Vangelis Pavlidis (2025)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

DeZuivelDuivel schreef: 18 mar 2022, 06:59 Dat is een scorebord oordeel van de bovenste plank.
Ook vorige week droeg hij te weinig bij aan het team.
Aboukhlal speelt enkel voor zichzelf en dat doet hij slecht. Dat hij dan één keer in iedere pak 'm beet 7 wedstrijden scoort , compenseert dat echt niet.
Dat is niet het punt wat ik probeerde te maken.
Het punt is niet dat we verloren hebben vanwege Zakaria.
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1818
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Vangelis Pavlidis heeft de interesse gewekt van Borussia Mönchengladbach. De Duitsers zien in de spits van AZ een welkome versterking voor de aanvalslinie en bekeken hem in de Conference League-wedstrijd tegen FK Bodö/Glimt. (BILD)

bron: Voetbalzone
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11143
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

AlkmaarForever schreef: 24 mar 2022, 11:25 Vangelis Pavlidis heeft de interesse gewekt van Borussia Mönchengladbach. De Duitsers zien in de spits van AZ een welkome versterking voor de aanvalslinie en bekeken hem in de Conference League-wedstrijd tegen FK Bodö/Glimt. (BILD)

bron: Voetbalzone
Als je binnen 1 jaar een miljoentje of 8 winst kan maken laten gaan natuurlijk. Tenzij. Aboukhlal dan zijn plaats mag innemen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Langedijk schreef: 24 mar 2022, 20:04 Als je binnen 1 jaar een miljoentje of 8 winst kan maken laten gaan natuurlijk. Tenzij. Aboukhlal dan zijn plaats mag innemen.
Hier dacht ik ook wel aan.
Al zou ik natuurlijk altijd iets hoger inzetten :wink:

Maar dan moet je wel echt al zo'n Odgaard of iemand anders klaar hebben staan om dat gat op te vullen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Odgaard is niet echt een centrale aanvaller, die zwerft meer. Maar mocht je hem met een flinke winst kunnen verkopen dan moet je dat zeker doen. Gaat met dit gemiddelde op een goal of dertien eindigen in de eredivisie. Dat is niet heel indrukwekkend voor een spits van AZ. Met dat geld kan je Danilo gratis oppikken en Dallinga losweken van Excelsior.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3202
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Was gisteren weer heel belangrijk en bij alle drie de goals betrokken, de eerste was een schitterende Pavlidis treffer, zo zie ik hem het liefst zijn goals maken.
AZ doet er verstandig aan hem niet te verkopen maar juist hier door te laten groeien. Ik wil hem wel eens zien als naast Karlsson er ook nog een echte behendige rechtsbuiten en een aanvallende 'creatieve' middenvelder staat. Waardoor je weer ouderwets een tegenstander bij de strot kan pakken. Ik denk met name dat een verandering van die twee posities AZ aanvallend een facelift kunnen geven waar Karlsson en Pavlidis alleen maar in hun kracht komen te spelen.
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Wat was deze jongen ontzettend slecht zaterdag. Ik zie hierboven best wat geklaag over andere spelers, maar die actie van Pavlidis diep in de tweede helft in een counter met drie aanvallers tegen op het moment van aanspelen 1 verdediger (2e sloot snel aan) staat op mijn netvlies gebrand. Zo ontzettend slecht was dat. Hij kon hem naar links spelen op Karlsson, of centraal door het midden steken (weet niet meer op wie), maar hij besloot te gaan pingelen, tot ie zichzelf vastliep en met een kansloos veel te kort passje op Karlsson toen alle verdedigers genoeg tijd hadden in stelling te komen nog even dacht zichzelf uit de problemen te spelen.

