Milos Kerkez (2026)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1818
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

De overlap wordt helemaal niet gebruikt.
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1240
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Gaat toch wat grote fouten maken, tegen Feijenoord en goal 2 tegen Excelsior...
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1240
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

De Rode Baron schreef: 15 okt 2022, 14:43 Klopt, Karlsson is veel dominanter en legt veelal (terecht met zijn kwaliteiten) meer risico in zijn spel, daar waar v Brederode (die minder voor het eigen schot of actie gaat) en meer oog heeft voor de opkomende Kerkez die vervolgens voorzetten/schoten kan leveren. Feitelijk is Kerkez in de wisselwerking met v Brederode veel meer bepalend dan met Karlsson.
Ik denk dat Karlsson liever met Wijndal speelde en Kerkez daarentegen met een type als v Brederode. Die afstemming Kerkez/Karlsson kan beter.
Kerkez moet eerst maar eens verdedigen, Feijenoord tegengoal was zijn fout en goal 2 tegen Excelsior eveneens
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3206
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Rjansen17 schreef: 23 okt 2022, 17:21 Kerkez moet eerst maar eens verdedigen, Feijenoord tegengoal was zijn fout en goal 2 tegen Excelsior eveneens
Tjee, moet wel zeggen dat men ineens niet veel meer vindt deugen: Jansen, Verhulst, Yuki, Beukema, de Wit, Karlsson, Kerkez, Panta, van Brederode, etc.
Dit is wel het materiaal waar we voor kort met dezelfde trainer, in het zelfde systeem, nog koploper mee waren.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

De Rode Baron schreef: 23 okt 2022, 17:37 Tjee, moet wel zeggen dat men ineens niet veel meer vindt deugen: Jansen, Verhulst, Yuki, Beukema, de Wit, Karlsson, Kerkez, Panta, van Brederode, etc.
Dit is wel het materiaal waar we voor kort met dezelfde trainer, in het zelfde systeem, nog koploper mee waren.
Je kan niet ontkennen dat ze momenteel allemaal slecht spelen toch? Karlsson hebben we met smart op gewacht maar die moet zijn draai nog vinden wat voorlopig totaal niet het geval is, vooralsnog werkt zijn houden en aanwezigheid averechts.

Daarbij zijn we momenteel ook vaak van spelersamenstelling aan het wisselen wat volgens mij ook niet helpt
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3206
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

AZ kan telefoontjes voor Kerkez verwachten
Milos Kerkez maakt dit seizoen een uitstekende indruk in het shirt van AZ en dat is ook buiten Nederland opgevallen. De nog altijd slechts 18-jarige linksback van de Alkmaarders is volgens transferjournalist Nicolò Schira op de radar van Lazio verschenen. De grootmacht uit Rome zou het wel zien zitten om Kerkez, die nog tot medio 2026 onder contract staat bij AZ, naar de Serie A te halen. Kerkez speelde eerder bij AC Milan en kent in Nederland een stormachtige ontwikkeling. De jongeling mocht in de Nations League zelfs zijn debuut maken in de nationale ploeg van Hongarije. Het toptalent maakte een uitstekende indruk tegen Duitsland en mocht ook aantreden tegen Italië
Gezien PSV in een veel nijpender situatie zit en een speler als Gakpo mogelijk wel moet verkopen in de winterstop bij een mega-bod, zou ik als AZ zijnde niets verkopen als de uitgangspositie om volop mee te kunnen doen voor de titel nog steeds uitstekend zou zijn.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6544
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

De Rode Baron schreef: 29 okt 2022, 12:09 Gezien PSV in een veel nijpender situatie zit en een speler als Gakpo mogelijk wel moet verkopen in de winterstop bij een mega-bod, zou ik als AZ zijnde niets verkopen als de uitgangspositie om volop mee te kunnen doen voor de titel nog steeds uitstekend zou zijn.
Even los van mijn mening over deWit. Lijkt het me financieel gezien wel handig om hem deze winter/zomer te verkopen ook met Mijáilovich die eraan komt en ook gezien zijn contract situatie. Ja kerkez moet sws nog even een jaar blijven, en aangezien hij zelf heel bewust voor AZ heeft gekozen voor zin ontwikkeling. Zie ik hem ook geen transfer afdwingen ofzo.

