Vangelis Pavlidis (2025)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3193
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

differentcook schreef: 29 nov 2022, 10:16 AZ al dan toch vaart moeten maken met het realiseren van die ambities, anders vallen de ambities van Pavlidis niet samen met de realiteit in Alkmaar (terwijl voldoende goede kansen zich aandienen)
Je weet, ik heb hoge verwachtingen van de drie cowboys voorin.
Als ze eenmaal op elkaar ingespeeld zijn, wat er door die blessures nog helemaal niet van is gekomen, berg je dan maar!
En mogelijk doet Mihailovic ook al een duit in het zakje 8)
Tweede seizoenshelft moet het gebeuren dat dit soort jongens kunnen gaan vlammen met de capaciteiten die ze hebben.
Dus ja, in antwoord op je vraag: de ambities van zowel Pavlidis als AZ kunnen wel degelijk parallel lopen.
MB80
Invaller
Berichten: 2237
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Hopelijk nog een top tweede seizoenshelft met Karlsson-Pavlidis-Odgaard voorin, waarna de eerste twee voor de hoofdprijs de voordeur uitlopen. Wel zo fijn om alvast een vervanger van Pavlidis te halen deze winter om in te werken (zie het zelf niet zitten in Barasi) terwijl voor Karlsson kan in theorie Lahdo/Brederode gebruikt worden maar dat hangt va hun ontwikkeling af in hoeverre zij het stokje al over kunnen nemen maar ook van AZ, speel je (voorronde) CL of EL dan moet je een serieuze linksbuiten halen, terwijl Conference League zal AZ minder snel een top aankoop doen a la Odgaard/Mihailovic.
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

differentcook schreef: 29 nov 2022, 10:16 AZ al dan toch vaart moeten maken met het realiseren van die ambities, anders vallen de ambities van Pavlidis niet samen met de realiteit in Alkmaar (terwijl voldoende goede kansen zich aandienen)
Lees ik hier nou dat je toch wel voorstander bent van het aantrekken van een andere coach?

Ik ben het overigens eens met wat er gemeld wordt boven jouw post over Pavlidis, maar zijn snelheid is gewoonweg veel te laag om de top te bereiken. AZ (of sportief gezien vergelijkbare kwaliteit club) is echt wel zijn plafond. En nee, ik zou Boadu niet willen ruilen voor Pavlidis. Pavlidis vind ik wel beter, maar zoveel ontloopt het elkaar ook weer niet. De snelheid en doelgerichtheid van Boadu zijn óók twee sterke wapens. Beide een prima spits voor AZ, maar beide ook weer niet zo geweldig dat je team instort zonder deze jongens.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12446
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Grifo schreef: 29 nov 2022, 14:43 Lees ik hier nou dat je toch wel voorstander bent van het aantrekken van een andere coach?
Jij kunt het lezen, maar ik heb het niet geschreven (en ook niet bedoeld) :D
we can come an end
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6539
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Grifo schreef: 29 nov 2022, 14:43 Lees ik hier nou dat je toch wel voorstander bent van het aantrekken van een andere coach?

Ik ben het overigens eens met wat er gemeld wordt boven jouw post over Pavlidis, maar zijn snelheid is gewoonweg veel te laag om de top te bereiken. AZ (of sportief gezien vergelijkbare kwaliteit club) is echt wel zijn plafond. En nee, ik zou Boadu niet willen ruilen voor Pavlidis. Pavlidis vind ik wel beter, maar zoveel ontloopt het elkaar ook weer niet. De snelheid en doelgerichtheid van Boadu zijn óók twee sterke wapens. Beide een prima spits voor AZ, maar beide ook weer niet zo geweldig dat je team instort zonder deze jongens.
Maarja je hoeft niet de absolute top te bereiken om heel goed te zijn voor AZ. Als zon Pavlidis nou uiteindelijk z'n plafond vindt bij een Gladbach of Bayer Leverkussen is dat toch dikke prima. Bundesliga lijkt me sowieso een goede match voor hem, maar eerst lekker 100 goals voor AZ maken. Zonde van zn blessure trouwens, had zomaar topscoorder kunnen worden.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3193
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Grifo schreef: 29 nov 2022, 14:43 Ik ben het overigens eens met wat er gemeld wordt boven jouw post over Pavlidis, maar zijn snelheid is gewoonweg veel te laag om de top te bereiken.
Goed, je hebt het dus over mijn post en over die statistieken kun je niet heen: in 2022 heeft hij beter dan Haller of Openda gepresteerd.
Als Pavlidis tevens nog de snelheid had van Boadu speelde hij niet voor een club als AZ of welke andere eredivisieclub dan ook.
Verder zou ik je willen vragen; welke spits uit de top 4 van de eredivisie vind jij dan completer dan Pavlidis: Brobbey, Danilo, de Jong? Ik zou het lekker bij Pavlidis laten en dat zeg ik zonder gekleurde bril.
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

