Mayckel Lahdo (2027)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6493
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

AZ contracteert Mayckel Lahdo

ALKMAAR- AZ heeft de negentienjarige buitenspeler Mayckel Lahdo vastgelegd. De aanvaller komt over van de Zweedse club Hammarby IF en heeft een contract getekend tot medio 2027. Lahdo sluit direct aan bij de selectie.

Mayckel Lahdo komt uit de jeugd van Hammarby IF. Na huurperiodes bij IK Frej Täby en Hammarby TFF maakte hij in september vorig jaar zijn debuut voor Hammarby IF.

Multifunctioneel
De in Stockholm geboren aanvaller is multifunctioneel en speelde dit seizoen al als linksbuiten, rechtsbuiten en spits. Bij Hammarby IF kwam hij sinds april, het begin van het seizoen, tot dertien wedstrijden waarin hij twee keer scoorde.

Lahdo: 'Zoveel wedstrijden als mogelijk'
Lahdo tekende vrijdag zijn contract en heeft zin in zijn nieuwe uitdaging. "Ik kijk ernaar uit om te beginnen en alle spelers te ontmoeten. AZ is een mooie club. Ik houd van Nederland en het voetbal dat hier gespeeld wordt. Ik wil dit seizoen zoveel wedstrijden als mogelijk spelen en veel leren."

Concurrentie opvoeren
Directeur Voetbalzaken Max Huiberts over Lahdo: "Mayckel is vooral een rechterspits. Hij heeft ook wel op links gespeeld, maar speelt voornamelijk aan de rechterkant. Hij heeft veel snelheid, een goede dribbel en een goede individuele actie. Wij denken dat hij zich dusdanig vlot gaat ontwikkelen dat hij bij AZ snel zijn wedstrijden kan gaan spelen. Hij moet de concurrentie gaan opvoeren op die positie en daar loopt hij niet voor weg."

Start seizoen
Op maandag 20 juni staat de eerste training voor het grootste gedeelte van de selectie weer op het programma. Voor Lahdo zal het zijn eerste training zijn. De aanvaller is na Mees de Wit de tweede aanwinst en als het aan Huiberts ligt komen daar nog meer spelers bij. "We zijn zeker nog niet klaar. We gaan ons gericht versterken en daar zijn we nog volop mee bezig."
https://www.AZ.nl/nl/nieuws/AZ-contract ... ckel-lahdo
Gebruikersavatar
Dipsaus
Fanatic
Berichten: 643
Lid geworden op: 10 feb 2007, 14:53

Ik laat me graag verrassen maar het neigt meer naar een Jong AZ speler. Jaartje zweedse competitie, nog niet heel veel laten zien,19 jaar, "moet nog ontwikkelen".
Klinkt niet als een buitenspeler waardoor de selectie meteen een impuls krijgt.
Montagnards
Dagjesmens
Berichten: 32
Lid geworden op: 19 jul 2019, 13:45

Dipsaus schreef: 17 jun 2022, 19:35 Ik laat me graag verrassen maar het neigt meer naar een Jong AZ speler. Jaartje zweedse competitie, nog niet heel veel laten zien,19 jaar, "moet nog ontwikkelen".
Klinkt niet als een buitenspeler waardoor de selectie meteen een impuls krijgt.

Laat mij graag verrassen!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Dipsaus schreef: 17 jun 2022, 19:35 Ik laat me graag verrassen maar het neigt meer naar een Jong AZ speler. Jaartje zweedse competitie, nog niet heel veel laten zien,19 jaar, "moet nog ontwikkelen".
Klinkt niet als een buitenspeler waardoor de selectie meteen een impuls krijgt.
Je hebt ook deze spelers nodig (naast directe versterkingen). En hopen dat deze zich sterk ontwikkelt. Zo is Yuki ook een aantal jaren binnengekomen.
we can come an end
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3393
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

differentcook schreef: 17 jun 2022, 19:38 Je hebt ook deze spelers nodig (naast directe versterkingen). En hopen dat deze zich sterk ontwikkelt. Zo is Yuki ook een aantal jaren binnengekomen.
En Evjen. Maar ook Weigelt... Hopelijk staat Lahdo er wat sneller.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