Karlsson/Pavlidis is wel lastiger, ik denk dat je die moeilijk kunt behouden als er echt een hoog bod komt.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3206
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

SimonPoulsen schreef: 29 okt 2022, 12:31 Even los van mijn mening over deWit. Lijkt het me financieel gezien wel handig om hem deze winter/zomer te verkopen ook met Mijáilovich die eraan komt en ook gezien zijn contract situatie. Ja kerkez moet sws nog even een jaar blijven, en aangezien hij zelf heel bewust voor AZ heeft gekozen voor zin ontwikkeling. Zie ik hem ook geen transfer afdwingen ofzo.

Karlsson/Pavlidis is wel lastiger, ik denk dat je die moeilijk kunt behouden als er echt een hoog bod komt.
Als je in de winterstop er nog zo goed voor staat als nu, waar de verschillen in dat groepje bovenin klein zijn, en je wilt ook daadwerkelijk mee doen voor de prijzen; Titel, KNVB Beker en Conference League heb je een kwalitatieve brede selectie nodig. Als je ziet wat er dan allemaal terug komt/bijkomt vind ik dat ze dat dan ook hebben en vol mee kunnen doen.
Dan moet je dus zeker geen Pavlidis, de Wit of zelfs een Evjen die zich na de winterstop weer tevreden moet stellen met een plekje op de bank verkopen. We hebben alle selectiespelers hard nodig om succesvol te blijven.
Doe je het goed Europees, voor titel / beker meedoen, dan zullen alle spelers enkel meer waard worden. Een winterverkoop zoals AZ er nu voorstaat zie ik niet zitten van welke selectiespeler dan ook, want dit seizoen zou wel eens bij uitstek een seizoen kunnen zijn die niet heel vaak voorbij komt en daarbij de traditionele ook niet opperbest in hun vel steken.
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

SimonPoulsen schreef: 29 okt 2022, 12:31 Even los van mijn mening over deWit. Lijkt het me financieel gezien wel handig om hem deze winter/zomer te verkopen ook met Mijáilovich die eraan komt en ook gezien zijn contract situatie. Ja kerkez moet sws nog even een jaar blijven, en aangezien hij zelf heel bewust voor AZ heeft gekozen voor zin ontwikkeling. Zie ik hem ook geen transfer afdwingen ofzo.

Karlsson/Pavlidis is wel lastiger, ik denk dat je die moeilijk kunt behouden als er echt een hoog bod komt.
Ik heb eens begrepen dat er een standaard plan met nieuwkomers is, wat betreft contractduur. Dat deze drie jaar is, 'maximaal' 4 jaar (uitzondering daargelaten). Als een dergelijke insteek met elke nieuwkomende speler voor zijn komst duidelijk besproken wordt, lijkt me er niet veel aan de hand om spelers aan hun contract te houden tot aan minimaal het vierde seizoen.
Het kan zijn dat beleid gewijzigd is en dit niet meer meegegeven wordt, maar een jaar of 10 geleden was het, volgens AZ, gebruikelijk om 1 'aanpassingsjaar' te geven aan een nieuwe aankoop en hem vooral als wisselspeler in te zetten, bij een succesvolle ontwikkeling 1 jaar als basisspeler en vervolgens 1 jaar als dragende speler van het team, voordat de speler verkocht kan, zal en 'moet' worden.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Kerkez heeft een grote drive en is ongeduldig. Daarom heeft AZ ook een kans gekregen, omdat hij niet wilde wachten op Milan. Zou dus best wel eens graag verder willen kijken in de zomer. Afhankelijk allicht op wat voor niveau AZ Europees kan spelen.
we can come an end
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

we can come an end
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10193
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

differentcook schreef: 29 okt 2022, 16:38 Kerkez heeft een grote drive en is ongeduldig. Daarom heeft AZ ook een kans gekregen, omdat hij niet wilde wachten op Milan. Zou dus best wel eens graag verder willen kijken in de zomer. Afhankelijk allicht op wat voor niveau AZ Europees kan spelen.
Moeten alleen nu wel even gaan waken voor wat Wijndalletje (ofwel: onachtzaamheden achterin).