Hij heeft met zijn toegenomen rendement in de loop van het seizoen mij positief verrast, maar zulke acties als bovengenoemde laten ook wel heel duidelijk zien dat ook Pavlidis niet goed genoeg is voor AZ. Wat een ergernis leverde dat op. Veel meer dan een Sowah die gewoon niet veel beter kán maar wel 100% zijn best doet en wordt afgebrand op het forum.
____________
Hoc est nihil
Love AZ Til I Die!
Fanatic
Berichten: 552
Lid geworden op: 23 aug 2021, 14:09

Grifo schreef: 25 apr 2022, 10:49 Wat was deze jongen ontzettend slecht zaterdag. Ik zie hierboven best wat geklaag over andere spelers, maar die actie van Pavlidis diep in de tweede helft in een counter met drie aanvallers tegen op het moment van aanspelen 1 verdediger (2e sloot snel aan) staat op mijn netvlies gebrand. Zo ontzettend slecht was dat. Hij kon hem naar links spelen op Karlsson, of centraal door het midden steken (weet niet meer op wie), maar hij besloot te gaan pingelen, tot ie zichzelf vastliep en met een kansloos veel te kort passje op Karlsson toen alle verdedigers genoeg tijd hadden in stelling te komen nog even dacht zichzelf uit de problemen te spelen.

Hij heeft met zijn toegenomen rendement in de loop van het seizoen mij positief verrast, maar zulke acties als bovengenoemde laten ook wel heel duidelijk zien dat ook Pavlidis niet goed genoeg is voor AZ. Wat een ergernis leverde dat op. Veel meer dan een Sowah die gewoon niet veel beter kán maar wel 100% zijn best doet en wordt afgebrand op het forum.
We mogen blij zijn dat we een Pavlidis hebben en Karlsson anders hadden wij nu mee gestreden om degradatie. Dat jij uit zo'n actie concludeert dat hij niet goed genoeg is, mag jij vinden maar is echt volkomen onzin.

Ben je de goal tegen PEC alweer vergeten? Dat was namelijk grandioos.

Ik geef toe dat hij dat beter had moeten doen, maar hij is pas 22 en kan echt alleen nog maar beter worden.

Karlsson kan er dan in jouw ogen ook niks van? Want die was tegen PEC zwolle dramatisch en had de bal ook moeten afgeven op Pavlidis?

Zo kan je door blijven gaan, want ook Karlsson heeft acties die vaak niet goed gaan of heeft wedstrijden tussen zitten dat hij niet mee doet.

Zelfde geldt voor Wijndal die al paar weken ondermaats presteerd.

Dus je bent wel heel kort door de bocht als je het mij vraagt.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3202
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Grifo schreef: 25 apr 2022, 10:49 Hij heeft met zijn toegenomen rendement in de loop van het seizoen mij positief verrast, maar zulke acties als bovengenoemde laten ook wel heel duidelijk zien dat ook Pavlidis niet goed genoeg is voor AZ. Wat een ergernis leverde dat op. Veel meer dan een Sowah die gewoon niet veel beter kán maar wel 100% zijn best doet en wordt afgebrand op het forum.
Dit is zijn eerste seizoen bij AZ en in mijn ogen zit er nog heel veel rek in. Zal er niet gek van staan te kijken dat mocht AZ zijn aanval nu eens daadwerkelijk kunnen versterken met een behendige rechtsbuiten en een aanvallende middenvelder die een goede wisselwerking met hem heeft en aanvallen kan opzetten, hij een echte steunpilaar voor AZ gaat worden die op termijn weer veel geld gaat opleveren. Met alle respect voor namen als Danilo en Dallinga maar Pavlidis heeft veel meer potentie.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Hij heeft dit seizoen al genoeg goede dingen laten zien om vertrouwen in hem te houden, maar afgelopen zaterdag speelde hij inderdaad wel heel ongelukkig. Naast de slecht uitgespeelde overtalsituatie ook al de hele wedstrijd veel ballen die van zijn voet af sprongen. Had een avondje ruzie met de bal maar volgende keer vast weer beter (tenzij hij fysiek op begint te raken en aan zomerstop toe is).
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Ik hoop dan vooral dat de dagen dat hij als een natte krant lijkt te spelen, precies de dagen zijn dat zo'n Monchengladbach voor hem komt kijken. Dan kan hij in ieder geval een volgend seizoen nog eens lekker doorontwikkelen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6542
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

DeZuivelDuivel schreef: 25 apr 2022, 17:39 Ik hoop dan vooral dat de dagen dat hij als een natte krant lijkt te spelen, precies de dagen zijn dat zo'n Monchengladbach voor hem komt kijken. Dan kan hij in ieder geval een volgend seizoen nog eens lekker doorontwikkelen.
Als Gladbach serieus de knip wil trekken lijkt me dat ook niet perse erg toch(10+mil). Lijkt me dat je voor 4/5 miljoen een gelijkwaardige spits kunt aantrekken. Vinden ze dat te duur, blijft ie lekker bij AZ, ook prima.
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Love AZ Til I Die! schreef: 25 apr 2022, 11:02 We mogen blij zijn dat we een Pavlidis hebben en Karlsson anders hadden wij nu mee gestreden om degradatie.

