Yusuf Barasi (2025)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

AZ verlengt met Barasi
Gepubliceerd op 20 januari 22, 15:56
ALKMAAR- AZ heeft donderdag het contract van Yusuf Barasi opengebroken en verlengd. De achttienjarige aanvaller tekende in het AFAS Stadion een nieuwe verbintenis tot medio 2025. Ook maakt hij nu definitief deel uit van eerste team.

Barasi sloot in 2014 aan bij de AZ Jeugdopleiding. Als speler van Kolping Boys doorliep hij eerst het AZ Voetbalschool in de Regio-traject, alvorens hij de stap maakte naar AZ Onder 12.

Eredivisie-debuut
Dit seizoen begon Barasi bij de beloften. In de laatste weken van 2021 raakte hij steeds meer betrokken bij AZ 1, waar hij op 29 oktober 2020 in het Europa League-duel met HNK Rijeka al zijn officiële entree maakte. Op 2 december 2021 kwam daar een nieuw hoogtepunt bij: zijn Eredivisie-debuut. In het thuisduel met Fortuna Sittard (2-1 zege) kwam hij vlak voor tijd binnen de lijnen.

Eerste goal
De daaropvolgende weken maakte hij nog tweemaal minuten in Eredivisie en één keer in de KNVB Beker. In laatstgenoemde wedstrijd - tegen Heracles Almelo (4-1 zege) - maakte hij ook zijn eerste goal in de hoofdmacht.

Jong Turkije
De geboren Alkmaarder doorliep de afgelopen jaren verschillende jeugdteams van Oranje. In november 2020 werd hij voor het eerst opgeroepen door de Turkse bond. Een paar weken later debuteerde hij in een EK-kwalificatieduel met Jong Kosovo (3-0 zege) voor de beloften van Ay-Yıldızlılar.

Barasi: 'Laten zien wie ik ben'
"Dit is een jongensdroom die uitkomt”, vertelt Barasi. "Ik heb alle AZ Jeugd-teams doorlopen en maak nu deel uit van AZ 1. Het gaat snel, maar stiekem hoopte ik al eerder die stap te maken. Wel vind ik dit voor mij het beste moment. Ik heb veel minuten gemaakt bij Jong AZ en ben steeds meer gewend geraakt aan het niveau. Nu wil ik doorpakken: zoveel mogelijk spelen, belangrijk zijn voor het team en laten zien wie ik ben. Dat in zowel Jong AZ als met speelminuten in het eerste team."

Huiberts: 'Goede eigenschappen'
Directeur Voetbalzaken Max Huiberts: "Yusuf speelt al sinds 2014 voor AZ en is een jongen uit de buurt. Dat hij zijn contract nu heeft verlengd is mooi en daar zijn we heel blij mee. Hij laat al langer zien een talentvolle jongen te zijn die niet alleen afhankelijk is van zijn medespelers. Hij kan zelf kansen creëren, is snel en technisch vaardig. Dat zijn goede eigenschappen voor een aanvaller. Yusuf klopt nadrukkelijk op de deur bij de A-selectie en dat is ook de reden dat hij nu definitief daaraan wordt toegevoegd."
https://www.AZ.nl/nl/nieuws/AZ-verlengt-met-barasi


Link: http://www.youtube.com/watch?v=wKigjK6HHwQ&t
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Mooi toch? Speler van Kolping boys! Nu lekker (veel) minuten laten maken in het eerste elftal!
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

Gefeliciteerd Yusuf, laat het maar zien =D>
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Speler waar ik al langer vertrouwen in heb dat hij het kan maken
Laat het maar zien!
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3133
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Dat is goed nieuws!
Iemand Kuifje gezien? :lol:
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Zo zie je maar, nooit al te voorbarig conclusies trekken.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Kilkenny schreef: 21 jan 2022, 09:57 Zo zie je maar, nooit al te voorbarig conclusies trekken.
Enig zicht op Taabouni?
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

FugAZi schreef: 21 jan 2022, 12:15 Enig zicht op Taabouni?
Niet meer dan de laatste berichtgeving. De gesprekken waren nog niet zo ver gevorderd als Barasi leek het dus dat kan nog even duren.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10070
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Ferry schreef: 20 jan 2022, 17:26 Mooi toch? Speler van Kolping boys! Nu lekker (veel) minuten laten maken in het eerste elftal!
Ja.

