Vangelis Pavlidis (2025)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Hij speelt op het oog nog niet super sterk inderdaad en wordt vaak terecht gewisseld.

Maar als je in 771 minuten 2 goals en 4 assists maakt is dat ook weer niet slecht, maar eigenlijk heel erg prima. Zeker als je bedenkt dat daar eigenlijk minstens 2/3 goals bij hadden gemoeten. Dan loopt hij bijna 1 op 1.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Hij fungeerde gisteren bijna zoals je van hem eigenlijk verwacht. Sterk aanspeelpunt, kapstok voor kaatsen/doorkoppen/doorvoetballen zoals eerder gezegd. Ook goed storend voor de opbouw van Cambuur. Bliksemafleider bij de goal van De Wit en de prima assist op Clasie. Ik moest denken aan Pelle zoals die bij Feyenoord speelde. Een rol die hem beter past dan op snelheid de diepte moeten zoeken. Maar zo moet AZ de meeste wedstrijden ook helemaal niet spelen.

Alleen die gemiste kans he, zonde. Maar goed, na zondag heb ik er weer meer vertrouwen in dat hij voor AZ een nuttige en regelmatig scorende spits kan worden. Als hij maar goed gebruikt wordt.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Witzer
Ben-Sider
Berichten: 886
Lid geworden op: 18 apr 2012, 08:52

Kilkenny schreef: 04 okt 2021, 15:50 Hij fungeerde gisteren bijna zoals je van hem eigenlijk verwacht. Sterk aanspeelpunt, kapstok voor kaatsen/doorkoppen/doorvoetballen zoals eerder gezegd. Ook goed storend voor de opbouw van Cambuur. Bliksemafleider bij de goal van De Wit en de prima assist op Clasie. Ik moest denken aan Pelle zoals die bij Feyenoord speelde. Een rol die hem beter past dan op snelheid de diepte moeten zoeken. Maar zo moet AZ de meeste wedstrijden ook helemaal niet spelen.

Alleen die gemiste kans he, zonde. Maar goed, na zondag heb ik er weer meer vertrouwen in dat hij voor AZ een nuttige en regelmatig scorende spits kan worden. Als hij maar goed gebruikt wordt.
Zonde..... Dramatisch voor een spits van AZ. Leek wel op Dos Santos. Eerste helft speelde hij ongelofelijk slecht. Toch werd ie niet gewisseld in de rust. En inderdaad, tweede helft was voldoende als aanspeelpunt en pass op Clasie was prima mn door het schitterende vervolg. Pavlidis valt tot nu toe erg tegen. Scoort te weinig, snapt het spel van AZ niet en is niet snel genoeg op de eerste meters. Ik zeg, Barasi had meer goals gemaakt.
Praat geen Poep, doos.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Kilkenny schreef: 04 okt 2021, 15:50 Hij fungeerde gisteren bijna zoals je van hem eigenlijk verwacht. Sterk aanspeelpunt, kapstok voor kaatsen/doorkoppen/doorvoetballen zoals eerder gezegd. Ook goed storend voor de opbouw van Cambuur. Bliksemafleider bij de goal van De Wit en de prima assist op Clasie. Ik moest denken aan Pelle zoals die bij Feyenoord speelde. Een rol die hem beter past dan op snelheid de diepte moeten zoeken. Maar zo moet AZ de meeste wedstrijden ook helemaal niet spelen.

Alleen die gemiste kans he, zonde. Maar goed, na zondag heb ik er weer meer vertrouwen in dat hij voor AZ een nuttige en regelmatig scorende spits kan worden. Als hij maar goed gebruikt wordt.
Mee eens.

Ten opzichte van de vorige seizoenen met Boadu als spits moet er ander voetbal gespeeld worden. Boadu was namelijk een lopende spits en Pavlidis is een aanspeelpunt bij AZ. Enigszins te vergelijken met een renpaard en een werkpaard!

