Kamal Sowah (2022)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Forza AZ
Beheerder
Berichten: 6509
Lid geworden op: 27 dec 2003, 11:20
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

www.AZ.nl schreef:
Sowah winteraanwinst AZ
Gepubliceerd op 31 januari 22, 23:57
ALKMAAR- AZ heeft maandag overeenstemming bereikt met Club Brugge over de huur van aanvaller Kamal Sowah. De 22-jarige Ghanees wordt de rest van het seizoen gehuurd van de Belgische topploeg. Sowah sluit per direct aan bij de A-selectie en gaat spelen met rugnummer 8.

Sowah speelde in zijn jeugd voor Right to Dream Academy uit zijn geboorteland Ghana. Daar maakte de aanvaller indruk en dat leverde hem in 2018 een transfer op naar Leicester City FC, dat hem verhuurde aan Oud-Heverlee Leuven. Daarmee promoveerde Sowah in het seizoen 2019-2020.

Champions League
In zijn eerste seizoen in de Belgische Pro League kwam Sowah in 34 wedstrijden tot acht goals en zes assists. Club Brugge nam Sowah vervolgens afgelopen zomer over van Leicester City. Dit seizoen kwam hij tot zeventien officiële optredens, waaronder vijf in de UEFA Champions League.

Beweeglijk
Sowah: “Ik zie AZ als de perfecte stap voor mij. De club heeft een goede eerste indruk gemaakt en de ambitie spreekt mij aan.” Gevraagd naar zijn specifieke kwaliteiten zegt Sowah: “Ik ben een beweeglijke speler en goed aan de bal. Daarnaast ben ik vooral ook een teamspeler. Ik zie mezelf als buitenspeler, maar kan op meerdere posities uit de voeten.”

Aanvallende versterking
Directeur Voetbalzaken Max Huiberts: “We hebben zorgvuldig gekeken naar een aanvallende versterking. Kamal past in het profiel zoals we voor ogen hadden, met zijn snelheid en diepgang. Bovendien is hij op meerdere posities inzetbaar. Met het toevoegen van Kamal aan onze selectie en het definitief doorschuiven van Yusuf Barasi en Ernest Poku zijn we klaar om de ingeslagen weg omhoog in de tweede seizoenshelft een passend vervolg te geven.”
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Ik zet de discussie over deze verrassende 5 voor twaalf aanwinst hier maar voort. Onze Belgische vriend Guy kent hem uit de Belgische competitie.
Guy schreef: 01 feb 2022, 07:12 Ik vind Sowah echt niks. Ken hem goed vanuit de Belgische competitie, maar heb nooit gesnapt zoals zovelen dat Club daar zoveel geld voor betaald heeft. Had enkele goede matchen bij OHL, of beter gezegd een paar goede momenten in een paar matchen. OHL huurde hem van Leicester dat dezelfde eigenaar heeft. Is na het seizoen teruggegaan, en club heeft hem dan gekocht van hen voor veel te veel geld. Bij Club niks maar dan ook niks laten zien. Zit volgens mij zelfs al lange tijd niet meer in de wedstrijdselectie bij hen.
Ik hoop voor jullie dat de Nederlandse competitie hem beter ligt.
Er zijn maar weinig beelden van hem op youtube. Lastig om nu al een goed beeld en oordeel over hem te vormen.

Ik vraag mij ten eerste af of deze gast past in ons systeem en dan met name in het collectief druk zetten op de tegenstander. Kan deze speler dat opbrengen zoals dat bij ons gevraagd wordt? Hoe zit het vervolgens met zijn instelling en inhoud als dat meerdere keren gevraagd wordt? Hoe is zijn fysieke gesteldheid? Wat kan hij als onze tegenstander de bus parkeert? Is ie werkelijk heel snel en gebruikt ie zijn snelheid ook regelmatig als wapen? Houdt ie daarbij het overzicht of halen we een tweede Aboukhlal in huis? Scoort ie makkelijk of zijn het toevalsgoals? Hij zegt van zichzelf dat ie een teamplayer is, maar is dat ook zo binnen en buiten het veld? Is ie echt blij en ambitieus dat ie bij AZ een kans krijgt om zich weer op niveau te laten gelden, want op de foto's ziet ie er treurig uit?

