Jens Odgaard (2027)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Langedijk schreef: 05 sep 2022, 07:13 De vraag is welke plek dat gaat worden. Als Pavlidis terug is waarschijnlijk niet in de spits. Evjen vervangen op rechts lijkt me ook geen zekerheid en op links speelt Karlsson natuurlijk. Dan hou je alleen De Wit over en dat is wat mij betreft prima.
En als Mihailovic komt dan is die plek ook vergeven. Lijkt me toch dat Evjen het kind van de rekening moet worden, Odgaard heeft zo veel meer scorendvermogen en dreiging naar het doel toe.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Wildcat schreef: 05 sep 2022, 09:32 En als Mihailovic komt dan is die plek ook vergeven. Lijkt me toch dat Evjen het kind van de rekening moet worden, Odgaard heeft zo veel meer scorendvermogen en dreiging naar het doel toe.
Dat we daar nog over discusuren!
Vanzelfsprekend komt Odgaard op recht als alles compleet is en gaat Evjen weer op het bankje plaatsnemen.
Als je in amper 6 wedstrijden als nieuweling al 2x scoort, een penalty en 2 assists aflevert, bovendien ook nog laat zien over een prima vrijetrap te beschikken en dat afzet tegen een Evjen die hier al 3 seizoenen rondloopt en nu dan met veel vlijt indruk maakt, maar aanvallend eigenlijk nog steeds onmachtig is, lijkt mij dit helemaal geen discussie waard.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

De Rode Baron schreef: 05 sep 2022, 11:04 Dat we daar nog over discusuren!
Vanzelfsprekend komt Odgaard op recht als alles compleet is en gaat Evjen weer op het bankje plaatsnemen.
Als je in amper 6 wedstrijden als nieuweling al 2x scoort, een penalty en 2 assists aflevert, bovendien ook nog laat zien over een prima vrijetrap te beschikken en dat afzet tegen een Evjen die hier al 3 seizoenen rondloopt en nu dan met veel vlijt indruk maakt, maar aanvallend eigenlijk nog steeds onmachtig is, lijkt mij dit helemaal geen discussie waard.
Amen!

Hangend vanaf rechts met een vrije rol die naar hartenlust naar binnen mag komen. Je hebt met die 3 dan echt veel scorendvermogen voorin, wat zeg ik.. met die 4 (Mihailovic). Als Reijnders mag blijven staan en doet wat hij dit seizoen doet dan kunnen we aardig wat goals maken.
Laatst gewijzigd door Wildcat op 05 sep 2022, 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
bk wcm
Fanatic
Berichten: 576
Lid geworden op: 06 apr 2005, 09:27
Locatie: west coast

En 2 benig, doelpuntjes met links en rechts gemaakt.
Dat het een voorbeeld mag zijn voor bv Brederode en Hatseflats, armoedig om te zien dat zij altijd naar hun goede been moeten draaien.
Iedereen is voor AZ en AZ is voor iedereen.
En ik hef het glas op jouw gezondheid, want jij staat niet alleen.
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

bk wcm schreef: 05 sep 2022, 12:52 En 2 benig, doelpuntjes met links en rechts gemaakt.
Dat het een voorbeeld mag zijn voor bv Brederode en Hatseflats, armoedig om te zien dat zij altijd naar hun goede been moeten draaien.
Nou ja, van Brederode zet 2x iemand vrij voor de keeper met zijn linkerbeen (Kerkez en Odgaard). Hadden 2 assists moeten zijn.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

bk wcm schreef: 05 sep 2022, 12:52 En 2 benig, doelpuntjes met links en rechts gemaakt.
Dat het een voorbeeld mag zijn voor bv Brederode en Hatseflats, armoedig om te zien dat zij altijd naar hun goede been moeten draaien.
Hatseflas speelt ook vrij geregeld ballen terug met links.
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1227
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Baron is heel positief over Odgaard en niet zo positief over Evjen. De vergelijking " loopt al 3 seizoenen rond" lijkt mij niet op zijn plaats. Kijk naar de wedstrijden waar je een speler op zijn eigen plek neerzet en laat staan. Er is veel gegoocheld met hem Evjen levert inmiddels ook zijn goals en assists, dat begon bij ajax thuis. Ik moet Baron echter wel gelijk geven met Odgaard. Die presteert als zwervende speler nu prima, dat had ik niet zo snel verwacht. Veel mogelijkheden dus voor onze trainer.
AnthonisZ
Supporter
Berichten: 135
Lid geworden op: 16 jul 2013, 20:41

Odgaard heeft ook wat stapjes terug gedaan (Heerenveen, RKC) en mindere periodes in zijn ontwikkeling gekend (voor zijn komst bij AZ). Evjen heeft dit vooral doorgemaakt bij onze club. Daardoor is de blik op Evjen vs. Odgaard misschien ietwat vertroebeld?
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