Ik verwacht dat met het sterker spelen van de Griek ook Dani de Wit sterker gaat spelen en veel meer gaat scoren. Die twee samen zijn een sterk blok voorin en daar zullen veel verdedigers het lastig tegen hebben. Moet AZ wel zorgen dat zij voorin druk kunnen zetten en veel de bal hebben op de helft van de tegenstander.
RAZ
Glory-hunter
Berichten: 98
Lid geworden op: 06 nov 2004, 20:14
Locatie: Daalmeer

Kilkenny schreef: 04 okt 2021, 15:50 Hij fungeerde gisteren bijna zoals je van hem eigenlijk verwacht. Sterk aanspeelpunt, kapstok voor kaatsen/doorkoppen/doorvoetballen zoals eerder gezegd. Ook goed storend voor de opbouw van Cambuur. Bliksemafleider bij de goal van De Wit en de prima assist op Clasie. Ik moest denken aan Pelle zoals die bij Feyenoord speelde. Een rol die hem beter past dan op snelheid de diepte moeten zoeken. Maar zo moet AZ de meeste wedstrijden ook helemaal niet spelen.

Alleen die gemiste kans he, zonde. Maar goed, na zondag heb ik er weer meer vertrouwen in dat hij voor AZ een nuttige en regelmatig scorende spits kan worden. Als hij maar goed gebruikt wordt.
Goede analyse. Grappig hij doet me ook aan Pelle denken. Snap ook niet zo goed dat hij nu al door sommige wordt afgeschreven. Je ziet aan alles dat dit een hele goeie gaat worden. Op een of andere manier mag Karlsson veel meer missers maken en de bal te lang bij zich houden. Beetje vertrouwen en dan komt t wel goed met Pavlidis.
We shall never surrender!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16056
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Witzer schreef: 04 okt 2021, 16:58 Zonde..... Dramatisch voor een spits van AZ. Leek wel op Dos Santos. Eerste helft speelde hij ongelofelijk slecht. Toch werd ie niet gewisseld in de rust. En inderdaad, tweede helft was voldoende als aanspeelpunt en pass op Clasie was prima mn door het schitterende vervolg. Pavlidis valt tot nu toe erg tegen. Scoort te weinig, snapt het spel van AZ niet en is niet snel genoeg op de eerste meters. Ik zeg, Barasi had meer goals gemaakt.
Dat weet je toch helemaal niet……en is dus zeker geen argument.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Witzer schreef: 04 okt 2021, 16:58 Zonde..... Dramatisch voor een spits van AZ. Leek wel op Dos Santos. Eerste helft speelde hij ongelofelijk slecht. Toch werd ie niet gewisseld in de rust. En inderdaad, tweede helft was voldoende als aanspeelpunt en pass op Clasie was prima mn door het schitterende vervolg. Pavlidis valt tot nu toe erg tegen. Scoort te weinig, snapt het spel van AZ niet en is niet snel genoeg op de eerste meters. Ik zeg, Barasi had meer goals gemaakt.
Ik vind het vooral zonde, hij had ons, maar vooral zichzelf een groot plezier gedaan door te scoren. Dat heeft te maken met ritme, vertrouwen. Dat spel van AZ snappen heeft tijd nodig en ging tegen Cambuur duidelijk beter, o.a. door de opbouw van Cambuur al vroeg te verstoren. Daar kwam die kans ook uit. Dat dwingt hij af en met dat harde werken vervult hij in ieder geval zijn taken. Daar ontbrak het bijvoorbeeld bij Boadu nogal eens aan. Die pass op Clasie was inderdaad prima, schitterend vervolg of niet. Ik vind het typisch dat je probeert zijn beste actie te bagatelliseren. Dan ben je meer bezig je eigen gelijk proberen te bevestigen dan dat je objectief probeert te oordelen. Jammer.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Feit is dat het er allemaal niet makkelijker op wordt (hoe goed ze ook allemaal kunnen voetballen/combineren) als je een niet scorende centrumspits hebt en de rest daarom heen ook al geen scorend vermogen heeft. Dit is en blijft het grootste manco van dit huidige AZ: scorend vermogen!

Zowel de spitspositie als de aanvallende middenvelderspositie zijn niet goed ingevuld.
Daar hoef je helemaal geen goede voetballer te zijn, kijk naar ajax, kijk naar Feyenoord. Alles draait om die bal in het netje te deponeren.
Ongelooflijk dat ik nog steeds lees; 'Gudmundsson kan zo goed voetballen maar staat op de verkeerde positie, Pavlidis speelt toch prima mee in de combinatie'... nee, die bal moet erin bij die kansen die met name déze gasten structureel missen. Daar kom je verder mee, niet met eindeloos breien, terugleggen, etc. Zeker als niemand anders in staat is om dat net te vinden.