DiepeMast schreef: 17 jun 2022, 19:41 En Evjen. Maar ook Weigelt... Hopelijk staat Lahdo er wat sneller.
Evjen kwam binnen als speler van het jaar en talent van het jaar in Noorwegen. Dat is een heel andere status dan deze jongen, die nog weinig status heeft opgebouwd in Zweden.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

AZ 4 Life schreef: 17 jun 2022, 21:39 Evjen kwam binnen als speler van het jaar en talent van het jaar in Noorwegen. Dat is een heel andere status dan deze jongen, die nog weinig status heeft opgebouwd in Zweden.
Weigelt en met name Evjen, kwamen ook voor veel meer geld naar AZ (net als Mihalik).
Laatst gewijzigd door differentcook op 17 jun 2022, 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.
we can come an end
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Ik ken deze jongen niet en we zullen zien wat hij zal kunnen brengen. Ben benieuwd!

Is dit nu de tweede aanwinst voor AZ voor komend seizoen, na Mees de Wit? En moeten we posts voor laatstgenoemde in het al bestaande Dani de Wit topic plaatsen? Ik zag nog geen topic voor Mees.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
Dipsaus
Fanatic
Berichten: 643
Lid geworden op: 10 feb 2007, 14:53

differentcook schreef: 17 jun 2022, 19:38 Je hebt ook deze spelers nodig (naast directe versterkingen). En hopen dat deze zich sterk ontwikkelt. Zo is Yuki ook een aantal jaren binnengekomen.
Ja dat is precies mijn punt. Ook Sugawara kan het niveau niet aan dat je nastreeft. Maargoed, kostte weinig, jong en talentvol. We zullen zien.
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Deze jongen wordt een enorme flop. Slechter dan Aboukhlal, let maar op.
"One swallow does not make a summer"
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Dipsaus schreef: 17 jun 2022, 22:38 Ja dat is precies mijn punt. Ook Sugawara kan het niveau niet aan dat je nastreeft. Maargoed, kostte weinig, jong en talentvol. We zullen zien.
Sugawara kan dat zeker, overigens had die vooraf een stuk beter gevuld CV.

Deze jongen verdient natuurlijk een kans, maar ook als je leest dat hij pas 4-5 maanden gevolgd wordt... tja.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

AZ 4 Life schreef: 17 jun 2022, 21:39 Evjen kwam binnen als speler van het jaar en talent van het jaar in Noorwegen. Dat is een heel andere status dan deze jongen, die nog weinig status heeft opgebouwd in Zweden.
Huiberts spreekt over Lahdo over een speler die in het profiel past waar ze eigenlijk al lang naar op zoek zijn.
Voor dat profiel heeft Max heel wat spelers de revue laten passeren maar Lahdo kwam een half jaar geleden bij AZ op de radar en is veel bekeken en goed geanalyseerd.
De verwachtingen zijn, hoewel hij nog jong is, dat hij er snel zal kunnen staan gezien hij zich ook snel in de Zweedse topclub heeft gespeeld en moet de concurrentie opvoeren bij de mensen die daar nu spelen.
https://www.youtube.com/watch?v=IjZDMSCOJyM&t=4s

Denk je dat voor rechts voorin het daar nu bij blijft, en Lahdo moet concurreren met Evjen en Yuki die men daar ook veelvuldig neerzet? Of zie jij voor die positie er nog een rechteraanvaller bijkomen, als je Max zo beluisterd in dit interview? Zeker omdat hij spreekt dat er heel wat spelers de revue zijn gepasseerd die in het gewenste profiel zouden passen en hij dus zorgvuldig is gescout, proef ik nergens uit dat daar nog een directe versterking bij komt.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

