Jens Odgaard (2027)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Mousa Sidi
Seizoenkaarthouder
Berichten: 476
Lid geworden op: 13 mar 2022, 11:15

Het voorspelt veel variatie voorin. Karlsson kan switchen met Odgaard. Pavlidis komt veel naar het middenveld , wat ook weer ruimte geeft voor Odgaard van rechts. Of Odgaard speelt achter Pavlidis en bijvoorbeeld Barasi op rechts. Het positieve vind ik de progressie van deze drie aanvallers. Zin An.....
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1791
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Mousa Sidi schreef: 26 jun 2022, 08:39Het voorspelt veel variatie voorin. Karlsson kan switchen met Odgaard. Pavlidis komt veel naar het middenveld , wat ook weer ruimte geeft voor Odgaard van rechts. Of Odgaard speelt achter Pavlidis en bijvoorbeeld Barasi op rechts. Het positieve vind ik de progressie van deze drie aanvallers. Zin An.....
Ik zou de lekkage achterin maar eens gaan bekijken.
Mousa Sidi
Seizoenkaarthouder
Berichten: 476
Lid geworden op: 13 mar 2022, 11:15

Eens. Beukema prima, backs ook, maar BMI is de zwakke schakel. Gaat Jansen alleen nooit vervangen. Nieuwe aanvoerder en ervaring achterin aldus Jansen. Misschien kan Mees de Wit eventueel links centraal. Heeft ie ervaring mee. Dat wij aanvallend sterker worden is ook makkelijker voor de verdediging😉
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1227
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

BMI waardeloos? Onze enige echte international, geloof van Gaal eerder dan jou
Mousa Sidi
Seizoenkaarthouder
Berichten: 476
Lid geworden op: 13 mar 2022, 11:15

Rjansen17 schreef: 27 jun 2022, 06:10 BMI waardeloos? Onze enige echte international, geloof van Gaal eerder dan jou
Nergens zeg ik dat hij waardeloos is, maar wel verstandig....
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Mousa Sidi schreef: 26 jun 2022, 09:09 Eens. Beukema prima, backs ook, maar BMI is de zwakke schakel. Gaat Jansen alleen nooit vervangen. Nieuwe aanvoerder en ervaring achterin aldus Jansen. Misschien kan Mees de Wit eventueel links centraal. Heeft ie ervaring mee. Dat wij aanvallend sterker worden is ook makkelijker voor de verdediging😉
Ik ben zo geen fan van linksbacks die centraal achter in gaan spelen en helemaal niet als die linksback eigenlijk een linksbuiten is die recent omgeturnd is. Ik vind daarom Mees de Wit ook een moeilijk profiel, tis vlees nog vis. Maar het is zeker geen slechte voetballer, maar ik kan hem niet als volledig verdediger zien.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Mousa Sidi schreef: 27 jun 2022, 06:25 Nergens zeg ik dat hij waardeloos is, maar wel verstandig....
Je hebt het over zwakke schakel, wat ook al onzin is.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Heb inmiddels al heel wat RKC supporters gesproken over de rol die Odgaard hier zou moeten vervullen. Allemaal geven aan dat je hem niet vast moet zetten op de vleugels maar een vrije rol moet geven. Het is geen speler die je vast in de punt moet zetten of aan de zijkant plakken. Als Bullaude niet haalbaar is zou ik gewoon hem op die positie neerzetten en nog vol voor een sterke vleugelaanvaller gaan die met Lahdo en Evjen moet concurreren.
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1227
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Gisteren nog heel onwennig, maar dat mag.
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 786
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

Rjansen17 schreef: 03 jul 2022, 14:49 Gisteren nog heel onwennig, maar dat mag.
Gelukkig maar dat dit van je mag zeg #-o #-o
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

MB80 schreef: 14 jul 2022, 22:00 Het samenspel met Pavlidis en Odgaard spreekt mij persoonlijk aan. Ik zie in Odgaard ook geen klassieke rechtsbuiten dus op de “10” positie (of afwisseling met Pavlidis) is meer uit noodzaak om hem in te passen binnen het elftal. Odgaard is in alles best oké maar geen echte specifieke 10, spits of vleugelspeler, vandaar liever een pure rechtsbuiten want Evjen is ook zo generalistisch.Je hebt gelijk dat hij vaak niet letterlijk op 10 speelde maar rkc speelde vaak effectief gezien met 2 spitsen (veel vrijheid voor Odgaard) dus blijft lastig vergelijken.
Aan Jansen de taak om Odgaard optimaal te laten renderen. Bij RKC blonk hij uit in het twee spitsen systeem, hier past hij niet panklaar in het AZ-systeem. Bij Heerenveen speelden ze in dezelfde formatie en dat werkte toen minder goed. Dus ben erg benieuwd hoe men hem uiteindelijk gaat gebruiken maar in zijn Goals & Skills zie ik hem vanuit alle hoeken wel opduiken, een vrije rol zou wenselijk zijn maar of dat hier mogelijk is.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Ik ben reuze benieuwd wat Jansen gaat doen met Odgaard, vooral omdat je Pavlidis nog gewoon in dienst hebt en zijn andere posities gerelateerd zijn aan die vrije rol. Hij heeft inderdaad beduidend weinig daadwerkelijk op 10 gespeeld en ik gok dat een paar van die wedstrijden waar hij dan wel op 10 dan wel op rechtsbuiten opgeschreven stond op de opstelling, hij eigenlijk die besproken vrije rol had.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

