Peter Vindahl Jensen (2025)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10188
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Shota-Arveladze schreef: 30 aug 2021, 08:01 Van matige keeper van Jong AZ binnen 1 zomer naar de 1e keeper van AZ1? Mag hopen van niet.

Verhulst heeft alleen de gunfactor omdat hij een echte AZ'er is. Begrijpelijk en zie hem graag slagen. Maar je kan nu al zien dat het hem niet gaat worden. Kwestie van tijd voordat hij het verprutst en vervangen wordt.
Helemaal mee eens.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10188
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZSander schreef: 30 aug 2021, 08:20 Had er even bij mogen vermelden dat ik dat vind, nu staat het er wel erg als feit. Maar afijn, dat is mijn mening. :wink: Ik vind dat hij het prima doet voor nu. Neemt het feit niet weg dat ik nog steeds vind dat AZ hoger zou moeten mikken voor haar eerste keeper, maar ik vind Jensen op de trainingen van wat ik heb gezien niet echt overtuigen en Verhulst doet het, zoals eerder gezegd, in mijn ogen heel behoorlijk.
Begrijp ik nu goed dat je trainingen hebt bekeken?

En wat viel je toen op aan deze keeper?
Gebruikersavatar
AZSander
Seizoenkaarthouder
Berichten: 481
Lid geworden op: 23 sep 2012, 12:18
Locatie: Alkmaar

Shota-Arveladze schreef: 30 aug 2021, 08:01 Van matige keeper van Jong AZ binnen 1 zomer naar de 1e keeper van AZ1? Mag hopen van niet.

Verhulst heeft alleen de gunfactor omdat hij een echte AZ'er is. Begrijpelijk en zie hem graag slagen. Maar je kan nu al zien dat het hem niet gaat worden. Kwestie van tijd voordat hij het verprutst en vervangen wordt.
Tja, ik vind dat je iemand ook de credits moet geven als hij wél presteert en niet halsstarrig vast moet blijven houden aan je mening, 'omdat het je mening is'. Vorig jaar een aantal keer matig met Jong AZ, maar nu een aantal keer achter elkaar prima met AZ 1.

En natuurlijk heeft hij de gunfactor omdat het een AZ-er is en hier uit de jeugdopleiding komt. Dat is voor hem toch ook leuk? Nogmaals; hij zal niet het niveau zijn dat AZ na zou moeten streven, maar is voor nu (in mijn ogen) de beste optie. Jensen heeft misschien wat meer tijd nodig dan vooraf gedacht om wél het niveau te halen wat verwacht wordt van de eerste keeper van AZ. Als hij dat niveau heeft kan je hem in de basis zetten.
Compete to complete
Gebruikersavatar
AZSander
Seizoenkaarthouder
Berichten: 481
Lid geworden op: 23 sep 2012, 12:18
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 30 aug 2021, 08:22 Begrijp ik nu goed dat je trainingen hebt bekeken?

En wat viel je toen op aan deze keeper?
Klopt. Ik vind het lastig beoordelen, maar van wat ik gezien heb vond ik hem sterke reflexen hebben, goed met uitkomen en ook comfortabel aan de bal. Bovendien staat er ook wel echt een keeper, met zijn 1.98 meter. Ik had wel een beetje het idee dat hij overdreven rustig was, weet niet hoe ik dat moet plaatsen. Liep ook nog niet helemaal soepel in de afstemming met de rest van het team, maar dat is ook logisch. Ik vond het niet aantoonbaar beter of betrouwbaarder dan Verhulst, vandaar dat ik voor nu de keuze voor Verhulst wel snap.
Compete to complete
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10188
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZSander schreef: 30 aug 2021, 08:37 Klopt. Ik vind het lastig beoordelen, maar van wat ik gezien heb vond ik hem sterke reflexen hebben, goed met uitkomen en ook comfortabel aan de bal. Bovendien staat er ook wel echt een keeper, met zijn 1.98 meter. Ik had wel een beetje het idee dat hij overdreven rustig was, weet niet hoe ik dat moet plaatsen. Liep ook nog niet helemaal soepel in de afstemming met de rest van het team, maar dat is ook logisch. Ik vond het niet aantoonbaar beter of betrouwbaarder dan Verhulst, vandaar dat ik voor nu de keuze voor Verhulst wel snap.
Aha. Leuke inside informatie.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

AZSander schreef: 30 aug 2021, 08:37 ... Ik vind het lastig beoordelen, maar van wat ik gezien heb vond ik hem sterke reflexen hebben, goed met uitkomen en ook comfortabel aan de bal. Bovendien staat er ook wel echt een keeper, met zijn 1.98 meter. Ik had wel een beetje het idee dat hij overdreven rustig was, weet niet hoe ik dat moet plaatsen...
Als ik zo lees wat jij gezien hebt dan zijn dat juist eigenschappen van een topkeeper. Overdreven rustig zeg je. Wat bedoel je daar mee? Een keeper die rust uit straalt is juist prettig voor zijn medespelers lijkt mij.