De Rode Baron schreef: 18 jun 2022, 08:49 Huiberts spreekt over Lahdo over een speler die in het profiel past waar ze eigenlijk al lang naar op zoek zijn.
Voor dat profiel heeft Max heel wat spelers de revue laten passeren maar Lahdo kwam een half jaar geleden bij AZ op de radar en is veel bekeken en goed geanalyseerd.
Zo zie je maar hoe snel mensen zaken voor zoete koek slikken.
Max noemt zelf 4-5 maanden waarin ze hem zijn gaan bekijken.
Dat is een interessant getal, want Lahdo is pas echt minuten gaan maken voor Hammarby sinds 4 Februari 2022 en had tot 29 mei geen volledige 90 minuten in de benen in de competitie (en dus maar 1x in de competitie de volle 90 minuten gespeeld) voor de rest zitten daar ook wedstrijden in van respectievelijk 1, 16, 13, 21 en 24 minuten tussen (voor een totaal van 403 gespeelde minuten, pak'm beet 4 en een halve wedstrijd volle speeltijd, daar kun je nog 127 minuten van vorig seizoen aan toevoegen en dan zijn het er nog geen 6).

Nog los van het feit dat 5 maanden dus al helemaal niet kan, heeft Lahdo niet bepaald genoeg minuten gemaakt om hem in de diepte te analyseren, dan moet AZ al trainingen hebben mogen bekijken, want in nationale jeugdselecties heeft hij niet gezeten (dat had extra scoutingsmogelijkheid gegeven).

Er is een reden waarom ik deze transfer met die van Weigelt vergelijk. Weigelt had namelijk ook net koud zijn doorbraak bij
Arminia Bielefeld doorgemaakt toen Huiberts hem oppikte. En Weigelt speelt inmiddels in de 4e divisie van Duitsland.

Je kunt natuurlijk hopen dat dit goed uitpakt en die jongen verdient een kans, misschien is Numan heel snel iets interessants opgevallen. Maar je kunt niet doen alsof dit een lang en intensief doorgescoutte speler is, daar zegt AZ zelf iets vreemds over en zoveel minuten heeft die jongen niet eens in de benen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
MB80
Invaller
Berichten: 2205
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Voor 6 ton (ivm halfjaar contract) is er bijna geen buil aan te vallen. Er lijkt aardig wat potentie in te zitten maar verwacht dat hij wel een seizoen nodig heeft om te wennen a la Jahanbaksh. Gudmundsson en aboukhlal waren veel duurder.

Hopelijk is dit de vervanger van Sowah en komt er een versterking die er meteen staat zodra anoukhlal verkocht wordt.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

De Rode Baron schreef: 18 jun 2022, 08:49 Denk je dat voor rechts voorin het daar nu bij blijft, en Lahdo moet concurreren met Evjen en Yuki die men daar ook veelvuldig neerzet? Of zie jij voor die positie er nog een rechteraanvaller bijkomen, als je Max zo beluisterd in dit interview? Zeker omdat hij spreekt dat er heel wat spelers de revue zijn gepasseerd die in het gewenste profiel zouden passen en hij dus zorgvuldig is gescout, proef ik nergens uit dat daar nog een directe versterking bij komt.
Hij karakteriseert hen als een jonge talentvolle speler. Dat lijkt me voldoende.
Je zou ook uit dit interview kunnen concluderen dat Jesper Karsson blijft
we can come an end
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

De Rode Baron schreef: 18 jun 2022, 08:49 Huiberts spreekt over Lahdo over een speler die in het profiel past waar ze eigenlijk al lang naar op zoek zijn.
Voor dat profiel heeft Max heel wat spelers de revue laten passeren maar Lahdo kwam een half jaar geleden bij AZ op de radar en is veel bekeken en goed geanalyseerd.
De verwachtingen zijn, hoewel hij nog jong is, dat hij er snel zal kunnen staan gezien hij zich ook snel in de Zweedse topclub heeft gespeeld en moet de concurrentie opvoeren bij de mensen die daar nu spelen.
https://www.youtube.com/watch?v=IjZDMSCOJyM&t=4s