AnthonisZ schreef: 06 sep 2022, 07:06 Odgaard heeft ook wat stapjes terug gedaan (Heerenveen, RKC) en mindere periodes in zijn ontwikkeling gekend (voor zijn komst bij AZ). Evjen heeft dit vooral doorgemaakt bij onze club. Daardoor is de blik op Evjen vs. Odgaard misschien ietwat vertroebeld?
Zijn stap terug bij RKC was dat hij daar de grote man was die hele mooie dingen liet zien, ook tegen de traditionele top 3 met mooie individuele acties.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Rjansen17 schreef: 06 sep 2022, 05:52 Baron is heel positief over Odgaard en niet zo positief over Evjen. De vergelijking " loopt al 3 seizoenen rond" lijkt mij niet op zijn plaats. Kijk naar de wedstrijden waar je een speler op zijn eigen plek neerzet en laat staan. Er is veel gegoocheld met hem Evjen levert inmiddels ook zijn goals en assists, dat begon bij ajax thuis. Ik moet Baron echter wel gelijk geven met Odgaard. Die presteert als zwervende speler nu prima, dat had ik niet zo snel verwacht. Veel mogelijkheden dus voor onze trainer.
Zoveel is er niet met Evjen gegoocheld, hij heeft praktisch altijd vanaf rechts gespeeld. Wat betreft Odgaard eens, daarmee heb je een extra wapen met zijn bewegelijkheid en doelgerichtheid.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

AZ 4 Life schreef: 07 sep 2022, 10:58 Zoveel is er niet met Evjen gegoocheld, hij heeft praktisch altijd vanaf rechts gespeeld. Wat betreft Odgaard eens, daarmee heb je een extra wapen met zijn bewegelijkheid en doelgerichtheid.
Er is vooral gegoocheld met Evjen zn status in het elftal. Eindeloos tussen wal en schip bij jong AZ en az1. Dat heeft hem geen goed gedaan, en hem eigenlijk 2 jaar stilstand opgeleverd. Blijf dat een blunder van AZ vinden. Dat hij nu weer een beetje opleeft is wel mooi om te zien natuurlijk.

Ben wel benieuwd hoe ze het uiteindelijk willen invullen als Mihailovic en Odgaard samen moeten gaan spelen. Dan zal Odgaard wel meer als echte buitenspeler moeten fungeren. luxeproblemen.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

SimonPoulsen schreef: 08 sep 2022, 12:36 Er is vooral gegoocheld met Evjen zn status in het elftal. Eindeloos tussen wal en schip bij jong AZ en az1. Dat heeft hem geen goed gedaan, en hem eigenlijk 2 jaar stilstand opgeleverd. Blijf dat een blunder van AZ vinden. Dat hij nu weer een beetje opleeft is wel mooi om te zien natuurlijk.

Ben wel benieuwd hoe ze het uiteindelijk willen invullen als Mihailovic en Odgaard samen moeten gaan spelen. Dan zal Odgaard wel meer als echte buitenspeler moeten fungeren. luxeproblemen.
Dat ligt toch vooral aan de speler zelf. Zo'n odgaard leverde al vanaf dag 1, zelfde gold voor karlsson. Voorheen was dat ook met idrissi het geval.
Evjen heeft best wel kansen gekregen maar zowel bij het eerste als bij jong maakte hij nou niet een onuitwisbare indruk.
Een blunder van AZ wil ik het niet noemen, sterker bij clubs als ajax en PSV waar zo'n speler nog meer moet leveren, was hij er na drie seizoenen al niet meer bij.
Nogmaals nu moet hij het naast het harde werken, defensief en in duelkracht ook zijn mannetje inmiddels te kunnen staan, ook laten zien zoals bovenstaande mannen aanvallend een sterke schakel te zijn door nog meer doelgericht te zijn. Als hij dat laatste kan doen heb je er een goede en complete aanvaller aan, maar dat blijf ik bij hem toch nog echt als aanvallende speler veel voor verbetering vatbaar.

Hoe ze het gaan invullen met Mihailovic en Odgaard, ik verwacht gewoon aanvallers die prima elkaars posities kunnen innemen. Ik geloof niet meer zo in een vaste centrumspits, vleugelspelers of een vaste 10. Karlsson, Odgaard, Pavlidis en ik denk ook Mihailovic, kunnen makkelijk op elkaars posities overschakelen, dat maakt het allemaal minder statisch en dubbel zo moeilijk om het te kunnen verdedigen.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