Ik heb nog veel vragen over Kamal, maar ik laat mij graag door hem positief verrassen zoals Max Netto dat gisteravond in mindere mate gedaan heeft.
Gebruikersavatar
Perry
Invaller
Berichten: 2014
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Wildcat schreef: 01 feb 2022, 08:21 Klopt niet wat je zegt. Hij heeft sinds eind oktober iets van 300 minuten gemaakt inclusief Champions league en beker.

Dat Brugge geen optie tot koop heeft afgedwongen zou misschien nog in zijn voordeel spreken.
Excuses, je hebt gelijk. Ik keek enkel naar de Belgische competitie.


Om met een positieve noot te beginne: schitterende assist bij de 1-0.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3207
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

AZ 4 Life schreef: 01 feb 2022, 09:14 Dat er geen optie tot koop in het contract staat is logisch. Brugge heeft een half jaar geleden negen miljoen voor hem betaald. Die gaan na een half jaar echt geen koopoptie in deze overeenkomst zetten die voor AZ betaalbaar is, lees: rond de drie miljoen. Die hopen nu dat hij het goed gaat doen bij AZ zodat zij er in augustus weer wat aan hebben of zodat ze hem door kunnen verkopen met minimaal/geen verlies.
Ik vermoed dat Jansen hem ook als backup gebruikt. Hij zal best wel aan speelminuten toekomen maar een basisspeler gedurende dit halve seizoen gaat hij ook hier niet worden.
Hieronder de 5 basisplaatsen die hij bij Brugge heeft gehad, zijn debuut tegen Oostende was ook meteen zijn beste, daarna was het teleurstellend.
https://www.youtube.com/watch?v=JgVxiYyIBiU
https://www.youtube.com/watch?v=VJ6egr_T1v8
https://www.youtube.com/watch?v=q0tvrvMKH3Y
https://www.youtube.com/watch?v=_BWKlDBOBSg
https://www.youtube.com/watch?v=S7lcRHaaet4
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

De Rode Baron schreef: 01 feb 2022, 09:24 Ik vermoed dat Jansen hem ook als backup gebruikt. Hij zal best wel aan speelminuten toekomen maar een basisspeler gedurende dit halve seizoen gaat hij ook hier niet worden.
Hieronder de 5 basisplaatsen die hij bij Brugge heeft gehad, zijn debuut tegen Oostende was ook meteen zijn beste, daarna was het teleurstellend.
https://www.youtube.com/watch?v=JgVxiYyIBiU
https://www.youtube.com/watch?v=VJ6egr_T1v8
https://www.youtube.com/watch?v=q0tvrvMKH3Y
https://www.youtube.com/watch?v=_BWKlDBOBSg
https://www.youtube.com/watch?v=S7lcRHaaet4
Tussen het sterrenensemble van Club Brugge valt ie niet erg op! :wink:
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Guy schreef: 01 feb 2022, 07:12 Ik vind Sowah echt niks. Ken hem goed vanuit de Belgische competitie, maar heb nooit gesnapt zoals zovelen dat Club daar zoveel geld voor betaald heeft. Had enkele goede matchen bij OHL, of beter gezegd een paar goede momenten in een paar matchen. OHL huurde hem van Leicester dat dezelfde eigenaar heeft. Is na het seizoen teruggegaan, en club heeft hem dan gekocht van hen voor veel te veel geld. Bij Club niks maar dan ook niks laten zien. Zit volgens mij zelfs al lange tijd niet meer in de wedstrijdselectie bij hen.
Ik hoop voor jullie dat de Nederlandse competitie hem beter ligt.
Kan dit dan niet een klassiek gevalletje spelen vanuit de omschakeling bij een kleinere club zijn die dan vervolgens minder uit de verf komt in een ploeg die vaker op de helft van de tegenstander speelt?

Bij OHL toch wel aardige cijfers, hoe deed ie het daar dan?

