Vangelis Pavlidis (2025)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12446
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DeZuivelDuivel schreef: 15 mar 2023, 12:08 Je krijgt buiten de startbonus de centen alleen als je ook daadwerkelijk overwinningen boekt.
Daarnaast verlies je dan én coefficienten, zodat je vervolgens weer niet meer in de CL komt én je verliest de inkomsten die je eigenlijk uit de genoemde transfer gehad zou hebben.

Wat dat betreft kan AZ beter proberen door te groeien voor het dat soort risico's gaat nemen, of je moet al heel zeker van je zaak zijn dat je een fantastische campagne gaat spelen.
Behalve de startbonus en mogelijkheid te vervolgen in de Europa League zet het je club ook op de kaart en maakt het aantrekkelijk voor spelers en sponsors/investeerders. De weg voorwaarts dus als je wat wil doen met je ambities (net als AZ)
we can come an end
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10175
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

salmonyappi schreef: 14 mar 2023, 23:03 AZ heeft niets te zoeken in de CL. Roemloos vierde worden weegt wat mij betreft niet op tegen die centen die we dan krijgen. Liever EL of ConL met enige kans op overwinteren.
In een poule met Dinamo Zagreb en Red Bull Salzburg kan je gewoon doorkomen.

Of een poule met Shaktar, RB Leipzig en Celtic.

Of met het huidige Sevilla en Kopenhagen.

Als je de huidige selectie weet te behouden (ook al gewonnen van Lazio, PSV en ajax) en met 20 miljoen twee knappe centrumverdedigers koopt kan je in de groepsfase prima meedoen.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16204
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Antti Opdam schreef: 15 mar 2023, 12:25 In een poule met Dinamo Zagreb en Red Bull Salzburg kan je gewoon doorkomen.

Of een poule met Shaktar, RB Leipzig en Celtic.

Of met het huidige Sevilla en Kopenhagen.

Als je de huidige selectie weet te behouden (ook al gewonnen van Lazio, PSV en ajax) en met 20 miljoen twee knappe centrumverdedigers koopt kan je in de groepsfase prima meedoen.
Ik zie het vooralsnog als wishful thinking. Flinke versterkingen zijn dan broodnodig. Ik zie AZ echt meer als een EL-club.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10175
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

salmonyappi schreef: 15 mar 2023, 12:37 Ik zie AZ echt meer als een EL-club.
Als je mikt op winnen van het toernooi wel.

Als je kijkt naar leuk meespelen dan kan dan met deze selectie (plus twee/drie versterkingen die dan ook haalbaar zijn) ook in de Champions League.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9112
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

differentcook schreef: 15 mar 2023, 12:23 Behalve de startbonus en mogelijkheid te vervolgen in de Europa League zet het je club ook op de kaart en maakt het aantrekkelijk voor spelers en sponsors/investeerders. De weg voorwaarts dus als je wat wil doen met je ambities (net als AZ)
Dat is toch ook zo als je finale conference league of kwartfinale Europa League speelt?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12446
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DeZuivelDuivel schreef: 15 mar 2023, 12:42 Dat is toch ook zo als je finale conference league of kwartfinale Europa League speelt?
Denk het niet. Spelers, investeerders/sponsors, zendgemachtigden, fans etc. lopen meer warm voor de CL en je kunt niet vooruitlopen op dat je zomaar ver komt in deze competities. Nogmaals, het is ook wat AZ zelf graag op aan wil proberen te sturen.
we can come an end
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10175
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

differentcook schreef: 15 mar 2023, 12:57 Denk het niet. Spelers, investeerders/sponsors, zendgemachtigden, fans etc. lopen meer warm voor de CL en je kunt niet vooruitlopen op dat je zomaar ver komt in deze competities. Nogmaals, het is ook wat AZ zelf graag op aan wil proberen te sturen.
Mee eens.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9112
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

differentcook schreef: 15 mar 2023, 12:57 Denk het niet. Spelers, investeerders/sponsors, zendgemachtigden, fans etc. lopen meer warm voor de CL en je kunt niet vooruitlopen op dat je zomaar ver komt in deze competities. Nogmaals, het is ook wat AZ zelf graag op aan wil proberen te sturen.
Dat je er niet op vooruit kunt lopen dat je ver komt is nou net het punt bij iedere competitie op een hoger niveau :lol:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12446
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DeZuivelDuivel schreef: 15 mar 2023, 14:51 Dat je er niet op vooruit kunt lopen dat je ver komt is nou net het punt bij iedere competitie op een hoger niveau :lol:
Mijn argumenten voor CL deelname gaan niet uit van ver komen in die competitie, waar jouw argumenten voor de CoL en EL dat wel doen. :D
we can come an end
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9112
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

differentcook schreef: 15 mar 2023, 14:56 Mijn argumenten voor CL deelname gaan niet uit van ver komen in die competitie, waar jouw argumenten voor de CoL en EL dat wel doen. :D
Ja, maar mijn argument dat je in de CL er juist een hogere kans op hebt om binnen no time er uit te liggen en dan dus buiten de startpremie, geen TV gelden, winstpremies, kaartjesverkoop kan bijschrijven én in jouw methode de potentiële verkoopwaarde van bepaalde spelers offert.

