Milos Kerkez (2026)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Leeuwenhart
Seizoenkaarthouder
Berichten: 474
Lid geworden op: 12 dec 2017, 17:31

DiepeMast schreef: 23 jul 2022, 10:19 Daar zou ik niet te zwaar aan tillen. Vindahl denkt ook dat hij op het niveau van de top3 PL zit. De meeste voetballers blinken niet heel erg uit in zelfreflectie. Koopmeiners was daar een aardige uitzondering op de regel.
Nee klopt, mijn punt is ook meer dat Jansen het verwijt wordt gemaakt altijd voor ervaring te kiezen en dat nu niet heeft gedaan, waarmee hij toch een risico loopt. Mag ook gezegd worden toch? Of maakt dat mij een ‘knuffelaar’😉?
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3395
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Zoals Zuivelduivel ook al zei: het onderscheid moet worden gemaakt op basis van kwaliteit, niet op leeftijd. Als Kerkez beter is dan Mees, heeft Mees pech. Gezien de hoeveelheid wedstrijden en het risico op blessures bij Kerkez (gezien hij overal vol in gaat), vermoed ik dat Mees nog kansen genoeg gaat krijgen.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2248
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Antti Opdam schreef: 22 jul 2022, 13:02 Dit vind ik wel een diskwalificatie van mijn uitmuntende biervilt - analyse.

:|

Maar goed: ik ben in ieder geval blij te merken dat Milos soort van onomstreden lijkt.
Dat waag ik te betwijfelen. Zoals hierboven door iemand al gemeld heeft hij nog te vaak zijn lullige fout-momentjes die fataal uit kunnen pakken. Tegen Heerenveen thuis gebeurde dat ook toen hij over 5 meter naar Clasie breed wilde spelen. Gelukkig werd de grote kans die daaruit voortkwam gemist, anders waren we wellicht minder enthousiast over hem en had de wedstrijd tegen Tuzla niet plaatsgevonden.
Hij moet duidelijk nog flinke stappen maken terwijl Mees de Wit al veel verder is in zijn ontwikkeling, maar daarom ook al dichter tegen zijn plafond aan zit.

Als je vraagt wie in potentie de beste is en het het verste gaat schoppen dan zal iedereen het er wel over eens zijn dat Milos Kerkez dat is. En dat we van zijn mentaliteit, gedrevenheid en geldingsdrang kunnen genieten in een team dat toch doorgaans teveel ideale schoonzonen telt, dat staat ook buiten kijf.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2248
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

DiepeMast schreef: 23 jul 2022, 11:58
Gezien de hoeveelheid wedstrijden en het risico op blessures bij Kerkez (gezien hij overal vol in gaat), vermoed ik dat Mees nog kansen genoeg gaat krijgen.
...en schorsingen :-)
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12446
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Gelukkig is Milos Kerkez een jonge en stevige gast, en misschien doet hij het vaak erger voorkomen dan het in werkelijkheid is, maar ik vraag me af hoeveel van de tijd hij fit blijft, gezien de tackles die hij lijkt uit te lokken met zijn spel.
we can come an end
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

differentcook schreef: 04 aug 2022, 11:59 Gelukkig is Milos Kerkez een jonge en stevige gast, en misschien doet hij het vaak erger voorkomen dan het in werkelijkheid is, maar ik vraag me af hoeveel van de tijd hij fit blijft, gezien de tackles die hij lijkt uit te lokken met zijn spel.
Volgens mij heeft hij de trucen en theater van de Italianen overgenomen. Het lijkt veelal erger dan het is. Wanneer heeft hij nou een verzorger nodig. Hij stapt op en gaat weer door. Heel goed.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3193
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

AZA'dam schreef: 24 jul 2022, 22:25 Hij moet duidelijk nog flinke stappen maken terwijl Mees de Wit al veel verder is in zijn ontwikkeling, maar daarom ook al dichter tegen zijn plafond aan zit.
Gisteren de analyse bij Veronica: "Ik ga er wel vanuit als bij AZ, Bazoer, Odgaard, Karlsson en die Mees de Wit terugkeren dat deze tegenstander geen enkel probleem zal zijn"
Misschien zagen de heren Kerkez veel als een kip zonder kop naar voren stormen, een hoge pet hadden ze er nog niet van.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2248
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