Ik heb een trainingsfilmpje van hem gezien bij zijn vorige club waarin hij dit ook liet zien. Daarbij werd ook nog eens door zijn keeperstrainer gezegd dat hij niet alleen de ballen moet tegen houden, maar vooral ook goed moet anticiperen op dit werk en de fase als hij de bal heeft met een snelle spelhervatting.

Ik denk zelf dat AZ en Jansen hem laten aarden en wennen aan zijn ploeggenoten. Verhulst is een loyale tweede keeper die nu zijn wedstrijden heeft kunnen pakken, maar toch ook wel weet dat hij op termijn weer mag banken. Huiberts zal toch niet zoveel geld in Jensen gestoken hebben om hem net als Evjen straks te laten verpieteren mag ik hopen! #-o
Gebruikersavatar
AZSander
Seizoenkaarthouder
Berichten: 481
Lid geworden op: 23 sep 2012, 12:18
Locatie: Alkmaar

ForzAZ schreef: 30 aug 2021, 10:58 Als ik zo lees wat jij gezien hebt dan zijn dat juist eigenschappen van een topkeeper. Overdreven rustig zeg je. Wat bedoel je daar mee? Een keeper die rust uit straalt is juist prettig voor zijn medespelers lijkt mij.

Ik heb een trainingsfilmpje van hem gezien bij zijn vorige club waarin hij dit ook liet zien. Daarbij werd ook nog eens door zijn keeperstrainer gezegd dat hij niet alleen de ballen moet tegen houden, maar vooral ook goed moet anticiperen op dit werk en de fase als hij de bal heeft met een snelle spelhervatting.

Ik denk zelf dat AZ en Jansen hem laten aarden en wennen aan zijn ploeggenoten. Verhulst is een loyale tweede keeper die nu zijn wedstrijden heeft kunnen pakken, maar toch ook wel weet dat hij op termijn weer mag banken. Huiberts zal toch niet zoveel geld in Jensen gestoken hebben om hem net als Evjen straks te laten verpieteren mag ik hopen! #-o
Overdreven, beetje geforceerd misschien. Weet niet goed hoe je dat uit moet drukken. Ik vind dat een keeper absoluut rust uit moet stralen en niet zo'n baken van onrust moet zijn als bijvoorbeeld Esteban was. Maar je moet inderdaad ook snel kunnen anticiperen in de omschakeling als dat wél kan. Dat spel lezen en het anticiperen wat jij ook aanstipt mis ik nog een beetje.

En natuurlijk zal Verhulst zich realiseren dat hij in eerste instantie 2e keeper is, dus die zal zoveel mogelijk uit deze periode willen halen. En dat doet hij goed. Jensen heeft natuurlijk meer potentie, ik hoop dat hij dat binnenkort toont en dat we dan een hele goede, stabiele keeper hebben.
Compete to complete
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Peter Vindahl Jensen mag ook een weekje gegund worden om zijn verhuizing en andere zaken te regelen. Daarnaast is even wennen aan ploeggenoten ook goed. Goed acclimatiseren. Nu komt ook de interlandperiode dus het is goed geweest dat Hobie de afgelopen periode als 1e keeper heeft mogen afsluiten. Hij heeft het prima gedaan dus terecht dat hij tegen Heerenveen (nog) mocht spelen. Zo waardeer je iemand voor de rol die hij speelt.

Ik ben er 99% van overtuigd dat Peter Vindahl Jensen speelt tegen PSV.
_________________
"I don't know that!"
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1344
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

Jansen heeft bevestigd dat Vindahl Jensen morgen speelt
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Noordhollandsdagblad
Keeperswissel bij AZ.
Tegen PSV maakt Peter Vindahl zijn debuut. ’Dit is het juiste moment’, zegt trainer Pascal Jansen
Peter Vindahl (rechts) krijgt tijdens een training de bal van Hobie Verhulst, die in de eerste weken van het seizoen op doel stond bij AZ.
Peter Vindahl (rechts) krijgt tijdens een training de bal van Hobie Verhulst, die in de eerste weken van het seizoen op doel stond bij AZ.



AZ hervat zaterdagavond de competitie met een nieuwe naam in de opstelling. Peter Vindahl, die vorige maand werd overgenomen van FC Nordsjaelland, gaat in de thuiswedstrijd tegen PSV zijn debuut maken. De keeper neemt de plaats van Hobie Verhulst over.
Na zijn komst naar AZ moest Vindahl eerst nog even geduld hebben. Tegen Celtic en Heerenveen zat hij op de bank. Nu, in de topper tegen PSV, krijgt de Deen het vertrouwen van trainer Pascal Jansen. ,,Natuurlijk vraag je je als trainer af wanneer het juiste moment is om hem te brengen. Nou, hij heeft zijn aanpassingsperiode doorlopen, hij kent de jongens inmiddels en hij heeft het vorige week in een oefenwedstrijd tegen ajax goed gedaan’’, zegt Jansen. ,,En hij heeft inmidddels een woning betrokken. Ook belangrijk. Ook buiten het veld moet het op orde zijn. Kortom, wij vonden dit het juiste moment om hem te laten debuteren.’’

