Vangelis Pavlidis (2025)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Laat ik voorop stellen dat ik fan ben van hem en dat ik hem altijd op zou stellen en zou laten staan. Maar: er zit echt nog zoveel meer in het vat bij deze jongen als hij zaken iets handiger aan zou pakken. Hij oogt nog best vaak onhandig. Tegelijkertijd werkt ie als een paard, ook met succes. Hier heb je uiteindelijk meer aan dan Boadu.
Hup AZ.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6544
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Bob Ross schreef: 26 sep 2021, 15:33 Laat ik voorop stellen dat ik fan ben van hem en dat ik hem altijd op zou stellen en zou laten staan. Maar: er zit echt nog zoveel meer in het vat bij deze jongen als hij zaken iets handiger aan zou pakken. Hij oogt nog best vaak onhandig. Tegelijkertijd werkt ie als een paard, ook met succes. Hier heb je uiteindelijk meer aan dan Boadu.
Je zegt het goed inderdaad, er zit nog meer in. Maar het is zo fijn als je een spits hebt die ook een assist kan geven. Daarin bewijst hij nu al zn meerwaarde tov Boadu. Hij is jonger dan hij eruitziet, dus hopelijk ontwikkelt hij zich verder.
Gatalin
Supporter
Berichten: 238
Lid geworden op: 24 jan 2009, 14:06
Locatie: Amersfoort

Bob Ross schreef: 26 sep 2021, 15:33 Laat ik voorop stellen dat ik fan ben van hem en dat ik hem altijd op zou stellen en zou laten staan. Maar: er zit echt nog zoveel meer in het vat bij deze jongen als hij zaken iets handiger aan zou pakken. Hij oogt nog best vaak onhandig. Tegelijkertijd werkt ie als een paard, ook met succes. Hier heb je uiteindelijk meer aan dan Boadu.
Ik zou liever hebben dat hij wat minder als een paard hoeft te werken. Dat zou dan namelijk betekenen dat Gudmunsson en De Wit eindelijk eens al hun taken goed uitvoeren. Nu loopt hij het vuile werk voor Gudmunsson te doen, omdat die jongen bij de minste weerstand op het gras ligt, en voor De Wit omdat die totaal geen idee heeft wat hij aan het doen is. Maar Pavlidis is handig met de bal, handig met zijn lichaam en heeft overzicht. Komt wel goed met hem.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Goeie assist, werkt hard, ik mis soms wat snelheid op de eerste meters. Ben benieuwd wat hij nog gaat brengen.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Gatalin schreef: 26 sep 2021, 16:16 Ik zou liever hebben dat hij wat minder als een paard hoeft te werken. Dat zou dan namelijk betekenen dat Gudmunsson en De Wit eindelijk eens al hun taken goed uitvoeren. Nu loopt hij het vuile werk voor Gudmunsson te doen, omdat die jongen bij de minste weerstand op het gras ligt, en voor De Wit omdat die totaal geen idee heeft wat hij aan het doen is. Maar Pavlidis is handig met de bal, handig met zijn lichaam en heeft overzicht. Komt wel goed met hem.
Grapjas, Gudmundsson en Midtsjo zijn praktisch de enige spelers die elke wedstrijd keihard werken en bijna altijd aanspeelbaar zijn op het middenveld en die ook voetballend naar voren het meeste bijdragen. Pavlidis doet goed mee, maar niet omdat Gudmundsson verzaakt.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

FugAZi schreef: 26 sep 2021, 16:27 Goeie assist, werkt hard, ik mis soms wat snelheid op de eerste meters. Ben benieuwd wat hij nog gaat brengen.
Ja echt zonde dat hij niet net iets sneller is en wat makkelijker de ballen erin schiet. Doet voetballend zeker goed mee en had ook een knappe assist op Karlsson.
Gatalin
Supporter
Berichten: 238
Lid geworden op: 24 jan 2009, 14:06
Locatie: Amersfoort