Er komt vast een moment dat AZ het aan zal kunnen, maar ik denk niet dat de club al zo ver is.
Spelers als Pavlidis zullen dan of sowieso al weg willen naar clubs die bedragen betalen waar wij niet mee kunnen concurreren, of juist andersom toch ook blijven als we in de Europa League spelen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

DeZuivelDuivel schreef: 15 mar 2023, 16:00 Ja, maar mijn argument dat je in de CL er juist een hogere kans op hebt om binnen no time er uit te liggen en dan dus buiten de startpremie, geen TV gelden, winstpremies, kaartjesverkoop kan bijschrijven én in jouw methode de potentiële verkoopwaarde van bepaalde spelers offert.

Er komt vast een moment dat AZ het aan zal kunnen, maar ik denk niet dat de club al zo ver is.
Spelers als Pavlidis zullen dan of sowieso al weg willen naar clubs die bedragen betalen waar wij niet mee kunnen concurreren, of juist andersom toch ook blijven als we in de Europa League spelen.
Je focust nogal op de mogelijke nadelen van CL spelen.
Aantal (met name financiële) voordelen zijn al genoemd
Een ander, niet onbelangrijk argument is het behouden cq versterken van de selectie.

CL spelen is voor veel spelers een ambitie / droom, dat betekent dat het makkelijker wordt om spelers (Pavlidis, Karlsson bijvoorbeeld) te behouden, maar ook om versterkingen van buitenaf aan te trekken, juist vanwege die CL droom / ambitie

De financiële sprong die je als club kunt maken is echt enorm. 6 CL groepsfase wedstrijden spelen levert een veelvoud op van halve finale EL/ConfL
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16204
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

AZ-073 schreef: 16 mar 2023, 09:53 Je focust nogal op de mogelijke nadelen van CL spelen.
Aantal (met name financiële) voordelen zijn al genoemd
Een ander, niet onbelangrijk argument is het behouden cq versterken van de selectie.

CL spelen is voor veel spelers een ambitie / droom, dat betekent dat het makkelijker wordt om spelers (Pavlidis, Karlsson bijvoorbeeld) te behouden, maar ook om versterkingen van buitenaf aan te trekken, juist vanwege die CL droom / ambitie

De financiële sprong die je als club kunt maken is echt enorm. 6 CL groepsfase wedstrijden spelen levert een veelvoud op van halve finale EL/ConfL
Dat zijn inderdaad de voordelen.
De nadelen: zoals Zuivelduivel zegt: grote kans op vroege uitschakeling en dus een kort Europees avontuur; wat is dan de aantrekkelijkheid voor spelers? Een langduriger verblijf (en ja ik ga dus uit van vroege uitschakeling) in Europa lijkt me voor de spelers leuker dan 6 wedstrijdjes CL. Ik herinner me onze laatste deelname, en dat was redelijk dramatisch:

Gewonnen: 0
Gelijk: 4
Verloren: 2
Goals voor: 4
Goals tegen: 8
Tegen deze clubs (en Arsenal was toen nog niet wat het nu is):
Standard Luik
Olympiakos Piraeus
Arsenal

Overwinteren (en dus EL of ConL) lijkt mij een veel belangrijker doel, ook naar de supporters toe. En voor de coëfficentenpunten voor Nederland.
Weegt de financiële injectie op tegen de te verwachten nadelen?

Ik denk dat we er nog niet klaar voor zijn.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3148
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

salmonyappi schreef: 16 mar 2023, 10:23 Een langduriger verblijf (en ja ik ga dus uit van vroege uitschakeling) in Europa lijkt me voor de spelers leuker dan 6 wedstrijdjes CL
Het lijkt jou leuker. Tsja.

Pavlidis vindt wellicht van niet. En daar gaat het om in dit topic :lol:
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6539
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Overigens heb je binnenkort geen "poule" meer en speel je 8 wedstrijden.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9112
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

dirkjan schreef: 16 mar 2023, 11:05 Het lijkt jou leuker. Tsja.

Pavlidis vindt wellicht van niet. En daar gaat het om in dit topic :lol:
Als Pavlidis klaar is met de EL/COL dan kan hij ook potentieel voor het drievoudige salaris elders aan de slag.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10175
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

salmonyappi schreef: 16 mar 2023, 10:23 Ik herinner me onze laatste deelname, en dat was redelijk dramatisch
Wat heeft dat met het huidige AZ te maken?
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9112
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Kunnen we nog even terug naar al die mensen die niet geloofden in Pavlidis? :wink:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10175
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AlkmaarForever schreef: 02 dec 2021, 14:12 De scouting

Waarom is Pavlidis door de scouting gekomen? „Dat vraag ik mij ook af”, zegt Barry van Galen, clubicoon en voormalig lid van de Alkmaarse scouting. „Pavlidis is niet iemand die met zijn doen en laten opvalt tijdens de wedstrijd. Dat hoeft niet, als je er dan maar wel als eindstation staat. Dat zie ik óók niet. Hij is geen echte AZ-spits. Dat was Myron Boadu ook niet, maar die had andere kwaliteiten.”