Supporters van Brugge zien hem meer als middenvelder (lees op de plek van Van Aken).
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Oei, Guy was een stuk positiever over Druijf, toch ook maar een beperkte voetballer. Dat belooft niet veel ;)
____________
Hoc est nihil
Love AZ Til I Die!
Fanatic
Berichten: 552
Lid geworden op: 23 aug 2021, 14:09

Grifo schreef: 01 feb 2022, 10:43 Oei, Guy was een stuk positiever over Druijf, toch ook maar een beperkte voetballer. Dat belooft niet veel ;)
Met andere woorden, heeft hij er wellicht niet zo'n goede kijk op ;)
Guy
Supporter
Berichten: 223
Lid geworden op: 14 jan 2021, 17:12

Love AZ Til I Die! schreef: 01 feb 2022, 11:17 Met andere woorden, heeft hij er wellicht niet zo'n goede kijk op ;)
Dat zal blijken. :lol:
Gebruikersavatar
Witzer
Ben-Sider
Berichten: 886
Lid geworden op: 18 apr 2012, 08:52

Telegraaf vandaag:

Nadat het vertrek van Gudmundsson maandagochtend in de media uitlekte en Brugge bereikte, zocht ’Club’ razendsnel contact met AZ.

Zo kon het gebeuren dat technisch directeur Max Huiberts op de ochtend van Deadline Day nog links en rechts informeerde naar de kunsten van Kamal Sowah. Wat hij te horen kreeg, moet hem zijn bevallen, aangezien de deal vervolgens in no-time werd rondgemaakt. Volgens insiders uit het zaakwaarnemerscircuit heeft AZ een speler in huis gehaald die ’twee keer zo goed is als Gudmundsson en drie keer zo goed als Aboukhlal’. Een speler die zich in de Eredivisie hoogstwaarschijnlijk beter op zijn gemak voelt dan in de meer fysieke Jupiler Pro League. Loïs Openda, door Club Brugge uitgeleend aan Vitesse, is daar een lichtend voorbeeld van.
Praat geen Poep, doos.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Eén ding weten we wel zeker, dat ie in ieder geval niet vaak voor de veilige optie gaat tijdens zijn acties.
Hup AZ.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2247
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Witzer schreef: 01 feb 2022, 18:13 en drie keer zo goed als Aboukhlal’.
Dat is alsnog te slecht helaas :lol:
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

SchoorlAZ schreef: 01 feb 2022, 18:43 Dat is alsnog te slecht helaas :lol:
:lol: :lol:
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12471
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Witzer schreef: 01 feb 2022, 18:13 Telegraaf vandaag:

Nadat het vertrek van Gudmundsson maandagochtend in de media uitlekte en Brugge bereikte, zocht ’Club’ razendsnel contact met AZ.

Zo kon het gebeuren dat technisch directeur Max Huiberts op de ochtend van Deadline Day nog links en rechts informeerde naar de kunsten van Kamal Sowah. Wat hij te horen kreeg, moet hem zijn bevallen, aangezien de deal vervolgens in no-time werd rondgemaakt. Volgens insiders uit het zaakwaarnemerscircuit heeft AZ een speler in huis gehaald die ’twee keer zo goed is als Gudmundsson en drie keer zo goed als Aboukhlal’. Een speler die zich in de Eredivisie hoogstwaarschijnlijk beter op zijn gemak voelt dan in de meer fysieke Jupiler Pro League. Loïs Openda, door Club Brugge uitgeleend aan Vitesse, is daar een lichtend voorbeeld van.
Dit klinkt als niet bestaand technisch beleid
we can come an end
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1517
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Witzer schreef: 01 feb 2022, 18:13 Telegraaf vandaag:

Nadat het vertrek van Gudmundsson maandagochtend in de media uitlekte en Brugge bereikte, zocht ’Club’ razendsnel contact met AZ.

