Vangelis Pavlidis (2025)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Bijzondere reactie van Jansen over onze Griek. In de voorbereiding zag ik in een oefenpartij al dat hij sowieso niet snel is, maar ook handelingssnelheid mist. Als AZ data gebruikt in de scouting zou dat hierin toch ook duidelijk moeten zijn.

Boadu en Pavlidis vergelijken slaat nergens op. Twee totaal andere types. Dus als je de Griek haalt dan weet je dat je anders moet gaan spelen als je de links- en rechtsbuiten niet mee veranderd. Hoe moeilijk is dat te bedenken.

We missen gewoon een vaardige en liefst nog snelle rechtsbuiten die gevaar kan stichten en daardoor zou onze spits meer ruimte krijgen. Jansen heeft dat 'opgelost' door De Wit naast Pavlidis te zetten, waardoor zijn ruimte nog minder wordt.

Volgens mij moet er met deze gast veel meer individueel getraind gaan worden op het afmaken waarbij hij gedwongen wordt sneller te gaan handelen. Maar volgens mij houdt Jansen van rodootjes!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10193
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Wildcat schreef: 02 dec 2021, 16:07 Veel spitsen die het heel goed bij ons gedaan hebben draaide een slecht eerste seizoen op Vincent Janssen na.

Eigenlijk zijn we veel te voorbarig met oordelen. Weghorst, Altidore, Johansson.

Deze gingen allemaal pas vanaf seizoen 2 goed spelen, dus Vangelis verdient ook zeker het voordeel van de twijfel.
Zit wel wat in.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6495
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

Wildcat schreef: 02 dec 2021, 16:07 Deze gingen allemaal pas vanaf seizoen 2 goed spelen, dus Vangelis verdient ook zeker het voordeel van de twijfel.
Maar dan speel je wel een seizoen lang met een niet-ingevulde spitspositie. Dat vind ik wel een gok en eigenlijk oliedom.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Ferry schreef: 03 dec 2021, 12:37 Maar dan speel je wel een seizoen lang met een niet-ingevulde spitspositie. Dat vind ik wel een gok en eigenlijk oliedom.
AZ had voorheen ook bijna altijd 2 redelijk gelijkwaardige spitsen die met elkaar de concurrentie aankonden gaan. Sinds Boadu is dat opeens losgelaten en nu zitten we alleen met Pavlidis.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Eén vermoeide Barasi had het beter gedaan dan Pavlidis vandaag.
Wordt met de wedstrijd slechter.

Je ziet ook dat Reijnders soms een diepe bal wilt geven en gewoon inhoudt omdat hij weet dat Pavlidis die steekbal niet kan oppakken
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1517
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

Ik vind het echt nog te vroeg om Pavlidis te beoordelen. Ik zie ook zeker zijn zwakke punten, maar hij is vrij technisch voor een fysiek sterke spits, kan ook koppen, gister 2 pogingen tot een omhaal. Kan ook dribbelen, een mannetje uitspelen. Maar met name met de rug naar de goal zie ik echt veel potentie, loopt soms echt te kleunen tussen 2 a 3 man, en weet dan de bal vast te houden of te kaatsen.

Ja hij is traag, maar vergelijk hem bijvoorbeeld eens met Pelle in zijn AZ tijd. We weten nu dat we hem ook gewoon verkeerd gebruikte, hij moest opeens met zijn gezicht naar de goal gaan spelen in een 2 spitsen systeem. Maar ook bij Pelle zag je heel duidelijk wat hij wel en wat hij niet kon.

Het is even schakelen als team en als supporter van Boadu naar Pavlidis, het is gewoon een andere spits (dat weet iedereen wel, maar toch). Ik denk dat het probleem in de voorhoede, echt met name op de rechtsbuiten positie, en de nummer 10 ligt. Karlsson heeft veel toegevoegde waarde, maar het is belangrijk dat we wat snelheid gaan toevoegen op de andere posities. Dan komen een Pavlidis en ook Karlsson gewoon veel beter uit de verf. Tegenstanders kunnen nu vrij makkelijk doordekken, hoog verdedigen, waardoor er ook veel minder ruimte is voor een Pavlidis en een Karlsson (want die moeten het niet van snelheid hebben achter de laatste linie). Zet er een snelle rechtsbuiten neer, met een creatievere 10, en het spel wordt voorin wat meer open voor iedereen.

