Sam Beukema (2026)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

ForzAZ schreef: 18 mar 2022, 12:43 Ik krijg weer de indruk van je dat Sam Beukema weer zo'n speler is die net als in zijn begintijd Wout Weghorst die er volgens jou ook helemaal niets van kon. Maar dan ook niets!

Ons vergelijk destijds met Mijn Wout (Antti lees je mee?) en jouw Fred Friday zal ik hier maar niet meer herhalen.

Ga je je later weer in allerlei bochten draaien dat je dat zo hard niet gesteld heb of er geen actieve herinnering meer aan hebt enz. Het lijkt wel of je in de politiek zit! :wink:
Als iemand 18 jaar op het forum zit mag hij het toch ook wel eens verkeerd inschatten? :roll:
"One swallow does not make a summer"
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

Shota-Arveladze schreef: 18 mar 2022, 12:51 Als iemand 18 jaar op het forum zit mag hij het toch ook wel eens verkeerd inschatten? :roll:
Natuurlijk! Doen we allemaal wel eens denk ik.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

ForzAZ schreef: 18 mar 2022, 12:43 Ik krijg weer de indruk van je dat Sam Beukema weer zo'n speler is die net als in zijn begintijd Wout Weghorst die er volgens jou ook helemaal niets van kon. Maar dan ook niets!

Ons vergelijk destijds met Mijn Wout (Antti lees je mee?) en jouw Fred Friday zal ik hier maar niet meer herhalen.

Ga je je later weer in allerlei bochten draaien dat je dat zo hard niet gesteld heb of er geen actieve herinnering meer aan hebt enz. Het lijkt wel of je in de politiek zit! :wink:
Ah krijgen we dat geneuzel weer. Dat heb ik echt al tig keer uitgelegd, alleen ga ik geen discussie van vier jaar geleden herhalen.

Ik zeg het wat gechargeerd omdat ik het gênante gehype van Beukema een beetje zat ben. Die jongen staat regelmatig te schutteren, maar dat mag blijkbaar allemaal. Dat terwijl de stabieler presterende Hatzidiakos de kop van jut is. Beoordeel beide spelers hetzelfde, dan zal je zien dat Beukema niet de verlosser is die vele in hem zien. Verder heb ik niks tegen Beukema want het is een super sympathieke gozer en heeft ook best zijn waarde in dit elftal, zeker aanvallend.
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

AZ 4 Life schreef: 18 mar 2022, 14:35 Ah krijgen we dat geneuzel weer. Dat heb ik echt al tig keer uitgelegd, alleen ga ik geen discussie van vier jaar geleden herhalen.

Ik zeg het wat gechargeerd omdat ik het gênante gehype van Beukema een beetje zat ben. Die jongen staat regelmatig te schutteren, maar dat mag blijkbaar allemaal. Dat terwijl de stabieler presterende Hatzidiakos de kop van jut is. Beoordeel beide spelers hetzelfde, dan zal je zien dat Beukema niet de verlosser is die vele in hem zien. Verder heb ik niks tegen Beukema want het is een super sympathieke gozer en heeft ook best zijn waarde in dit elftal, zeker aanvallend.
Eens hoor, over de Beukema hype. Maar ik weet niet of het handig is om vuur met vuur te bestrijden, gewoon wat positiefs posten over Panta zonder dat je Beukema dan door de mangel gaat halen, die jongen kan er ook geen reet aan doen dat het een supportershype is.
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

AZ 4 Life schreef: 18 mar 2022, 14:35 Ah krijgen we dat geneuzel weer. Dat heb ik echt al tig keer uitgelegd, alleen ga ik geen discussie van vier jaar geleden herhalen.

Ik zeg het wat gechargeerd omdat ik het gênante gehype van Beukema een beetje zat ben. Die jongen staat regelmatig te schutteren, maar dat mag blijkbaar allemaal. Dat terwijl de stabieler presterende Hatzidiakos de kop van jut is. Beoordeel beide spelers hetzelfde, dan zal je zien dat Beukema niet de verlosser is die vele in hem zien. Verder heb ik niks tegen Beukema want het is een super sympathieke gozer en heeft ook best zijn waarde in dit elftal, zeker aanvallend.
Dus jij vond het een slechte beslissing van Jansen om met Beukema te beginnen i p v Hadzidiakos. Of kunnen we nu weer een klassieke draai van AZ 4 life verwachten?
Volgend jaar april weten we meer
eenjaarazalkmaar
Seizoenkaarthouder
Berichten: 307
Lid geworden op: 30 jul 2019, 22:10

Sam is een fantastisch vrolijke kerel met een geweldige inzet. Hij kan zowel aanvallend als verdedigend goed koppen. Hij verkoos AZ boven Feyenoord wat natuurlijk een enorme boost voor je populariteit is. En dan heeft hij ook nog eens een achternaam die heerlijk resoneert in de hersenen van een supporter die opgewonden wordt van noeste arbeid en Schots voetbal op slechte velden onder de rook van een zwaar vervuilend industriegebied. Daarnaast heeft deze jongen enorm veel potentie.