DeZuivelDuivel schreef: 15 jul 2022, 16:51 Ik ben reuze benieuwd wat Jansen gaat doen met Odgaard, vooral omdat je Pavlidis nog gewoon in dienst hebt en zijn andere posities gerelateerd zijn aan die vrije rol. Hij heeft inderdaad beduidend weinig daadwerkelijk op 10 gespeeld en ik gok dat een paar van die wedstrijden waar hij dan wel op 10 dan wel op rechtsbuiten opgeschreven stond op de opstelling, hij eigenlijk die besproken vrije rol had.
Jansen heeft het in VI over de rechterkant voor Odgaard. En noemt ook rechter "halfspaces". Lijkt me dus de Stengs rol.
Mousa Sidi
Seizoenkaarthouder
Berichten: 476
Lid geworden op: 13 mar 2022, 11:15

Jansen over Odgaard.

'Toen hebben we voornamelijk gesproken over de rechter halfspace, van waaruit hij naar binnen beweegt. Jens is goed in het tussen de linies in balbezit komen, met een scherp oog voor lopende medespelers. Waarbij hij een hele fijne pass in zijn voeten heeft. '

Lijkt dat hij een vrije rol gaat krijgen.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Mousa Sidi schreef: 16 jul 2022, 12:58 Jens is goed in het tussen de linies in balbezit komen, met een scherp oog voor lopende medespelers. Waarbij hij een hele fijne pass in zijn voeten heeft. '
Met die eigenschappen lijkt me dat je ook uitstekend uit de voeten kunt op de 10. Stengs die bij ons destijds ook zo'n vrije rol op rechts had mocht ook vaak op de positie van de Wit staan.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

De Rode Baron schreef: 16 jul 2022, 13:44 Met die eigenschappen lijkt me dat je ook uitstekend uit de voeten kunt op de 10. Stengs die bij ons destijds ook zo'n vrije rol op rechts had mocht ook vaak op de positie van de Wit staan.
oftewel op papier op rechts, in praktijk op 10. Zo speelde Stengs ook.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

SimonPoulsen schreef: 16 jul 2022, 13:49 oftewel op papier op rechts, in praktijk op 10. Zo speelde Stengs ook.
Gudmundsson nam zo'n rol te letterlijk en was zelden nog op rechts te vinden waardoor de Wit en Albert met regelmaat elkaar in de weg liepen en op rechts helemaal geen gevaar meer kwam.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Is in de oefenwedstrijden een goede vervanger van Stengs. Ook totaal onzichtbaar.
Heeft zich toch snel aangepast =D> :lol:


Maar even serieus, ik ben benieuwd hoeveel we van hem mogen verwachten dit seizoen.
Ik heb hem te weinig zien spelen of we nou kunnen zeggen dat dit een goede aankoop is van tevoren.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

SchoorlAZ schreef: 17 jul 2022, 10:35 Is in de oefenwedstrijden een goede vervanger van Stengs. Ook totaal onzichtbaar.
Heeft zich toch snel aangepast =D> :lol:


Maar even serieus, ik ben benieuwd hoeveel we van hem mogen verwachten dit seizoen.
Ik heb hem te weinig zien spelen of we nou kunnen zeggen dat dit een goede aankoop is van tevoren.
Vooralsnog lijkt Lahdo beter in de paar oefenwedstrijden die nu geweest zijn.
Mousa Sidi
Seizoenkaarthouder
Berichten: 476
Lid geworden op: 13 mar 2022, 11:15

Odgaard in VI:

'Alles hier is professioneel en gestroomlijnd. We zijn fysiek en tactisch klaargestoomd voor een druk schema. Omdat we op alle fronten zo lang mogelijk willen strijden. Als ik kijk naar het niveau van de spelers en van de trainingen, kan AZ de top 3 van Nederland opnieuw gaan aanvallen. '

Hij bedoelt waarschijnlijk dat we het Feijenoord lastig kunnen gaan maken om plek 3.
We zijn benieuwd Jens....
Plaats reactie