Yusuf Barasi (2025)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

Roadman schreef: 28 aug 2022, 20:44 Nou, de nood is er nu met de enkelband blessure van Pavlidis die, als de berichten juist zijn, wellicht enkele maanden gaat duren dan.

Hij zal het nu, met Odgaard, moeten laten zien. Een vervanger komt er niet.
De invalbeurten tot op heden zijn nog niet heel denderend. Hopelijk gaat hij ons positief verrassen.
mAZ
Steward
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 jul 2006, 21:41

Toen zijn contract afgelopen jaar afliep was hij het grootste talent uit de hele lichting en was het schandalig dat Max hem zo makkelijk zou laten gaan.

Een paar korte invalbeurtjes verder dit seizoen en hij kan er ineens toch niets van. Heeft vorig seizoen voor zijn blessure laten zien een mannetje te kunnen passeren, snelheid te hebben en te kunnen afwerken. Zullen we een gozer van 19 eens even de tijd geven in plaats van 2 goals te verwachten per invalbeurt.

Lijkt me een mooie kans voor hem om het te laten zien als Pavlidis er even uit Ligt. Met Odgaard, de Wit en Evjen achter zich zit er ook genoeg scorend vermogen in het team. En als het niet lukt heb je met Odgaard toch een prima plan B
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12446
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

mAZ schreef: 29 aug 2022, 10:40 Toen zijn contract afgelopen jaar afliep was hij het grootste talent uit de hele lichting en was het schandalig dat Max hem zo makkelijk zou laten gaan.

Een paar korte invalbeurtjes verder dit seizoen en hij kan er ineens toch niets van.
Zie hier het verschil tussen AZ1 en de meer junior teams.
we can come an end
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 788
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

mAZ schreef: 29 aug 2022, 10:40 Zullen we een gozer van 19 eens even de tijd geven in plaats van 2 goals te verwachten per invalbeurt.
=D> Helemaal mee eens. Maar er zijn hier altijd forumleden die “ het afbranden” van spelers als hun wekelijkse taak zien, 😩. Zonder enige reden trouwens. En iemand een kans geven komt helemaal niet bij hun op.
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

mAZ schreef: 29 aug 2022, 10:40 Toen zijn contract afgelopen jaar afliep was hij het grootste talent uit de hele lichting en was het schandalig dat Max hem zo makkelijk zou laten gaan.

Een paar korte invalbeurtjes verder dit seizoen en hij kan er ineens toch niets van. Heeft vorig seizoen voor zijn blessure laten zien een mannetje te kunnen passeren, snelheid te hebben en te kunnen afwerken. Zullen we een gozer van 19 eens even de tijd geven in plaats van 2 goals te verwachten per invalbeurt.

Lijkt me een mooie kans voor hem om het te laten zien als Pavlidis er even uit Ligt. Met Odgaard, de Wit en Evjen achter zich zit er ook genoeg scorend vermogen in het team. En als het niet lukt heb je met Odgaard toch een prima plan B

Volgens mij zegt niemand dat hij er niets van kan? Alleen zijn optredens tot nu toe waren niet van een dusdanig niveau dat ik denk dat hij straks Pavlidis wel even kan vervangen. Is gezien zijn leeftijd ook helemaal niet zo vreemd.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3193
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

mAZ schreef: 29 aug 2022, 10:40 Met Odgaard, de Wit en Evjen achter zich zit er ook genoeg scorend vermogen in het team.
Sinds wanneer heeft Evjen scorend vermogen? En over de Wit, die kwam juist in zijn kracht door de samenwerking met deze Pavlidis.
Juist op beide flanken zijn we momenteel tandeloos en als dan je scorendvermogen in de punt weg valt heb je gewoon een groot probleem.
Zou knap zijn als zo'n jongen uit jong even de rol van Pavlidis over kan nemen, maar dat lijkt me niet echt heel realistisch en zorgt bij langdurige afwezigheid van de Griek echt voor een groot probleem. Jansen deed het goed om zo'n jongen de laatste 20 minuten nog te brengen bij een wedstrijd die al in de knip zat zodat hij kan rijpen, maar een rol als basisspeler is toch wel iets te hoog gegrepen als je een toppositie ambieert. Hopen dat het alsnog meevalt met de blessure van de Griek en anders ben ik een voorstander om een goede spits die direct inzetbaar is te huren welke bij een grote club tijdelijk buiten de boot valt.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5410
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