„Een echte AZ-spits moet een bepaald stukje bereidwilligheid hebben, oorlog willen maken”, vervolgt Van Galen. „Denk aan Vincent Janssen, Wout Weghorst, Aron Johannsson, Ali El Khattabi en niet te vergeten Kees Kist. Die Kees ging tekeer, niet normaal. Daar gingen anderen in mee.”

„Ik heb het gevoel dat AZ steeds vaker spelers op basis van statistieken haalt en dat de kennis en mening van scouts er minder vaak toe doet. Hoe hebben ze anders Fred Friday en Bjørn Johnsen kunnen aantrekken? Friday was de meest luie spits die ik ooit heb gezien. Cyriel Dessers stond wel op mijn lijst destijds, maar die werd niet gehaald. Dat gold ook voor Arnaut Danjuma.”

De tactiek

Het was een dodelijke opmerking van Pascal Jansen afgelopen zondag na Vitesse-uit (0-0), terloops gemaakt toen de (geringe) snelheid van Pavlidis ter sprake kwam. Die keren dat de Griek een vrije doortocht leek te hebben, werd hij ingehaald. „Boadu had er vanavond waarschijnlijk twee of drie ingeschoten”, zei de geplaagde AZ-trainer, doelend op de razendsnelle counterspits die AZ afgelopen zomer verruilde voor AS Monaco.

Pavlidis lijkt simpelweg niet te passen bij het voetbal dat AZ graag speelt. Het AZ-voetbal valt en staat met een snelle spits, niet bepaald het handelsmerk van de Griek. Met Pavlidis in de ploeg zal AZ voorin alles moeten vastzetten, want dan staat de spits op de plek waar je hem hebben wil. In de huidige speelwijze, waarin Jansen zijn ploeg tot de middenlijn laat inzakken om in de omschakeling toe te slaan, verzuipt Pavlidis.

Weggegooid geld

Van Galen vraagt zich af waarom er sowieso een nieuwe spits moest worden gehaald, terwijl de club een echte AZ-spits in huis had: Ferdy Druijf. „Die was er helemaal klaar voor. Dat heeft hij laten zien tijdens zijn invalbeurten en bij NEC, toen hij topscorer werd van de Eerste Divisie. Druijf kent de club door en door, komt uit de buurt en heeft de hele jeugdopleiding doorlopen. Hij heeft een bloedband met AZ. Dan wil je juist slagen.”

De transfersom (2,5 miljoen euro) van KV Mechelen voor Druijf had beter kunnen worden besteed aan een ’gouden linkerpoot’, aldus Van Galen. „Die hebben ze nu niet, maar wel altijd gehad. Het geeft je elftal iets extra’s als je een speler met een goed linkerbeen hebt rondlopen, zoals Teun Koopmeiners, Stijn Schaars of Steven Berghuis. Daar werd in het verleden bewust naar gekeken. Iemand met een vaste trap kan de bal neerleggen waar hij wil, dat is lekker voor een spits en is bij spelhervattingen en vrije trappen goed voor variatie. Nu heeft alleen de rechtsbenige Jesper Karlsson een exceptioneel goede trap.”
8)

Die Barry ....

Maar meer serieus: er zijn natuurlijk wel twee dingen veranderd.

Pavlidis is - ogenschijnlijk - fitter geworden en het systeem is meer op hem afgestemd. Uiteindelijk moet hij het toch van nuttige ballen vanaf de flanken hebben. Die afstemming wordt beter en beter.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10175
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ 4 Life schreef: 14 feb 2022, 12:23 Ik vind het wel meevallen. Scoort gister een goede goal, maar voetballend houdt het allemaal niet over. Loop me vaak genoeg te ergeren aan hem. Is in alles net eventjes te traag nog en doet het qua cijfers oke, maar niet meer dan dat.
AZ 4 Life in februari vorig jaar. Toen het halve forum de kwaliteiten van Pavlidis begon te onderkennen.

Maar goed. AZ 4 Life en spitsen ...

Met het legendarische moment dat hij voor Fred Friday begon te pleiten omdat Wout Weghorst niet het niveau had dat AZ nastreefde ...
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1646
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

Antti Opdam schreef: 17 mar 2023, 09:26 8)

Die Barry ....

Maar meer serieus: er zijn natuurlijk wel twee dingen veranderd.

Pavlidis is - ogenschijnlijk - fitter geworden en het systeem is meer op hem afgestemd. Uiteindelijk moet hij het toch van nuttige ballen vanaf de flanken hebben. Die afstemming wordt beter en beter.
Daarom is Barry misschien ook geen scout meer. Maar inderdaad een wereld van verschil t.o.v. zijn eerste wedstrijden.
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Plaats reactie