Aslak Fonn Witry (2026)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

SimonPoulsen schreef: 16 aug 2021, 12:02 Het is net zo onbegrijpelijk dat Max pas zo laat in actie komt. Er hebben al tal van vergelijkbare Scandinavische transfers plaatsgevonden ver voor Max eindelijk met deze jongen aan kwam. Dan had hij gewoon een helft kunnen spelen tegen Torino en zo het seizoen als basisspeler in kunnen gaan (mits hij een goede indruk maakt natuurlijk). Al vanaf oefenwedstrijd 1 waar Reijnders en Oosting op de backs verschenen was de noodzaak duidelijk.
Kan alleen maar bedenken dat men eerst een tijd Sugawara aan het werk wilde zien om te bepalen of er een vaste waarde of back-up moest worden gehaald. Wellicht was die jongen van PSV in beeld voor het laatste. Men heeft ingezien dat Sugawara dus niet rijp is voor een basisplek en ingegrepen door Witry aan te trekken. Yuki heeft nu niets te klagen want heeft eerlijk zijn kans gekregen. Nu hopen dat hetzelfde geldt voor Reijnders en Aboukhlal/Evjen.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gebruikersavatar
AZSander
Seizoenkaarthouder
Berichten: 480
Lid geworden op: 23 sep 2012, 12:18
Locatie: Alkmaar

kuifje schreef: 16 aug 2021, 12:13 Kan alleen maar bedenken dat men eerst een tijd Sugawara aan het werk wilde zien om te bepalen of er een vaste waarde of back-up moest worden gehaald. Wellicht was die jongen van PSV in beeld voor het laatste. Men heeft ingezien dat Sugawara dus niet rijp is voor een basisplek en ingegrepen door Witry aan te trekken. Yuki heeft nu niets te klagen want heeft eerlijk zijn kans gekregen. Nu hopen dat hetzelfde geldt voor Reijnders en Aboukhlal/Evjen.
Ik denk ook exact dit. Wel een speler gehaald die al een halve competitie in de benen heeft en er met een paar gerichte adviezen meteen kan staan.
Compete to complete
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

SimonPoulsen schreef: 16 aug 2021, 12:02 Het is net zo onbegrijpelijk dat Max pas zo laat in actie komt. Er hebben al tal van vergelijkbare Scandinavische transfers plaatsgevonden ver voor Max eindelijk met deze jongen aan kwam. Dan had hij gewoon een helft kunnen spelen tegen Torino en zo het seizoen als basisspeler in kunnen gaan (mits hij een goede indruk maakt natuurlijk). Al vanaf oefenwedstrijd 1 waar Reijnders en Oosting op de backs verschenen was de noodzaak duidelijk.
Er zijn naar mijn mening 2 mogelijke plausibele verklaringen:
1. Men wilde eerst meerdere wedstrijden Yuki bekijken hoe hij het zou invullen.
2. Witry was geen 1e keus. Max was eerst met 1 of 2 andere rechtsback bezig, maar dat kwam niet rond.
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 786
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

Ok. De constatering over
onze Japanse vriend kan ik inkomen. Hoewel, als je na 2 ? seizoenen nog niet weet wat een speler in zijn mars heeft en of hij het nivo inmiddels al aan kan, dan wordt het eens tijd dat ze op de Wijde Wormer even een update moeten uitvoeren inzake de gegevens van de speler en de analyses daarbij. Dit kon allang bekend zijn.

De tweede reden geloof ik zelf niet. Dat zo betekenen dat ze al veel eerder hebben gezien dat Yuki niet voldeed. En als dat zo zou zijn, klopt de eerste veronderstelling dan weer niet.