De Rode Baron schreef: 30 nov 2022, 08:52 Goed, je hebt het dus over mijn post en over die statistieken kun je niet heen: in 2022 heeft hij beter dan Haller of Openda gepresteerd.
Als Pavlidis tevens nog de snelheid had van Boadu speelde hij niet voor een club als AZ of welke andere eredivisieclub dan ook.
Verder zou ik je willen vragen; welke spits uit de top 4 van de eredivisie vind jij dan completer dan Pavlidis: Brobbey, Danilo, de Jong? Ik zou het lekker bij Pavlidis laten en dat zeg ik zonder gekleurde bril.
Ze hebben allemaal voor en nadelen, want zoals je zegt, als het écht een topspits zou zijn spelen ze niet bij AZ of überhaupt in de Eredivisie. Pavlidis wordt gehyped alsof hij zo belangrijk is. Dát is hij niet zeg ik, daarvoor mist hij veel te veel grote kansen. Dat wil niet zeggen dat ik hem slecht vind.

Btw: ik vind Brobbey completer, alleen is ie nog niet zo ver in zijn ontwikkeling als Pavlidis.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16204
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Grifo schreef: 30 nov 2022, 20:39 Ze hebben allemaal voor en nadelen, want zoals je zegt, als het écht een topspits zou zijn spelen ze niet bij AZ of überhaupt in de Eredivisie. Pavlidis wordt gehyped alsof hij zo belangrijk is. Dát is hij niet zeg ik, daarvoor mist hij veel te veel grote kansen. Dat wil niet zeggen dat ik hem slecht vind.

Btw: ik vind Brobbey completer, alleen is ie nog niet zo ver in zijn ontwikkeling als Pavlidis.
Door wie wordt hij dan gehyped? Een aantal van ons is blij met hem, hij is belangrijk, hij scoort. Dat hypen valt toch wel mee ?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Grifo schreef: 30 nov 2022, 20:39 Ze hebben allemaal voor en nadelen, want zoals je zegt, als het écht een topspits zou zijn spelen ze niet bij AZ of überhaupt in de Eredivisie. Pavlidis wordt gehyped alsof hij zo belangrijk is. Dát is hij niet zeg ik, daarvoor mist hij veel te veel grote kansen. Dat wil niet zeggen dat ik hem slecht vind.

Btw: ik vind Brobbey completer, alleen is ie nog niet zo ver in zijn ontwikkeling als Pavlidis.
Wat is dit voor een vreemde opmerking?

Is het ooit wel eens in je opgekomen dat ook topspitsen niet altijd bij de absolulte top beginnen maar ergens in een land waar ze zicht ontwikkelen en steeds beter worden en vervolgens ooit een goede/topspits worden waardoor ze bij een topclub terecht komen? Romario en Ronaldo hebben ook bij PSV gespeeld.

Pavlidis is heel belangrijk voor AZ, niet alleen door zijn goals maar ook door zijn balvastigheid en enorme drive, werklust en druk zetten. Daarnaast heb je het over grote kansen missen, volgens mij is dat vooral iets van zijn begin periode bij AZ en is hij steeds meer een echte killer aan het worden, ja hij komt nu net terug van een blessure en moet weer ritme krijgen maar hij scoort inmiddels erg makkelijk.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3193
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Grifo schreef: 30 nov 2022, 20:39 Pavlidis wordt gehyped alsof hij zo belangrijk is. Dát is hij niet zeg ik, daarvoor mist hij veel te veel grote kansen.
Jammer dat hij in het eerste gedeelte er het grootste gedeelte uit lag, maar hiervoor waren zijn cijfers imponerend en volgens mij heeft hij de draait meteen na zijn herstel opgepakt waarmee hij bezig was, namelijk 'scoren'. Als het is zoals jij aangeeft dat hij veel kansen mist, zou dat onderhand betekenen dat AZ het grootst aantal kansen creëert van alle eredivisie clubs. Daar heb ik mijn twijfels over want vaak staat de centrumspits hier juist erg geïsoleerd doordat de tegenstanders doorgaans erg compact spelen. Lees het VI artikel:
https://www.vi.nl/pro/analyse/kijk-niet ... orer-wordt
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

