Ernest Poku (2026)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Topic voor Poku, hierbij het contractbericht uit 2020.

https://www.AZ.nl/nl/nieuws/AZ-legt-poku-vast
AZ legt Poku vast
Gepubliceerd op 14 februari 20, 11:21
ALKMAAR- AZ heeft vrijdag Ernest Poku vastgelegd. De onlangs zestien jaar geworden spits tekende in het AFAS Stadion zijn eerste profcontract. Dat houdt hem tot medio 2023 in Alkmaar en Zaanstad.

Poku kwam vorig jaar over van amateurvereniging FC Amsterdam. Op het AFAS Trainingscomplex gaat het sindsdien hard met het talent, dat met twaalf doelpunten topscorer van AZ Onder 16 is. Vorige week maakte hij zijn debuut als jeugdinternational.

Poku: 'Hard gegaan'
"Toen ik vorig jaar bij AZ kwam, droomde ik van een contract en een debuut als jeugdinternational", zegt de Amsterdammer. "Ik had niet verwacht dat dit in mijn eerste seizoen al zou lukken. Het is onwijs hard gegaan en ik moet voor mezelf dus nieuwe doelen stellen."

In de voetsporen
Poku - die ook al enkele duels in Onder 17 speelde - is trots op zijn driejarige verbintenis. "Ik heb laten zien wat ik kan en er hard voor gewerkt. Hopelijk kan ik hier in het stadion uiteindelijk in de voetsporen treden van Myron Boadu, tegen wie ik opkijk. Hij is een voorbeeld voor mij."


Poku in actie tegen Feyenoord (Foto: Jarrik Bijsterbosch).

Brandenburg: 'Razendsnel aangepast'
"Ernest is een spits met veel diepgang en een neusje voor de goal", weet Hoofd Jeugdopleiding Paul Brandenburg. "Knap dat hij zich na zijn komst vanuit de amateurs zo snel heeft aangepast aan het niveau dat gevraagd wordt bij AZ. Dat getuigt van veel leervermogen. We hebben er vertrouwen in dat hij deze positieve lijn doorzet."
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1517
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Gaat verlengen tot 2026, mooi nieuws!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12446
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Nice!
Dat is snel, binnenkort is hij jarig,
we can come an end
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Die denkt na zijn prestatie van gisteravond natuurlijk: ik ga maar snel dat contract tekenen..

Maargoed, jonge jongen. Snelheid heeft ie, nu nog leren voetballen.
Hup AZ.
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Laten we komende weken maar niet meer vragen om Ernest Poku, wat ik nog wel eens voorbij zie komen. Als je als reserve bij het Eerste niet in staat bent om de beste te zijn bij onder 18 (onder 19), maar in plaats daarvan de slechtste op het veld bent, dan heb je nog genoeg te leren.
Mogelijk is hij vermoeid na zijn eerste 2/3e seizoen op het hoogste niveau, maar wat hij liet zien tegen Juve leek grotendeels nergens op.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Ik heb hem twee keer met O18 gezien en drie keer met Jong AZ, hij was letterlijk alle 5 keer de slechtste of een van de slechtste van het veld.

Het was een tijd een ding om Poku te noemen, voornamelijk door lui die nooit verder dan het eerste elftal kijken en dat zal misschieb wel zo blijven. Men wil volgens mij overkomen als een insider of vinden het idee van een nieuw supertalent heel leuk
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Poku is al tijden zijn energie, kracht, snelheid en spelvreugde kwijt. Misschien in zijn beginperiode bij AZ iets te snel gegaan met hem waardoor hij bij de buitenwacht en misschien voor hemzelf te hoge verwachtingen heeft geschapen, die hij zeker de laatste maanden absoluut niet waar kan maken.

Rustig aan dus maar even met Poku.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6539
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Wildcat schreef: 02 mar 2022, 17:18 Ik heb hem twee keer met O18 gezien en drie keer met Jong AZ, hij was letterlijk alle 5 keer de slechtste of een van de slechtste van het veld.

Het was een tijd een ding om Poku te noemen, voornamelijk door lui die nooit verder dan het eerste elftal kijken en dat zal misschieb wel zo blijven. Men wil volgens mij overkomen als een insider of vinden het idee van een nieuw supertalent heel leuk
Helemaal eens, compleet overhyped en onrealistische verwachtingen. Meer dan hard rennen is het helaas (nog) niet. Maar dat moeten we vooral niet die jongen aanrekenen. Ik zei laatst iets soortgelijks in het jong-AZ topic. Ik zie voorlopig meer in van Brederode. Maar sws moeten we gewoon stoppen met hypen van spelers die 1x een balletje binnenlopen in de voorbereiding.

Al kwam het in dit geval ook omdat we voorin heel dun in de bezetting zaten, en dan elke strohalm wordt aangegrepen. En sommigen het transferbeleid van Max hoe dan ook willen verdedigen. Met een 'supertalent' hoef je niets te kopen natuurlijk. Want dan zit je "de jeugd in de weg" zoals de bekende kreet luidt.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

SimonPoulsen schreef: 02 mar 2022, 18:35 Helemaal eens, compleet overhyped en onrealistische verwachtingen. Meer dan hard rennen is het helaas (nog) niet. Maar dat moeten we vooral niet die jongen aanrekenen. Ik zei laatst iets soortgelijks in het jong-AZ topic. Ik zie voorlopig meer in van Brederode. Maar sws moeten we gewoon stoppen met hypen van spelers die 1x een balletje binnenlopen in de voorbereiding.