Tegen Cambuur werd het nu een probleemloze middag maar tegen een iets betere tegenstander had wederom zo'n grote misser van Pavlidis ons weer de das om gedaan.
AZ kan, ook al heeft het de tegenstander volledig in de greep, geen afstand nemen en dan blijft een tegenstander er tot het laatst in geloven om er nog een slotoffensief tegen aan te gooien waardoor onze verdediging ook weer gaat paniekeren. Dit alles is een gevolg op het niet kunnen benutten van de kansen.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

De Rode Baron schreef: 05 okt 2021, 07:54 Feit is dat het er allemaal niet makkelijker op wordt (hoe goed ze ook allemaal kunnen voetballen/combineren) als je een niet scorende centrumspits hebt en de rest daarom heen ook al geen scorend vermogen heeft. Dit is en blijft het grootste manco van dit huidige AZ: scorend vermogen!

Zowel de spitspositie als de aanvallende middenvelderspositie zijn niet goed ingevuld.
Daar hoef je helemaal geen goede voetballer te zijn, kijk naar ajax, kijk naar Feyenoord. Alles draait om die bal in het netje te deponeren.
Ongelooflijk dat ik nog steeds lees; 'Gudmundsson kan zo goed voetballen maar staat op de verkeerde positie, Pavlidis speelt toch prima mee in de combinatie'... nee, die bal moet erin bij die kansen die met name déze gasten structureel missen. Daar kom je verder mee, niet met eindeloos breien, terugleggen, etc. Zeker als niemand anders in staat is om dat net te vinden.

Tegen Cambuur werd het nu een probleemloze middag maar tegen een iets betere tegenstander had wederom zo'n grote misser van Pavlidis ons weer de das om gedaan.
AZ kan, ook al heeft het de tegenstander volledig in de greep, geen afstand nemen en dan blijft een tegenstander er tot het laatst in geloven om er nog een slotoffensief tegen aan te gooien waardoor onze verdediging ook weer gaat paniekeren. Dit alles is een gevolg op het niet kunnen benutten van de kansen.
Toch jammer dat het ook jou niet lukt om objectief te kijken:

Sofascore big chances missed:
Aboukhlal 1
Gudmundsson 1
Karlsson 3
De Wit 3
Pavlidis 5

Dus dat je Pavlidis noemt is wel begrijpelijk, maar waarom je wel Gudmundsson noemt, maar niet De Wit of Karlsson is weer een vooroordeel.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

multatuli schreef: 05 okt 2021, 08:46 Sofascore big chances missed:
Aboukhlal 1
Telt dit alleen als hij echt tot een schot komt? Ik denk het wel he?
Op een andere manier heeft hij veel vaker kansen om zeep geholpen.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

RAZ schreef: 04 okt 2021, 17:10 Goede analyse. Grappig hij doet me ook aan Pelle denken. Snap ook niet zo goed dat hij nu al door sommige wordt afgeschreven. Je ziet aan alles dat dit een hele goeie gaat worden. Op een of andere manier mag Karlsson veel meer missers maken en de bal te lang bij zich houden. Beetje vertrouwen en dan komt t wel goed met Pavlidis.
Afgeschreven wordt hij niet toch? Er wordt alleen door sommige kritisch gekeken naar zijn prestaties tot nu toe. Ik vind hem ook tegenvallen, om het nog maar even zacht uit te drukken. Hij lijkt in niets op de speler die hij was bij Willem II. Maar hij heeft daar laten zien dat hij het wel kan, dus wat dat betreft heb ik ook nog wel vertrouwen voor de toekomst.
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3392
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Bijgaand statistiekje van een andere speler die bij AZ heeft gespeeld en het uiteindelijk toch aardig heeft gedaan (wie zou het zijn).

.
AZ_welkeTopscorer.JPG
AZ_welkeTopscorer.JPG (49.17 KiB) 1485 keer bekeken
.