En tot nu toe is het zeker nog niet top, maar Pavlidis is ook pas 22. Toch heeft hij 2 goals en een assist in de Conference League, en 6 goals en 4 assists in de Eredivisie. Daarmee doet hij het niet slecht, wellicht zelfs goed, tov andere spitsen in de Eredivisie. En dan mist hij op het moment ook nog redelijk veel, en kan het allemaal nog beter. Zelfs een matige Pavlidis maakt goals en geeft assists.
Gebruikersavatar
RoycosoepieAZ
Oude garde
Berichten: 1115
Lid geworden op: 14 mei 2021, 09:41

inderdaad mee eens, Pavlidis is zeker geen slechte spits en jong. Wordt inderdaad niet juist gebruikt. Met bijvoorbeeld Joey Veerman (op de plaats van De Wit) en nog een snelle en gevaarlijke rechtsbuiten zul je veel meer doelpunten gaan maken met hem
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Heb echt met verbazing zitten luisteren over de lofzang bij ESPN over Pavlidis, vond hem niet sterk spelen of extreem hard werken.
Fijn dat hij scoort. Als hij 25% sneller wordt, heb je echt wel wat aan hem.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

SchoorlAZ schreef: 12 dec 2021, 18:23 Heb echt met verbazing zitten luisteren over de lofzang bij ESPN over Pavlidis, vond hem niet sterk spelen of extreem hard werken.
Fijn dat hij scoort. Als hij 25% sneller wordt, heb je echt wel wat aan hem.
Dat ligt dan meer aan jouw verstand van zaken denk ik. Die ex profs staan daar langs het veld en weten wat de moeilijkheid is van wat hij deed.

Heel goed gespeeld tegen een top tegenstander waarbij er constant iemand heel kort op hem zat en hij nauwelijks ruimte/tijd kreeg.
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 916
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

SchoorlAZ schreef: 12 dec 2021, 18:23 Heb echt met verbazing zitten luisteren over de lofzang bij ESPN over Pavlidis, vond hem niet sterk spelen of extreem hard werken.
Fijn dat hij scoort. Als hij 25% sneller wordt, heb je echt wel wat aan hem.
Hij was betrokken bij iedere aanval, toen hij eruit gehaald werd waren onze aanvallen ook zo goed als voorbij. Wat moet Pavlidis dan nog meer doen volgens jou?
"One swallow does not make a summer"
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Shota-Arveladze schreef: 12 dec 2021, 18:27 Hij was betrokken bij iedere aanval, toen hij eruit gehaald werd waren onze aanvallen ook zo goed als voorbij. Wat moet Pavlidis dan nog meer doen volgens jou?
Zijn algehele snelheid en balbeheersing liet hem soms in de steek wat mij betreft. Ook zag ik hem niet zo hard werken als Yuki, Clasie en De Wit.
Nogmaals, ik zeg niet dat hij slecht speelde.
Maar een MOTM prestatie zag ik er totaal niet in.
Maargoed, ik houd me behouden op mijn mening, die subjectief is.

Als iedereen het anders ziet, zal ik het waarschijnlijk wel mis hebben.
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1344
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

Speelde gewoon prima. Het helpt natuurlijk wel dat zowel Timber als Martinez 1,75 zijn, dan win je af en toe nog eens een kopduel
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

SchoorlAZ schreef: 12 dec 2021, 18:23 Heb echt met verbazing zitten luisteren over de lofzang bij ESPN over Pavlidis,
Dat had ik nou bij jou spreekbeurt van een tijdje terug (in tactiek en prestaties(, ik dacht wanneer gaat hij verder want je beschreef maar hooguit 20% van alle situaties in een wedstrijd en dat stuk was al 2 pagina's :lol:
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Heeft Pavlidis eigenlijk corona gehad? Dat zou zijn vreemde uithoudingsvermogen en tragere snelheid kunnen verklaren.

Ik heb geen flauw idee, maar moest er opeens aan denken. Anders moet dat wel te trainen zijn.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

FugAZi schreef: 12 dec 2021, 20:01 Dat had ik nou bij jou spreekbeurt van een tijdje terug (in tactiek en prestaties(, ik dacht wanneer gaat hij verder want je beschreef maar hooguit 20% van alle situaties in een wedstrijd en dat stuk was al 2 pagina's :lol:
Hahaha. Het is helaas aan dovemansoren gericht had ik al door. Je zult er geen last meer van hebben! :lol:
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

SchoorlAZ schreef: 12 dec 2021, 20:46 Hahaha. Het is helaas aan dovemansoren gericht had ik al door. Je zult er geen last meer van hebben! :lol:
Ja dat klopt, we schieten hier vaak langs elkaar heen met totaal andere belevingen :D
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Nog een observatie: ons traag Grieks kanon is 1 doelpunt verwijderd van dubbele cijfers in alle wedstrijden van de eerste seizoenshelft.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

DeZuivelDuivel schreef: 12 dec 2021, 21:41 Nog een observatie: ons traag Grieks kanon is 1 doelpunt verwijderd van dubbele cijfers in alle wedstrijden van de eerste seizoenshelft.
Haha. Tja, op deze manier komt hij uit op 20 goals aan het eind van het jaar. Moet je nagaan als zijn ondergrens wat wordt verhoogd en er nog een vleugelspeler met een goede voorzet bij komt.

Als Pavlidis overigens bloedsnel was geweest had hij niet naar ons toe gekomen.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Grappig dat alle analysten van alle voetbalzenders Pavlidis als uitblinker zagen, behalve de kenners van de AZ fanpage die er natuurlijk veel meer kijk op hebben……
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Pavlidis speelde weer goed aldus bruggink.
Ik hoorde zelfs dat hij Bergkamp trekjes heeft.

Maar ik zal het wel weer mis hebben hoor..
Plaats reactie