Vangelis Pavlidis (2025)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Love AZ Til I Die! schreef: 26 apr 2022, 09:52 Niet alleen zijn goals, ook regelmatig een assist, werkt iedere wedstrijd ook nog ontzettend hard. Ik ben met je eens dat sommige spelers minder kritiek krijgen dan anderen, heeft vaak een subjectieve achtergrond of op basis van meer krediet. Tuurlijk mag er benoemd worden als iemand een slechte dag heeft en mag er kritiek worden geuit.

Ik vond alleen je onderbouwing over Pavlidis en het niet voldoen aan het niveau van AZ kant noch wal slaan. Je ziet namelijk de groei en inbreng goals + assist en zijn werkethiek. leg dat bijvoorbeeld naast een Aboukhlal, de Wit, Evjen etc. die hebben in mijn ogen het niveau niet. Daar moeten we afscheid van nemen.

Pavlidis en Karlsson kunnen in een beter team nog beter renderen, dat doen ze nu namelijk al in een niet waardig AZ-elftal.
Alleen heeft Aboukhlal dit jaar een hoger rendement dan Pavlidis.

Pavlidis staat dit seizoen op twaalf goals in dertig wedstrijden. Met een beetje geluk eindigt hij dus op dertien of veertien goals. Dat is niet bijster veel. Sterker nog, wanneer is een spits op een lager aantal goals geëindigd in de competitie? Boadu had er de laatste twee seizoenen meer, Weghorst die twee seizoenen daarvoor. Het seizoen daarvoor had Janssen er meer… Dus zo bijzonder zijn zijn statistieken niet. Sterker nog, cijfermatig is hij gewoon de minste.

Daar komt zijn wisselvalligheid nog eens bij. Hij speelt af en toe best goede wedstrijden en maakt goede goals. Maar overall heeft hij mij nog niet overtuigd. Ik twijfel nog steeds of hij goed genoeg is voor AZ. Ik vind het nog steeds in de meeste dingen net niet.

Dat statement dat we (mede) dankzij zijn goals nu in de subtop staan vind ik dan ook overtrokken. Je kan hem namelijk ook omdraaien, we staan daar ondanks zijn geringe productie van twaalf goals uit dertig wedstrijden.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6544
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

AZ 4 Life schreef: 26 apr 2022, 10:14 Alleen heeft Aboukhlal dit jaar een hoger rendement dan Pavlidis.

Pavlidis staat dit seizoen op twaalf goals in dertig wedstrijden. Met een beetje geluk eindigt hij dus op dertien of veertien goals. Dat is niet bijster veel. Sterker nog, wanneer is een spits op een lager aantal goals geëindigd in de competitie? Boadu had er de laatste twee seizoenen meer, Weghorst die twee seizoenen daarvoor. Het seizoen daarvoor had Janssen er meer… Dus zo bijzonder zijn zijn statistieken niet. Sterker nog, cijfermatig is hij gewoon de minste.

Daar komt zijn wisselvalligheid nog eens bij. Hij speelt af en toe best goede wedstrijden en maakt goede goals. Maar overall heeft hij mij nog niet overtuigd. Ik twijfel nog steeds of hij goed genoeg is voor AZ. Ik vind het nog steeds in de meeste dingen net niet.

Dat statement dat we (mede) dankzij zijn goals nu in de subtop staan vind ik dan ook overtrokken. Je kan hem namelijk ook omdraaien, we staan daar ondanks zijn geringe productie van twaalf goals uit dertig wedstrijden.
Alleen naar doelpunten kijken is behoorlijk flauw. Pavlidis is veel meer een teamplayer dan de pure afmaker Boadu, die verder weinig kan met een bal. En ook het feit dat pavlidis zelden de hele wedstrijd speelt lijkt me wel relevant. Betekend niet dat je geen kritiek mag hebben op pavlidis overigens.

