Milos Kerkez (2026)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Benieuwd naar de competitie tussen hem en Mees de Wit
we can come an end
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

SchoorlAZ schreef: 19 mei 2022, 20:04 Ik vind Sugawara een goede Eredivisie back met goede sliding, goede passing + voorzetten.
Daarnaast is Wijndal wel heel goed, maar heeft hij er dit seizoen ook héél erg weinig zin in.
Ik vind Sugawara net te kort komen voor het niveau dat ik graag zie. Dat zit hem 80% in het verdedigende gedeelte
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 916
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

https://www.youtube.com/watch?v=3_F3Bqf2Qcg

Leuk interview. Serieuze jongen
"One swallow does not make a summer"
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Waar ik in het begin van dit seizoen een paar keer het verwijt kreeg te vroeg heb geoordeeld over Vindalh, Sowah en Witry, ga ik het gewoon nog een keer doen.

Want, met Vindalh, Sowah en Witry is er ook niks van terecht gekomen :mrgreen: :lol: Deze keer leun ik echter compleet naar de andere kant toe.

De jongen kan wél voetballen, beweegt snel door, tactisch sterk voor zijn leeftijd en fysiek nóg sterker voor zijn leeftijd.
Ik denk dat deze jongen ons nog veel plezier gaat bezorgen, maar ook wat slordigheidsfoutjes. Die neem ik echter voor lief, want je ziet eindelijk een aankoop in het AZ tenue waar echt talent in zit.

Verfrissend om te zien.
Als negatieve noot (want waarom ook niet hé?) Kan je je nu wel afvragen waarom we 2,3/3 miljoen voor Mees de Wit neerleggen als we een prima talent van 18 hebben. Die overigens ook 2 miljoen heeft gekost. Doet me sterk denken aan het Witry/Sugawara verhaal...
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10193
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

SchoorlAZ schreef: 22 mei 2022, 23:53 Verfrissend om te zien.
Als negatieve noot (want waarom ook niet hé?) Kan je je nu wel afvragen waarom we 2,3/3 miljoen voor Mees de Wit neerleggen als we een prima talent van 18 hebben. Die overigens ook 2 miljoen heeft gekost. Doet me sterk denken aan het Witry/Sugawara verhaal...
Dat is inderdaad wel bijzonder.

Heb je vier redelijke backs en ongeveer een halve normale centrumverdediger ...
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6544
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Antti Opdam schreef: 23 mei 2022, 08:27 Dat is inderdaad wel bijzonder.

Heb je vier redelijke backs en ongeveer een halve normale centrumverdediger ...
DeWit speelde de laatste 6 wedstrijd als centrale verdediger volgens mij bij PEC. AZ kennende halen ze graag spelers die zo lekker multi-inzetbaar zijn.
Love AZ Til I Die!
Fanatic
Berichten: 552
Lid geworden op: 23 aug 2021, 14:09

SimonPoulsen schreef: 23 mei 2022, 08:46 DeWit speelde de laatste 6 wedstrijd als centrale verdediger volgens mij bij PEC. AZ kennende halen ze graag spelers die zo lekker multi-inzetbaar zijn.
Het is een beetje van beide, sinds Witry is aangetrokken is Yuki als een komeet gegaan in zijn ontwikkeling. Concurrentie maakt je beter en kwaliteit in de breedte is waar het nu aan schort. Ik denk dat AZ naar de situatie op rechts heeft gekeken en dit voor links ook wilt creëren. Daarnaast is het altijd prettig om spelers te hebben die multi functioneel zijn en op meerdere posities uit de voeten kunnen.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9118
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Kerkez valt tot nog toe positief op, maar het zet de aankoop van Mees de Wit inderdaad gelijk in een slecht daglicht.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3206
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

DeZuivelDuivel schreef: 23 mei 2022, 09:22 Kerkez valt tot nog toe positief op, maar het zet de aankoop van Mees de Wit inderdaad gelijk in een slecht daglicht.
Kerkez doet het niet slecht; behoorlijk fel, een vechtertje. Alleen in combinatie met Karlsson moet ik het nog zien.
Laten we die Mees nog niet uitvlakken.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10193
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

SimonPoulsen schreef: 23 mei 2022, 08:46 DeWit speelde de laatste 6 wedstrijd als centrale verdediger volgens mij bij PEC. AZ kennende halen ze graag spelers die zo lekker multi-inzetbaar zijn.
Dat zou op zich wel handig zijn.