Owen Wijndal
Ook Owen Wijndal zal tegen PSV in in de basis staan. Daarmee maakt Wijndal zijn officiële rentree. De linksback stond sinds het EK geblesseerd aan de kant en keerde pas vorige week terug op het veld. In een oefenwedstrijd tegen ajax, op het trainingscomplex van AZ, maakte hij zijn eerste wedstrijdminuten van dit seizoen. Tegen PSV volgt zijn eerste optreden in een officiële wedstrijd.



Krachtsverhoudingen
De wedstrijd tegen PSV is een eerste moment waarop kan worden bekeken hoe de krachtsverhoudingen in de top van de eredivisie dit seizoen zijn. Vorig seizoen won AZ twee keer van PSV, maar AZ raakte deze zomer vijf basisspelers kwijt. Ook PSV zag belangrijke spelers vertrekken, zoals Donyell Malen en Denzel Dumfries. ,,PSV heeft wel behoorlijk geïnvesteerd en is de competitie goed gestart. Maar dat biedt geen garanties voor de wedstrijd van zaterdag. De waarheid ligt op het veld.’’

AZ-PSV, zaterdag 21.00 uur.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Zoals (zo goed als) verwacht.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Je kan maar één keer een eerste indruk maken…….ik hoop dat het een goede is.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Voetballend erg goed en rustig aan de bal.

Keepend bij de 2-0 en 3-0 stond hij te dicht op de eerste paal. Eerlijk is eerlijk een echt goede keeper had er vandaag geen 3 tegen gekregen, zeker die tweede was te houden.
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1517
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Goals in de 2de helft vielen aan de andere kant, niet goed kunnen beoordelen. Maar, man, dit is de best voetballende keeper van de Eredivisie, met afstand. Kort, erg goed, durft middenvelders in te spelen, zal even wennen zijn voor Midtsjo en Clasie. De lange ballen die hij speelt, komen op de stropdas, niks is blind. Hier gaan we veel plezier aan beleven hoor, zeker op de manier waarop wij willen voetballen. Alle kritiek die ik op een Bizot, en Verhulst had, alles doet hij goed.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Tja, voetballen bij een keeper is een extra’tje. Had liever dat hij goed op de lijn was vanavond.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3202
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Sir Robbert schreef: 11 sep 2021, 21:48 Goals in de 2de helft vielen aan de andere kant, niet goed kunnen beoordelen. Maar, man, dit is de best voetballende keeper van de Eredivisie, met afstand. Kort, erg goed, durft middenvelders in te spelen, zal even wennen zijn voor Midtsjo en Clasie. De lange ballen die hij speelt, komen op de stropdas, niks is blind. Hier gaan we veel plezier aan beleven hoor, zeker op de manier waarop wij willen voetballen. Alle kritiek die ik op een Bizot, en Verhulst had, alles doet hij goed.
Ik weet wel haast zeker dat als Bizot of nu dan Verhulst in de goal had gestaan dat er sommige hen niet vrijuit lieten gaan.
De eerste treffer was een beauty, maar als een van die twee op de goal had gestaan ze wel een verwijt hadden gekregen dat ze totaal op dat schot miskeken. terecht of onterecht laat ik in het midden.
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

Sir Robbert schreef: 11 sep 2021, 21:48 Goals in de 2de helft vielen aan de andere kant, niet goed kunnen beoordelen. Maar, man, dit is de best voetballende keeper van de Eredivisie, met afstand. Kort, erg goed, durft middenvelders in te spelen, zal even wennen zijn voor Midtsjo en Clasie. De lange ballen die hij speelt, komen op de stropdas, niks is blind. Hier gaan we veel plezier aan beleven hoor, zeker op de manier waarop wij willen voetballen. Alle kritiek die ik op een Bizot, en Verhulst had, alles doet hij goed.
De belangrijkste taak van een keeper is ballen tegen houden. Daar was hij gisteren niet zo goed in.
Maxhuijp
Seizoenkaarthouder
Berichten: 457
Lid geworden op: 30 jul 2019, 09:09

Heeft wat vertrouwen en ritme nodig. Komt wel goed denk ik
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Wildcat schreef: 11 sep 2021, 21:12 Voetballend erg goed en rustig aan de bal.

Keepend bij de 2-0 en 3-0 stond hij te dicht op de eerste paal. Eerlijk is eerlijk een echt goede keeper had er vandaag geen 3 tegen gekregen, zeker die tweede was te houden.
Precies dit.
Voetballen kan hij wel.
Zag er op zijn zachts wat traag uit bij de tegengoals.
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1357
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

FugAZi schreef: 12 sep 2021, 07:41 Precies dit.
Voetballen kan hij wel.
Zag er op zijn zachts wat traag uit bij de tegengoals.
Bij de 1e kan je ook op zijn minst een poging doen om de bal tegen te houden. Die bal kwam van zo ver.
Plaats reactie