Pavlidis Eredivisie 12g 5a in 2180 minuten
Pavlidis alle comp 19g 7a in 3209 minuten(dit is gewoon meer dan prima)
Boadu eredivisie 15g 0a in 2531 minuten
Boadu alle comp 15g 1 a in 3021 minuten


Jaar daarvoor had Boadu in zijn topjaar een vergelijkbaar aantal doelpunten/assist als Pavlidis dit jaar in alle comp. Met 21g en 10 a in ~3300minuten
Laatst gewijzigd door SimonPoulsen op 26 apr 2022, 10:44, 2 keer totaal gewijzigd.
Love AZ Til I Die!
Fanatic
Berichten: 552
Lid geworden op: 23 aug 2021, 14:09

SimonPoulsen schreef: 26 apr 2022, 10:40 Pavlidis Eredivisie 12g 5a in 2180 minuten
Pavlidis alle comp 19g 7a in 3209 minuten(dit is gewoon meer dan prima)
Boadu eredivisie 15g 0a in 2531 minuten
Boadu alle comp 15g 1 a in 3021 minuten


Jaar daarvoor had Boadu in zijn topjaar een vergelijkbaar aantal doelpunten/assist als Pavlidis dit jaar in alle comp. Met 21g en 10 a in ~3300minuten
Thanks I rest my case 😁
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

SimonPoulsen schreef: 26 apr 2022, 10:40 Alleen naar doelpunten kijken is behoorlijk flauw. Pavlidis is veel meer een teamplayer dan de pure afmaker Boadu, die verder weinig kan met een bal. En ook het feit dat pavlidis zelden de hele wedstrijd speelt lijkt me wel relevant. Betekend niet dat je geen kritiek mag hebben op pavlidis overigens.

Pavlidis Eredivisie 12g 5a in 2180 minuten
Pavlidis alle comp 19g 7a in 3209 minuten(dit is gewoon meer dan prima)
Boadu eredivisie 15g 0a in 2531 minuten
Boadu alle comp 15g 1 a in 3021 minuten


Jaar daarvoor had Boadu in zijn topjaar een vergelijkbaar aantal doelpunten/assist als Pavlidis dit jaar in alle comp. Met 21g en 10 a in ~3300minuten
Het ging mij om de opmerking dat we dankzij de doelpunten van Pavlidis in de subtop staan. Dat valt dus reuze mee. En een spits wordt nu eenmaal voornamelijk afgerekend op zijn doelpunten. Hij is gewoon de minst productieve spits die wij de laatste jaren hebben gehad. En ja, het gaat om meer dan alleen doelpunten. Alleen is hij ook op die andere onderdelen heel wisselvallig. Uit in de ArenA was hij aan de bal ijzersterk, maar er zijn ook legio wedstrijden te noemen waarin hij aan de bal matig tot slecht was.

Ik heb gewoon nog ernstig mijn twijfels of hij echt goed genoeg is voor de top van Nederland. Ik heb daar gewoon mijn twijfels over vanwege zijn wisselvalligheid en omdat ik het in veel opzichten 'net niet' vind. Maar ik hoop dat ik me vergis en dat hij er volgend jaar 20+ in schiet.

Wat jij trouwens vergeet met je vergelijking met Boadu is dat hij vorig seizoen maanden last heeft gehad van de gevolgen van Covid.

Edit: Was trouwens toch even benieuwd naar de topscorers van de laaste tien jaar, alleen kijkend naar de centrumspitsen. Moet zeggen dat het me in dat opzicht nog meevalt met de cijfers van Pavlidis. Er zitten een aantal belabberde seizoenen tussen voor de spitsen.

2021/2022: Pavlidis - 30/12/5
2020/2021: Boadu - 31/15/1
2019/2020: Boadu 24/14/8
2018/2019: Seuntjens 32/6/5 (ik was dit seizoen alweer helemaal vergeten :roll:
2017/2018: Weghorst 31/18/6
2016/2017: Weghorst 29/13/4
2015/2016: Janssen 34/27/5
2014/2015: Johannsson 21/9/3
2013/2014: Johannsson 32/17/6
2012/2013: Altidore 33/23/5
Laatst gewijzigd door AZ 4 Life op 26 apr 2022, 11:54, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3206
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

AZ 4 Life schreef: 26 apr 2022, 11:08 Hij is gewoon de minst productieve spits die wij de laatste jaren hebben gehad. En ja, het gaat om meer dan alleen doelpunten. Alleen is hij ook op die andere onderdelen heel wisselvallig. Uit in de ArenA was hij aan de bal ijzersterk, maar er zijn ook legio wedstrijden te noemen waarin hij aan de bal matig tot slecht was.

