Peter Vindahl Jensen (2025)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gatalin
Supporter
Berichten: 238
Lid geworden op: 24 jan 2009, 14:06
Locatie: Amersfoort

Bombaman schreef: 16 sep 2021, 22:17 Sterker nog. 1e balcontact stompte hij terwijl hij die volgens mij makkelijk had kunnen pakken. Zijn de eerste invloeden van onze afbreuktrainer Nick van A. nu al zichtbaar?
Spekgladde bal met de regen. Dan is hij lastig te pakken en om nou te moeten vertrouwen op deze verdediging om de bal weg te werken als hij hem dan laat glippen... nee, dat was een prima keuze wat mij betreft.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

Hij had er ook eentje klem, een corner in een druk en vol doelgebied. Dat was wel heel lang geleden, dat ik een keeper van AZ dat heb zien doen.
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1306
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

Langedijk schreef: 16 sep 2021, 20:59 Heeft deze man al een redding verricht?
Ik vroeg me hetzelfde af, ik vrees dat het antwoord nee is. En wel minimaal 2 tegengoals waarbij je je afvraagt of ie die niet had moeten hebben. Leuk dat ie goed kan meevoetballen, maar ik heb liever dat ie af en toe een bal tegenhoudt
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZA'dam schreef: 16 sep 2021, 23:39 Hij had er ook eentje klem, een corner in een druk en vol doelgebied. Dat was wel heel lang geleden, dat ik een keeper van AZ dat heb zien doen.
Daar hebben we een keeperstrainer voor :wink:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

DonnyDelano schreef: 17 sep 2021, 05:16 Ik vroeg me hetzelfde af, ik vrees dat het antwoord nee is. En wel minimaal 2 tegengoals waarbij je je afvraagt of ie die niet had moeten hebben. Leuk dat ie goed kan meevoetballen, maar ik heb liever dat ie af en toe een bal tegenhoudt
Het lijkt er inderdaad op dat hij gescout is op basis van zijn voetballende kwaliteiten. Whats next spitsen scouten op hun verdedigende kwaliteiten?
Gebruikersavatar
Bertje
Reservespeler
Berichten: 1591
Lid geworden op: 15 aug 2009, 16:35
Locatie: Sint Pancras

Waardeloze keeper tot nu toe. Zijn positie, reactiesnelheid, timing, spelhervattingen en zijn anticiperend vermogen zijn ronduit belabberd. Dat zijn nu net dé skills waar een keeper over moet beschikken.
Vreemde aankoop.
joAZ
Glory-hunter
Berichten: 86
Lid geworden op: 10 mar 2005, 13:27
Locatie: Amersfoort

Ik moet eerlijk zeggen dat ik me best stoor aan de negatieve reacties op deze keeper. Heeft net drie wedstrijden gespeeld en iedereen vindt het nu al niets. In mijn optiek is dit een jonge keeper die zeker kan groeien maar zoals ik het zie goede potentie heeft. Zeker als je het vergelijkt met Bizot van afgelopen seizoen vind ik deze keeper zeker geen achteruitgang:

- Is meevoetballend veel sterker dan Bizot
- Heeft nog geen goal tegen gehad waarbij ik dacht: die zou Bizot zeker hebben gehad.
- Is sterker in de lucht dan Bizot
- Had tegen Heracles een aantal aardige reddingen
- Heeft de pech dat geheel AZ het tot nu toe in verdedigend opzicht het laat afweten.

Geef deze jongen gewoon de tijd, denk dat dit kan uitgroeien tot een betrouwbare, goede doelman die echt nog wel punten gaat pakken voor onze club
Eens een AZ supporter, Altijd een AZ supporter!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

joAZ schreef: 20 sep 2021, 09:32 Ik moet eerlijk zeggen dat ik me best stoor aan de negatieve reacties op deze keeper. Heeft net drie wedstrijden gespeeld en iedereen vindt het nu al niets. In mijn optiek is dit een jonge keeper die zeker kan groeien maar zoals ik het zie goede potentie heeft. Zeker als je het vergelijkt met Bizot van afgelopen seizoen vind ik deze keeper zeker geen achteruitgang:

- Is meevoetballend veel sterker dan Bizot
- Heeft nog geen goal tegen gehad waarbij ik dacht: die zou Bizot zeker hebben gehad.
- Is sterker in de lucht dan Bizot
- Had tegen Heracles een aantal aardige reddingen
- Heeft de pech dat geheel AZ het tot nu toe in verdedigend opzicht het laat afweten.