De Rode Baron schreef: 08 sep 2022, 12:56 Dat ligt toch vooral aan de speler zelf. Zo'n odgaard leverde al vanaf dag 1, zelfde gold voor karlsson. Voorheen was dat ook met idrissi het geval.
Evjen heeft best wel kansen gekregen maar zowel bij het eerste als bij jong maakte hij nou niet een onuitwisbare indruk.
Een blunder van AZ wil ik het niet noemen, sterker bij clubs als ajax en PSV waar zo'n speler nog meer moet leveren, was hij er na drie seizoenen al niet meer bij.
Verschil is wel dat die andere spelers vanaf dag 1 het volle vertrouwen hebben gehad. Evjen is eerst een jaar of 2 tussen wal en schip gevallen, ook nog eens met corona erbij. Heeft hij al meerdere malen zelf ook aangegeven dat hij het daar erg zwaar mee had. De blunder vind ik vooral dat AZ hem nooit heeft verhuurd (terwijl hij dat zelf erg graag wilde), en hem dan vervolgens ook niet liet spelen. Hoe slecht Stengs ook was keer op keer, hij kwam er nooit in. En zelfs bij afwezigheid Stengs, werd er dan met anderen geschoven. Beetje misbruikt als bankopvulling, omdat Huiberts de reserve bank nooit op orde had.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

SimonPoulsen schreef: 08 sep 2022, 18:04 Verschil is wel dat die andere spelers vanaf dag 1 het volle vertrouwen hebben gehad. Evjen is eerst een jaar of 2 tussen wal en schip gevallen, ook nog eens met corona erbij. Heeft hij al meerdere malen zelf ook aangegeven dat hij het daar erg zwaar mee had. De blunder vind ik vooral dat AZ hem nooit heeft verhuurd (terwijl hij dat zelf erg graag wilde), en hem dan vervolgens ook niet liet spelen. Hoe slecht Stengs ook was keer op keer, hij kwam er nooit in. En zelfs bij afwezigheid Stengs, werd er dan met anderen geschoven. Beetje misbruikt als bankopvulling, omdat Huiberts de reserve bank nooit op orde had.
De kansjes die hij wel kreeg benutte hij niet.
we can come an end
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3133
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

FugAZi schreef: 08 sep 2022, 22:07 Odgaard kan duidelijk nog geen 3 wedstrijden per week aan.
Heeft ie stiekem nog gezaalvoetbalt ofzo? Want elke zondag en donderdag zijn er toch echt "maar" 2 in de week.

Maar goed, gister was niet zijn beste wedstrijd zeg maar. Wel positief is dat ie zijn foute aannames probeert te herstellen, en dat dat nog aardig lukt ook.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

dirkjan schreef: 09 sep 2022, 03:32 Heeft ie stiekem nog gezaalvoetbalt ofzo? Want elke zondag en donderdag zijn er toch echt "maar" 2 in de week.

Maar goed, gister was niet zijn beste wedstrijd zeg maar. Wel positief is dat ie zijn foute aannames probeert te herstellen, en dat dat nog aardig lukt ook.
Ja mooie sliding(en) , dat zegt wel iets over zijn karakter👍.
Het moet natuurlijk 3 in 8 dagen zijn of 2 per week. :oops:
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

FugAZi schreef: 09 sep 2022, 07:53 Het moet natuurlijk 3 in 8 dagen zijn of 2 per week. :oops:
Vind heel dat 3 in 8 dagen zo stom. Gewoon 2 wedstrijden per week.
we can come an end
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

differentcook schreef: 09 sep 2022, 08:22 Vind heel dat 3 in 8 dagen zo stom. Gewoon 2 wedstrijden per week.
Tja taal en gebruiken, het is soms vreemd. 3 in 8 geeft beter de intensiteit weer denk ik, misschien dat ze het daarom gebruiken? Bij 2 in de week zou er namelijk ook 5 dagen tussen kunnen zitten. Nu zit AZ bijvoorbeeld in een serie van 8 wedstrijden in 3 halve week.

Ontopic Odgaard leek het in ieder geval zwaar te hebben.
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3133
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Na je 3 in 8 krijg je 1 wedstrijd in 6 dagen. Tsja. Ik hou het gewoon op 2 x in de week. Want dat is het ook.

Ben benieuwd of Odgaard zich kan herpakken, en het 2x in de week beter gaat volhouden/constanter wordt/niet zoals gister speekt. Zeker nu Pavlidis langer blijkt uitgeschakeld dan met vermoedde.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

dirkjan schreef: 09 sep 2022, 10:27 Na je 3 in 8 krijg je 1 wedstrijd in 6 dagen. Tsja. Ik hou het gewoon op 2 x in de week. Want dat is het ook.

Ben benieuwd of Odgaard zich kan herpakken, en het 2x in de week beter gaat volhouden/constanter wordt/niet zoals gister speekt. Zeker nu Pavlidis langer blijkt uitgeschakeld dan met vermoedde.
Je ziet hoe lang het bij Pavlidis heeft geduurd voordat hij echt meer kon brengen. Ik geloof dat het goed komt, Odgaard brengt een mooi pakket aan kwaliteiten mee, maar ik verwacht nog niet de komende tijd dat hij echt is opgetraind (ook door blessure) en dat we het met gedeelten van wedstrijden moeten doen.
Plaats reactie