De Rode Baron schreef: 05 aug 2022, 14:06 Gisteren de analyse bij Veronica: "Ik ga er wel vanuit als bij AZ, Bazoer, Odgaard, Karlsson en die Mees de Wit terugkeren dat deze tegenstander geen enkel probleem zal zijn"
Misschien zagen de heren Kerkez veel als een kip zonder kop naar voren stormen, een hoge pet hadden ze er nog niet van.
Misschien volgen ze AZ niet zo nauwlettend en hebben ze nog niet door dat de strijd om de opvolging van Wijndal als linksback door Kerkez gewonnen lijkt te zijn. Dat is waarschijnlijk net zo terecht als het winnen van de strijd door Owen destijds, toen het ging tussen de goed presterende Ouwejan en de aanstormende Wijndal.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9112
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

De Rode Baron schreef: 05 aug 2022, 14:06 Gisteren de analyse bij Veronica: "Ik ga er wel vanuit als bij AZ, Bazoer, Odgaard, Karlsson en die Mees de Wit terugkeren dat deze tegenstander geen enkel probleem zal zijn"
Misschien zagen de heren Kerkez veel als een kip zonder kop naar voren stormen, een hoge pet hadden ze er nog niet van.
Er zijn mensen die voetbal kijken met hun ogen dicht blijkbaar.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3193
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

DeZuivelDuivel schreef: 05 aug 2022, 15:05 Er zijn mensen die voetbal kijken met hun ogen dicht blijkbaar.
Ze zullen AZ niet zo aandachtig volgen, zo dacht die Derksen dat hij uit onze jeugdopleiding kwam.
Maar, dat moet worden gezegd, in de wedstrijden waar Karlsson en Kerkez samen speelde was de wisselwerking niet al te best.
Het kan zomaar dat die click met de M. Wit beter is, daar zal ook naar gekeken worden. De strijd voor de linksback positie is zeer zeker nog niet gestreden tussen die twee, ook al is Kerkez feller met duidelijk meer drive, blijft het een belangrijk aspect dat juist de samenwerking met Karlsson optimaal rendeert.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6539
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

De Rode Baron schreef: 05 aug 2022, 16:13 Ze zullen AZ niet zo aandachtig volgen, zo dacht die Derksen dat hij uit onze jeugdopleiding kwam.
Maar, dat moet worden gezegd, in de wedstrijden waar Karlsson en Kerkez samen speelde was de wisselwerking niet al te best.
Het kan zomaar dat die click met de M. Wit beter is, daar zal ook naar gekeken worden. De strijd voor de linksback positie is zeer zeker nog niet gestreden tussen die twee, ook al is Kerkez feller met duidelijk meer drive, blijft het een belangrijk aspect dat juist de samenwerking met Karlsson optimaal rendeert.
Je bent wel erg snel met je conclusie dat er waarschijnlijk geen klik is. Op basis van 3 wedstrijdjes. Dat is bij uitstek iets om aan te werken.

Kerkez was gister de beste man bij AZ.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3193
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

SimonPoulsen schreef: 05 aug 2022, 16:39 Je bent wel erg snel met je conclusie dat er waarschijnlijk geen klik is. Op basis van 3 wedstrijdjes. Dat is bij uitstek iets om aan te werken.

Kerkez was gister de beste man bij AZ.
Je zegt het zelf, 'iets om aan te werken'. Ik oordeel op de wedstrijden die ze tot nu toe samen hebben gespeeld de combinatie (nog) niet echt lekker liep.
Ik trek nergens al conclusies maar om Mees de Wit al uit te sluiten doe ik ook zeker niet, veel zal af hangen hoe de samenwerking met Karlsson zal zijn.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9112
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

De Rode Baron schreef: 05 aug 2022, 16:13 Ze zullen AZ niet zo aandachtig volgen, zo dacht die Derksen dat hij uit onze jeugdopleiding kwam.
Maar, dat moet worden gezegd, in de wedstrijden waar Karlsson en Kerkez samen speelde was de wisselwerking niet al te best.
Het kan zomaar dat die click met de M. Wit beter is, daar zal ook naar gekeken worden. De strijd voor de linksback positie is zeer zeker nog niet gestreden tussen die twee, ook al is Kerkez feller met duidelijk meer drive, blijft het een belangrijk aspect dat juist de samenwerking met Karlsson optimaal rendeert.
Milos Kerkez is momenteel een van de weinige lichtpuntjes bij dit AZ.

