Peter Vindahl Jensen (2025)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

Langedijk schreef: 12 mei 2022, 07:54 Het was gewoon weer een ongekende wanprestatie gisteren. Die 1-2 gaat over de grond door het midden en pakt een goede keeper met zijn voeten. En bij de 2-2 verzuimt hij eerst weer eens om te vangen op 6 meter van de doellijn en vervolgens blijft hij in niemandsland staan.

Verschrikkelijk.
Die jongen wordt dat niet geleerd, Nick van Aart keepte schijnbaar ook zo in zijn tijd als kelderklasse amateur. :wink:
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2246
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Az564 schreef: 12 mei 2022, 19:24 Van Gaal pleit voor de terugkeer van Nick Olij. Hij vindt het niveau van onze Peter niet al te best. :lol:
Denk dat dit hier hoort. Van Gaal zei zojuist dat Vindalh niet voldoet voor AZ.
Nadat NAC Breda-keeper Olij de prijs in ontvangst had genomen, uitte Van Gaal zijn zorgen over de doelmannen in Nederland. 'De keepers in Nederland, dat is wel een probleem hoor. Ik moet morgen mijn voorselectie bekendmaken. Het kiezen van keepers was een probleem.'

Van Gaal doelde overigens niet alleen op Nederlandse keepers, maar ook op buitenlandse doelmannen in de Eredivisie. De bondscoach noemde Peter Vindahl Jensen van AZ als voorbeeld. 'Mijn hart ligt bij AZ, maar als je nu naar de keeper van AZ kijkt, wat denk je dan?
Lezen we mee?

Anti (JOUW peter)
Royco
Ted AZ (beste keeper van AZ de afgelopen 10 jaar)
Differentcook ( de trainer weet het altijd beter dan wij, nou zie hier)
ForzAZ (zodra Vindalh geacclimatiseerd is, is het een topkeeper)
Love AZ till i die
Lowietje (10 keer liever Vindalh dan Bizot, straalt rust uit)


Btw, in before: Vindalh is een échte top keeper (kruising tussen Neuer en Ter Stegen natuurlijk), maar die dekselse Nick van Aart! :wink:

Even heel serieus dan nu.
Ik zeg het al vanaf pagina 5. Die jongen kan gewoon niet goed keepen. Bijna alle knappe ballen die hij pakt zijn gewoon dat hij uitkomt en zich groot maakt.
Ja hij kan prima meevoetballen (paar mooie balletjes op Yuki tegen Utrecht), maar hij voldoet, nu, gewoon (nog) totaal niet. Hij kan gewoon niet goed genoeg keepen op dit moment.

Misschien zit het er in, ik heb het niet gezien maargoed, maar we kunnen zo'n jongen toch niet een 2e seizoen op doel zetten als we de top 3 willen aanvallen? Zo'n drommel kost PSV ook gewoon mede de titel, heeft daar in ieder geval een erg groot aandeel in.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6495
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

SchoorlAZ schreef: 12 mei 2022, 20:23 Misschien zit het er in, ik heb het niet gezien maargoed, maar we kunnen zo'n jongen toch niet een 2e seizoen op doel zetten als we de top 3 willen aanvallen?
Ik krijg een beetje een vieze smaak van de scouting van AZ in de mond. Waarschijnlijk hebben ze bladen vol met data van keepers. Maar hebben ze wel eens 90 minuten van Vindahl bekeken? Staart men zich niet blind op 'data'?
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9118
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Ferry schreef: 13 mei 2022, 06:00 Ik krijg een beetje een vieze smaak van de scouting van AZ in de mond. Waarschijnlijk hebben ze bladen vol met data van keepers. Maar hebben ze wel eens 90 minuten van Vindahl bekeken? Staart men zich niet blind op 'data'?
Geloof dat het op dit moment precies andersom is.
Volgens mij wordt er veel over data geluld, maar wordt het niet zo dominant gebruikt bij aankopen. Ik gok dat het 60% met het bord op schoot scouting is geworden, 20% zaakwaarnemers en een restantje van 20% voor de echte scouting en data, wat vervolgens veelal genegeerd lijkt te worden.

Sowah is niet gescout, dat was netwerk
Pavlidis hoef je niet te scouten
Kerkez zal netwerk zijn
De Wit hoef je niet te scouten
Martins indi zal netwerk zijn
Clasie zal netwerk zijn
Leeuwin zal netwerk zijn
Etc.

Vindahl en Karlsson had je er snel uit kunnen pikken, maar daar zal juist iets van scouting in hebben gezeten.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3206
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Misschien dat Louis AZ weer wakker schudt waarmee ze in godsnaam bezig zijn.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10193
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

SchoorlAZ schreef: 12 mei 2022, 20:23 Lezen we mee?

Anti (JOUW peter)
Je moet die Van Gaal ook niet altijd even serieus nemen. Zeker niet op een gala.

Die stelt ook doodleuk Reiziger als linksback of Hasselbaink als rechtsbuiten op.