In de Eredivisie heeft Vangelis nu 7 wedstrijden achter de rug, waarin hij niet eens de volle minuten heeft kunnen maken. Dat geeft hem natuurlijk ook niet direct alle vertrouwen vanuit de staf. Desondanks heeft hij 1 goal gemaakt en 4 assists gegeven in een nieuw team. Dat is een stuk meer t.o.v. bovenstaande speler. Laten we nou rustig even afwachten tot halverwege het seizoen om hem te beoordelen. Misschien dat het tegen die tijd nog steeds tegenvalt, maar dat zien we dan wel.
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

DiepeMast schreef: 07 okt 2021, 09:09 Bijgaand statistiekje van een andere speler die bij AZ heeft gespeeld en het uiteindelijk toch aardig heeft gedaan (wie zou het zijn).

.
AZ_welkeTopscorer.JPG
.

In de Eredivisie heeft Vangelis nu 7 wedstrijden achter de rug, waarin hij niet eens de volle minuten heeft kunnen maken. Dat geeft hem natuurlijk ook niet direct alle vertrouwen vanuit de staf. Desondanks heeft hij 1 goal gemaakt en 4 assists gegeven in een nieuw team. Dat is een stuk meer t.o.v. bovenstaande speler. Laten we nou rustig even afwachten tot halverwege het seizoen om hem te beoordelen. Misschien dat het tegen die tijd nog steeds tegenvalt, maar dat zien we dan wel.
Gezien het patroon gok ik op : Vincent Janssen!
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Heb het eigenlijk niet gevolgd maar heeft deze jongen tijdens deze interland breaks nog gescoord voor Griekenland, want als hij ergens behoefte aan heeft dan zijn het wel goals om zijn vertrouwen op dat vlak als spits zijnde terug te krijgen.

Zie het al: heeft een helft gespeeld en zijn vervanger Pelkas heeft gescoord. Alweer een klapje voor onze spits.
Vandaag dan maar tegen Zweden, mits van het Schip hem nog wil opstellen.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Staat weer basis, hij heeft blijkbaar best wat krediet..kijken of we hem in de switch op Ziggo nog tegen gaan komen, tegen Zweden is wel een zware kluif voor de Grieken. Hatzidiakos ook weer basis, toch stiekem vast international geworden.
Hup AZ.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

De Rode Baron schreef: 12 okt 2021, 14:52 Heb het eigenlijk niet gevolgd maar heeft deze jongen tijdens deze interland breaks nog gescoord voor Griekenland, want als hij ergens behoefte aan heeft dan zijn het wel goals om zijn vertrouwen op dat vlak als spits zijnde terug te krijgen.

Zie het al: heeft een helft gespeeld en zijn vervanger Pelkas heeft gescoord. Alweer een klapje voor onze spits.
Vandaag dan maar tegen Zweden, mits van het Schip hem nog wil opstellen.
Beetje flauwe opmerking. Heeft de vorige interland periode 2x gescoord en doet het volgens mij best aardig daar. Anders zou hij niet altijd in de basis spelen. Douvikas in bloedvorm kwam er niet eens in, in die wedstrijd. Doelpuntje vanavond tegen zweden kan nooit kwaad, maar dat hielp de vorige ook niet echt helaas.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Na 4 minuten een hele mooie steekpass met buitenkant rechts waarmee hij een medespeler alleen op de keeper afstuurt. Speler scoorde ook, maar afgekeurd wegens buitenspel.

Na 40 minuten kopt hij best knap op de lat na een teruggetrokken AZ-achtige voorzet vanaf rechts. Griekenland is veel gevaarlijker en beter dan Zweden, toch opvallend.
Hup AZ.
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Snap niet dat er nog zoveel mensen vertrouwen hebben in Pavlidis. Week in week uit zie ik hem stuntelen en bijna structureel verkeerde keuzes maken. Tot heden vond ik hem slechts in één wedstrijd goed spelen: tegen Go Ahead.

Zo erg dat het liedje voor Mounir wel eens uit de kast getrokken mag worden: "Pavlidis scoor eens een goaltje".
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Grifo schreef: 26 okt 2021, 16:43 Snap niet dat er nog zoveel mensen vertrouwen hebben in Pavlidis.
Het is vooral 'hopen op' denk ik. Ik mis een bepaalde kwaliteit bij balaannames, ik mis snelheid....en om nu te zeggen dat het een tijger voor de goal is...
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Het is heel de tijd net niet. Hij is nogal dichtbij een doelpunt steeds. Ik denk dat dat een rol speelt.
Plaats reactie