De Rode Baron schreef: 01 dec 2022, 10:00 Jammer dat hij in het eerste gedeelte er het grootste gedeelte uit lag, maar hiervoor waren zijn cijfers imponerend en volgens mij heeft hij de draait meteen na zijn herstel opgepakt waarmee hij bezig was, namelijk 'scoren'. Als het is zoals jij aangeeft dat hij veel kansen mist, zou dat onderhand betekenen dat AZ het grootst aantal kansen creëert van alle eredivisie clubs. Daar heb ik mijn twijfels over want vaak staat de centrumspits hier juist erg geïsoleerd doordat de tegenstanders doorgaans erg compact spelen. Lees het VI artikel:
https://www.vi.nl/pro/analyse/kijk-niet ... orer-wordt
Ik vind en zie dat hij ook vaak zelf zijn kansen creëert door knap weg te draaien bij een verdediger terwijl hij het doel nog in zijn rug heeft. Hij is balvast en scoort vrij veel. Ik ben meer dan tevreden over Pavlidis tot nu toe.
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3148
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Wildcat schreef: 01 dec 2022, 08:25 Romario en Ronaldo hebben ook bij PSV gespeeld.
Toe stond PSV (en het nl voetbal nog wel iets hoger aangeschreven als Europese topclub. Romario kwam na het winnen van de EC1 naar PSV, Ronaldo in '94 vlak voor onze zuiderburen de EC1 zouden winnen. Niet te vergelijken. Beide spelers sowieso niet met het topiconderwerp, alsjeblieft zeg.

Suarez had je beter als voorbeeld kunnen noemen, die heeft zijn carrière wel min of meer opgebouwd zoals Pavlidis nu doet.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3193
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Ik heb vorige week een aantal keren een vooraankondiging voor een documentaire over Pavlidis bij AZ op ESPN zien voor bij komen.
Weet iemand wanneer deze zender dit uitzend?
Elmpie.
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 04 jun 2022, 09:25

De Rode Baron schreef: 06 dec 2022, 09:29 Ik heb vorige week een aantal keren een vooraankondiging voor een documentaire over Pavlidis bij AZ op ESPN zien voor bij komen.
Weet iemand wanneer deze zender dit uitzend?
https://www.gids.tv/tv-gids/uitzending/ ... ar/7884806

13 december 17:00

Meeste docu's van ESPN kan je na de eerste uitzending op de website of app volgens mij ook terugkijken als je een abonnement hebt.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3193
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Klei. schreef: 06 dec 2022, 20:29 https://www.gids.tv/tv-gids/uitzending/ ... ar/7884806

13 december 17:00

Meeste docu's van ESPN kan je na de eerste uitzending op de website of app volgens mij ook terugkijken als je een abonnement hebt.
Thxs, espn4 zie ik, dan zal die vast ook nog wel voorbij komen op espn1 in de herhaling die ik alleen met met ziggo abbo kan ontvangen.
Elmpie.
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 04 jun 2022, 09:25

De Rode Baron schreef: 07 dec 2022, 09:41 Thxs, espn4 zie ik, dan zal die vast ook nog wel voorbij komen op espn1 in de herhaling die ik alleen met met ziggo abbo kan ontvangen.
https://www.youtube.com/watch?v=UJYTBDALq8A

Staat nu ook op youtube.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3193
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Klei. schreef: 14 dec 2022, 14:07 https://www.youtube.com/watch?v=UJYTBDALq8A

Staat nu ook op youtube.
Thxs, ik had hem op Ziggo espn1 al voorbij zien komen.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3193
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Voor velen was gisteren Yuki de man van de wedstrijd, maar Pavlidis had in alle 4 de goals een groot aandeel.
Was voor mij 'de gehele wedstrijd', overduidelijk de sterkste man op het veld met zijn balvaardigheid. Waar Odgaard de vorige wedstrijd naar zijn hand zette was het nu dus de andere aanvaller die zijn stempel op de wedstrijd drukte. Ik herhaal het maar eens; ik zie nergens op de Nederlandse velden zo'n voorhoede spelen als bij ons.
Van Nistelrooy, Schreuder maar ook Slot zouden allemaal zo'n complete voorhoede wensen.
Laatst gewijzigd door De Rode Baron op 26 jan 2023, 10:07, 1 keer totaal gewijzigd.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6539
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

De Rode Baron schreef: 26 jan 2023, 09:51 Voor velen was gisteren Yuki de man van de wedstrijd, maar Pavlidis had in alle 4 de goals een groot aandeel.
Was voor mij de gehele wedstrijd overduidelijk de sterkste man op het veld en waar Odgaard de vorige wedstrijd naar zijn hand zette was het nu dus de andere aanvaller die zijn stempel op de wedstrijd drukte.
Ik herhaal het maar eens; ik zie nergens op de Nederlandse velden zo'n voorhoede spelen als bij ons.
Van Nistelrooy, Schreuder maar ook Slot zouden allemaal zo'n complete voorhoede wensen.
De passeeractie + pass op yuki voor de goal van Mihailovic was echt ongekend. Daarna had hij nog zon actie in de 16 meter met een snelle sleep.

Het mooiste is eigenlijk dat hij eruit ziet als een grote grove spits van een jaar of 32. Maar in de praktijk een superbehendige allround griekse Zeus is van begin 20.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2239
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Ik had toen hij begon een discussie met een aantal forummers waarbij ik zei dat wanneer hij sneller zou worden, het echt een topspits voor AZ zou zijn.

Iedereen zei me toen dat hij niet nog sneller kon worden, maar de Pavlidis van het begin en nu scheelt qua snelheid echt heel veel.
Plaats reactie