Zo kon het gebeuren dat technisch directeur Max Huiberts op de ochtend van Deadline Day nog links en rechts informeerde naar de kunsten van Kamal Sowah. Wat hij te horen kreeg, moet hem zijn bevallen, aangezien de deal vervolgens in no-time werd rondgemaakt. Volgens insiders uit het zaakwaarnemerscircuit heeft AZ een speler in huis gehaald die ’twee keer zo goed is als Gudmundsson en drie keer zo goed als Aboukhlal’. Een speler die zich in de Eredivisie hoogstwaarschijnlijk beter op zijn gemak voelt dan in de meer fysieke Jupiler Pro League. Loïs Openda, door Club Brugge uitgeleend aan Vitesse, is daar een lichtend voorbeeld van.
Als de Telegraaf dat schrijft dan zal het wel waar zijn
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3207
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Witzer schreef: 01 feb 2022, 18:13 Telegraaf vandaag:
Volgens insiders uit het zaakwaarnemerscircuit heeft AZ een speler in huis gehaald die ’twee keer zo goed is als Gudmundsson en drie keer zo goed als Aboukhlal’. Een speler die zich in de Eredivisie hoogstwaarschijnlijk beter op zijn gemak voelt dan in de meer fysieke Jupiler Pro League. Loïs Openda, door Club Brugge uitgeleend aan Vitesse, is daar een lichtend voorbeeld van.
Ik heb alle samenvattingen van Leuven van het seizoen 2021. In dit seizoen moet hij dus zodanig zijn opgevallen door Club, dat ze bereidt waren om er 9 miljoen voor neer te leggen. In bijna alle wedstrijden is hij aanvallende middenvelder die regelmatig uitwijkt naar de flanken.
Als er interesse is, kan ik de linken wel plaatsen, kun je zelf beoordelen of hij ’twee keer zo goed is als Gudmundsson en drie keer zo goed als Aboukhlal’
Maar als ik die samenvattingen bekijk komt hij meer in aanmerking voor de positie van de Wit, dan er een echte specifieke flankspeler in te zien en daarvoor heeft Huiberts na ik meen deze speler toch aangetrokken?
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Eerst deze jongen maar eens zien ballen, dan weten we meer. Ongelooflijk trouwens dat iemand afgebrand wordt die nog geen bal voor de club getrapt heeft. Ik vind de vergelijking met Openda trouwens wel een goed voorteken, die scoorde ook maar weinig in België. Het betekent wel dat hij net als Openda eerst op gang moet komen. Ik ga er dan ook van uit, gezien de koopwoede van Club Brugge https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/3 ... -prima-zet de huur bij voldoende presteren deze zomer verlengt zal worden. Ik hoop dan wel dat er een soort van opleidingsclausule in het contract wordt opgenomen.
_________________
"I don't know that!"
Love AZ Til I Die!
Fanatic
Berichten: 552
Lid geworden op: 23 aug 2021, 14:09

Kilkenny schreef: 02 feb 2022, 08:29 Eerst deze jongen maar eens zien ballen, dan weten we meer. Ongelooflijk trouwens dat iemand afgebrand wordt die nog geen bal voor de club getrapt heeft. Ik vind de vergelijking met Openda trouwens wel een goed voorteken, die scoorde ook maar weinig in België. Het betekent wel dat hij net als Openda eerst op gang moet komen. Ik ga er dan ook van uit, gezien de koopwoede van Club Brugge https://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/3 ... -prima-zet de huur bij voldoende presteren deze zomer verlengt zal worden. Ik hoop dan wel dat er een soort van opleidingsclausule in het contract wordt opgenomen.
Ja ik blijf me er ook over verbazen, hoe negatief en pessimistisch AZ supporters zijn.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3207
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Kilkenny schreef: 02 feb 2022, 08:29 Ongelooflijk trouwens dat iemand afgebrand wordt die nog geen bal voor de club getrapt heeft. Ik vind de vergelijking met Openda trouwens wel een goed voorteken, die scoorde ook maar weinig in België. Het betekent wel dat hij net als Openda eerst op gang moet komen.
Heeft niets met afbranden te maken. AZ zal deze jongen anders moeten gebruiken dan Club dat heeft gedaan, en niet moeten zien als pure flankspeler want dat is hij helemaal niet.
En volgens mij zocht AZ toch een pure rechtsbuiten?
Lees Huiberts topic 'miscasting' en wat Wesley Sonck aangaf tegenover Sporza.
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3152
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

De Rode Baron schreef: 02 feb 2022, 09:09
En volgens mij zocht AZ toch een pure rechtsbuiten?
Nee, een aanvaller met snelheid en diepgang. Dat is ook een eigenschap van een buitenspeler, maar iemand met deze eigenschappen hoeft niet per sé buitenspeler te zijn.

Ik vind het ook een vreemde move, maar we gaan het zien. Hup Kamal!
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gesloten