De Rode Baron schreef: 29 aug 2022, 12:19 Sinds wanneer heeft Evjen scorend vermogen?
Bijlagen
evjen.png
evjen.png (87.58 KiB) 1249 keer bekeken
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3193
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Voor a.s donderdag zou ik omdat ik thuis een zeer dominerend AZ verwacht het eens met Barasi in de punt proberen en op de vleugels Odgaard en Evjen.
Denk dat dat beter uitpakt dan met van Brederode op links en Odgaard in de punt. Lijkt me dat je dan in zijn totaliteit meer scorend vermogen hebt en Odgaard op links zelfs sterker acht dan op rechts. Deze wedstrijd lijkt me een uitgelezen kans om eens te kijken of Barasi al over voldoende bagage beschikt om Pavlidis te kunnen vervangen.
Laatst gewijzigd door De Rode Baron op 31 aug 2022, 10:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1355
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Van Brederode en Barasi hebben wel een aardige klik met elkaar. Wat mij betreft mogen ze morgen wel samen aan de aftrap verschijnen.
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 915
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Moet gewoon de kans krijgen morgen inderdaad!
"One swallow does not make a summer"
Gebruikersavatar
AZDC
Supporter
Berichten: 210
Lid geworden op: 23 mei 2006, 18:04
Locatie: Vak S

Heeft wat mij betreft nog weinig indrukwekkends laten zien tijdens zijn invalbeurten. Zal nog tijd nodig hebben om te groeien.
Is zeker nog onvoldoende als vervanger van Pavlidis.
Soms heb je pech en soms zit het tegen... :lol:
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12446
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

AZDC schreef: 31 aug 2022, 11:07 Heeft wat mij betreft nog weinig indrukwekkends laten zien tijdens zijn invalbeurten. Zal nog tijd nodig hebben om te groeien.
Is zeker nog onvoldoende als vervanger van Pavlidis.
Vind ik ook. Snap niet waar het vandaan komt dat mensen hun hoop op hem gevestigd hebben nu Pavlidis een tijd niet mee kan doen.
we can come an end
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 788
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

differentcook schreef: 31 aug 2022, 11:11 Vind ik ook. Snap niet waar het vandaan komt dat mensen hun hoop op hem gevestigd hebben nu Pavlidis een tijd niet mee kan doen.
Mee eens hoor.

Tsja. Die jongen speelde 3 maanden geleden nog in de 018 en Jong AZ. Net vorige week pas definitief overgeheveld officieel naar de selectie. Geef hem inderdaad de kans (om te leren) alsjeblieft, geef hem krediet en brandt hem niet af meteen.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3193
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

differentcook schreef: 31 aug 2022, 11:11 Vind ik ook. Snap niet waar het vandaan komt dat mensen hun hoop op hem gevestigd hebben nu Pavlidis een tijd niet mee kan doen.
Het gaat nu om de wedstrijd van morgen, daar zal AZ, zeker thuis, toch wel het dominerende elftal met veel balbezit zijn.
Dit is bij uitstek de kans om eens te kijken waar hij staat. Laat niet onverlet dat er een geslepen vervanger voor de griek moet komen wil je bovenin blijven meedoen.
Met Odgaard op links voor van Brederode (vertraagd in mijn ogen het spel gezien hij zijn actie nooit afmaakt en weer alles terug legt), Barasi in de punt lijkt mij dat je dan meer scorend vermogen hebt. De wedstrijd tegen Cambuur was al een waarschuwing dat het voorin zeker als Pavlidis ontbreekt volkomen tandeloos is.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12446
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

