Jens Odgaard (2027)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 22 jul 2022, 11:06 Er mist een speler in de keten, zoveel is dan toch duidelijk?
Als Odgaard de rol van de Wit vervult (zoals sommigen hem graag zien) en de Wit Pavlidis een beetje in de weg loopt. dan mist er op dat moment toch een hoek voor de kaats?

Zo moeilijk is dat niet.

Als je concludeert dat de rol van de Wit vooral is om ruimte te laten op zijn eigen positie... dan heeft hij dus geen meerwaarde.
Een linie terug kan hij niet aan en voor een linie vooruit is hij verre van doelgericht genoeg.

Odgaard liet bij vlagen zien wat er mogelijk is als je daar een beweeglijke speler hebt, Reijnders liet bij vlagen zien welke kansen je vanuit die positie zelf kan opzetten. Beide spelers laten echter weer een gat achter zich vallen op het moment dat ze dat doen en de Wit staat dan op een plek waar je hem eigenlijk niet nodig hebt.
Diepte en snelheid mist in de keten, op wie kan je de diepe bal achter de verdediging kwijt? Wie heb je in de diepte behalve de Wit die nog enigzins iets kan in de drukte? Pavlidis heb ik echt niet gezien op een paar opbouwmomenten na (op tien).
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ik ben het wel eens met de opmerkingen van FugAZi.
Genoeg mensen die opdoken centraal achter de spits en er was veel meer beweging en variatie dan bijvoorbeeld Antti doet voorkomen.
Probleem gisteren was dat de meeste spelers onzuiver waren in passes, aannames en afronden. En dat Evjen een dissonant was.
we can come an end
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Odgaard geblesseerd en thuis achter gebleven. Na Karlsson de man die nog iets extra's kan brengen.
Wordt morgen dan van Brederorde en Evjen? :cry:
Mag toch hopen dat hij er in het weekend weer bij is.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

De Rode Baron schreef: 03 aug 2022, 11:53 Odgaard geblesseerd en thuis achter gebleven. Na Karlsson de man die nog iets extra's kan brengen.
Wordt morgen dan van Brederorde en Evjen? :cry:
Mag toch hopen dat hij er in het weekend weer bij is.
Lahdo verdient ook credits. Hij heeft in korte tijd al wel laten zien van waarde te zijn.
we can come an end
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

De Rode Baron schreef: 03 aug 2022, 11:53 Odgaard geblesseerd en thuis achter gebleven. Na Karlsson de man die nog iets extra's kan brengen.
Wordt morgen dan van Brederorde en Evjen? :cry:
Mag toch hopen dat hij er in het weekend weer bij is.
Ai, geen Karlsson, geen Odgaard... Wat heeft hij precies?
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
hihacorner
Supporter
Berichten: 220
Lid geworden op: 30 jun 2021, 07:04

DiepeMast schreef: 03 aug 2022, 21:14 Ai, geen Karlsson, geen Odgaard... Wat heeft hij precies?
Lichte hamstringklachten.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

differentcook schreef: 03 aug 2022, 12:16 Lahdo verdient ook credits. Hij heeft in korte tijd al wel laten zien van waarde te zijn.
De ene wedstrijd is de andere niet zullen we maar zeggen, maar geef me toch maar liever Odgaard.
Nog steeds geblesseerd heb ik begrepen, waardoor er dus met het verder ontbreken van Karlsson wederom 0% aan creativiteit in onze aanval zit.
Zal nog knap lastig worden tegen het 'kleine' GAE heb ik zo'n vermoeden. Ik concludeer helaas dat wederom Huiberts zijn zaakjes niet echt goed op orde heeft, want een gemis van deze twee aanvallers zou je moeten kunnen opvangen maar dat blijkt dus niet echt het geval te zijn.
Gebruikersavatar
AZDC
Supporter
Berichten: 210
Lid geworden op: 23 mei 2006, 18:04
Locatie: Vak S

De Rode Baron schreef: 06 aug 2022, 12:43 De ene wedstrijd is de andere niet zullen we maar zeggen, maar geef me toch maar liever Odgaard.
Nog steeds geblesseerd heb ik begrepen, waardoor er dus met het verder ontbreken van Karlsson wederom 0% aan creativiteit in onze aanval zit.
Zal nog knap lastig worden tegen het 'kleine' GAE heb ik zo'n vermoeden. Ik concludeer helaas dat wederom Huiberts zijn zaakjes niet echt goed op orde heeft, want een gemis van deze twee aanvallers zou je moeten kunnen opvangen maar dat blijkt dus niet echt het geval te zijn.
Is dat Huiberts of de coach die zn materiaal niet goed gebruikt..
Soms heb je pech en soms zit het tegen... :lol:
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