Ik vind dit wel een mooie - ruwe - diamant. Fijne loopacties en rust voor de goal.

Ik ben benieuwd hoe en of AZ dit talent kan finetunen.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Ferry schreef: 20 jan 2022, 17:26 Mooi toch? Speler van Kolping boys! Nu lekker (veel) minuten laten maken in het eerste elftal!
Zeker mooi! Maar wees niet al te teleurgesteld als zijn doorschuiven naar de 1e selectie betekent dat er geen aanvallende versterking meer aangekocht wordt.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Kilkenny schreef: 21 jan 2022, 14:09 Zeker mooi! Maar wees niet al te teleurgesteld als zijn doorschuiven naar de 1e selectie betekent dat er geen aanvallende versterking meer aangekocht wordt.
Staat er toch los van, AZ wil een versterking die er 'direct' staat.
En ik weet nou niet of hij bij uitstek de aanvaller is waarmee je compacte defensies (waar AZ doorgaans mee krijgt te dealen) kapot speelt.
Als ik dan weer een talent bij PSV als Bakayoko in jong zie doorbreken, dat rammelt toch meer aan de poorten
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

De Rode Baron schreef: 25 jan 2022, 23:23 Staat er toch los van, AZ wil een versterking die er 'direct' staat.
En ik weet nou niet of hij bij uitstek de aanvaller is waarmee je compacte defensies (waar AZ doorgaans mee krijgt te dealen) kapot speelt.
Als ik dan weer een talent bij PSV als Bakayoko in jong zie doorbreken, dat rammelt toch meer aan de poorten
Vergeet de verlenging niet van Ernst Poku die deze week mogelijk passeert en er achter hopelijk die van Myron van Brederode! :wink:

Met je eens hoor dat AZ en Huiberts nu eindelijk die specifieke ´gezochte´ aanvaller nu binnen zou moeten halen. Gelet op de eerdere uitspraken van Huiberts min of meer een ´must´, dus waar wacht ie op!?
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

https://www.gazetedamga.com.tr/spor/tra ... 81385.html

Volgens Turkse media interesse vanuit Trabzonspor
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Ferry schreef: 17 jun 2022, 06:42 https://www.gazetedamga.com.tr/spor/tra ... 81385.html

Volgens Turkse media interesse vanuit Trabzonspor
Voor hoeveel zou zo'n jongen nou weg mogen?
5 miljoen? Ik weet niet hoe de technische staf van AZ kijkt naar de potentie van Barasi.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

SchoorlAZ schreef: 17 jun 2022, 16:03 Ik weet niet hoe de technische staf van AZ kijkt naar de potentie van Barasi.
In januari hebben ze zijn contract verlengd tot medio 2025
we can come an end
Mousa Sidi
Seizoenkaarthouder
Berichten: 476
Lid geworden op: 13 mar 2022, 11:15

Viel positief op in de punt. Mag van mij meer speelminuten krijgen. Hij brengt creativiteit gekoppeld aan onvoorspelbaarheid. Ik hou ervan. Zet 'm op de flank of laat hem eens invallen voor Pavlidis.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Gaat ongetwijfeld gebeuren. Afgelopen seizoen een beetje pech met blessures. Hopelijk krijgt hij dit seizoen kansen om zich te laten zien.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Had 4 doelrijpe kansen, waaronder zelf gecreëerde, maar kwam helaas niet tot scoren, iets waar spitsen toch op afgerekend worden.
Zal verder gaan rijpen in de KKD en hopelijk krijgen we komend seizoen veel wedstrijden die ruim voor het einde al beslist zijn, zodat jongens als Barasi en ook anderen, zonder al teveel druk hun speelminuten in de eredivisie kunnen gaan krijgen. Zie hem op dit moment nog niet als een volwaardige vervanger van Pavlidis, als de nood aan de man komt.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Hij zal in ieder geval moeten blijven spelen, maar ik zou niet teveel goochelen met zijn positie.
Dat komt echt niet iedere speler ten goede namelijk.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 786
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

AZA'dam schreef: 24 jul 2022, 22:04 Zie hem op dit moment nog niet als een volwaardige vervanger van Pavlidis, als de nood aan de man komt.
Nou, de nood is er nu met de enkelband blessure van Pavlidis die, als de berichten juist zijn, wellicht enkele maanden gaat duren dan.

Hij zal het nu, met Odgaard, moeten laten zien. Een vervanger komt er niet.
Plaats reactie