Ik heb gewoon nog ernstig mijn twijfels of hij echt goed genoeg is voor de top van Nederland. Ik heb daar gewoon mijn twijfels over, vanwege zijn wisselvalligheid en omdat ik het in veel opzichten 'net niet' vind.
Daar mag wel bij aangetekend worden dat hij in verreweg het zwakste AZ speelt van de laatste jaren, dat werkt in alles niet echt mee.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

De Rode Baron schreef: 26 apr 2022, 11:20 Daar mag wel bij aangetekend worden dat hij in verreweg het zwakste AZ speelt van de laatste jaren, dat werkt in alles niet echt mee.
Mwah, het AZ van 2018/2019 was ook niet denderend en zo waren er wel meer selecties die achteraf niet zo heel sterk waren.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9118
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZ 4 Life schreef: 26 apr 2022, 10:14 Alleen heeft Aboukhlal dit jaar een hoger rendement dan Pavlidis.

Aboukhlal heeft 4 doelpunten in de Eredivisie dit jaar.
Dan heeft hij er nog 1'tje in de beker, 1'tje in kwalificatieronde EL en 1'tje in de Conference League

Pavlidis heeft er 4 in de conference en 3 in de beker bij.

12-4-3-0 doelpunten is nog altijd meer dan 4-1-1-1 doelpunten en dan rekenen we de assists nog even niet mee daar heeft Aboukhlal er precies 0 van en Pavlidis 7.


Aboukhlal heeft net zoveel in daadwerkelijke doelpunten bijgedragen als een Gudmundsson en Gudmundsson is in de winter vertrokken. Dus eigenlijk was Gudmundsson blijkbaar onze beste speler dan :roll: :lol:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5419
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

AZ 4 Life schreef: 26 apr 2022, 10:14 Alleen heeft Aboukhlal dit jaar een hoger rendement dan Pavlidis.

Pavlidis staat dit seizoen op twaalf goals in dertig wedstrijden. Met een beetje geluk eindigt hij dus op dertien of veertien goals. Dat is niet bijster veel. Sterker nog, wanneer is een spits op een lager aantal goals geëindigd in de competitie? Boadu had er de laatste twee seizoenen meer, Weghorst die twee seizoenen daarvoor. Het seizoen daarvoor had Janssen er meer… Dus zo bijzonder zijn zijn statistieken niet. Sterker nog, cijfermatig is hij gewoon de minste.

Daar komt zijn wisselvalligheid nog eens bij. Hij speelt af en toe best goede wedstrijden en maakt goede goals. Maar overall heeft hij mij nog niet overtuigd. Ik twijfel nog steeds of hij goed genoeg is voor AZ. Ik vind het nog steeds in de meeste dingen net niet.

Dat statement dat we (mede) dankzij zijn goals nu in de subtop staan vind ik dan ook overtrokken. Je kan hem namelijk ook omdraaien, we staan daar ondanks zijn geringe productie van twaalf goals uit dertig wedstrijden.
Stop er nou eens mee. Aboukhlal komt er in als de tegenstanders al moe zijn. Als hij in de basis start, is hij altijd om te huilen. Als hij invalt trouwens ook. ;)
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9118
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

pAZcal schreef: 26 apr 2022, 17:26 Stop er nou eens mee. Aboukhlal komt er in als de tegenstanders al moe zijn. Als hij in de basis start, is hij altijd om te huilen. Als hij invalt trouwens ook. ;)
En het is cijfermatig gewoon je reinste onzin 8)
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 26 apr 2022, 15:09 Aboukhlal heeft 4 doelpunten in de Eredivisie dit jaar.
Dan heeft hij er nog 1'tje in de beker, 1'tje in kwalificatieronde EL en 1'tje in de Conference League

Pavlidis heeft er 4 in de conference en 3 in de beker bij.

12-4-3-0 doelpunten is nog altijd meer dan 4-1-1-1 doelpunten en dan rekenen we de assists nog even niet mee daar heeft Aboukhlal er precies 0 van en Pavlidis 7.