AZDC schreef: 06 aug 2022, 12:50 Is dat Huiberts of de coach die zn materiaal niet goed gebruikt..
Hier moeten we nu eens echt over ophouden met dat gemekker over Jansen.
Doe dat in zijn eigen topic want ik kom geen topic meer voorbij of Jansen heeft het weer gedaan. Je kunt en mag van alles vinden over deze coach (ik vind het ook allemaal niet geweldig) maar het gaat me echt te ver als spelers domweg het niveau niet hebben wat we nastreven dat alles maar in de schoenen van Jansen te schuiven. Evjen, Reijnders, Lahdo, de Wit, etc. spelers waar we het nu in tijden van blessures/ziekte mee moeten doen maar waar ik toch echt mijn twijfels over heb dat ze het vereiste niveau kunnen hanteren. Het is allemaal vrij beperkt als de echte basisspelers er niet zijn of op sommige posities (10) de gewenste versterking maar niet komt! Zo'n Odgaard of Karlsson kunnen tenminste nog met een individuele actie een wedstrijd open breken dat zit er bij de rest gewoon niet in.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Ik hoop nu bij afwezigheid van Karlsson en Odgaard op Van Brederode op links.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Ik zag net op socialemedia dat hij weer mee doet met de groepstraining.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Wildcat schreef: 09 aug 2022, 10:22 Ik zag net op socialemedia dat hij weer mee doet met de groepstraining.
Zou goed nieuws zijn, van het weekend leek het erop dat hij donderdag nog niet zou halen. Bazoer (zeer waarschijnlijk) en Yuki hadden een grotere kans er weer bij te zijn.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

AZ 4 Life schreef: 09 aug 2022, 12:25 Zou goed nieuws zijn, van het weekend leek het erop dat hij donderdag nog niet zou halen. Bazoer (zeer waarschijnlijk) en Yuki hadden een grotere kans er weer bij te zijn.
Jens Odgaard was duidelijk in beeld en traint dus mee lijkt het. Bazoer en Yuki doen die ook mee met de groepstraining?
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

ForzAZ schreef: 09 aug 2022, 12:32 Jens Odgaard was duidelijk in beeld en traint dus mee lijkt het. Bazoer en Yuki doen die ook mee met de groepstraining?
Bazoer was ziek en zat zondag tijdens de wedstrijd op de tribune, dus dan kan hij ook gewoon weer trainen lijkt me.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

ForzAZ schreef: 09 aug 2022, 12:32 Jens Odgaard was duidelijk in beeld en traint dus mee lijkt het. Bazoer en Yuki doen die ook mee met de groepstraining?
Als het goed is wel. Wat ik zondag hoorde was dat het aannemelijk was dat Yuki en Bazoer en donderdag weer bij zijn, dat Odgaard een twijfelgeval was en dat Vanheusden en Karlsson zeker ontbreken.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

AZ 4 Life schreef: 09 aug 2022, 12:57 Als het goed is wel. Wat ik zondag hoorde was dat het aannemelijk was dat Yuki en Bazoer en donderdag weer bij zijn, dat Odgaard een twijfelgeval was en dat Vanheusden en Karlsson zeker ontbreken.
Dat is goed nieuws als Bazoer en Yuki er bij zijn. Vooral de eerste hebben we denk ik hard nodig voor ons middenveld te versterken na het vertrek van Midtsjö. Jammer dan voor Reijnders of die moet op de plaats van De Wit gaan spelen.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

ForzAZ schreef: 09 aug 2022, 13:38 Dat is goed nieuws als Bazoer en Yuki er bij zijn. Vooral de eerste hebben we denk ik hard nodig voor ons middenveld te versterken na het vertrek van Midtsjö. Jammer dan voor Reijnders of die moet op de plaats van De Wit gaan spelen.
Beide kan ik mee leven. :wink: Inmiddels ook bevestigd btw, Yuki en Bazoer bij de selectie. Maar baal wel dat Odgaard zo vroeg in het seizoen al redelijk wat mist. Dat moet allemaal weer ingehaald worden en tegen de tijd dat je over een echt fitte Odgaard kan beschikken (die 90 minuten kan spelen en ritme heeft) ben je vijf a zes weken verder. Zelfde geldt voor Karlsson en Vanheusden. Dan zit je alweer bijna tegen de winterstop aan.
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

AZ 4 Life schreef: 11 aug 2022, 07:52 tegen de tijd dat je over een echt fitte Odgaard kan beschikken (die 90 minuten kan spelen en ritme heeft) ben je vijf a zes weken verder. Zelfde geldt voor Karlsson en Vanheusden. Dan zit je alweer bijna tegen de winterstop aan.
En dan ook nog eens een winterstop van 2 maanden.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

'Pauze' lijkt niet een erg gewild woord in de voetballerij; men spreekt over de 'rust' tussen twee helften en over een 'winterstop' ipv 'winterpauze'
we can come an end
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

AZ 4 Life schreef: 11 aug 2022, 07:52 Maar baal wel dat Odgaard zo vroeg in het seizoen al redelijk wat mist. Dat moet allemaal weer ingehaald worden en tegen de tijd dat je over een echt fitte Odgaard kan beschikken (die 90 minuten kan spelen en ritme heeft) ben je vijf a zes weken verder. Zelfde geldt voor Karlsson en Vanheusden. Dan zit je alweer bijna tegen de winterstop aan.
Met Odgaard meteen al geblesseerd is dat een flinke strop door de rekening. Wat betreft Vanheusden dat zal wel ingecalculeerd zijn, heb al aangegeven dat dat een langzame weg zal betreffen voor deze weer geheel blessurevrij, topfit en vervolgens nog eens op zijn oude niveau kan uitkomen. Die laatste is in mijn ogen beslist geen zekerheidje of we daar het komend seizoen heel veel aan gaan hebben. Degene die denken dat hij binnen de kortste keren een rots in de branding in onze defensie zal vormen, zijn wel heel naïef als je kijkt waar hij vandaan komt.
Laatst gewijzigd door De Rode Baron op 11 aug 2022, 09:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie