Peter Vindahl Jensen (2025)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9112
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Bombaman schreef: 02 mei 2022, 10:55 Volgens mij heb je geen idee waar ik op doel. Kijk nog even wat hij op 92:15 doet. Slaat helemaal nergens op, pak die bal gewoon op als Thy er is in plaats van dit kolderieke gedrag.
Jawel, dat moment dat hij uitgebreid languit gaat liggen uiteindelijk om de bal te 'pakken'.
Het ziet er heel kolderiek uit, maar hij doet dat om tijd te rekken.

Jij zegt dat het nergens op slaat, ik probeer je uit te leggen dat er volgens mij een verschil in interpretatie van de regels is van wanneer een keeper te straffen is voor tijdrekken en ik meen dat dit te maken heeft met het wel of niet de bal in de handen pakken.

Het ziet er dus zeker kolderiek uit, het is ook zeker onsportief, maar het heeft een doel.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2239
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Ferry schreef: 02 mei 2022, 09:54 Voor een keeper van zijn lengte is ie toch heel onzeker in de lucht. Als je die situatie in de samenvatting ziet in minuut 77: dat ziet er zo gek uit.
Gaat eerst onder de bal door bij de corner - vervolgens wordt de bal opnieuw ingebracht, gaat weer onder de bal door, en Vindahl druk armgebarend dat ie gehinderd zou worden.

Over de vrije trap: ik twijfel. De bal zit goed in de hoek, maar is ook wel van ver geschoten en niet als een kanonskogel. Had hier toch ook wel een hand tegen aan mogen hebben.
Ja. Echt belachelijk dat die meteen naar de scheidsrechter kijkt terwijl hij, zonder gehinderd te worden, gewoon onder de bal door duikt.

De vrije trap is gewoon goed ingeschoten, het zou een geweldige redding zijn als hij die had gepakt zeg. Maar dat hij hem niet pakt is wat mij betreft hem niet te verwijten, gewoon goed ingeschoten. Altijd lastig voor een keeper omdat je de bal zo laat pas ziet aankomen.
lowietje
Fanatic
Berichten: 514
Lid geworden op: 25 jan 2008, 22:06

Probleem met Vindahl is een gebrek aan zelfvertrouwen en dus uitstraling. Daardoor is ie totaal niet de baas in z’n eigen 5 meter. Jan en alleman mogen daar van alles uithalen, hij staat erbij en kijkt ernaar.
Seizoenkaarthouder
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2239
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

lowietje schreef: 02 mei 2022, 21:18 Probleem met Vindahl is een gebrek aan zelfvertrouwen en dus uitstraling. Daardoor is ie totaal niet de baas in z’n eigen 5 meter. Jan en alleman mogen daar van alles uithalen, hij staat erbij en kijkt ernaar.
Soms komt ie wel en dan zit die er flink onder of naast.
Hij heeft geen zelfvertrouwen doordat hij niet goed keept. Het zelfvertrouwen komt pas na de blunders.

Uitstraling is zo'n dooddoener. Volgens dit forum heeft hij overigens een geweldige uitstraling. Niet dat dat er toe doet. Ik heb liever een keeper die eruit ziet alsof die elke seconde kan gaan huilen (Cillessen) dan een keeper met een geweldige uitstraling die geen bal tegenhoudt.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Helaas is ook Vindahl niet beter en rustiger geworden in de goal bij AZ sinds zijn komst. Hoe kan dat toch altijd met onze keepers. Romero vond ik zeker zijn eerste seizoen heel goed, maar daarna ook iets minder. Alle keepers daarna waren eerst redelijk tot goed, maar op termijn alleen maar minder. Merkwaardig.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13933
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

ForzAZ schreef: 03 mei 2022, 07:57 Helaas is ook Vindahl niet beter en rustiger geworden in de goal bij AZ sinds zijn komst. Hoe kan dat toch altijd met onze keepers. Romero vond ik zeker zijn eerste seizoen heel goed, maar daarna ook iets minder. Alle keepers daarna waren eerst redelijk tot goed, maar op termijn alleen maar minder. Merkwaardig.
Bizot is alleen maar beter geworden, op die fase in september 2020 na dan. Maar Vindahl toont het inderdaad nog niet aan. Daar moet echt wat mee gebeuren. Aan de ene kant staat AZ bekend om het halen van talenten, maar als keeper kan je niet eerst twee jaar aankloten, niet als je als AZ zijnde pretendeert een topclub te zijn. Dan had je hem aan moeten trekken en twee jaar moeten verhuren aan RKC. Daar had ie lekker mogen groeien. Hier wordt hij gewoon beoordeeld als volwaardige keeper en daarin scoort hij een onvoldoende. Al zie ik in hem overigens ook geen groot talent voor over twee of drie jaar. Maar ik zal tegen die tijd ongetwijfeld wel weer om mijn oren worden geslagen met deze post :wink:
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

AZ 4 Life schreef: 03 mei 2022, 11:59 Bizot is alleen maar beter geworden, op die fase in september 2020 na dan. Maar Vindahl toont het inderdaad nog niet aan. Daar moet echt wat mee gebeuren. Aan de ene kant staat AZ bekend om het halen van talenten, maar als keeper kan je niet eerst twee jaar aankloten, niet als je als AZ zijnde pretendeert een topclub te zijn. Dan had je hem aan moeten trekken en twee jaar moeten verhuren aan RKC. Daar had ie lekker mogen groeien. Hier wordt hij gewoon beoordeeld als volwaardige keeper en daarin scoort hij een onvoldoende. Al zie ik in hem overigens ook geen groot talent voor over twee of drie jaar. Maar ik zal tegen die tijd ongetwijfeld wel weer om mijn oren worden geslagen met deze post :wink:
Over Bizot hebben we al vaak genoeg van mening verschilt. Daar ga ik niet meer op in.

Vindahl maakt de laatste weken een hele onrustige indruk. Net als de ploeg. Er staat veel druk op lijkt het en dat maakt de prestaties niet beter. Een sterk punt van hem is zijn meevoetballen, maar ook dat ging zaterdag zeker één keer fout. Vindahl redt niet de meubelen voor AZ momenteel. Zondag wordt een ware vuurproef voor hem.

Nu een nieuwe keeper halen en hem op de bank zetten of verhuren is korte termijn denken. Moet hij na een jaar dan weer op goal bij ons staan? Hij staat nog drie jaar na dit seizoen bij ons onder contract. Wat moet je nu dan met hem? Dus als je nu een nieuwe en dan ervaren keeper (de niet onbesproken Sergio Padt bijna 32 jaar is genoemd) haalt moet die dan banken of weer weg? Of zou je Vindahl na zijn eerste jaar gewoon het vertrouwen moeten geven en hem verder laten ontwikkelen bij AZ. Ik kies voor het laatste denk ik, maar het is een lastige keuze.

Trouwens tegen de tijd dat Vindahl uit zijn contract loopt moeten uit onze jeugd Sem Westerveld (nu Jong AZ) en Rome-Jayden Owusu-Oduro (nu Onder18) er klaar voor zijn. De laatste zag ik zaterdag en dan zie ik wel een rustige reus op doel staan.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9112
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

ForzAZ schreef: 03 mei 2022, 13:16 Over Bizot hebben we al vaak genoeg van mening verschilt. Daar ga ik niet meer op in.

Vindahl maakt de laatste weken een hele onrustige indruk. Net als de ploeg. Er staat veel druk op lijkt het en dat maakt de prestaties niet beter. Een sterk punt van hem is zijn meevoetballen, maar ook dat ging zaterdag zeker één keer fout. Vindahl redt niet de meubelen voor AZ momenteel. Zondag wordt een ware vuurproef voor hem.

Nu een nieuwe keeper halen en hem op de bank zetten of verhuren is korte termijn denken. Moet hij na een jaar dan weer op goal bij ons staan? Hij staat nog drie jaar na dit seizoen bij ons onder contract. Wat moet je nu dan met hem? Dus als je nu een nieuwe en dan ervaren keeper (de niet onbesproken Sergio Padt bijna 32 jaar is genoemd) haalt moet die dan banken of weer weg? Of zou je Vindahl na zijn eerste jaar gewoon het vertrouwen moeten geven en hem verder laten ontwikkelen bij AZ. Ik kies voor het laatste denk ik, maar het is een lastige keuze.

Trouwens tegen de tijd dat Vindahl uit zijn contract loopt moeten uit onze jeugd Sem Westerveld (nu Jong AZ) en Rome-Jayden Owusu-Oduro (nu Onder18) er klaar voor zijn. De laatste zag ik zaterdag en dan zie ik wel een rustige reus op doel staan.
De grote vraag is of je dan niet gewoon gelijk op zo'n Westerveld of Owusu Oduro had moeten gokken en dan maar een tijdelijke doelman had moeten aantrekken.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2239
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

DeZuivelDuivel schreef: 03 mei 2022, 17:07 De grote vraag is of je dan niet gewoon gelijk op zo'n Westerveld of Owusu Oduro had moeten gokken en dan maar een tijdelijke doelman had moeten aantrekken.
Ik heb zowel Westerveld als Owusu reddingen zien maken die ik (nog) niet heb gezien bij Vindalh.

Ik weet dat ik één van de grootste criticasters ben geweest van Vindalh. Maar ik heb, tot dit punt, nog nooit gezegd dat we een andere keeper moeten halen.
Als je volgend jaar een serieuze defensie wilt neerzetten, dan zou je dat wél moeten doen imo.

Vindalh inderdaad lekker verhuren aan RKC, Sparta oid.
Verhulst proberen kan ook. Maakte op mij een prima indruk.
Zo'n Jay Gorter komt trouwens ook gewoon uit de AZ jeugdopleiding..
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3193
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

ForzAZ schreef: 03 mei 2022, 13:16 Vindahl maakt de laatste weken een hele onrustige indruk.
Laatste weken? Die jongen hoort steen vast bij de slechtste keepers uit de eredivisie, een beetje topclub had hem allang een tijdje laten banken.
Een sluitpost kun je niet laten rijpen als je bovenin mee wilt doen, dat doe je maar bij jong. Met een betrouwbare sluitpost in de gelederen hadden we nu minimaal veilig op een vierde positie gestaan, strijdend om plek 3. Het is immers niet overdreven om te stellen dat die jongen ons minstens een punt of 8 heeft gekost.
Wil AZ volgend seizoen weer een sterke selectie hebben nu er in dat seizoen valt te strijden om de diverse CL tickets, zal Huiberts allereerst eens goed de keeperspositie onder de loep moeten nemen. Dat is de eerste key tot succes.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

De Rode Baron schreef: 03 mei 2022, 17:44 Laatste weken? Die jongen hoort steen vast bij de slechtste keepers uit de eredivisie, een beetje topclub had hem allang een tijdje laten banken.
Een sluitpost kun je niet laten rijpen als je bovenin mee wilt doen, dat doe je maar bij jong. Met een betrouwbare sluitpost in de gelederen hadden we nu minimaal veilig op een vierde positie gestaan, strijdend om plek 3. Het is immers niet overdreven om te stellen dat die jongen ons minstens een punt of 8 heeft gekost.
Wil AZ volgend seizoen weer een sterke selectie hebben nu er in dat seizoen valt te strijden om de diverse CL tickets, zal Huiberts allereerst eens goed de keeperspositie onder de loep moeten nemen. Dat is de eerste key tot succes.
Een punt of 8. Op welke goals in welke wedstrijden doel je dan om tot 8 punten te komen?
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6539
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Verhulst is geblesseerd trouwens.

En ja die 8 punten is wel n beetje overdreven.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3193
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

SimonPoulsen schreef: 03 mei 2022, 17:59 Verhulst is geblesseerd trouwens.

En ja die 8 punten is wel n beetje overdreven.
Hoezo, hij heeft genoeg cruciale fouten gemaakt dat ons wedstrijden heeft gekost. En met 3 verliespunten per wedstrijd ben je al snel op 8 punten.
Laatst las ik ergens hoeveel punten Drommel PSV heeft gekost, ik denk toch wel dat onze grabbelaar er zeker niet voor onder doet?

Studio Voetbal, waar men Vindahl in één adem onder de slechtste keepers in de eredivisie schaarde. "Wat een bron van onrust is hij. Ongelooflijk. Je mag van een club als AZ toch verwachten dat ze betere keepers hebben?"
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6539
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

De Rode Baron schreef: 03 mei 2022, 18:16 Hoezo, hij heeft genoeg cruciale fouten gemaakt dat ons wedstrijden heeft gekost. En met 3 verliespunten per wedstrijd ben je al snel op 8 punten.
Laatst las ik ergens hoeveel punten Drommel PSV heeft gekost, ik denk toch wel dat onze grabbelaar er zeker niet voor onder doet?
Omdat Vindahl niet gelijk in zn geheel verantwoordelijk is voor 3 punten verlies als AZ niet weet te winnen van Pec, W2, Fortuna, Sparta, Cambuur of RKC. Het is meestal collectief falen. We creëren nauwelijks kansen tegen die ploegen, en de verdediging doet ook graag n duit in t zakje. Neemt niet weg dat het een matige keeper is natuurlijk.
Gebruikersavatar
timdadum
Seizoenkaarthouder
Berichten: 258
Lid geworden op: 22 mei 2017, 17:34

Heb nog steeds een dubbel gevoel. In potentie vind ik het wel een goede keeper, maar is in de huidige staat (krappe overwinningen, matige verdediging, weinig zelfvertrouwen) inderdaad wel ondermaats. Ik begin ook steeds meer zijn tekortkomingen te zien, dat moet ik toch toegeven, of daar nou een dip in zelfvertrouwen aan ten grondslag ligt of een gebrek aan kwaliteit.