Geef deze jongen gewoon de tijd, denk dat dit kan uitgroeien tot een betrouwbare, goede doelman die echt nog wel punten gaat pakken voor onze club
Gedeeltelijk wel mee eens. Al heeft hij nog niet het niveau van Bizot, maar hij heeft echt veel pech met het moment waarop hij begonnen is en kan zeker uitgroeien tot een goede keeper.
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Bizot hebben we vorig jaar toch de vreemdste capriolen zien uithalen tegen o.a. Sparta en ADO?

Ik zie Vindahl tenminste ballen klemmen die Bizot zou stompen. Hij ging alleen één keer opzichtig de mist in bij een hoge bal waar hij helemaal mis zat.
Het valt niet mee om met die rammelende defensie voor je opgescheept te zitten. Bij de goals van Boscagli en Sierhuis is er geen enkele druk op de bal en waar die gasten negen van de tien keer m of de tribune in jassen of recht op de keeper schieten, vliegen ze zo de kruising in. Je kan je bij die goal van Sierhuis alleen afvragen of Vindahl niet beter met één arm gestrekt naar de bal moet gaan in plaats van twee. Dan kan je net wat verder strekken.
Gebruikersavatar
timdadum
Seizoenkaarthouder
Berichten: 258
Lid geworden op: 22 mei 2017, 17:34

Ben het met menigeen eens. Hij maakt op mij een goede indruk. Voetballend een verademing, goede reflex en hij klemt ballen die Marco inderdaad weg had gestompt. In de basis staat er gewoon een degelijke keeper en leergierige jongen met veel potentie op doel.

Een keeper kan maar zoveel doen, sommige ballen zijn gewoon onhoudbaar. Zo ook die laatste vrije trap van Vloet, gisteren. Maar de simpele zielen zien vast wel weer een aanknopingspunt om af te geven op deze jongen.

We gaan het zien, Peter!
De bal is rond, de tweede helft is voor ons en we moeten ons beste beentje voorzetten.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Ja eens allemaal. Het viel me positief op dat hij bijna alles klem pakt, en voetballend gewoon prima.
Veel tegengoals maar niet èèn echte fout. BMI en Letschert zitten ondertussen samen al op 5 blunders ofzo. Lekker binnenkomen.

Discussieren over of hij dichterbij moet zitten of een showduik moet maken heeft echt geen zin. Als de bal terugkomt van de lat roepen mensen weer dat hij moet blijven staan.
joAZ
Glory-hunter
Berichten: 86
Lid geworden op: 10 mar 2005, 13:27
Locatie: Amersfoort

Metalingus schreef: 20 sep 2021, 10:33 Bizot hebben we vorig jaar toch de vreemdste capriolen zien uithalen tegen o.a. Sparta en ADO?

Ik zie Vindahl tenminste ballen klemmen die Bizot zou stompen. Hij ging alleen één keer opzichtig de mist in bij een hoge bal waar hij helemaal mis zat.
Het valt niet mee om met die rammelende defensie voor je opgescheept te zitten. Bij de goals van Boscagli en Sierhuis is er geen enkele druk op de bal en waar die gasten negen van de tien keer m of de tribune in jassen of recht op de keeper schieten, vliegen ze zo de kruising in. Je kan je bij die goal van Sierhuis alleen afvragen of Vindahl niet beter met één arm gestrekt naar de bal moet gaan in plaats van twee. Dan kan je net wat verder strekken.
Helemaal mee eens.
Eens een AZ supporter, Altijd een AZ supporter!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Metalingus schreef: 20 sep 2021, 10:33 Bizot hebben we vorig jaar toch de vreemdste capriolen zien uithalen tegen o.a. Sparta en ADO?

Ik zie Vindahl tenminste ballen klemmen die Bizot zou stompen. Hij ging alleen één keer opzichtig de mist in bij een hoge bal waar hij helemaal mis zat.
Het valt niet mee om met die rammelende defensie voor je opgescheept te zitten. Bij de goals van Boscagli en Sierhuis is er geen enkele druk op de bal en waar die gasten negen van de tien keer m of de tribune in jassen of recht op de keeper schieten, vliegen ze zo de kruising in. Je kan je bij die goal van Sierhuis alleen afvragen of Vindahl niet beter met één arm gestrekt naar de bal moet gaan in plaats van twee. Dan kan je net wat verder strekken.
Bizot waren een paar slechte wedstrijden in een lange reeks van goede wedstrijden. Op dit moment schat ik Bizot nog hoger in dan Vindahl, maar dat is ook logisch want Vindahl is nog een stuk jonger.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

multatuli schreef: 20 sep 2021, 11:32 Op dit moment schat ik Bizot nog hoger in dan Vindahl, maar dat is ook logisch want Vindahl is nog een stuk jonger.
Is dit logica omdat Vindahl jonger is!?