Aboukhlal heeft net zoveel in daadwerkelijke doelpunten bijgedragen als een Gudmundsson en Gudmundsson is in de winter vertrokken. Dus eigenlijk was Gudmundsson blijkbaar onze beste speler dan :roll: :lol:
Gewoon even kijken naar het aantal minuten dat een speler nodig heeft voor een goal dit seizoen. Zo heel moeilijk is dat niet. Dat kan zelfs jij.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6544
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

AZ 4 Life schreef: 01 mei 2022, 10:32 Gewoon even kijken naar het aantal minuten dat een speler nodig heeft voor een goal dit seizoen. Zo heel moeilijk is dat niet. Dat kan zelfs jij.
Jij blijkbaar niet

Eredivisie
Pavlidis 13g 2260min. 173.8 m/g
Aboukhlal 4g 774min 193.5 m/g

Alle comp
Pav 20g 3289min 162.95 m/g
Aboukhlal 7g 1279min 182.7 m/g
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9118
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZ 4 Life schreef: 01 mei 2022, 10:32 Gewoon even kijken naar het aantal minuten dat een speler nodig heeft voor een goal dit seizoen. Zo heel moeilijk is dat niet. Dat kan zelfs jij.
SimonPoulsen heeft je al van je wolk getrokken.
Zullen we nu assists per gespeelde minuut doen? Dat vind ik een veel leuker spelletje.

Overigens om de onzinnigheid van je statistiek te bewijzen in deze vergelijking: stel je brengt een speler in op minuut 89 bij een corner en die scoort gelijk. Dan heeft hij een doelpuntenproductie van één doelpunt per gespeelde minuut. Wanneer je de context niet betrekt heb je niks aan zo'n statistiek. Het is dat je hier al zo lang bent en dat Jansen/Aboukhlal een PSV verleden hebben, anders was ik wel benieuwd geweest naar de famillieconnectie 8)

Terug naar het onderwerp

Pavlidis draagt op andere manieren positief bij aan het spel, Aboukhlal verkloot meer, des te meer minuten hij krijgt. Gisteren gaf hij dan zijn 1e assist in 84 wedstrijden, maar hij heeft ook een paar kansen grandioos om zeep geholpen.

Heb zin om Antti na te doen : 'mijn' Pavlidis is stukken beter dit seizoen dan 'jouw' Aboukhlal en daar krijg je mij echt niet vanaf.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 01 mei 2022, 10:48 SimonPoulsen heeft je al van je wolk getrokken.
Zullen we nu assists per gespeelde minuut doen? Dat vind ik een veel leuker spelletje.

Overigens om de onzinnigheid van je statistiek te bewijzen in deze vergelijking: stel je brengt een speler in op minuut 89 bij een corner en die scoort gelijk. Dan heeft hij een doelpuntenproductie van één doelpunt per gespeelde minuut. Wanneer je de context niet betrekt heb je niks aan zo'n statistiek. Het is dat je hier al zo lang bent en dat Jansen/Aboukhlal een PSV verleden hebben, anders was ik wel benieuwd geweest naar de famillieconnectie 8)

Terug naar het onderwerp

Pavlidis draagt op andere manieren positief bij aan het spel, Aboukhlal verkloot meer, des te meer minuten hij krijgt. Gisteren gaf hij dan zijn 1e assist in 84 wedstrijden, maar hij heeft ook een paar kansen grandioos om zeep geholpen.

Heb zin om Antti na te doen : 'mijn' Pavlidis is stukken beter dit seizoen dan 'jouw' Aboukhlal en daar krijg je mij echt niet vanaf.
Dat Pavlidis beter is dan Aboukhlal en meer bijdraagt aan het spel ben ik met je eens. Alleen dat kansloze gezeik elke week op Aboukhlal begint gewoon triest te worden.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

AZ 4 Life schreef: 01 mei 2022, 13:39 Dat Pavlidis beter is dan Aboukhlal en meer bijdraagt aan het spel ben ik met je eens. Alleen dat kansloze gezeik elke week op Aboukhlal begint gewoon triest te worden.
Waarom denk je dat dat is?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

AZ 4 Life schreef: 01 mei 2022, 13:39 Dat Pavlidis beter is dan Aboukhlal en meer bijdraagt aan het spel ben ik met je eens. Alleen dat kansloze gezeik elke week op Aboukhlal begint gewoon triest te worden.
Mee eens. Word zo moe van die eeuwige slappe pispaaltjes en zeikcultuur
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

