Vangelis Pavlidis (2025)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Ferry schreef: 26 okt 2021, 16:54 Het is vooral 'hopen op' denk ik. Ik mis een bepaalde kwaliteit bij balaannames, ik mis snelheid....en om nu te zeggen dat het een tijger voor de goal is...
Inderdaad. Het valt voorlopig nog niet echt mee. Als je zo vaak paal en laat raakt of net mist dan is het geen pech meer maar een gebrek aan kwaliteit. Toch is het nog te vroeg om hem af te schrijven, hij komt wel in het stuk voor en werkt hard. Zijn kop en schiettechniek bij het afwerken is ook niet perse slecht en hij heeft restwaarde in de combinatie. En er zijn nauwelijks alternatieven, dus toch voorlopig maar blijven hopen dat hij erdoorheen komt.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16214
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Bob Ross schreef: 26 okt 2021, 18:10 Inderdaad. Het valt voorlopig nog niet echt mee. Als je zo vaak paal en laat raakt of net mist dan is het geen pech meer maar een gebrek aan kwaliteit. Toch is het nog te vroeg om hem af te schrijven, hij komt wel in het stuk voor en werkt hard. Zijn kop en schiettechniek bij het afwerken is ook niet perse slecht en hij heeft restwaarde in de combinatie. En er zijn nauwelijks alternatieven, dus toch voorlopig maar blijven hopen dat hij erdoorheen komt.
Ik denk dan maar aan veel meer spelers die het eerst lang niet goed deden en opeens het heilige vuur kregen. Jansen, Weghorst, Pele.
Het is ook vaak niet alleen de schuld van de spits; welke ballen krijgt hij, hoe zijn de voorzetten, hoe draait de rest van het elftal. We blijven hopen !
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3152
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Hij staat ook erg vaak buitenspel. Compensatie voor zijn (afwezige) snelheid? Of wordt de pass gewoon te laat gegeven?
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
Denniz
Oude garde
Berichten: 1431
Lid geworden op: 10 feb 2012, 22:15
Locatie: Swift City

Spel en spits moeten bij elkaar passen. Dat is hier nog niet het geval.
Gebruikersavatar
Perry
Invaller
Berichten: 2014
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Bij zijn aankoop noemde ik het nog een speler met leuke acties zonder rendement. Maar als die leuke acties ook nog eens achterblijven, blijft er wel erg weinig over.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

salmonyappi schreef: 26 okt 2021, 22:03 Ik denk dan maar aan veel meer spelers die het eerst lang niet goed deden en opeens het heilige vuur kregen. Jansen, Weghorst, Pele.
Het is ook vaak niet alleen de schuld van de spits; welke ballen krijgt hij, hoe zijn de voorzetten, hoe draait de rest van het elftal. We blijven hopen !
Van Pavlidis kunnen we ondertussen toch wel zeggen dat hij veel bruikbare ballen heeft gekregen (in tegenstelling tot een paar andere spitsen in het verleden).
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

multatuli schreef: 27 okt 2021, 06:31 Van Pavlidis kunnen we ondertussen toch wel zeggen dat hij veel bruikbare ballen heeft gekregen (in tegenstelling tot een paar andere spitsen in het verleden).
Die goals komen vanzelf wel. Inmiddels heeft hij 14 wedstrijden gespeeld en heeft hij 3 goals en 4 assists. Betekent dat hij bij 7 goals directe betrokkenheid had. Op zich valt het dan alles mee en moet je hem vertrouwen blijven geven.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3207
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Az564 schreef: 27 okt 2021, 07:46 Die goals komen vanzelf wel.
Pas daar nou mee op omdat te zeggen. Scorend vemogen er omheen is ook niet echt voldoende en dan heb je een dik probleem.
Voetballend is het allemaal oké, sterker, ik vind AZ wellicht wel op ajax na, een van de beter spelende elftallen in de eredivisie.
Als Pavlidis maar iets meer het net had laten bollen uit al die kansen die je een diepe spits toch wel mag toevertrouwen, dan stonden we gewoon om een vertrouwde 3e plek.
Het ligt 'm enkel aan 1 a 2 posities dat we nu zo teleurstellend laag staan en dat is zonde, gezien AZ toch van de data is, dat men dit niet had voorzien dat we wel heel veel moeten creëren om een wedstrijd over de streep te trekken.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9121
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