De Rode Baron schreef: 31 aug 2022, 11:47 De wedstrijd tegen Cambuur was al een waarschuwing dat het voorin zeker als Pavlidis ontbreekt volkomen tandeloos is.
Dat had ook veel te maken met Cambuur en de bus die ze parkeerden en de suboptimale drive bij AZ.
we can come an end
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3193
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

differentcook schreef: 31 aug 2022, 12:51 Ik had de indruk dat Odgaard mede was aangetrokken om de spitspositie breder bezet te maken en dan Barasi als ontwikkelsproject erbij.
Niet specifiek voor de centrumspits positie, eerder voor de vleugels waarbij hij verder op alle aanvallende posities uit de voeten kan.
Nu Pavlidis weken uit de roulatie is wordt het wel een ander verhaal dan een keer daar Odgaard te positioneren.
Wat mij zorgen baart is dat we nu weinig spelers hebben die echt de goal onder vuur nemen; van Brederode doet het zelden tot nooit, Evjen werkt hard maar zijn doelgerichtheid is ook minimaal. Dan zou ik zeggen kijkend naar de huidige selectie, Odgaard op links (die wil altijd richting goal), Barasi in de punt (is tenslotte een centrumspits) en Evjen op rechts.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

De Rode Baron schreef: 31 aug 2022, 13:15 Niet specifiek voor de centrumspits positie, eerder voor de vleugels waarbij hij verder op alle aanvallende posities uit de voeten kan.
Nu Pavlidis weken uit de roulatie is wordt het wel een ander verhaal dan een keer daar Odgaard te positioneren.
Wat mij zorgen baart is dat we nu weinig spelers hebben die echt de goal onder vuur nemen; van Brederode doet het zelden tot nooit, Evjen werkt hard maar zijn doelgerichtheid is ook minimaal. Dan zou ik zeggen kijkend naar de huidige selectie, Odgaard op links (die wil altijd richting goal), Barasi in de punt (is tenslotte een centrumspits) en Evjen op rechts.
Lahdo is de meest doelgerichte samen met Odgaard.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12446
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

De Rode Baron schreef: 31 aug 2022, 13:15 Niet specifiek voor de centrumspits positie, eerder voor de vleugels waarbij hij verder op alle aanvallende posities uit de voeten kan.
Nu Pavlidis weken uit de roulatie is wordt het wel een ander verhaal dan een keer daar Odgaard te positioneren.
Wat mij zorgen baart is dat we nu weinig spelers hebben die echt de goal onder vuur nemen; van Brederode doet het zelden tot nooit, Evjen werkt hard maar zijn doelgerichtheid is ook minimaal. Dan zou ik zeggen kijkend naar de huidige selectie, Odgaard op links (die wil altijd richting goal), Barasi in de punt (is tenslotte een centrumspits) en Evjen op rechts.
Odgaard neemt bij iedere gelegenheid de goal onder vuur (of ook als er eigenlijk geen gelegenheid is, of creert die). Verder vooral Dani de Wit en Reijnders (van de fitten), soms ook Clasie
we can come an end
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3193
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Wildcat schreef: 31 aug 2022, 13:20 Lahdo is de meest doelgerichte samen met Odgaard.
Klopt maar Barasi is een centrumspits. In de punt spelen is wel iets anders dan op de vleugels.
Hier moet je loeren in de 16 op je kansjes, zeker op de manier zoals AZ speelt en de ruimtes niet al te groot zijn
https://youtu.be/XoIOc44tz1g
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3193
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

differentcook schreef: 31 aug 2022, 13:22 Odgaard neemt bij iedere gelegenheid de goal onder vuur (of ook als er eigenlijk geen gelegenheid is, of creert die).
Toch prima, die zet je dan ook op de links want daar loopt nu een speler die de bal altijd terug speelt als hij in kansrijke positie beland.
Waardoor je vervolgens weer opnieuw moet bouwen om tot een kansrijke positie te komen. Dat schiet natuurlijk niet op.
Plaats reactie