Blijft over waarom ze een Oosting ombouwen tot rechtsback, als stand-in voor Wijndal, wat voor zeker niet gaat lukken, maar dat terzijde. Maar dat er geen linksback wordt gehaald, terwijl dat op rechts wel gebeurd. Wacht achter Svensson zat al Yuki. Achter Wijndal zit………………..niets!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Roadman schreef: 16 aug 2021, 14:41 Ok. De constatering over
onze Japanse vriend kan ik inkomen. Hoewel, als je na 2 ? seizoenen nog niet weet wat een speler in zijn mars heeft en of hij het nivo inmiddels al aan kan, dan wordt het eens tijd dat ze op de Wijde Wormer even een update moeten uitvoeren inzake de gegevens van de speler en de analyses daarbij. Dit kon allang bekend zijn.

De tweede reden geloof ik zelf niet. Dat zo betekenen dat ze al veel eerder hebben gezien dat Yuki niet voldeed. En als dat zo zou zijn, klopt de eerste veronderstelling dan weer niet.

Blijft over waarom ze een Oosting ombouwen tot rechtsback, als stand-in voor Wijndal, wat voor zeker niet gaat lukken, maar dat terzijde. Maar dat er geen linksback wordt gehaald, terwijl dat op rechts wel gebeurd. Wacht achter Svensson zat al Yuki. Achter Wijndal zit………………..niets!
Beide is ook mogelijk. De voorbereiding was namelijk vrij lang. Dus misschien 1e 4 weken Yuki de kans gegeven, gezien dat hij niet voldeed en daarna nog een andere (1e keus) back geprobeerd te halen. Toen die niet lukte overgeschakeld op Witry.

En buitenspelers ombouwen tot backs is tegenwoordig een trent. De 1e die ik mij bij AZ herinner was Simon Poulsen. Gullit was ook linksbuiten voor hij bij AZ kwam. En zo zijn er nog wel een paar geweest. Dat lukt uiteraard nooit binnen een paar weken. Blijkbaar hebben ze er bij AZ vertrouwen in dat als ze Oosting maar genoeg tijd geven hij een goede linksback wordt. Naar mijn mening blijft het een longshot en ik vind het zonde dat een uitstekende 10 / spits (die ook scorend vermogen heeft) nu tot back wordt omgeturnd.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Roadman schreef: 16 aug 2021, 14:41

Blijft over waarom ze een Oosting ombouwen tot rechtsback, als stand-in voor Wijndal, wat voor zeker niet gaat lukken, maar dat terzijde. Maar dat er geen linksback wordt gehaald, terwijl dat op rechts wel gebeurd. Wacht achter Svensson zat al Yuki. Achter Wijndal zit………………..niets!
Er is geen goede linksback te vinden die veel beter is dan Gullit en op de bank wil plaatsnemen achter Wijndal.
Pas als Wijndal weg gaat heb je kans op een goede aankoop, tot die tijd zeggen ze allemaal nee.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

multatuli schreef: 16 aug 2021, 14:54

En buitenspelers ombouwen tot backs is tegenwoordig een trent. De 1e die ik mij bij AZ herinner was Simon Poulsen.
Trendsetter 8)
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Om alvast even in de sfeer te komen, wat beelden van deze nieuwe AZ-topper 8)

https://youtu.be/Ubix2fU2MaU
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Leuk filmpje, hij kan een bal het doel in krijgen. Maar kan hij ook verdedigen? Een voorzet geven? Passen naar de goede kleur?
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1641
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

Perry schreef: 17 aug 2021, 06:15 Leuk filmpje, hij kan een bal het doel in krijgen. Maar kan hij ook verdedigen? Een voorzet geven? Passen naar de goede kleur?
Dat is een goeie zeg. Daar zullen de scouts van AZ niet aan gedacht en naar gekeken hebben.
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Voltreffer Vick schreef: 17 aug 2021, 07:16 Dat is een goeie zeg. Daar zullen de scouts van AZ niet aan gedacht en naar gekeken hebben.
Dan is het maar goed dat ik er ben om ze daar nog even op te wijzen :)