Denk je dat voor rechts voorin het daar nu bij blijft, en Lahdo moet concurreren met Evjen en Yuki die men daar ook veelvuldig neerzet? Of zie jij voor die positie er nog een rechteraanvaller bijkomen, als je Max zo beluisterd in dit interview? Zeker omdat hij spreekt dat er heel wat spelers de revue zijn gepasseerd die in het gewenste profiel zouden passen en hij dus zorgvuldig is gescout, proef ik nergens uit dat daar nog een directe versterking bij komt.
Het hangt er een beetje vanaf wat ze bijvoorbeeld met Van Breederode willen. Ik sluit niet uit dat deze jongen (Lahdo) gaat slagen, ik ken hem alleen niet goed genoeg. Zijn statistieken zijn niet heel overtuigend, waardoor ik niet denk dat hij er vanaf dag één al zal staan. Dat zal even tijd nodig hebben. Als je dan het seizoen in gaat met Evjen en Lahdo op rechts en Karlsson en Van Breederode op links dan is het wel wat licht allemaal.

Het liefst had ik gezien dat er echt een directe versterking had gekomen voor rechts en dan een jongen voor de toekomst (Evjen of Lahdo) daarachter. Nu zit je op rechts met twee twijfelaars.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

AZ 4 Life schreef: 18 jun 2022, 10:42 Het hangt er een beetje vanaf wat ze bijvoorbeeld met Van Breederode willen. Ik sluit niet uit dat deze jongen (Lahdo) gaat slagen, ik ken hem alleen niet goed genoeg. Zijn statistieken zijn niet heel overtuigend, waardoor ik niet denk dat hij er vanaf dag één al zal staan. Dat zal even tijd nodig hebben. Als je dan het seizoen in gaat met Evjen en Lahdo op rechts en Karlsson en Van Breederode op links dan is het wel wat licht allemaal.

Het liefst had ik gezien dat er echt een directe versterking had gekomen voor rechts en dan een jongen voor de toekomst (Evjen of Lahdo) daarachter. Nu zit je op rechts met twee twijfelaars.
Daarom. Mocht hij een serieuze opvatting van zijn taken hebben, dan komt er nog een directe versterking (omdat het ook direct nodig is en omdat je niet nog een seizoen kunt aanprutsen). Aan de andere kant, waarom zou je nog een talent halen als je Poku al hebt?
we can come an end
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 786
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

Shota-Arveladze schreef: 17 jun 2022, 22:47 Deze jongen wordt een enorme flop. Slechter dan Aboukhlal, let maar op.
Want ? Mr.Positivo. Leg eens uit met je voetbaltechnische en tactische kennis ? Of anders…….schut up met je negatieve gebral. Alles wat je hier neerzet druipt van negativisme. Geen enkele onderbouwing van je inbreng. Alleen maar afzeiken.

Ben dus benieuwd waarop jij je “ fantastische” beoordeling op hebt gebaseerd.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

differentcook schreef: 18 jun 2022, 10:30 Hij karakteriseert hen als een jonge talentvolle speler. Dat lijkt me voldoende.
Je zou ook uit dit interview kunnen concluderen dat Jesper Karsson blijft
Gezien Huiberts het veelvuldig er over heeft dat deze speler precies in het profiel past wat men al lang zoekt, zorgvuldig over een half seizoen is gescout, en de verwachtingen er zijn dat hij er wel eens snel kan staan mede gebaseerd omdat hij bij de Zweedse topclub zich ook in een rap tempo in het eerste heeft gespeeld, proef ik een beetje uit die woorden dat Evjen, Lahdo en mogelijk zelfs weer Yuki moeten uitmaken wie rechts voorin gaat spelen. Ik denk dat er nu op andere posities wordt gekeken naar versterkingen maar verwacht geen directe versterking meer voor rechts voorin.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Roadman schreef: 18 jun 2022, 10:50 Want ? Mr.Positivo. Leg eens uit met je voetbaltechnische en tactische kennis ? Of anders…….schut up met je negatieve gebral. Alles wat je hier neerzet druipt van negativisme. Geen enkele onderbouwing van je inbreng. Alleen maar afzeiken.

Ben dus benieuwd waarop jij je “ fantastische” beoordeling op hebt gebaseerd.
Nou, jij bent gelukkig wel altijd positief richting je medeforummers :lol: 8-[
we can come an end
Plaats reactie