Peter Vindahl Jensen (2025)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1818
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Ongelofelijk dat die al 10 jaar bij AZ rondloopt. Redelijke amateurkeeper, verder niks.
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

MO7 schreef: 31 okt 2021, 13:42 Vindahl heeft in ieder geval al een paar ballen uit de lucht geplukt. Dat is Bizot nog nooit gelukt. Verder zie ik uiteraard ook de nodige gebreken, maar ik wijt dat vooral aan een keeperstrainer die werkelijk elke keeper die bij ons binnen kwam alleen maar slechter weet te maken.
Ik ben het met je eens dat het al jaren tijd is voor een nieuwe keeperstrainer.

Echter was het al wel publiek geheim in Denemarken dat Vindahl vaker dan eens blundert. Dat kan hij natuurlijk nog wel verbeteren, maar hij heeft voorlopig nog geen knappe reddingen gehad op de relatief makkelijke ballen.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2242
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

MO7 schreef: 31 okt 2021, 13:42 Vindahl heeft in ieder geval al een paar ballen uit de lucht geplukt. Dat is Bizot nog nooit gelukt. Verder zie ik uiteraard ook de nodige gebreken, maar ik wijt dat vooral aan een keeperstrainer die werkelijk elke keeper die bij ons binnen kwam alleen maar slechter weet te maken.
Ik heb liever een keeper die punten pakt dan eentje die hoge voorzetten klem heeft.
Van de keeperstrainer lijkt me erg sterk. Hij is hier nu 3 maanden, hij keept al +10 jaar. Dus zie niet in hoe onze keeperstrainer hier realistisch gezien hier iets aan kan doen.
Daarbij komt dat zijn reactievermogen gewoon super traag is. Dat is een probleem wat erg, erg moeilijk op te lossen is. Als dat het überhaupt al is.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Vroeger vond ik MO7 altijd zeuren over onze keeperstrainer, maar inmiddels kan je wel stellen dat Nick van Aart niets toevoegt aan de club. Keepers staan bij ons altijd stil in hun ontwikkeling, of erger.
Hup AZ.
Ted_AZ
Supporter
Berichten: 235
Lid geworden op: 07 jan 2008, 11:13

Ik vind het een goede keeper met potentie en ben niet meer zenuwachtig met hoge ballen in de 16 ook niet met terugspelen op de keeper. Jarenlang angsten uitgestaan als er weer hoge ballen kwamen of tikkie terug op de keeper.

Het is geen showkeeper, de meeste keepers als ze moeten springen of duiken denken dat ze op turnen zitten en dat er een jury is die punten geeft op uitvoering.
Daarom komt hij een beetje houterig over. Maar liever dat dan een keeper die gracieus de hoek in duikt en ook de bal niet heeft.
Ben waarschijnlijk de enige hier maar het is in mijn ogen de beste keeper die we hebben gehad de laatste 10 jaar.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Ted_AZ schreef: 01 nov 2021, 09:07 Ik vind het een goede keeper met potentie en ben niet meer zenuwachtig met hoge ballen in de 16 ook niet met terugspelen op de keeper. Jarenlang angsten uitgestaan als er weer hoge ballen kwamen of tikkie terug op de keeper.

Het is geen showkeeper, de meeste keepers als ze moeten springen of duiken denken dat ze op turnen zitten en dat er een jury is die punten geeft op uitvoering.
Daarom komt hij een beetje houterig over. Maar liever dat dan een keeper die gracieus de hoek in duikt en ook de bal niet heeft.
Ben waarschijnlijk de enige hier maar het is in mijn ogen de beste keeper die we hebben gehad de laatste 10 jaar.
Sorry Ted, maar hier snap ik helemaal niets van. Met Bizot hebben we op 1 korte periode na (begin vorig seizoen) jarenlang een stabiele keeper op doel gehad. Een keeper die het team in belangrijke eredivisiewedstrijden en Europese wedstrijden er regelmatig doorheen sleepte met fantastische reddingen. Ook heeft hij een record gepakt van de meeste clean sheets. Dat zegt uiteraard ook iets over het team maar ook zeker iets over de keeper. En nu hebben we een keeper die goed kan meevoetballen (leuk, misschien kunnen we hem CV zetten voor de opbouw?), maar die nu al meerdere houdbare ballen heeft doorgelaten. Zeker afgelopen wedstrijd was het wel heel opzichtig met dat ene doelpunt waarbij de bal bijna recht op hem afkwam, maar hij hem niet kon tegenhouden.