Het is dat hij bij AZ vier jaar mocht rehabiliteren, want anders was zijn loopbaan als een nachtkaars uitgegaan.

Het enige wat je hem moet nageven is dat hij de Muur uit Frankrijk ook stelselmatig negeert en dan de voorkeur geeft aan absolute laagvliegers als Drommel, Pasveer, Krul en ene Flekken.

Dus ik weet niet precies wat hij nu loopt te zeuren, want die zogenaamde Nederlandse topkeeper die we hadden (en die we volgens het halve forum hadden moeten houden) selecteert hij ook niet.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2246
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Antti Opdam schreef: 13 mei 2022, 07:57 Je moet die Van Gaal ook niet altijd even serieus nemen. Zeker niet op een gala.

Die stelt ook doodleuk Reiziger als linksback of Hasselbaink als rechtsbuiten op.

Het is dat hij bij AZ vier jaar mocht rehabiliteren, want anders was zijn loopbaan als een nachtkaars uitgegaan.

Het enige wat je hem moet nageven is dat hij de Muur uit Frankrijk ook stelselmatig negeert en dan de voorkeur geeft aan absolute laagvliegers als Drommel, Pasveer, Krul en ene Flekken.

Dus ik weet niet precies wat hij nu loopt te zeuren, want die zogenaamde Nederlandse topkeeper die we hadden (en die we volgens het halve forum hadden moeten houden) selecteert hij ook niet.
Enigzins solide punt over Bizot. Maar we kunnen alsnog wel stellen dat hij in ieder geval Bizot eerder had geselecteerd dan Vindalh. Overigens selecteert de keeperstrainer bij Van Gaal geloof ik de doelmannen. Zegt overigens niet dat hij er geen kijk op heeft.

Maar van een carrière die als een nachtkaars uitgaat was overigens geen sprake van. En laten we Van Gaal toch alsjeblieft wél serieus nemen, van alle trainers in Nederland. Het is gewoon de beste Nederlandse trainer (ooit?), Die ook AZ een warm hart toe draagt en ziet dat we een absolute clown als doelman hebben.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10193
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

SchoorlAZ schreef: 13 mei 2022, 08:16 Het is gewoon de beste Nederlandse trainer (ooit?), Die ook AZ een warm hart toe draagt
Mee eens.

Maar dat betekent niet dat ik alles voor zoete koek aanneem.

Dat hij Bizot eerder zou selecteren dan Vindahl is een aanname van jouw kant.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 13 mei 2022, 08:51 Mee eens.

Maar dat betekent niet dat ik alles voor zoete koek aanneem.

Dat hij Bizot eerder zou selecteren dan Vindahl is een aanname van jouw kant.
Daar durf ik mijn hand nog wel voor in het vuur te steken :lol:
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10193
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ 4 Life schreef: 13 mei 2022, 10:03 Daar durf ik mijn hand nog wel voor in het vuur te steken :lol:
Dan zou ik brandwerende handschoenen aantrekken.

:wink:
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6544
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Antti Opdam schreef: 13 mei 2022, 10:35 Dan zou ik brandwerende handschoenen aantrekken.

:wink:
Zou niet eens een gek idee zijn voor Vindahl. :lol:
Hij doet soms net alsof die bal 500 graden is.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10193
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

JULLIE Muur weer niet bij de (voor)selectie ...

Het kan niet lang duren alvorens Van Gaal een naturalisatieformulier naar Jensen stuurt.

Vonden jullie die goals tegen Utrecht nu trouwens ook weer blunders van hem?

Ik kijk inmiddels volledig bevooroordeeld naar die jongen. Dus ik zoek wat objectieve aanschouwers.
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

Antti Opdam schreef: 13 mei 2022, 11:37 JULLIE Muur weer niet bij de (voor)selectie ...

Het kan niet lang duren alvorens Van Gaal een naturalisatieformulier naar Jensen stuurt.

Vonden jullie die goals tegen Utrecht nu trouwens ook weer blunders van hem?

Ik kijk inmiddels volledig bevooroordeeld naar die jongen. Dus ik zoek wat objectieve aanschouwers.
Bizot keept zich bijna wekelijks in het team van de week bij veel Franse media. Hij is daar ogenschijnlijk erg populair. Is gewoon een veel betere keeper dan Vindahl.

Je wordt een beetje ongeloofwaardig als je dit soort reacties blijf posten.

En ja, bij de eerste goal van FC Utrecht gaat hij niet geheel vrijuit.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10193
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ fanatic 4-life schreef: 13 mei 2022, 11:44 Je wordt een beetje ongeloofwaardig als je dit soort reacties blijf posten.
Daarvoor was dit anders?

:wink:

Maar meer serieus: jullie kunnen mij van alles over Bizot wijsmaken. Ik kijk geen Frans voetbal en lees ook geen Franse kanten.

Maar als we hier Van Gaal als dé expert wordt opgevoerd dan moeten we bijna wel concluderen dat het met die prestaties van Bizot waarschijnlijk ook allemaal wel meevalt.