multatuli schreef: 26 sep 2021, 18:34 Grapjas, Gudmundsson en Midtsjo zijn praktisch de enige spelers die elke wedstrijd keihard werken en bijna altijd aanspeelbaar zijn op het middenveld en die ook voetballend naar voren het meeste bijdragen. Pavlidis doet goed mee, maar niet omdat Gudmundsson verzaakt.
Ok, aangezien lezen je blijkbaar niet makkelijk af gaat, zal ik het duidelijker zeggen. Ik zeg nergens, maar dan ook echt nergens, dat Gudmunsson niet werkt of verzaakt. Maar je hebt niets aan hard werken als je vervolgens bij de eerste de beste tegenstand van de bal wordt gezet. Gudmundsson is technisch één van de beste spelers die wij hebben, maar hij kan nauwelijks een duel winnen en brengt te veel tijd verongelijkt zittend op het gras door. Daardoor zie je Pavlidis en ook De Wit hem iedere keer proberen te steunen, wat er voor zorgt dat die dan niet in positie lopen. Ik ben daarom ook geen fan van Gudmundsson op rechts. Als hij op de plek van De Wit komt te staan, kan Midtsjø hem die steun bieden en kan Pavlidis gewoon in positie blijven. Dan zal Pavlidis beter gaan renderen, en bovendien zal ook Gudmundsson beter gaan renderen, omdat Pavlidis een bal kan vasthouden en overzicht heeft.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Gatalin schreef: 26 sep 2021, 19:30 Ok, aangezien lezen je blijkbaar niet makkelijk af gaat, zal ik het duidelijker zeggen. Ik zeg nergens, maar dan ook echt nergens, dat Gudmunsson niet werkt of verzaakt. Maar je hebt niets aan hard werken als je vervolgens bij de eerste de beste tegenstand van de bal wordt gezet. Gudmundsson is technisch één van de beste spelers die wij hebben, maar hij kan nauwelijks een duel winnen en brengt te veel tijd verongelijkt zittend op het gras door. Daardoor zie je Pavlidis en ook De Wit hem iedere keer proberen te steunen, wat er voor zorgt dat die dan niet in positie lopen. Ik ben daarom ook geen fan van Gudmundsson op rechts. Als hij op de plek van De Wit komt te staan, kan Midtsjø hem die steun bieden en kan Pavlidis gewoon in positie blijven. Dan zal Pavlidis beter gaan renderen, en bovendien zal ook Gudmundsson beter gaan renderen, omdat Pavlidis een bal kan vasthouden en overzicht heeft.
Jij hebt het over taken niet uitvoeren, elke keer op het gras liggen en dat Pavlidis voor hem het vuile werk moet opknappen. Daarmee impliceer jij dat hij verzaakt. Daar ben ik het niet mee eens. Ik zie hem trouwens nooit onnodig op het gras liggen (alleen als hij geraakt wordt). Vooral De Wit en Aboukhlal hebben er wel een handje van om snel te gaan liggen om een vrije trap/penalty mee te krijgen. Maar we zijn het dus blijkbaar eens dat hij het beste op 10 kan spelen. Ook kan hij op die positie vaker Pavlidis in stelling brengen.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2246
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Hij moet wel echt aan zijn snelheid gaan werken, oogt traag en is daarnaast ook niet zo heel sterk.
Wat toch wel belangrijk is in het hedendaagse voetbal.
Ik denk dat hij zelf ook baalt van zijn prestaties, te zien aan zijn lichaamshouding.
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

Zeer matige pot van hem gisteren. Had wel wat meer verwacht van deze aankoop. Zijn aannames in de 16 meter zijn niet beter dan die van Boadu. Oogt lomp. Hij is ook niet snel genoeg. Met de opstelling van gisteren hebben we ook niet genoeg diepte in ons spel. Die goal van Aboukhlal hadden we met hem nooit gemaakt.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

AZ fanatic 4-life schreef: 27 sep 2021, 09:17 Zeer matige pot van hem gisteren. Had wel wat meer verwacht van deze aankoop. Zijn aannames in de 16 meter zijn niet beter dan die van Boadu. Oogt lomp. Hij is ook niet snel genoeg. Met de opstelling van gisteren hebben we ook niet genoeg diepte in ons spel. Die goal van Aboukhlal hadden we met hem nooit gemaakt.
Klopt en dat is wel een gigantisch probleem. We zaten het eerste half uur van de tweede helft potvast omdat GOA makkelijk hoog druk kon zetten omdat er voorin toch geen snelheid was en de tegenstander daar niet op moest anticiperen. Er waren in die periode zeker momenten om hem weg te steken maar dat bracht niets op. Het invallen van Aboukhlal was in die zin gunstig omdat Go Ahead achter stond en bleef aanvallen. Daardoor bleef er veel ruimte om de diepte te bespelen. Voor volgende wedstrijden is dit rampzalig. Spelen we met Pavlidis dan gaan ze AZ hoog onder druk zetten wetende dat hij te traag is om een counter te plaatsen, speel je met Aboukhlal dan zakken ze in wetende dat hij in de kleine ruimte onbekwaam is.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZ fanatic 4-life schreef: 27 sep 2021, 09:17 Zeer matige pot van hem gisteren. Had wel wat meer verwacht van deze aankoop. Zijn aannames in de 16 meter zijn niet beter dan die van Boadu. Oogt lomp. Hij is ook niet snel genoeg. Met de opstelling van gisteren hebben we ook niet genoeg diepte in ons spel. Die goal van Aboukhlal hadden we met hem nooit gemaakt.
En de goal van Karlsson met assist van Pavlidis hadden we weer niet met Aboukhlal gemaakt,
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