Dat terwijl Verhulst een prima indruk achterliet aan het begin van dit seizoen. Die keepte betrouwbaar en heeft eigenlijk geen fouten gemaakt. Het lijkt mij logisch dat na deze slechte periode van Vindahl, Verhulst de voorkeur krijgt voor een periode van minimaal 10 wedstrijden. Maar Jansen kennende zal hij wel eindeloos blijven vasthouden aan Vindahl, totdat hij een paar opzichtige blunders vlak na elkaar maakt (net als Letschert).
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

MO7 schreef: 31 okt 2021, 13:42 Vindahl heeft in ieder geval al een paar ballen uit de lucht geplukt. Dat is Bizot nog nooit gelukt. Verder zie ik uiteraard ook de nodige gebreken, maar ik wijt dat vooral aan een keeperstrainer die werkelijk elke keeper die bij ons binnen kwam alleen maar slechter weet te maken.
Die ballen uit de lucht plukken doet hij inderdaad vrij aardig. Dat is echter ook wel het enige. Voetballend wordt het met de week minder en zijn reflexen zijn van het niveau van een gemiddelde keeper uit de 3e klasse. Die keeperstrainer zal vast een onbenul zijn, maar het is onmogelijk dat hij binnen zo een korte periode die keeper heeft verprutst.

Verhulst graag.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

AZ fanatic 4-life schreef: 01 nov 2021, 12:38 Die ballen uit de lucht plukken doet hij inderdaad vrij aardig. Dat is echter ook wel het enige. Voetballend wordt het met de week minder en zijn reflexen zijn van het niveau van een gemiddelde keeper uit de 3e klasse. Die keeperstrainer zal vast een onbenul zijn, maar het is onmogelijk dat hij binnen zo een korte periode die keeper heeft verprutst.

Verhulst graag.
Verhulst is ook een twijfelaar en niet het niveau dat we zouden moeten nastreven. Maakte in de voorbereiding ook een ketser en zag er bijvoorbeeld tegen Heerenveen ook niet heel sterk uit bij de tegengoal. Moet dan ook weer bij gezegd worden dat Vindahl ook geen matig is gestart dit seizoen.

De schuld geven aan de keeperstrainer is natuurlijk onzin. Die heeft echt geen enkele invloed op het feit dat Vindahl die 0-1 doorliet afgelopen week, of dat hij geen schot van afstand pakt. Of zou Van Aart hem dat hebben afgeleerd in drie maanden tijd? Het blijft apart dat AZ niet is ingegaan op het voorstel van Bizot om gewoon vijf jaar te verlengen. Was je de komende jaren verzekerd geweest van een stabiele doelman, met de nodige evaring bovendien.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZ 4 Life schreef: 01 nov 2021, 13:30 Verhulst is ook een twijfelaar en niet het niveau dat we zouden moeten nastreven. Maakte in de voorbereiding ook een ketser en zag er bijvoorbeeld tegen Heerenveen ook niet heel sterk uit bij de tegengoal. Moet dan ook weer bij gezegd worden dat Vindahl ook geen matig is gestart dit seizoen.

De schuld geven aan de keeperstrainer is natuurlijk onzin. Die heeft echt geen enkele invloed op het feit dat Vindahl die 0-1 doorliet afgelopen week, of dat hij geen schot van afstand pakt. Of zou Van Aart hem dat hebben afgeleerd in drie maanden tijd? Het blijft apart dat AZ niet is ingegaan op het voorstel van Bizot om gewoon vijf jaar te verlengen. Was je de komende jaren verzekerd geweest van een stabiele doelman, met de nodige evaring bovendien.
Uiteraard is Verhulst niet het niveau dat je moet nastreven, maar van de beschikbare keepers lijkt hij op dit moment wel de beste optie om punten te pakken.

En niet verlengen met Bizot kun je inderdaad wel als een blunder van Huiberts beschouwen. Ook omdat keepers op die leeftijd vaak beter worden ipv slechter.
Het lijkt wel alsof het verdienmodel belangrijker wordt geacht dan het sportieve bij AZ. Want op Bizot viel bij verlengen niet veel meer te verdienen en bij een jonge keeper verwachten ze er wel geld op te kunnen verdienen.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Om nu weer om Bizot te gaan janken is wel heel goedkoop. Hij had al een relatief hoog salaris en was een onbetrouwbare zeer matige keeper. Nog nooit een bal klem gehad. Dat je je niet laat chanteren om voor nog meer geld vijf jaar aan hem vast te zitten kan ik alleen maar waarderen. Overigens maakt elke keeper op zijn tijd een foutje. Ik vond Hobie over het algemeen boven verwachting presteren. Dat kan van Vindahl helaas nog niet worden gezegd.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Sommigen hebben blijkbaar liever een keeper die af en toe een bal klem heeft, anderen hebben liever een keeper die de bal uit het doel houdt.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6541
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Kan geen kwaad om hem eens als breekijzer te proberen. De rest van de bank speelt toch niks klaar. Verhulst op doel en alle ballen op Vindahl in de spits. Knappe jongen die van hem een kopduel wint.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

MO7 schreef: 01 nov 2021, 13:46 Om nu weer om Bizot te gaan janken is wel heel goedkoop. Hij had al een relatief hoog salaris en was een onbetrouwbare zeer matige keeper. Nog nooit een bal klem gehad. Dat je je niet laat chanteren om voor nog meer geld vijf jaar aan hem vast te zitten kan ik alleen maar waarderen. Overigens maakt elke keeper op zijn tijd een foutje. Ik vond Hobie over het algemeen boven verwachting presteren. Dat kan van Vindahl helaas nog niet worden gezegd.
Op het begin van vorig seizoen na gewoon een heel stabiele keeper geweest de afgelopen vier/vijf jaar. Niet voor niets ook 'gewoon' international geworden bij ons. Had een veel hoger niveau dan Verhulst, dus was in dat opzicht al een verbetering geweest. Dat je beter wil snap ik, maar dat is in het geval van keepers niet zo makkelijk. Dan had je Romero moeten halen (als dat al haalbaar was), in dat geval had je een bepaalde zekerheid. Bij jonge (talentvolle) keepers is het altijd maar de vraag wat je voorgeschoteld krijgt, zie nu Vindahl.
Gebruikersavatar
Denniz
Oude garde
Berichten: 1431
Lid geworden op: 10 feb 2012, 22:15
Locatie: Swift City

Bizot heeft voor punten gepakt en ook verspeeld, maar in de traditie van matige keepers een verademing. Geef Vindahl de tijd, is heel jong. Echter, ik heb nooit het idee gehad dat Nick van Aars onze keepers beter heeft gemaakt. Lekker doei!
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2242
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Ted_AZ schreef: 01 nov 2021, 09:07 Ik vind het een goede keeper met potentie en ben niet meer zenuwachtig met hoge ballen in de 16 ook niet met terugspelen op de keeper. Jarenlang angsten uitgestaan als er weer hoge ballen kwamen of tikkie terug op de keeper.

Het is geen showkeeper, de meeste keepers als ze moeten springen of duiken denken dat ze op turnen zitten en dat er een jury is die punten geeft op uitvoering.
Daarom komt hij een beetje houterig over. Maar liever dat dan een keeper die gracieus de hoek in duikt en ook de bal niet heeft.
Ben waarschijnlijk de enige hier maar het is in mijn ogen de beste keeper die we hebben gehad de laatste 10 jaar.
Eén ding weet ik wel zeker. Dat jij zelf geen keeper ben geweest. Dan had je hier ongetwijfeld anders naar gekeken. Zeker m.b.t. Bizot, wat gewoon echt een puntenpakker is geweest voor ons.

Hij komt niet houterig over omdat hij geen showkeeper is. Hij komt houterig over omdat hij een bal op z'n hand krijgt en die nog niet uit het doel houdt (maar toch dook die wel!).
Hij komt houterig over omdat hij bij de tweede goal zo'n trage duik en reflex heeft dat hij pas volledig gestrekt was toen de (lamgzame) kopbal al in het doel lag.

Voor de anderen wil ik ook nog even vermelden dat Bizot de verdediging altijd aanstuurde. Geweldige ballen soms pakte op cruciale momenten (niet klem dan, maar hij pakte ze wel) en imo altijd één van de beste keepers van de ED is geweest tijdens zijn AZ tijd. Daarom was hij ook 3e doelman van Oranje.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11139
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Denniz schreef: 01 nov 2021, 18:04 Echter, ik heb nooit het idee gehad dat Nick van Aars onze keepers beter heeft gemaakt. Lekker doei!
Hij is net verhuisd naar een vrijstaande villa bij mij in de buurt. Het zal hem een zorg zijn of de keepers beter worden.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 02 nov 2021, 06:26 Hij is net verhuisd naar een vrijstaande villa bij mij in de buurt. Het zal hem een zorg zijn of de keepers beter worden.
Joh! Woon jij in een villawijk? 😳
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

AZ 4 Life schreef: 01 nov 2021, 13:30 Verhulst is ook een twijfelaar en niet het niveau dat we zouden moeten nastreven. Maakte in de voorbereiding ook een ketser en zag er bijvoorbeeld tegen Heerenveen ook niet heel sterk uit bij de tegengoal. Moet dan ook weer bij gezegd worden dat Vindahl ook geen matig is gestart dit seizoen.

De schuld geven aan de keeperstrainer is natuurlijk onzin. Die heeft echt geen enkele invloed op het feit dat Vindahl die 0-1 doorliet afgelopen week, of dat hij geen schot van afstand pakt. Of zou Van Aart hem dat hebben afgeleerd in drie maanden tijd? Het blijft apart dat AZ niet is ingegaan op het voorstel van Bizot om gewoon vijf jaar te verlengen. Was je de komende jaren verzekerd geweest van een stabiele doelman, met de nodige evaring bovendien.
Verhulst is op dit moment (een stuk) beter dan Vindahl. Hij moet dus gewoon spelen aangezien er verder geen betere opties zijn.

Dat van Bizot heb ik ook niet begrepen. Blijkbaar is de eventuele winstmarge belangrijker dan de kwaliteit... #-o
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10188
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

SchoorlAZ schreef: 02 nov 2021, 04:01 Eén ding weet ik wel zeker. Dat jij zelf geen keeper ben geweest. Dan had je hier ongetwijfeld anders naar gekeken. Zeker m.b.t. Bizot, wat gewoon echt een puntenpakker is geweest voor ons.

Hij komt niet houterig over omdat hij geen showkeeper is. Hij komt houterig over omdat hij een bal op z'n hand krijgt en die nog niet uit het doel houdt (maar toch dook die wel!).
Hij komt houterig over omdat hij bij de tweede goal zo'n trage duik en reflex heeft dat hij pas volledig gestrekt was toen de (lamgzame) kopbal al in het doel lag.

Voor de anderen wil ik ook nog even vermelden dat Bizot de verdediging altijd aanstuurde. Geweldige ballen soms pakte op cruciale momenten (niet klem dan, maar hij pakte ze wel) en imo altijd één van de beste keepers van de ED is geweest tijdens zijn AZ tijd. Daarom was hij ook 3e doelman van Oranje.
Mee eens.

Hij duikt ook technisch slecht en te langzaam. Doet me een beetje denken aan Drommel (in zijn beginjaren). Misschien wordt het nog wel wat, maar dan moet onze keeperstrainer wel zsm met de basiszaken aan de slag gaan.

En kan je iemands explosiviteit en reflexen echt trainen?
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

PVJ is zojuist opgeroepen bij het Deense elftal.

Klassewerk weer van onze keeperstrainer, die maakt iedereen dagelijks beter! (Grappig om te zien dat spelers van ons ook opeens worden opgeroepen omdat AZ een goede naam heeft).
Hup AZ.
Plaats reactie