Peter Vindahl Jensen (2025)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Metalingus schreef: 12 sep 2021, 08:18 Bij de 1e kan je ook op zijn minst een poging doen om de bal tegen te houden. Die bal kwam van zo ver.
Dat was de gene die ik hem het minste aanreken, ik denk dat de bal veel snelheid had en moment uit het zicht voor hem was.
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

FugAZi schreef: 12 sep 2021, 08:59 Dat was de gene die ik hem het minste aanreken, ik denk dat de bal veel snelheid had en moment uit het zicht voor hem was.
Wat deed hij bij de 0-3 niet goed dan?
Cetero censeo birrum bibendum esse
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

De 0-1 vliegt via de paal snoeihard de kruising in.
De 0-2 schiet die Belg ook heel hard in het zijnet.
De 0-3 mag Doan vrij aanleggen vanaf randje 16 en krult hij hem zo de hoek in.

Je hebt ook keepers die dan voor de show de bal nog even achterna duiken maar dat is natuurlijk kansloos.

Goed debuut. Wel nog even afwachten hoe zijn 1 op 1's zijn en zijn reflexen op houdbare ballen.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Bombaman schreef: 12 sep 2021, 09:31 Wat deed hij bij de 0-3 niet goed dan?
Weet ik niet precies, half stapje vooruit misschien? Hij leek mij in iedergeval meer houdbaar dan de eerste...
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

FugAZi schreef: 12 sep 2021, 09:57 Weet ik niet precies, half stapje vooruit misschien? Hij leek mij in iedergeval meer houdbaar dan de eerste...
Buiten het feit dat ik denk dat er maar weinig keepers zijn die deze 2 ballen gehouden zouden hebben, heb ik juist het gevoel dat de 0-1 houdbaarder was dan de 0-3. Denk omdat de 0-3 totaal buiten zijn bereik was. Je mag een tegenstander natuurlijk ook eigenlijk nooit laten schieten van zo'n afstand, dus ik snap wel dat je daar als keeper niet op positioneert...

Maar volgens mij kunnen we ondanks 3 tegendoelpunten veel plezier gaan beleven aan Vindahl. Geen enkel doelpunt was hem echt aan te rekenen. Vooral begin 1e helft viel me op dat hij ondanks zijn lengte lekker snel bij de grond is.
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Bombaman schreef: 12 sep 2021, 10:34 Buiten het feit dat ik denk dat er maar weinig keepers zijn die deze 2 ballen gehouden zouden hebben, heb ik juist het gevoel dat de 0-1 houdbaarder was dan de 0-3. Denk omdat de 0-3 totaal buiten zijn bereik was. Je mag een tegenstander natuurlijk ook eigenlijk nooit laten schieten van zo'n afstand, dus ik snap wel dat je daar als keeper niet op positioneert...

Maar volgens mij kunnen we ondanks 3 tegendoelpunten veel plezier gaan beleven aan Vindahl. Geen enkel doelpunt was hem echt aan te rekenen. Vooral begin 1e helft viel me op dat hij ondanks zijn lengte lekker snel bij de grond is.
Ja intressant te zien dat hij het weer anders invult dan zijn voorgangers. De kop is er af voor hem, ik denk dat we in potentie een goede aan hem hebben.
biefstukje
Supporter
Berichten: 125
Lid geworden op: 23 dec 2020, 18:09

Je kan wel meteen zien dat hij goed mee kan voetballen, raakt niet in paniek en durft heel ver zijn doel uit te komen. Eerste goal was natuurlijk onhoudbaar, maar bij de 2e en 3e goal leek hij wel een beetje ver in de korte hoek te staan. Maar ook die 2 waren heel goed in geschoten.
Gebruikersavatar
timdadum
Seizoenkaarthouder
Berichten: 258
Lid geworden op: 22 mei 2017, 17:34

Geef die jongen ook wat tijd. Voetballende kwaliteiten heeft hij zeker, laten we niet gelijk elk kuchje doodanalyseren. Er zaten in ieder geval geen blunders tussen en zeker keepers moet je op langere termijn beoordelen.
De bal is rond, de tweede helft is voor ons en we moeten ons beste beentje voorzetten.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Hij wilde telkens het spel snel hervatten maar daar leken de overige spelers nog niet aan te kunnen wennen.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