Zonder gekheid; het geeft natuurlijk altijd een vertekend beeld, zo'n filmpje met hoogtepunten. Net als dat filmpje van onze nieuwe keeper Vindahl-Jensen. Dat ziet er goed uit, maar in dat filmpje ontbreken alle tegendoelpunten wat ook een hoop kan zeggen. Maar ik heb ook vertrouwen in onze scouts, ik ga er vanuit dat Yuki moet vrezen voor zijn plek.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Voltreffer Vick schreef: 17 aug 2021, 07:16 Dat is een goeie zeg. Daar zullen de scouts van AZ niet aan gedacht en naar gekeken hebben.
Onze TD vertelde dat hij écht goed is in aanvallen en onze nieuwe doelman écht goed is in meevoetballen.
Ik bedoel het is is niet echt onlogisch dat mensen daar een vraagteken bij zetten als er zo gecomunniceerd wordt.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

DeZuivelDuivel schreef: 17 aug 2021, 16:05 Onze TD vertelde dat hij écht goed is in aanvallen en onze nieuwe doelman écht goed is in meevoetballen.
Ik bedoel het is is niet echt onlogisch dat mensen daar een vraagteken bij zetten als er zo gecomunniceerd wordt.
Wat moet ie dan zeggen? “Ik weet écht niet of ze wel zo goed zijn” ??
🤔
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 786
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

Het is te hopen dat Jansen niet weer gaat rommelen met zijn opstelling en hem gewoon de plek geeft waarvoor hij gehaald is. Klasse beter als onze Japanse vriend en al meer wedstrijden dit seizoen gespeeld. Fit en wedstrijdritme en ( wellicht weer) Noors international. Zo een speler zet je morgenavond toch niet op de bank. Of zou hij niet durven om hem op te stellen? Zou me niks verbazen eigenlijk. Zie ik hem wel voor aan.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Misschien kan hij morgen in de 68e of 73e minuut zijn debuut maken. :wink:
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

salmonyappi schreef: 17 aug 2021, 17:16 Wat moet ie dan zeggen? “Ik weet écht niet of ze wel zo goed zijn” ??
🤔
Dat Fonn Witry goed kan verdedigen en dat Vindahl een echte ballenstopper is ofzo indien dat het geval is?

Zo moeilijk is het toch niet :lol:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

DeZuivelDuivel schreef: 17 aug 2021, 21:12 Dat Fonn Witry goed kan verdedigen en dat Vindahl een echte ballenstopper is ofzo indien dat het geval is?

Zo moeilijk is het toch niet :lol:
Max schat de AZ fans intelligenter in dan dat. Als hij een keeper haalt, is het toch logisch dat hij goed ballen kan stoppen. En als hij een verdediger haalt is het toch logisch dat hij goed kan verdedigen. Dat weten de AZ fans ook wel. Dus vertelt Max wat over de extra kwaliteiten die de nieuwe spelers hebben 😁
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Ik weet niet hoe het met jullie zit maar ik zie de komende tijd Sugawara liever dan Witry op de rechtsback positie. Sowieso voetballend meer thuis in het systeem (wat niet gek is) maar ook een stuk beter aan de bal, vind Witry zijn passing te onnauwkeurig nog. Sugawara zit momenteel in een goede fase ook weer
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Wildcat schreef: 26 sep 2021, 20:47 Ik weet niet hoe het met jullie zit maar ik zie de komende tijd Sugawara liever dan Witry op de rechtsback positie. Sowieso voetballend meer thuis in het systeem (wat niet gek is) maar ook een stuk beter aan de bal, vind Witry zijn passing te onnauwkeurig nog. Sugawara zit momenteel in een goede fase ook weer
Eens!
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Deze jongen is al 25/26 en heeft gewoon 1.8 miljoen gekost. Hoe ga je hier nog winst op maken?

Vind het maar een hele rare transfer.
Plaats reactie