Ik ben zeer benieuwd welke rol Mees de Wit uberhaupt mag proberen te spelen, maar voorlopig zit hij wat mij betreft op dezelfde plek als Witry.

Kerkez moet gewoon blijven staan.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5410
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

DeZuivelDuivel schreef: 05 aug 2022, 16:55 Milos Kerkez is momenteel een van de weinige lichtpuntjes bij dit AZ.

Ik ben zeer benieuwd welke rol Mees de Wit uberhaupt mag proberen te spelen, maar voorlopig zit hij wat mij betreft op dezelfde plek als Witry.

Kerkez moet gewoon blijven staan.
Janssen kennende zal hij binnenkort wel banken. Alles wat leuk is, mag niet.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2248
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Mooi om te zien hoe Kerkez vaak met één keer raken een aanval voort wil zetten.
Mooi ook om jongens in het team te hebben die bereid zijn écht tot het uiterste te gaan.
Zal lastig worden voor Mees de Wit om die strijd nog te winnen, tenzij Kerkez nog een terugval/inzinking krijgt, wat op zijn leeftijd best normaal zou zijn.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12446
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

AZA'dam schreef: 08 aug 2022, 00:31 Mooi om te zien hoe Kerkez vaak met één keer raken een aanval voort wil zetten.
Mooi ook om jongens in het team te hebben die bereid zijn écht tot het uiterste te gaan.
Zal lastig worden voor Mees de Wit om die strijd nog te winnen, tenzij Kerkez nog een terugval/inzinking krijgt, wat op zijn leeftijd best normaal zou zijn.
Gezien de serieuze dubbele bezetting van de vleugels kan het ook zo zijn dat men graag wil dat de starter zich helemaal leeg speelt en men een wisseling van de wacht gedurende de wedstrijd zoals tegen GA vrij standaard incalculeert.
we can come an end
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10175
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

pAZcal schreef: 05 aug 2022, 17:06 Janssen kennende zal hij binnenkort wel banken. Alles wat leuk is, mag niet.
:lol:
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2248
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

differentcook schreef: 08 aug 2022, 06:12 Gezien de serieuze dubbele bezetting van de vleugels kan het ook zo zijn dat men graag wil dat de starter zich helemaal leeg speelt en men een wisseling van de wacht gedurende de wedstrijd zoals tegen GA vrij standaard incalculeert.
Daar kan ik me wat bij voorstellen want als het goed is zal het tot november maar twee keer voorkomen dat er geen 2 wedstrijden per week gespeeld dienen te worden.
Overigens kreeg ik niet de indruk dat Kerkez of Hatzidiakos zich helemaal leeg gespeeld hadden :-)
Gebruikersavatar
RoycosoepieAZ
Oude garde
Berichten: 1115
Lid geworden op: 14 mei 2021, 09:41

Ik heb gisteren weer met plezier naar Kerkez zitten kijken. Maakte een paar foutjes maar wat een passie zit erin. Ik vond Wijndal al goed op links bij AZ maar bij dit mannetje zit progressie in. Ook de loopactie bij het eerste doelpunt was weer zeer goed.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16204
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

RoycosoepieAZ schreef: 12 aug 2022, 13:45 Ik heb gisteren weer met plezier naar Kerkez zitten kijken. Maakte een paar foutjes maar wat een passie zit erin. Ik vond Wijndal al goed op links bij AZ maar bij dit mannetje zit progressie in. Ook de loopactie bij het eerste doelpunt was weer zeer goed.
En de onbegrensde blijdschap bij niet de eerste maar de zesde goal! 😂
Heerlijk zo’n speler!
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Plaats reactie