We hebben hier vaker discussies over. Volgens sommigen is elke bal houdbaar, zeker na grondige analyse (“stapje naar achteren, stapje naar voren, meer naar links, had uit moeten komen, had in de goal moeten blijven” etc). Men vergeet dat het korte snelle momenten zijn in een wedstrijd waarin een keeper moet reageren.
Laten we nou eerlijk zijn: sommige ballen zijn gewoon onhoudbaar.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Van VI ook knap met het cijfers geven: Vindahl een 4,5. en dan de argumentatie “Kreeg er 3 om zijn oren waarvan 2 onhoudbare ballen”. Waarom een 4,5 geven als die ballen onhoudbaar zijn? Niet dat hij een 7 of 8 verdiende voor dit optreden, maar dit slaat helemaal nergens op.
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

AZuid-Scharwoude schreef: 13 sep 2021, 16:50 Hij wilde telkens het spel snel hervatten maar daar leken de overige spelers nog niet aan te kunnen wennen.
Daar erger ik me al jaren aan. Schakel toch om als de tegenstander nog niet terug in positie is. Nee we gaan lekker wachten tot ze ons weer helemaal klem kunnen zetten.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Metalingus schreef: 13 sep 2021, 18:33 Daar erger ik me al jaren aan. Schakel toch om als de tegenstander nog niet terug in positie is. Nee we gaan lekker wachten tot ze ons weer helemaal klem kunnen zetten.
Idem, maar dat is ook gewoon ´Hollandse School´

Weet niet wat ik vervelender vind, spelers die ´lekker rustig opbouwen´ oftewel de bal eindeloos rondspelen achterin zodat iedere vaart uit het spel is. Of spelers die het presteren om de bal van de achterlijn van de tegenstander terug naar de eigen keeper te bewegen. (nog even los van het feit dat een combinatie van deze twee ook kan bestaan).
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Metalingus schreef: 13 sep 2021, 18:32 Van VI ook knap met het cijfers geven: Vindahl een 4,5. en dan de argumentatie “Kreeg er 3 om zijn oren waarvan 2 onhoudbare ballen”. Waarom een 4,5 geven als die ballen onhoudbaar zijn? Niet dat hij een 7 of 8 verdiende voor dit optreden, maar dit slaat helemaal nergens op.
Die beoordelaars doen heel vaak aan statistiekjescijfers. Per goal trekken ze gewoon een punt af of bij, niet in staat om een kwalitatieve analyse te maken. Derhalve zijn aanvallers altijd veel te hoog gescoord. Karlsson had op voetbalprimeur een 7 omdat ie zo lekker dreigend was :lol: .

Jensen had een krappe voldoende verdiend. Komende weken gaan we zijn reflexen op de lijn zien.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Bob Ross schreef: 12 sep 2021, 09:51 De 0-1 vliegt via de paal snoeihard de kruising in.
De 0-2 schiet die Belg ook heel hard in het zijnet.
De 0-3 mag Doan vrij aanleggen vanaf randje 16 en krult hij hem zo de hoek in.

Je hebt ook keepers die dan voor de show de bal nog even achterna duiken maar dat is natuurlijk kansloos.

Goed debuut. Wel nog even afwachten hoe zijn 1 op 1's zijn en zijn reflexen op houdbare ballen.
0-2: Hij dekt ook de korte hoek af. BMI was niet eens wendbaar genoeg om de lange hoek nog te kunnen afschermen.
En bij de 0-3 was er inderdaad ook geen druk op de bal en als de keeper wel op de lijn staat dan krijg je een steekbal en vraagt iedereen zich weer af waarom hij niet van zijn lijn komt.

Meevoetballend beter dan Bizot.

Dus eens: goed debuut.
_________________
"I don't know that!"
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

Valt tot nu toe heel erg tegen. Meevoetballend verkeerd gepositioneerd. Standaard situatie standaard een goal. Je verlangt al bijna weer naar Hobie op de goal.
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1791
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Wat moet je ook met 693.000 terugspeelballen per wedstrijd.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Heeft deze man al een redding verricht?
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Een echte Nederlandse aankoop, een meevoetballende keeper.
Legt de ballen panklaar op de borst van de jongens op de flanken soms.

Nee ik heb hem nog geen redding zien verrichten.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

Sterker nog. 1e balcontact stompte hij terwijl hij die volgens mij makkelijk had kunnen pakken. Zijn de eerste invloeden van onze afbreuktrainer Nick van A. nu al zichtbaar?
Cetero censeo birrum bibendum esse
Plaats reactie