Jens Odgaard (2027)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 19 sep 2022, 18:55 Dat ging toch gewoon over diepgang in de selectie?
Vind dat er iets te vaak niet geheel eerlijk met zaken wordt omgegaan.
Het is een godswonder dat Hatzidiakos zijn beste wedstrijden aan het spelen is op rechtsback, want anders had je Sugawara niet zomaar naar voren kunnen schuiven.

En dit bovenstaande kun je volledig los zien van de goede prestaties van Odgaard, die dus gewoon echt gelijk goed los is gekomen.
Nee niet over diepgang.

Sommige mensen stelden dat Max zoiezo gefaald heeft omdat er niet een betere 2e spits in de selectie is, volgens hun theorie was het proberen halen van die spits uit België op het laatste dag het bewijs dat Max in paniek was door de blessure van Pavlidis.

Mijn stelling was dat Max niet in paniek was en juist een kans zag een top spits te halen die hij anders niet had kunnen halen als Pavlidis nog fit was geweest. (lokken met speeltijd)

In mijn onderbouwing stelde ik dat Odgaard als allround reserve spits echt goed genoeg zou zijn om Pavlidis te vervangen. Dat de selectie dus wel doordacht is opgebouwd en er geen sprake is geweest van paniek.

Deze cijfers bewijzen dat Odgaard een prima vervanger is.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Oh man, ik lees de beste teksten hier als AZ wint van ajax. Laten ook wij deze spirit vasthouden :D
we can come an end
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6366
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Waar gaat Odgaard spelen als Pavlidis er weer bij is? Of moet Pavlidis straks ook weer zijn plaats veroveren?
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Ferry schreef: 20 sep 2022, 05:45 Waar gaat Odgaard spelen als Pavlidis er weer bij is? Of moet Pavlidis straks ook weer zijn plaats veroveren?
Zeker niet. We krijgen straks die drie cowboys voorin met Odgaard recht voorin in een vrije Stengs rol.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Ferry schreef: 20 sep 2022, 05:45 Waar gaat Odgaard spelen als Pavlidis er weer bij is?
Rechtsbuiten. Vanaf die kant speelt hij nu trouwens ook al best vaak.
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Echt een topper! Zoals hij tegen ajax speelde, zo speelde hij ook voor RKC in de topwedstrijden, even een crosspost uit het Transfergeruchten Topic over Odgaard:
Sir Robbert schreef: 21 jun 2022, 14:30 Ja gewoon echt een prima speler, hopelijk kunnen we hem halen. Hij loopt iedereen overhoop in dat filmpje. Ik heb met name zijn wedstrijden tegen de topploegen gezien, Feyenoord, ajax en PSV, en daar was hij in zijn eentje voorin af en toe niet te houden. Hij is ook fysiek sterk aan de bal, geen gestruikel meer van Aboukhlal of Evjen na een schouderduw.
Zo speelt hij echt in zijn kracht, veel ruimte voorin om te zwerven en te vechten, prima techniek en passeerbeweging, en een geweldig schot. Maar hij is ook beresterk. Geweldige aankoop! En zoals anderen hier al benadrukken, als het straks gaat lopen met Karlsson, Pavlidis en Odgaard voorop.... Zelfs wanneer we tegen een muur van 11 spelen, rossen Karlsson en Odgaard gewoon die bal op goal van 25 meter.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Sir Robbert schreef: 20 sep 2022, 11:15 Echt een topper! Zoals hij tegen ajax speelde, zo speelde hij ook voor RKC in de topwedstrijden, even een crosspost uit het Transfergeruchten Topic over Odgaard:



Zo speelt hij echt in zijn kracht, veel ruimte voorin om te zwerven en te vechten, prima techniek en passeerbeweging, en een geweldig schot. Maar hij is ook beresterk. Geweldige aankoop! En zoals anderen hier al benadrukken, als het straks gaat lopen met Karlsson, Pavlidis en Odgaard voorop.... Zelfs wanneer we tegen een muur van 11 spelen, rossen Karlsson en Odgaard gewoon die bal op goal van 25 meter.
En Reijnders of Clasie, anders speelt Mihailovic of Bazoer (van verder) wel iemand vrij.
we can come an end
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Fijn dat hij weer mee kon doen, een hele wedstrijd, maar hij zat er echt helemaal doorheen aan het einde. Anders had hij die 4-2 wel gescoord.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Ik hoor vaak commentators roepen dat er wel het nodige geluk aan zijn goals zit omdat bijv. zijn schot van richting is veranderd of dat het nooit zo bedoeld is om de bal zo te raken.
Maar omdat hij zo doelgericht is dwingt hij dat 'geluk' ook gewoon af en is er dus feitelijk geen sprake meer van geluk.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

