Beau Reus (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Topic Beau Reus. Succes!

https://www.AZ.nl/nl/nieuws/AZ-kwartet-maakt-promotie

Wie weet tot wanneer hij een contract heeft?
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1791
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

AZ heeft dinsdag Beau Reus vastgelegd tot medio 2023. De negentienjarige doelman - dit seizoen overgeheveld naar de hoofdmacht - tekende in het AFAS Stadion zijn eerste profcontract.

De in Alkmaar woonachtige Reus verruilde FC Volendam in 2015 voor de AZ Jeugdopleiding, waar hij begon in de Onder 15-selectie. Hij werkte zich op naar Jong AZ, waar hij afgelopen seizoen zijn profdebuut maakte. Voor de beloften kwam hij vijftien keer in actie.

Officieus debuut
Ook zat Reus al regelmatig op de bank bij wedstrijden van AZ 1 en behoort sinds kort definitief tot de selectie. In de voorbereiding op de nieuwe jaargang maakte hij zijn officieuze debuut in een oefenduel met NEC.

Reus: 'Weet nu wat er gevraagd wordt'
"Dit is de ultieme beloning voor het harde werken", vertelt Reus. "Vanaf het moment dat je in de AZ Jeugd speelt doe je er alles aan om het eerste team te halen. Mooi dat dit nu is gelukt. Het afgelopen seizoen heb ik bijzondere dingen meegemaakt. Ik ben bij Jong AZ gedebuteerd in het betaald voetbal, heb veel wedstrijden gespeeld en weet nu wat er gevraagd wordt op dit niveau. De komende jaren wil ik mezelf zoveel mogelijk blijven ontwikkelen, zodat ik uiteindelijk in aanmerking kom voor officiële speelminuten in AZ 1."

Huiberts: 'Ervaring opdoen'
Directeur Voetbalzaken Max Huiberts: "Het is mooi dat er nu nog een Alkmaarder bij de selectie zit. Beau is een jongen uit de eigen opleiding en kan de komende jaren ervaring opdoen. We hopen dat hij zich op deze voet blijft ontwikkelen."
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Hij had dus nog geen contract. Topictitel aangepast.
_________________
"I don't know that!"
Plaats reactie