differentcook schreef: 01 mei 2022, 16:23 Mee eens. Word zo moe van die eeuwige slappe pispaaltjes en zeikcultuur
Ik houd er ook niet van, als het niet nodig is.
Als we het doen zal er een reden voor zijn. Als iemand het wekelijks gewoon níet laat zien gaan we er vanzelf iets van zeggen. En dan hebben we het niet over Pavlidis, dus het verkeerde topic.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9118
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZ 4 Life schreef: 01 mei 2022, 13:39 Dat Pavlidis beter is dan Aboukhlal en meer bijdraagt aan het spel ben ik met je eens. Alleen dat kansloze gezeik elke week op Aboukhlal begint gewoon triest te worden.
Als Wijndal iets vreemds doet dan wordt dat ook benoemd. Misschien moet je leren accepteren dat er trainers zijn die onterecht de voorkeur geven aan bepaalde spelers. Of ze nu Dabney dos Santos heten uit het verleden en na een neerwaartse spiraal op hun 25e contractloos zijn, waaruit blijkt dat niemand anders meer heeft kunnen ontdekken wat nou zijn hoeveelheid wedstrijden onder van den Brom rechtvaardigde.

Of dat ze Zakaria Aboukhlal heten en week in week uit 1. Gekke dingen doen of 2. Het onderwerp van gekke beslissingen zijn.
Aan dat tweede kan Aboukhlal zelf niet zoveel doen, maar het benoemen kan gewoon terecht zijn. Een systematische fout is niet opeens goed als je hem onbenoemt laat.

Jouw uithalen naar Pavlidis ten koste van Aboukhlal getuigen hoe diep je moet graven om ook maar iets te vinden en zelfs dan blijkt daar nog niets uit.

Pavlidis is en blijft traag, dat benoemen we.
Aboukhlal is een egoïst, dat benoemen we.
Tot dat het een keer zal veranderen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10193
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DeZuivelDuivel schreef: 01 mei 2022, 10:48 Heb zin om Antti na te doen
Dat is altijd goed natuurlijk.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Antti Opdam schreef: 02 mei 2022, 07:44 Dat is altijd goed natuurlijk.
Ik mis jouw kritische blik op het hedendaagse AZ. Er zijn genoeg punten waar je wat van kan vinden:
- resultaten
- selectie
- technische staf
- scorend vermogen
- Pavlidis (hiermee voldaan aan het onderwerp :wink: )
- Karlsson
- Wijndal
- Vindahl
- BMI
- Midtsjö
- directie, Eenhoorn en Huiberts
- sponsors
- stadion
- ambitie
- toekomst

Ik ben wel benieuwd naar wat jij van een aantal deze punten brengt. Jij staat wat verder af of ligt weer ergens op een strandje lui te zijn. Maar kom op brandt los!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10193
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

ForzAZ schreef: 02 mei 2022, 08:55 Ik mis jouw kritische blik op het hedendaagse AZ. Er zijn genoeg punten waar je wat van kan vinden:
- resultaten
- selectie
- technische staf
- scorend vermogen
- Pavlidis (hiermee voldaan aan het onderwerp :wink: )
- Karlsson
- Wijndal
- Vindahl
- BMI
- Midtsjö
- directie, Eenhoorn en Huiberts
- sponsors
- stadion
- ambitie
- toekomst

Ik ben wel benieuwd naar wat jij van een aantal deze punten brengt. Jij staat wat verder af of ligt weer ergens op een strandje lui te zijn. Maar kom op brandt los!
Ja. Ik had het wat druk met vakantie vieren en het uitvoeren van twee ZZP - klussen en zooi vrijwilligerswerk (politiek en sport). Maar voor de vuist weg en - op verzoek - volledig off topic:

- resultaten - ondermaats (tenzij 4e)
- selectie - ondermaats (maar, wel beter dan Twente)
- technische staf - twijfelgeval
- scorend vermogen - voldoende
- Pavlidis (hiermee voldaan aan het onderwerp :wink: ) - tevreden
- Karlsson - meer dan tevreden
- Wijndal - tevreden
- Vindahl - talent met nogal wat verbeterpunten; concurrentie met Padt aangaan (Studio Voetbal suggestie vond ik niet slecht)
- BMI - verschrikkelijk (en dan lees je vandaag in het Supporters Magazine dat hij nog jaren vastligt en naar het Nederlands elftal wil)
- Midtsjö - held
- directie, Eenhoorn en Huiberts - ondermaats
- sponsors - ondermaats (geen fan van Bet City, maar wat is er ooit nu mee gebeurd? En wat is het alternatief?)
- stadion - bovenmaats: trots op de fans en de nieuwe uitvoering. Ben paar keer met veel plezier heen gegaan. Parkeren blijft ramp.
- ambitie - mag hoger
- toekomst - rooskleurig; voldoende geld in kas en goede lichting op komst

Tevreden?
Plaats reactie