Dus je bent wel heel kort door de bocht als je het mij vraagt.
Ik geef je gelijk dat we mede dankzij de goals van Pavlidis nog enigszins meedoen in de (sub)top en ja, mijn meetlat over afgelopen zaterdag kan je vast ook langs andere spelers leggen tijdens andere wedstrijden.

Basispunt blijft echter wel dat Pavlidis met een heel matige wedstrijd geen tot weinig kritiek krijgt en andere jongens volledig worden afgebrand op basis van een soortgelijke prestatie. Ik was geen voorstander van de komst van Pavlidis, vond hem bij Willem II al niet van een uitzonderlijk niveau, dus matige acties of wedstrijden vallen mij iets meer op. Maar het meten met twee maten, vind ik best onrechtvaardig richting een Sowah, een De Wit (die ik ook wel eens bekritiseer) of een Sugawara bijvoorbeeld. Ik ben overigens blij te lezen dat ik niet de enige was die hem zeer matig vond spelen.
____________
Hoc est nihil
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

SimonPoulsen schreef: 25 apr 2022, 17:46 Als Gladbach serieus de knip wil trekken lijkt me dat ook niet perse erg toch(10+mil). Lijkt me dat je voor 4/5 miljoen een gelijkwaardige spits kunt aantrekken. Vinden ze dat te duur, blijft ie lekker bij AZ, ook prima.
Precies hoe ik er naar kijk eigenlijk, maar je hoopt natuurlijk dat hij zich blijft ontwikkelen en dat het niet zo verloopt als bij zo'n Jorgensen van Feyenoord. van mogelijk voor 18 miljoen naar Newcastle, naar transfervrij naar Kasimpasa.

Wat dat betreft is cashen altijd goed.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6542
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Grifo schreef: 25 apr 2022, 18:50
Basispunt blijft echter wel dat Pavlidis met een heel matige wedstrijd geen tot weinig kritiek krijgt en andere jongens volledig worden afgebrand op basis van een soortgelijke prestatie. Ik was geen voorstander van de komst van Pavlidis, vond hem bij Willem II al niet van een uitzonderlijk niveau, dus matige acties of wedstrijden vallen mij iets meer op. Maar het meten met twee maten, vind ik best onrechtvaardig richting een Sowah, een De Wit (die ik ook wel eens bekritiseer) of een Sugawara bijvoorbeeld. Ik ben overigens blij te lezen dat ik niet de enige was die hem zeer matig vond spelen.
Er is een verschil tussen speler beoordelen per wedstrijden of over een heel seizoen natuurlijk. Pavlidis was matig tegen Heerenveen, maar over het seizoen krijgt hij zeker een voldoende. Die ene kans die die verprutste was echt lachwekkend. Wordt ook best benoemd volgens mij. Net zoals Sugawara ook best wel eens slecht kan spelen, dan benoem je dat, maar over het seizoen doet hij het ook verdienstelijk.
Maar zoals deWit bakt er al weken niks van, en persoonlijk vond ik hem daarvoor ook al zeer matig (al scoorde hij toen nog wel eens). Al heel het seizoen het zand in de motor van ons aanvalsspel. Soms gaat de kritiek dan misschien iets te veel op de persoon, terwijl hij altijd zn stinkende best doet. Terwijl de kritiek eigenlijk vooral op de keuze van de trainer moet liggen, en het gebrek aan alternatieven van Huiberts.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3202
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

SimonPoulsen schreef: 25 apr 2022, 17:46 Lijkt me dat je voor 4/5 miljoen een gelijkwaardige spits kunt aantrekken.
Dachten de meeste ook toen Stengs hier vertrok, bleek achteraf toch niet zo mee te vallen want tot op de dag van vandaag hebben we nog geen beter of gelijkwaardig opvolger gevonden.
En kijk naar Feyenoord die in een spagaat zit, wel of niet Dessers kopen wat is het alternatief: die spits van Groningen, Danilo, Dallinga, Lammers... ik heb mijn twijfels?
Laatst gewijzigd door De Rode Baron op 25 apr 2022, 19:30, 1 keer totaal gewijzigd.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6542
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