Al kwam het in dit geval ook omdat we voorin heel dun in de bezetting zaten, en dan elke strohalm wordt aangegrepen. En sommigen het transferbeleid van Max hoe dan ook willen verdedigen. Met een 'supertalent' hoef je niets te kopen natuurlijk. Want dan zit je "de jeugd in de weg" zoals de bekende kreet luidt.
Poku heeft/had kwaliteiten waardoor hij daarmee leek op Boadu. Veel snelheid en diepgang met een goede finish. Maar momenteel strijd ie met de bal en vooral met zichzelf zo op het oog.

Van Brederode is de beter voetballer. Technisch begaafd. Creatief. Ook in de afronding redelijk goed. Ik miste hem vandaag en wist niet dat ie geblesseerd is.

Wat de spitspositie betreft hebben we gelukkig onze Griek Pavlidis die het goed doet, maar die met zijn werklust weinig keer de 90 minuten volmaakt. Helaas is onze jonge spits Barasi nog niet veel in staat om als back-up te dienen, dus moeten wij het doen met Aboukhlal of Sowah als vervanger van Pavlidis. Poku die eerder wel eens mocht invallen en regelmatig op de bank zit reken helemaal nog niet mee gezien zijn vorm in Jong AZ en vandaag in Onder 19. Zorgelijk met ons drukke programma.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9112
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Staat hij nou stil in zijn ontwikkeling? of gaat hij zelfs achteruit?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

DeZuivelDuivel schreef: 02 mar 2022, 18:57 Staat hij nou stil in zijn ontwikkeling? of gaat hij zelfs achteruit?
Als ie nu minder presteert dan eerder dan kun je zeggen voor dit moment gaat hij achteruit. Maar het is niet ongebruikelijk dat een jonge onbevangen talent eerst boven verwachting presteert en daarna een terugval krijgt. Poku is net een kleine drie jaar pas bij AZ en als een komeet uit het niets gekomen en moet in allerlei opzichten nog stappen maken. Rustig aan maar even met hem en vooral zorgen dat ie zijn spelvreugde weer laat zien.
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

ForzAZ schreef: 02 mar 2022, 19:08 Als ie nu minder presteert dan eerder dan kun je zeggen voor dit moment gaat hij achteruit. Maar het is niet ongebruikelijk dat een jonge onbevangen talent eerst boven verwachting presteert en daarna een terugval krijgt. Poku is net een kleine drie jaar pas bij AZ en als een komeet uit het niets gekomen en moet in allerlei opzichten nog stappen maken. Rustig aan maar even met hem en vooral zorgen dat ie zijn spelvreugde weer laat zien.
Dat inderdaad. De goede momenten van hem waren gisteren op één hand te tellen, de keren dat hij de oorzaak van balverlies was (en dan niet door een gestrande individuele actie, want dat mag op zich nog wel, maar gewoon door handelingssnelheid, aanname, duelkracht) was een veelvoud daarvan. Dan raak je vanzelf je spelvreuge kwijt denk ik. Lekker in de luwte nog even de rest van het seizoen weer ballen en zien waar hij volgend seizoen staat.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 915
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Uit de selectie van Jong AZ gezet vanwege wangedrag. :o
"One swallow does not make a summer"
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12446
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Shota-Arveladze schreef: 15 mei 2022, 10:59 Uit de selectie van Jong AZ gezet vanwege wangedrag. :o
Zonde! Was het jaar nog zo veelbelovend begonnen
we can come an end
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1355
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

differentcook schreef: 15 mei 2022, 11:07 Zonde! Was het jaar nog zo veelbelovend begonnen
Hard rennen kon ie wel, nu nog leren voetballen.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Die zien we dus niet meer terug. AZ is niet de club die met dat soort zaken om kan gaan.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
MB80
Invaller
Berichten: 2237
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

https://www.AZ.nl/nl/nieuws/AZ-verlengt-met-poku

Heeft nog een 2026 contract (ipv 2023 zoals in de titel) dus laten we hopen dat hij zijn gedrag verbetert en potentie waarmaakt. Allicht een jaartje bij Excelsior oid? Doet Azarkan ook goed.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

MB80 schreef: 26 mei 2022, 21:08 https://www.AZ.nl/nl/nieuws/AZ-verlengt-met-poku

Heeft nog een 2026 contract (ipv 2023 zoals in de titel) dus laten we hopen dat hij zijn gedrag verbetert en potentie waarmaakt. Allicht een jaartje bij Excelsior oid? Doet Azarkan ook goed.
Goed idee. Voor Jong AZ hebben wij met bijvoorbeeld Barasi, Meerdink, Van Brederode, Addai, voorin al genoeg andere spelers met potentie en goede wil.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

MB80 schreef: 26 mei 2022, 21:08 https://www.AZ.nl/nl/nieuws/AZ-verlengt-met-poku

Heeft nog een 2026 contract (ipv 2023 zoals in de titel) dus laten we hopen dat hij zijn gedrag verbetert en potentie waarmaakt. Allicht een jaartje bij Excelsior oid? Doet Azarkan ook goed.
Daarom AZ het ook hard kan spelen. Als je staat te smeken om te verlengen, dan kan je helemaal niets met dat vedettengedrag.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1517
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Maar wat heeft hij gedaan dan?
Plaats reactie