De Rode Baron schreef: 27 okt 2021, 08:07 Pas daar nou mee op omdat te zeggen. Scorend vemogen er omheen is ook niet echt voldoende en dan heb je een dik probleem.
Voetballend is het allemaal oké, sterker, ik vind AZ wellicht wel op ajax na, een van de beter spelende elftallen in de eredivisie.
Als Pavlidis maar iets meer het net had laten bollen uit al die kansen die je een diepe spits toch wel mag toevertrouwen, dan stonden we gewoon om een vertrouwde 3e plek.
Het ligt 'm enkel aan 1 a 2 posities dat we nu zo teleurstellend laag staan en dat is zonde, gezien AZ toch van de data is, dat men dit niet had voorzien dat we wel heel veel moeten creëren om een wedstrijd over de streep te trekken.
Zit daar niet het probleem?
Volgens mij geef je eigenlijk onbedoeld aan dat men Pavlidis verkeerd gebruikt.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3207
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

DeZuivelDuivel schreef: 27 okt 2021, 16:44 Zit daar niet het probleem?
Volgens mij geef je eigenlijk onbedoeld aan dat men Pavlidis verkeerd gebruikt.
Omdat hij de kansen mist? Omdat er omheen ook weinig tot geen scorend vermogen is?
Lijkt mij beter dat de spits beter met de kansen om moet gaan die er altijd wel in de wedstrijd vallen, dan voetbalt de rest ook wat makkelijker.
Je kunt wel dominant zijn, grotendeels het balbezit hebben en tegenstanders veelal op de eigen helft vastzetten, maar die weten inmiddels ook wel dat het niet van zelfsprekend is, ook al ben je ver de mindere, dat AZ een goal gaat maken. Met een scherpere voorhoede en dan doel ik dus op de centrumspits en rechtsbuiten had het kwartje in veel wedstrijden anders gevallen en stonden we nu gewoon bij de bovenste plaatsen. Prima hoor dat Pavlidis en Gudmundsson goede voetballers zijn, maar waar we het meest behoefte aan hebben zijn toch goals en voorin meer dynamiek en die punten verwacht je van je aanvallers.
Gebruikersavatar
G-Vak
Invaller
Berichten: 2333
Lid geworden op: 31 mei 2006, 11:55
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Gewoon altijd opstellen tot de winterstop. Dan het oordeel vellen.
(waarschijnlijk verhuren.)
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3207
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

G-Vak schreef: 27 okt 2021, 18:29 Gewoon altijd opstellen tot de winterstop. Dan het oordeel vellen.
Lijkt me logisch, wat is het alternatief? Loopt er in jong een killer rond? Gudmundsson als spits door schuiven die met dezelfde problemen kampt (scoren).
Je zult dus wel moeten. Een geluk bij een ongeluk, hij kan prima combineren en als voetballer is er ook niet veel mis mee, maar tja waar hij voor aangesteld is daar komt hij vooralsnog tekort.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16214
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

multatuli schreef: 27 okt 2021, 06:31 Van Pavlidis kunnen we ondertussen toch wel zeggen dat hij veel bruikbare ballen heeft gekregen (in tegenstelling tot een paar andere spitsen in het verleden).
Vind ik niet. Bijv. Pele begon pas te scoren toen we al bijna kampioen waren; Pavlidis is net 9 wedstrijden bezig. En zoveel bruikbare ballen om te scoren waren er nu ook weer niet.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9121
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

De Rode Baron schreef: 27 okt 2021, 18:13 Omdat hij de kansen mist? Omdat er omheen ook weinig tot geen scorend vermogen is?
Lijkt mij beter dat de spits beter met de kansen om moet gaan die er altijd wel in de wedstrijd vallen, dan voetbalt de rest ook wat makkelijker.
Je kunt wel dominant zijn, grotendeels het balbezit hebben en tegenstanders veelal op de eigen helft vastzetten, maar die weten inmiddels ook wel dat het niet van zelfsprekend is, ook al ben je ver de mindere, dat AZ een goal gaat maken. Met een scherpere voorhoede en dan doel ik dus op de centrumspits en rechtsbuiten had het kwartje in veel wedstrijden anders gevallen en stonden we nu gewoon bij de bovenste plaatsen. Prima hoor dat Pavlidis en Gudmundsson goede voetballers zijn, maar waar we het meest behoefte aan hebben zijn toch goals en voorin meer dynamiek en die punten verwacht je van je aanvallers.
Nee, als een spits die goed fungeert als aanspeelpunt constant diep moet gaan, dan fungeert hij niet meer als aanspeelpunt.