Misschien dat BMI dan ook eens zijn best gaat doen ...
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1517
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Ik ben fan, topaankoop.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10193
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Sir Robbert schreef: 23 mei 2022, 12:48 Ik ben fan, topaankoop.
#maxin
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Antti Opdam schreef: 23 mei 2022, 13:33#maxin
:lol:
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Love AZ Til I Die! schreef: 23 mei 2022, 08:49 Het is een beetje van beide, sinds Witry is aangetrokken is Yuki als een komeet gegaan in zijn ontwikkeling. Concurrentie maakt je beter en kwaliteit in de breedte is waar het nu aan schort. Ik denk dat AZ naar de situatie op rechts heeft gekeken en dit voor links ook wilt creëren. Daarnaast is het altijd prettig om spelers te hebben die multi functioneel zijn en op meerdere posities uit de voeten kunnen.
Dat had Yuki ook kunnen doen met een goedkopere concurrent. We hebben geen financiële situatie waarbij het verstandig is om 2 miljoen neer te leggen voor back up spelers.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

SchoorlAZ schreef: 23 mei 2022, 16:14 Dat had Yuki ook kunnen doen met een goedkopere concurrent. We hebben geen financiële situatie waarbij het verstandig is om 2 miljoen neer te leggen voor back up spelers.
Witry was natuurlijk gehaald om basisspeler te worden op rechts omdat Sugawara ook tot voor dit seizoen niet goed genoeg was. Nu valt Witry tegen en is Sugawara beter geworden dus zijn de poppetjes omgedraaid. Al vind ik Sugawara net goed genoeg maar ook wel slappe hap in de duels.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Wildcat schreef: 23 mei 2022, 16:28 Witry was natuurlijk gehaald om basisspeler te worden op rechts omdat Sugawara ook tot voor dit seizoen niet goed genoeg was. Nu valt Witry tegen en is Sugawara beter geworden dus zijn de poppetjes omgedraaid. Al vind ik Sugawara net goed genoeg maar ook wel slappe hap in de duels.
Dat is wat makkelijk. Witry is gewoon gehaald als extra optie omdat Svensson vertrok, niet zozeer als basisspeler.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

On topic. Ik las dat hij op de training niet mag tackelen. Verklaart een boel waarom we verder nauwelijks mannen in de selectie hebben
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10193
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

MO7 schreef: 23 mei 2022, 20:45 On topic. Ik las dat hij op de training niet mag tackelen.
Waarom niet?
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Tackelen levert in principe natuurlijk risico's op. Als je 'm niet hebt, is de tegenstander er langs en ben je zelf uit positie. En dan heb je ook nog het risico qua blessures / creëren van vrije trappen. In principe tackel je dus alleen als a) er echt geen andere optie meer is, b) je ~100% zeker bent dat je 'm hebt. Kortom: vooral onnodige tackels op plekken/moment dat het niet hoeft, zijn wat dat betreft niet de bedoeling. Precies wat ze Kerkez duidelijk willen maken.
.
Kerkez_NHD.jpg
Kerkez_NHD.jpg (101.1 KiB) 1070 keer bekeken
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Love AZ Til I Die!
Fanatic
Berichten: 552
Lid geworden op: 23 aug 2021, 14:09

DiepeMast schreef: 24 mei 2022, 08:34 Tackelen levert in principe natuurlijk risico's op. Als je 'm niet hebt, is de tegenstander er langs en ben je zelf uit positie. En dan heb je ook nog het risico qua blessures / creëren van vrije trappen. In principe tackel je dus alleen als a) er echt geen andere optie meer is, b) je ~100% zeker bent dat je 'm hebt. Kortom: vooral onnodige tackels op plekken/moment dat het niet hoeft, zijn wat dat betreft niet de bedoeling. Precies wat ze Kerkez duidelijk willen maken.
.
Kerkez_NHD.jpg
Vrij helder en begrijpelijk!
Plaats reactie