De Rode Baron schreef: 25 apr 2022, 19:23 Dachten de meeste ook toen Stengs hier vertrok, bleek achteraf toch niet zo mee te vallen want tot op de dag van vandaag hebben we nog geen beter of gelijkwaardig opvolger gevonden. En kijk naar Feyenoord die in een spagaat zit, wel of niet Dessers kopen wat is het alternatief. Die spits van Groningen, Danilo, Dallinga... ik heb mijn twijfels?
Ja eens, in theorie zou t moeten kunnen. Alleen in praktijk pakt t vaak anders uit. Soms omdat er geen opties zijn, en soms omdat Huiberts met de zoveelste goedkoop duurkoop oplossing komt. Daarom gewoon Pavlidis houden, tenzij je de hoofdprijs kunt pakken.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3202
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

SimonPoulsen schreef: 25 apr 2022, 19:28 Ja eens, in theorie zou t moeten kunnen. Alleen in praktijk pakt t vaak anders uit. Soms omdat er geen opties zijn, en soms omdat Huiberts met de zoveelste goedkoop duurkoop oplossing komt. Daarom gewoon Pavlidis houden, tenzij je de hoofdprijs kunt pakken.
Dat bedoel ik, ik heb even genoeg gezien wat dat hier teweeg brengt. Even je beste spelers een tijdje behouden
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

De Rode Baron schreef: 25 apr 2022, 19:23 Dachten de meeste ook toen Stengs hier vertrok, bleek achteraf toch niet zo mee te vallen want tot op de dag van vandaag hebben we nog geen beter of gelijkwaardig opvolger gevonden.
En kijk naar Feyenoord die in een spagaat zit, wel of niet Dessers kopen wat is het alternatief: die spits van Groningen, Danilo, Dallinga, Lammers... ik heb mijn twijfels?
We hebben voor Stengs ook niemand opgehaald. Evjen zat er toen al een tijdje. Sterker nog, we hebben nog steeds geen vervanger van Stengs.
Love AZ Til I Die!
Fanatic
Berichten: 552
Lid geworden op: 23 aug 2021, 14:09

Grifo schreef: 25 apr 2022, 18:50 Ik geef je gelijk dat we mede dankzij de goals van Pavlidis nog enigszins meedoen in de (sub)top en ja, mijn meetlat over afgelopen zaterdag kan je vast ook langs andere spelers leggen tijdens andere wedstrijden.

Basispunt blijft echter wel dat Pavlidis met een heel matige wedstrijd geen tot weinig kritiek krijgt en andere jongens volledig worden afgebrand op basis van een soortgelijke prestatie. Ik was geen voorstander van de komst van Pavlidis, vond hem bij Willem II al niet van een uitzonderlijk niveau, dus matige acties of wedstrijden vallen mij iets meer op. Maar het meten met twee maten, vind ik best onrechtvaardig richting een Sowah, een De Wit (die ik ook wel eens bekritiseer) of een Sugawara bijvoorbeeld. Ik ben overigens blij te lezen dat ik niet de enige was die hem zeer matig vond spelen.
Niet alleen zijn goals, ook regelmatig een assist, werkt iedere wedstrijd ook nog ontzettend hard. Ik ben met je eens dat sommige spelers minder kritiek krijgen dan anderen, heeft vaak een subjectieve achtergrond of op basis van meer krediet. Tuurlijk mag er benoemd worden als iemand een slechte dag heeft en mag er kritiek worden geuit.

Ik vond alleen je onderbouwing over Pavlidis en het niet voldoen aan het niveau van AZ kant noch wal slaan. Je ziet namelijk de groei en inbreng goals + assist en zijn werkethiek. leg dat bijvoorbeeld naast een Aboukhlal, de Wit, Evjen etc. die hebben in mijn ogen het niveau niet. Daar moeten we afscheid van nemen.

Pavlidis en Karlsson kunnen in een beter team nog beter renderen, dat doen ze nu namelijk al in een niet waardig AZ-elftal.
Plaats reactie