Al in zijn eerste seizoen heb ik van Bizot gezegd dat ik hem geen topkeeper vind en hij teveel minpunten heeft.

Vindahl zie ik tot nu toe helemaal geen minpunten hebben. Wat Bizot verkeerd deed doet Vindahl juist goed. Een aantal goede dingen:
- straalt rust uit en voetbalt goed mee onder druk
- klemt ballen
- plukt ballen uit de lucht in de 16
- durft van de lijn af te keepen, zelfs als laatste 'verdediger' buiten de 16
- goede spelhervatting met voeten en armen
- anticipeert sterk dus

Tot nu toe heeft hij wat pech met ballen tussen de palen die buiten zijn bereik vallen. Ballen die de kruising invliegen zijn voor vrijwel alle keepers onhoudbaar.

Ik zie een veel completere keeper dan Marco Bizot.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

ForzAZ schreef: 20 sep 2021, 15:37 Is dit logica omdat Vindahl jonger is!?

Al in zijn eerste seizoen heb ik van Bizot gezegd dat ik hem geen topkeeper vind en hij teveel minpunten heeft.

Vindahl zie ik tot nu toe helemaal geen minpunten hebben. Wat Bizot verkeerd deed doet Vindahl juist goed. Een aantal goede dingen:
- straalt rust uit en voetbalt goed mee onder druk
- klemt ballen
- plukt ballen uit de lucht in de 16
- durft van de lijn af te keepen, zelfs als laatste 'verdediger' buiten de 16
- goede spelhervatting met voeten en armen
- anticipeert sterk dus

Tot nu toe heeft hij wat pech met ballen tussen de palen die buiten zijn bereik vallen. Ballen die de kruising invliegen zijn voor vrijwel alle keepers onhoudbaar.

Ik zie een veel completere keeper dan Marco Bizot.
Je zal vast gelijk hebben dat Vindahl completer is, maar het belangrijkste is wat mij betreft om de ballen uit het doel te houden. Bizot heeft dat op een paar incidenten na extreem goed gedaan. Bij Vindahl is dat nog afwachten of hij ook dat niveau kan halen.
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

Ik begrijp de kritiek van een aantal forummers niet. Ik zie een keeper die veel zelfvertrouwen uitstraalt , een goede uittrap heeft en het spel snel wil hervatten. Dat is 3-0 t o v Bizot. Misschien waren een paar doelpunten houdbaar, maar hij heeft, zeker afgelopen zondag gewoon goed gekeept. Daar komt bij dat hij ontzettend moet zijn geschrokken van het niveau vlak voor hem. Dat rondspelen van de bal achterin met technisch zeer beperkte voetballers doet zeer aan de ogen en zou direct verboden moeten worden. Houten KLazen als Marrtins-Indi, Hadzidiakos en een hopeloos uit vorm zijnde Wijndal moeten blij zijn als ze een bal breed kunnen leggen.
Volgend jaar april weten we meer
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Vindahl is gewoon een getalenteerde jonge keeper, met alles wat daar bij hoort. Bizot was een over het paard getilde pseudovedette met hetzelfde onvermogen om met stress om te gaan als Van der Brom. Ik denk dus dat we er met Vindahl er structureel op vooruit gaan.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Voor wat het waard is, ik ben zelf keeper geweest op redelijk niveau en vind Vindahl Jensen echt een stuk slechter dan Bizot, wat ik gewoon een hele goede keeper vond voor AZ.
Vindahl Jensen heeft geen blunders gemaakt, maar het ook nog geen een goede redding voor ons gemaakt. De 2e goal van Heracles had bijvoorbeeld Bizot misschien (nadruk op misschien) wel gehad, maar hij staat daar gewoon verkeerd.
vriend
Basisspeler
Berichten: 2525
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Ik vind Vindahl bijzonder matig in het tegenhouden van ballen. Twee van de drie goals van PSV zijn gewoon houdbaar.
De goal van Sierhuis is dat ook. Vindahl komt hier nauwelijks van de grond. Een euvel dat Boy Waterman ook had.
De derde goal van Twente moet een keeper echt hebben. En bij de andere twee goals ligt hij toch erg snel op de grond te spartelen. Blijf nou zo lang mogelijk op je benen staan! Maak jezelf groot.
Juist in de huidige situatie heb je behoefte aan een goede keeper en niet aan een "jonge keeper met potentie". Unnerstal pakt ook punten voor zijn team. Dat zie ik graag in een keeper.

En nee, ik vond Bizot ook niet veel soeps.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2225
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

en nou hebben we een keeper die zich nadrukkelijk met de opbouw wil bemoeien, staan BMI en Panta voor hem
Plaats reactie