multatuli schreef: 27 sep 2021, 12:14 En de goal van Karlsson met assist van Pavlidis hadden we weer niet met Aboukhlal gemaakt,
Die assist hadden wel meer spelers kunnen geven. De ruimte in de diepte bespelen niet. Overigens ben ik helemaal geen fan van Aboukhlal. Ik constateer alleen dat onze nieuwe spits wat tekortkomingen heeft, waarvan snelheid er dus 1 is.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZ fanatic 4-life schreef: 27 sep 2021, 15:00 Die assist hadden wel meer spelers kunnen geven. De ruimte in de diepte bespelen niet. Overigens ben ik helemaal geen fan van Aboukhlal. Ik constateer alleen dat onze nieuwe spits wat tekortkomingen heeft, waarvan snelheid er dus 1 is.
En ik ben weer geen fan van Pavlidis, maar vind hem over het algemeen wel beter dan Aboukhlal. Maar goed beide hebben hun eigen kwaliteiten en tekortkomingen. Pavlidis is niet de snelste en Aboukhlal heeft weer een gebrek aan overzicht, vandaar dat ik zei dat hij die assist waarschijnlijk niet gegeven zou hebben. Een goede trainer zou ze beide op de juiste momenten kunnen opstellen afhankelijk van de tegenstander en het wedstrijdbeeld.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

multatuli schreef: 27 sep 2021, 15:24 En ik ben weer geen fan van Pavlidis, maar vind hem over het algemeen wel beter dan Aboukhlal. Maar goed beide hebben hun eigen kwaliteiten en tekortkomingen. Pavlidis is niet de snelste en Aboukhlal heeft weer een gebrek aan overzicht, vandaar dat ik zei dat hij die assist waarschijnlijk niet gegeven zou hebben. Een goede trainer zou ze beide op de juiste momenten kunnen opstellen afhankelijk van de tegenstander en het wedstrijdbeeld.
En een goede trainer van de tegenpartij kan zijn tactiek daar natuurlijk weer heel eenvoudig op afstemmen, zoals Kuifje eerder al opmerkte.

Hij is voor mijn gevoel niet trager dan Vincent Janssen. Volgens mij heeft hij bij Willem II echt regelmatig goals in de diepte gemaakt. Tweede helft loerde hij een paar keer op een steekbal maar werd die niet gegeven. En na een tijd was hij zelf klaar en mislukte alles. Je vergeet bij hem telkens dat ie ook nog jong is en nog nooit op dit niveau heeft gespeeld. Tijd geven.
Hup AZ.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9118
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZ fanatic 4-life schreef: 27 sep 2021, 09:17 Zeer matige pot van hem gisteren. Had wel wat meer verwacht van deze aankoop. Zijn aannames in de 16 meter zijn niet beter dan die van Boadu. Oogt lomp. Hij is ook niet snel genoeg. Met de opstelling van gisteren hebben we ook niet genoeg diepte in ons spel. Die goal van Aboukhlal hadden we met hem nooit gemaakt.
Ik vind niet dat die snelheid van hem moet komen.
Die snelheid moet vanuit de passing/omschakeling komen en van onze vleugelflitsers dan wel onze nog doffe witte bliksem op 10. Pavlidis kan dan als spil rustig de ruimte maken voor de rest en als het kan zijn moment pakken.

Het is misschien even wennen na Boadu, maar AZ heeft jaren zonder een snelle diepgaande spits gespeeld het is nou eenmaal dat Boadu daar zijn kwaliteiten in had (en naar mijn mening verloor door corona of gebrek aan begeleiding na zijn dure begeleiding bij revalidatie). Aboukhlal wordt toevallig ook vaker gebracht om precies dat te doen, maar dat is helemaal niet des AZ's.

Altidore, Weghorst, Janssen en ook de gekke backups die we gehad hebben zoals Boymans en Mühren, geen van die spelers moest het van snelheid hebben.