Zet wat mij betreft gewoon Verhulst op doel begin volgend seizoen, die deed het zeer verdienstelijk. Anders Vindahl, en als dat niet werkt kan je het wat mij betreft best eens proberen met jeugd. Die moet ook ooit de kans krijgen.

Het heeft m.i. weinig zin om nu een nieuwe keeper te halen. Zeker als je kijkt waar verder de mankementen in dit elftal zijn (rechtsbuiten, middenveld, eventueel centraal achterin of in de spits).

Ohja, en voor degenen die het over uitstraling hebben: wat vinden jullie van Courtois? Die heeft toch ook de uitstraling van een volgesnoten zakdoekje?
De bal is rond, de tweede helft is voor ons en we moeten ons beste beentje voorzetten.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13933
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

SimonPoulsen schreef: 03 mei 2022, 18:25 Omdat Vindahl niet gelijk in zn geheel verantwoordelijk is voor 3 punten verlies als AZ niet weet te winnen van Pec, W2, Fortuna, Sparta, Cambuur of RKC. Het is meestal collectief falen. We creëren nauwelijks kansen tegen die ploegen, en de verdediging doet ook graag n duit in t zakje. Neemt niet weg dat het een matige keeper is natuurlijk.
Hij heeft het geluk dat zijn fouten vaak niet tot puntenverlies heeft geleden. Zijn fouten werden meestal nog gemaskeerd doordat we evengoed wel wonnen, dat maakt het wat minder pijnlijk. Drommel laat houdbare ballen door die uiteindelijk beslissend lijken, dat is wel een verschil.

Maar als Vindahl (of welke andere keeper dan ook) in de 90ste minuut bij 0-0 een bal door zijn klauwen laat glippen waardoor ajax met 0-1 wint dan zou het wel degelijk zijn fout zijn dat we verliezen. Hoe slecht AZ ook gespeeld zou hebben. Dan heb je het niet over een collectief falen maar gewoon over een cruciale fout. Denk bijvoorbeeld aan die fout van Vindahl in de blessuretijd in de Arena. Het is dat ie afgekeurd werd wegens twee centimeter buitenspel, anders was hij gewoon verantwoordelijk geweest voor twee verliespunten.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2239
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

SimonPoulsen schreef: 03 mei 2022, 17:59 Verhulst is geblesseerd trouwens.

En ja die 8 punten is wel n beetje overdreven.
Is echt totaal niet overdreven.
Echt een hele, hele, hele matige keeper die ik twee goede reddingen (express, let op, sleutelwoord: Express) heb zien maken.

Tegen Feyenoord eentje en PSV eentje.
Vorige wedstrijd had hij bijvoorbeeld ook dat hij wel oké uitkwam, maar toen maakte hij z'n doel gewoon groot.

Heeft hij ook niet die bal door z'n handen laten glippen tegen Bodo? Of was dat een andere tegenstander? Anders is die óók nog mede verantwoordelijk voor uitschakeling Europa
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2239
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

timdadum schreef: 03 mei 2022, 19:11 Heb nog steeds een dubbel gevoel. In potentie vind ik het wel een goede keeper,
Waar zien jullie die potentie dan in? Vanaf wedstrijd 4/5 zag ik er al helemaal niks in. Is ook nooit gekomen.
Ben benieuwd.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6487
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

timdadum schreef: 03 mei 2022, 19:11 Heb nog steeds een dubbel gevoel. In potentie vind ik het wel een goede keeper [..]
Ik weet het niet. Ik had wel gehoopt dat er een keeper werd gehaald die al veel 'verder' was. Dit lijkt wel een beginner.

Vorig jaar ook al eens geopperd: had gewoon Sergio Padt gehaald van Groningen. Zat tegen Oranje aan. Al wel wat ouder, maar voldoende ervaring en een van de betere keepers in de Eredivisie. Had je gewoon voor drie jaar klaar geweest.
Maar ik denk dat data de doorslag gaf, 'hoeveel XG leiden niet tot doelpunten bij deze keeper?'
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3193
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Ferry schreef: 04 mei 2022, 05:19 Ik weet het niet. Ik had wel gehoopt dat er een keeper werd gehaald die al veel 'verder' was. Dit lijkt wel een beginner.

Vorig jaar ook al eens geopperd: had gewoon Sergio Padt gehaald van Groningen. Zat tegen Oranje aan. Al wel wat ouder, maar voldoende ervaring en een van de betere keepers in de Eredivisie. Had je gewoon voor drie jaar klaar geweest.
En hadden we gegarandeerd de play-offs ontlopen.
Plaats reactie