem meer een vrije rol à la El Hamdaoui en je hebt een potentiële topper in huis die je weer voor > 20 miljoen verkoopt.
Cetero censeo birrum bibendum esse
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6541
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Bombaman schreef: 07 feb 2023, 22:14 Wat vind jij zwak aan Odgaard?

Ik vind Odgaard juist een lichtpuntje in dit team. Heeft de vechtlust van De Wit, looplijnen die De Wit niet heeft (toegegeven, die De Wit wel steeds meer begint te krijgen), is sterk aan de bal, heeft een kanonskogel in zijn benen, is technisch en schuwt de duels niet. Jammer dat hij door bepaalde mensen die de tactiek uitstippelen beperkt wordt. Geef hem meer een vrije rol à la El Hamdaoui en je hebt een potentiële topper in huis die je weer voor > 20 miljoen verkoopt.
Was wel erg ongelukkig en onzichtbaar vandaag toch. Maar eens dat hij, net als de andere 2 voorhoede spelers gewoon de ruggengraat van ons elftal zijn. Nu was Odgaard wat minder en Karlsson juist wat actiever, laatste weken was het eerder andersom.

Maar als Karlsson had gedaan wat Odgaard deed bij die goal van Viergever, was hij geslacht (en terecht). Vertikt het gewoon om mee te lopen.
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1298
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

SimonPoulsen schreef: 07 feb 2023, 22:18 Was wel erg ongelukkig en onzichtbaar vandaag toch.
Tuurlijk, was niet zijn beste wedstrijd. Maar zijn actie voorafgaand aan de 1-1 vanavond was gewoon goed. Denk dat 80% van de rechtsbuitens was gaan liggen.
SimonPoulsen schreef: 07 feb 2023, 22:18Maar als Karlsson had gedaan wat Odgaard deed bij die goal van Viergever, was hij geslacht (en terecht). Vertikt het gewoon om mee te lopen.
Ik weet het niet zo goed. Ik denk dat Yuki daar niet in had moeten stappen en gewoon de zone had moeten houden, dan had Boussaid alleen nog maar naar binnen gekund. Maar ja het knullige balverlies begint daarvoor al bij Reijnders. Moeilijk moeilijk.
Cetero censeo birrum bibendum esse
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6541
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Bombaman schreef: 07 feb 2023, 22:34 Ik weet het niet zo goed. Ik denk dat Yuki daar niet in had moeten stappen en gewoon de zone had moeten houden, dan had Boussaid alleen nog maar naar binnen gekund. Maar ja het knullige balverlies begint daarvoor al bij Reijnders. Moeilijk moeilijk.
Zon beetje iedere uitbraak van Utrecht begon helaas bij Reijnders vandaag. Blijft een beetje een mooi weer voetballer. Maar desondanks had Odgaard echt wel iets meer mogen doen.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3202
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

SimonPoulsen schreef: 07 feb 2023, 22:18 Was wel erg ongelukkig en onzichtbaar vandaag toch. Maar eens dat hij, net als de andere 2 voorhoede spelers gewoon de ruggengraat van ons elftal zijn. Nu was Odgaard wat minder en Karlsson juist wat actiever, laatste weken was het eerder andersom.
Klopt, ze zijn toch meestal doorslaggevend. Tegen Volendam had hij een zeer fraaie treffer die ik niet iedereen zie maken.
Wie gaf trouwens de voorzet op Karlsson? Helaas zie ik toch dat de Wit een belangrijke schakel is voor die drie voorin, vooral in het druk zetten, met name voor Pavlidis is deze 10 gewoon heel belangrijk!
Plaats reactie