Minder duidelijk, maar ook Aron Johansson en Sigthorsson moesten het niet van hun snelheid hebben.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3206
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

AZ fanatic 4-life schreef: 27 sep 2021, 15:00 Die assist hadden wel meer spelers kunnen geven. De ruimte in de diepte bespelen niet. Overigens ben ik helemaal geen fan van Aboukhlal. Ik constateer alleen dat onze nieuwe spits wat tekortkomingen heeft, waarvan snelheid er dus 1 is.
Dat klopt, gisteren nog de herhaling gezien maar zo heel bijzonder was die assist van Pavlidis niet.
Verder heb je ook gelijk (ook op ESPN is dat al besproken) dat je met Pavlidis geen spits hebt om in de diepte te bespelen.
Daarom begrijp ik best dat Jansen het liefst Pavlidis (goede balbehandeling) samen met Aboukhlal (snelheid) wil laten spelen. Wat de een niet heeft , heeft de ander.
Dat zou eigenlijk toch meer mogelijkheden in het aanvalsspel van AZ moeten geven.
AZ heeft nu wel spelers voorin lopen met goede techniek Karlsson, Pavlidis en Gudmundsson maar het is voor de top gewoon te langzaam.
Laat Gudmundsson het maar uitvechten met de Wit voor de aanvallende middenvelder positie.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6544
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

De Rode Baron schreef: 28 sep 2021, 08:47 Dat klopt, gisteren nog de herhaling gezien maar zo heel bijzonder was die assist van Pavlidis niet.
Verder heb je ook gelijk (ook op ESPN is dat al besproken) dat je met Pavlidis geen spits hebt om in de diepte te bespelen.
Daarom begrijp ik best dat Jansen het liefst Pavlidis (goede balbehandeling) samen met Aboukhlal (snelheid) wil laten spelen. Wat de een niet heeft , heeft de ander.
Dat zou eigenlijk toch meer mogelijkheden in het aanvalsspel van AZ moeten geven.
AZ heeft nu wel spelers voorin lopen met goede techniek Karlsson, Pavlidis en Gudmundsson maar het is voor de top gewoon te langzaam.
Laat Gudmundsson het maar uitvechten met de Wit voor de aanvallende middenvelder positie.
Snelheid alleen is geen reden om iemand erin te zetten. Zeker als basisspeler moet je er ook techniek, rendement en overzicht aan koppelen. Dat heeft Aboukhlal alle 3 niet. Hij wordt 9 vd 10x ingehaald ondanks een lengte voorsprong. En heeft niet de rust om de bal rustig in de hoek te schuiven na een sprint of zn medespeler te vinden. Ook tegen Eagles schiet hij hem slap door het midden ondanks zeeën van tijd. En je krijgt eigenlijk alleen dat soort ruimtes tegen de top 3 en als je 4-0 voorstaat, dan kan Aboukhlal best nuttig zijn.

Met een goeie steekpass heb je geen topsnelheid nodig, Pavlidis is al vaak genoeg voor de keeper gezet (door Gudmundsson, Midtsjo of Karlsson) tot nu toe. Hij moet ze alleen gaan afmaken.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3206
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

SimonPoulsen schreef: 28 sep 2021, 09:21 Snelheid alleen is geen reden om iemand erin te zetten. Zeker als basisspeler moet je er ook techniek, rendement en overzicht aan koppelen. Dat heeft Aboukhlal alle 3 niet. Hij wordt 9 vd 10x ingehaald ondanks een lengte voorsprong. En heeft niet de rust om de bal rustig in de hoek te schuiven na een sprint of zn medespeler te vinden. Ook tegen Eagles schiet hij hem slap door het midden ondanks zeeën van tijd. En je krijgt eigenlijk alleen dat soort ruimtes tegen de top 3 en als je 4-0 voorstaat, dan kan Aboukhlal best nuttig zijn.

Met een goeie steekpass heb je geen topsnelheid nodig, Pavlidis is al vaak genoeg voor de keeper gezet (door Gudmundsson, Midtsjo of Karlsson) tot nu toe. Hij moet ze alleen gaan afmaken.
Mij hoor je ook niet zeggen dat je Pavlidis aan de kant moet zetten maar dat je voorin snelheid tekort komt (vooral in de grotere wedstrijden).
Pavlidis is een spits die je in de voeten moet aan spelen en niet kunt lanceren vanuit de omschakeling.
Het is een logische gedachte van Jansen om in dergelijke wedstrijden te speculeren op de snelheid van een Aboukhlal of zelfs een Poku.
Het is daarom jammer dat bij die jongens net nog wat aan ontbreekt, dat zou het aanvalsspel zo veel gevaarlijker en gevarieerder maken.
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

SimonPoulsen schreef: 28 sep 2021, 09:21 Met een goeie steekpass heb je geen topsnelheid nodig, Pavlidis is al vaak genoeg voor de keeper gezet (door Gudmundsson, Midtsjo of Karlsson) tot nu toe. Hij moet ze alleen gaan afmaken.


Dat ligt er natuurlijk volledig aan hoe ver je van de goal af bent. De keren dat hij voor de keeper is gezet kwam de pass vanuit of net buiten de zestienmeter.
Plaats reactie