De 2-1 was ook gewoon 90% zijn fout.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9118
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Antti Opdam schreef: 31 okt 2022, 09:03 Moeten alleen nu wel even gaan waken voor wat Wijndalletje (ofwel: onachtzaamheden achterin).

De 2-1 was ook gewoon 90% zijn fout.
Ja want het is volstrekt logisch om Kerkez en Clasie Henk Veerman te laten dekken die een open doel voor zich heefr :lol:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10193
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DeZuivelDuivel schreef: 31 okt 2022, 09:32 Ja want het is volstrekt logisch om Kerkez en Clasie Henk Veerman te laten dekken die een open doel voor zich heefr :lol:
Als je terug kijkt zie je dat Dekker eerst bij Veerman staat, maar dat Kerkez hem notabene wegduwt om vervolgens zelf Veerman niet meer te dekken.

Dat "overgeef - moment" was onnodig, dom én slecht uitgevoerd.

Hetgeen Jansen na de wedstrijd overigens ook - in iets andere bewoordingen - bevestigde.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9118
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Antti Opdam schreef: 31 okt 2022, 09:34 Als je terug kijkt zie je dat Dekker eerst bij Veerman staat, maar dat Kerkez hem notabene wegduwt om vervolgens zelf Veerman niet meer te dekken.

Dat "overgeef - moment" was onnodig, dom én slecht uitgevoerd.

Hetgeen Jansen na de wedstrijd overigens ook - in iets andere bewoordingen - bevestigde.
Nou als dat zo is dan was het dus zijn eigen idee(Kerkez) en mag Jansen wat stricter zijn. Op de beelden lijkt Kerkez er al te staan en loopt Dekker achteruit tegen hem aan, logisch als dat zijn plek is natuurlijk, maar Beukema is ook al daar. Dan staat net als Verhulst iedereen wel erg ver naar die kant toe en had het doel altijd open gelegen: want waarom de nog kleinere Clasie erbij staat en niemand de vrijstaande Oristanio of de inlopende Eiting in het vizier heeft is dan toch weer een raadsel.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10193
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DeZuivelDuivel schreef: 31 okt 2022, 09:55 Nou als dat zo is dan was het dus zijn eigen idee(Kerkez) en mag Jansen wat stricter zijn. Op de beelden lijkt Kerkez er al te staan en loopt Dekker achteruit tegen hem aan, logisch als dat zijn plek is natuurlijk, maar Beukema is ook al daar.
Kerkez had Dekker naar Veerman moeten trekken óf zelf Veerman moeten dekken.

Dit was gewoon een fout.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Wat vergeet AZ te vaak te doen in dergelijke situaties? De voorzet er uit halen. Panta stond veel te ver. Die reageerde wel vaker een beetje laks in het terug verdedigen.

Desalniettemin stond AZ voor e goal niet goed en dat betrof ook Kerkez.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10193
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

ForzAZ schreef: 31 okt 2022, 14:56 en dat betrof ook Kerkez.
Bij goals van Sparta en Excelsior was het knijpen toch ook gewoon matig?

Hij moet oppassen dat hij er zelf ook niet een beetje in gaat geloven ...

Mijn Milos ...
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Antti Opdam schreef: 31 okt 2022, 15:01 Bij goals van Sparta en Excelsior was het knijpen toch ook gewoon matig?

Hij moet oppassen dat hij er zelf ook niet een beetje in gaat geloven ...

Mijn Milos ...
Zeker Antti. Belangrijke taak voor de staf om hem in het goede spoor te houden.

Maar dat geldt niet alleen voor Kerkez. Panta idem. Karlsson idem. Yuki idem. Reijnders idem.
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1517
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Het mooiste vind ik dat hij die "pracht en praal" er even uitgooit =D>

https://twitter.com/AZAlkmaar/status/15 ... 1532770304
Plaats reactie