Die opmerking over het naturalisatieformulier was enigszins ironisch bedoeld. Vindahl komt namelijk ook niet direct in aanmerking voor een nationale selectie van een Denemarken of Nederland ...

Meer on topic: wat vond je van die tweede goal?
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

Antti Opdam schreef: 13 mei 2022, 11:48 Daarvoor was dit anders?

:wink:

Maar meer serieus: jullie kunnen mij van alles over Bizot wijsmaken. Ik kijk geen Frans voetbal en lees ook geen Franse kanten.

Maar als we hier Van Gaal als dé expert wordt opgevoerd dan moeten we bijna wel concluderen dat het met die prestaties van Bizot waarschijnlijk ook allemaal wel meevalt.

Die opmerking over het naturalisatieformulier was enigszins ironisch bedoeld. Vindahl komt namelijk ook niet direct in aanmerking voor een nationale selectie van een Denemarken of Nederland ...

Meer on topic: wat vond je van die tweede goal?
Van Gaal is zeker een expert, maar dat wil niet zeggen dat hij altijd maar gelijk heeft. Ik had een plekje in de voorselectie wel logisch gevonden. Al moet ik zeggen dat ik weinig zie van de keepers die nu opgenomen zijn en de vergelijking dus moeilijk te maken is. Maar een voorselectie had ook met 4 keepers gekund, zoals dat wel vaker het geval is.

De 2e goal: valt wat mij betreft weinig van Vindahl te zeggen. Hooguit had hij iets anders kunnen gaan staan. Martens Indi laat zijn man helemaal los en gaat achter de keeper staan. Tegenstander staat vogelvrij en kan hem daardoor zonder enige weerstand intikken. Als Matens Indi nou gewoon 2 stappen vooruit zet dan heb je een grote kans om de goal te voorkomen. Nu kansloos.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Antti Opdam schreef: 13 mei 2022, 11:37
Vonden jullie die goals tegen Utrecht nu trouwens ook weer blunders van hem?
De 2-2 zeker, de 1-2 was ook niet best
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10193
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Langedijk schreef: 13 mei 2022, 13:13 De 2-2 zeker, de 1-2 was ook niet best
Maar op deze manier begrijp ik alle kritiek (of mijn eigen Roze Peter Bril) wel.

In mijn opvatting is die eerste goal absoluut geen fout.

Bij die tweede goal vind ik zelfs dat hij goed komt en dat hij hoogstens wat te sloom teruggaat, maar ook dat zou ik niet meteen als fout bestempelen.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2246
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Antti Opdam schreef: 13 mei 2022, 13:20 Maar op deze manier begrijp ik alle kritiek (of mijn eigen Roze Peter Bril) wel.

In mijn opvatting is die eerste goal absoluut geen fout.

Bij die tweede goal vind ik zelfs dat hij goed komt en dat hij hoogstens wat te sloom teruggaat, maar ook dat zou ik niet meteen als fout bestempelen.
Ik probeer nog steeds objectief naar hem te kijken. En vind beide geen blunders of grote fouten van hem. Het ziet er hooguit inderdaad niet sterk uit.
De eerste had hij waarschijnlijk kunnen hebben, de twee had hij ook meer aan kunnen doen. Maar fouten zijn het niet echt.

Totaal niet dat hij een dramatische wedstrijd gespeeld heeft ofzo.
lowietje
Fanatic
Berichten: 514
Lid geworden op: 25 jan 2008, 22:06

Blijft toch een mysterie deze man. In het begin van het seizoen was ik redelijk enthousiast, hij straalde rust uit en plukte hoge ballen op zeker uit de lucht. Maar inderdaad, hij heeft teveel rare fratsen uitgehaald. Hij is onzeker en absoluut niet de baas in zijn eigen 5 meter gebied. Toch kan ik me ook best een aantal goede reflexen herinneren. Weet niet meer tegen wie, een laagvlieger thuis, een harde lage bal die hij nog wegtikt. Dat was een wereldredding. Ik weet het nog niet. Ik zou zeggen een talentvolle jonge keeper ernaast zetten en laat ze het maar uitvechten.
Seizoenkaarthouder
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 788
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

lowietje schreef: 14 mei 2022, 09:09 Blijft toch een mysterie deze man. In het begin van het seizoen was ik redelijk enthousiast, hij straalde rust uit en plukte hoge ballen op zeker uit de lucht. Maar inderdaad, hij heeft teveel rare fratsen uitgehaald. Hij is onzeker en absoluut niet de baas in zijn eigen 5 meter gebied. Toch kan ik me ook best een aantal goede reflexen herinneren. Weet niet meer tegen wie, een laagvlieger thuis, een harde lage bal die hij nog wegtikt. Dat was een wereldredding. Ik weet het nog niet. Ik zou zeggen een talentvolle jonge keeper ernaast zetten en laat ze het maar uitvechten.
Wat dacht je van de suggestie om eens een echte keepers trainer er neer te zetten ipv een iemand die al 11 jaar hetzelfde kunstje uithaalt bij onze keepers, er geen een beter maakt en zelf nog nooit op doel heeft gestaan.
Plaats reactie