Pavlidis is niet Boadu.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3207
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

DeZuivelDuivel schreef: 27 okt 2021, 22:18 Nee, als een spits die goed fungeert als aanspeelpunt constant diep moet gaan, dan fungeert hij niet meer als aanspeelpunt.

Pavlidis is niet Boadu.
Dan fout gescout als dit elftal en haar speelwijze daar behoefte aan heeft.
Het is voor beide kanten tot dusver nog geen gelukkige match geweest en door het ontbreken aan snelheid zal dit er waarschijnlijk ook niet van komen.
Huiberts zal in de winterstop op zijn minst voor een stevige concurrent moeten zorgen waar dan wel het bekende spelletje mee kan worden gespeeld waardoor je Pavlidis (die ook bij Willem II niet altijd in de punt speelde) eventueel ook op een andere positie kan inbrengen. Ik denk dat hij beter functioneert achter de spits, maar daar hebben we er meer van.
Gebruikersavatar
Azzaandijk
Seizoenkaarthouder
Berichten: 328
Lid geworden op: 22 mar 2012, 22:46
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

salmonyappi schreef: 27 okt 2021, 21:26 Vind ik niet. Bijv. Pele begon pas te scoren toen we al bijna kampioen waren; Pavlidis is net 9 wedstrijden bezig. En zoveel bruikbare ballen om te scoren waren er nu ook weer niet.
Tel daarbij op dat hij meevoetballend best wel belangrijk is en best wat duels wint voorin. Met iets meer geluk had hij minimaal 3 doelpunten meer gehad volgens mij.
.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

salmonyappi schreef: 27 okt 2021, 21:26 Vind ik niet. Bijv. Pele begon pas te scoren toen we al bijna kampioen waren; Pavlidis is net 9 wedstrijden bezig. En zoveel bruikbare ballen om te scoren waren er nu ook weer niet.
Pavlidis vergelijken met Pele [-(
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

multatuli schreef: 28 okt 2021, 10:51 Pavlidis vergelijken met Pele [-(
Bovendien was ie al 4 jaar gestopt toen we kampioen werden ;)
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2251
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

dirkjan schreef: 27 okt 2021, 03:51 Hij staat ook erg vaak buitenspel. Compensatie voor zijn (afwezige) snelheid? Of wordt de pass gewoon te laat gegeven?
Ja, dat valt mij ook op. Soms is het duidelijk , omdat hij er voor wordt afgefloten, maar vaak zie ik hem buitenspel staan zodat hij niet aanspeelbaar is en dus niet in de aanval betrokken wordt omdat degene die op dat moment de bal heeft dat ook ziet.
Maar goed, hij is nog jong. Denk ook dat als hij begint te scoren dat hij dan veel meer vertrouwen krijgt en beter gaat spelen. Zou zo maar kunnen dat hij over drie jaar ook voor 15 miljoen de deur uit gaat. Zo'n ontwikkeling hebben we vaak gezien bij AZ.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZA'dam schreef: 28 okt 2021, 11:54 Ja, dat valt mij ook op. Soms is het duidelijk , omdat hij er voor wordt afgefloten, maar vaak zie ik hem buitenspel staan zodat hij niet aanspeelbaar is en dus niet in de aanval betrokken wordt omdat degene die op dat moment de bal heeft dat ook ziet.
Maar goed, hij is nog jong. Denk ook dat als hij begint te scoren dat hij dan veel meer vertrouwen krijgt en beter gaat spelen. Zou zo maar kunnen dat hij over drie jaar ook voor 15 miljoen de deur uit gaat. Zo'n ontwikkeling hebben we vaak gezien bij AZ.
Ik voorzie nog eerder een Bjorn Johnsen scenario dan dat hij voor 15 miljoen de deur uitgaat :mrgreen:
Plaats reactie