De Rode Baron schreef: 07 okt 2022, 11:47 Ik hoor vaak commentators roepen dat er wel het nodige geluk aan zijn goals zit omdat bijv. zijn schot van richting is veranderd of dat het nooit zo bedoeld is om de bal zo te raken.
Maar omdat hij zo doelgericht is dwingt hij dat 'geluk' ook gewoon af en is er dus feitelijk geen sprake meer van geluk.
Als ik mensen hoor over 'geluk' bij Odgaard, dan begin ik inmiddels wel een beetje te gniffelen. Je kunt dus als vervanger/rotatiespeler dus 5 doelpunten maken in 11 wedstrijden en dat moet dan allemaal toeval zijn :lol:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Had gisteren weinig in te brengen tegen die Sagna van Utreg.
Vraag is had Jens een mindere dag of is die Sagna gewoon goed?
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
MB80
Invaller
Berichten: 2205
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

AZ-073 schreef: 10 okt 2022, 07:50 Had gisteren weinig in te brengen tegen die Sagna van Utreg.
Vraag is had Jens een mindere dag of is die Sagna gewoon goed?
Beide, Utrecht hield het ook aardig dicht achterin in het centrum, Sagan was zijn schaduw.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ-073 schreef: 10 okt 2022, 07:50 Had gisteren weinig in te brengen tegen die Sagna van Utreg.
Vraag is had Jens een mindere dag of is die Sagna gewoon goed?
Wist wel mooi even te ontsnappen, maar vergat toen Kerkez aan te spelen.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6404
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Tja tegen zon reus leg je het fysiek gewoon af, daar ligt zijn kracht ook niet natuurlijk. Gelukkig leverde die reus vervolgens werkelijk iedere bal zomaar weer in :lol: .
vriend
Basisspeler
Berichten: 2525
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Ik heb altijd mijn twijfels gehad over deze aankoop. Die zijn tegen Utrecht weer bevestigd.
Kan geen bal vasthouden, komt nooit in de positie voor een intikkertje, heeft geen passeeractie.
Het is geen centrumspits. Maar wat dan wel?
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

vriend schreef: 10 okt 2022, 14:50 Ik heb altijd mijn twijfels gehad over deze aankoop. Die zijn tegen Utrecht weer bevestigd.
Kan geen bal vasthouden, komt nooit in de positie voor een intikkertje, heeft geen passeeractie.
Het is geen centrumspits. Maar wat dan wel?
Die aanname tegen ajax was echt kut en dat intikken daarna was waardeloos! :D
_________________
"I don't know that!"
MB80
Invaller
Berichten: 2205
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

vriend schreef: 10 okt 2022, 14:50 Ik heb altijd mijn twijfels gehad over deze aankoop. Die zijn tegen Utrecht weer bevestigd.
Kan geen bal vasthouden, komt nooit in de positie voor een intikkertje, heeft geen passeeractie.
Het is geen centrumspits. Maar wat dan wel?
De klasse spat er toch vanaf? Best wat prima goals al en dat nog zonder de ster voorhoede met Pavlidis en Karlsson. Verwacht dat hij straks zwervend vanaf rechts gaat spelen, een soort Stengs 3.0 dan, eentje die zowaar 7-10 goals kan maken. Hij was niet best tegen Utrecht maar ook niet dramatisch tegen een defensief Utrecht.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

vriend schreef: 10 okt 2022, 14:50 Ik heb altijd mijn twijfels gehad over deze aankoop. Die zijn tegen Utrecht weer bevestigd.
Kan geen bal vasthouden, komt nooit in de positie voor een intikkertje, heeft geen passeeractie.
Het is geen centrumspits. Maar wat dan wel?
Hij heeft wel een passeeractie. De andere zaken kloppen wel, maar het is dan ook geen klassieke '9' zoals Pavlidis is.

Daarom komt hij straks zwervend van rechts. Of links.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6404
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Wegdraaien kan hij echt heel goed vind ik. Daarnaast schotkracht en prima dribbel/passing. Alleen ja als je hem zoals zondag keer op keer zonder steun gaat aanspelen zodat ie binnen 2seconden in duel komt met zon grote beer, dan ga je het niet winnen.
vriend
Basisspeler
Berichten: 2525
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Kilkenny schreef: 10 okt 2022, 15:25 Die aanname tegen ajax was echt kut en dat intikken daarna was waardeloos! :D
Als hij, net als bij RKC, in een vrije rol over het veld kan rondzwerven dan is hij prima. Maar bij AZ moet hij meestal in een kleine ruimte voetballen. Daar ligt zijn probleem.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Plaats reactie