Maar!!!!!! Hij maakt ook fouten. Ja echt. Het is een mens. Dat heeft hij al meerdere keren bewezen. Dat hij gewoon ergens in het verre Oosten van Nederland geboren is. De 2-2 kun je hem aanrekenen. Maar geen pantahater die je daar over hoort. Want die zien alles met de pantabril als hij speelt en de sambril als Sam speelt. En dan zie je dingen heel anders dan de resultaten uit een draaitabel van Excel met honderden velden. En die resultaten zijn vooralsnog in het voordeel van Panta.
Gatalin
Supporter
Berichten: 238
Lid geworden op: 24 jan 2009, 14:06
Locatie: Amersfoort

eenjaarazalkmaar schreef: 20 mar 2022, 08:19 Sam is een fantastisch vrolijke kerel met een geweldige inzet. Hij kan zowel aanvallend als verdedigend goed koppen. Hij verkoos AZ boven Feyenoord wat natuurlijk een enorme boost voor je populariteit is. En dan heeft hij ook nog eens een achternaam die heerlijk resoneert in de hersenen van een supporter die opgewonden wordt van noeste arbeid en Schots voetbal op slechte velden onder de rook van een zwaar vervuilend industriegebied. Daarnaast heeft deze jongen enorm veel potentie.

Maar!!!!!! Hij maakt ook fouten. Ja echt. Het is een mens. Dat heeft hij al meerdere keren bewezen. Dat hij gewoon ergens in het verre Oosten van Nederland geboren is. De 2-2 kun je hem aanrekenen. Maar geen pantahater die je daar over hoort. Want die zien alles met de pantabril als hij speelt en de sambril als Sam speelt. En dan zie je dingen heel anders dan de resultaten uit een draaitabel van Excel met honderden velden. En die resultaten zijn vooralsnog in het voordeel van Panta.
Laat die data eens zien dan.
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

eenjaarazalkmaar schreef: 20 mar 2022, 08:19 Sam is een fantastisch vrolijke kerel met een geweldige inzet. Hij kan zowel aanvallend als verdedigend goed koppen. Hij verkoos AZ boven Feyenoord wat natuurlijk een enorme boost voor je populariteit is. En dan heeft hij ook nog eens een achternaam die heerlijk resoneert in de hersenen van een supporter die opgewonden wordt van noeste arbeid en Schots voetbal op slechte velden onder de rook van een zwaar vervuilend industriegebied. Daarnaast heeft deze jongen enorm veel potentie.

Maar!!!!!! Hij maakt ook fouten. Ja echt. Het is een mens. Dat heeft hij al meerdere keren bewezen. Dat hij gewoon ergens in het verre Oosten van Nederland geboren is. De 2-2 kun je hem aanrekenen. Maar geen pantahater die je daar over hoort. Want die zien alles met de pantabril als hij speelt en de sambril als Sam speelt. En dan zie je dingen heel anders dan de resultaten uit een draaitabel van Excel met honderden velden. En die resultaten zijn vooralsnog in het voordeel van Panta.
Alsof Panta geen fouten maakt in al die jaren dat ie bij ons in het eerste speelt. Overigens ben ik geen 'pantahater'.

Beukema is in zijn eerste seizoen bij AZ. Komt van GAE uit de KKD. Heeft nog geen ervaring op dit niveau, zeker niet Europees. Die tweede goal zie je in herhaling dat BMI enigszins in de lijn staat van Beukema naar degene van Bodo die de kromme voorzet geeft. BMI doet ook zelfs nog een poging met zijn been om die bal te onderscheppen. Niet zo gek dat Beukema en Vindahl en de rest van AZ verrast wordt door die one-touch van die opgekomen verdediger die de bal in de hoek ziet verdwijnen. Je kunt ook zeggen waarom geeft Wijndal of Karlsson niet veel meer druk op de man van de voorzet of dekken die opgekomen back. Of waarom is BMI weg uit het centrum, terwijl vanuit het linkerverdedigingsblok de bal er in gaat.

Ik vind het geen grote fout van Beukema die zich concentreerde op een voorzet voor de goal. Dan vind ik die twee fouten van BMI met de eerste goal veel groter.
eenjaarazalkmaar
Seizoenkaarthouder
Berichten: 307
Lid geworden op: 30 jul 2019, 22:10

Gatalin schreef: 20 mar 2022, 09:18 Laat die data eens zien dan.
Bel even met AZ!
Of vraag de criteria op die ze hanteren en ga dan zelf turven bij alle wedstrijden.
En anders kun je Opta nog bellen.
eenjaarazalkmaar
Seizoenkaarthouder
Berichten: 307
Lid geworden op: 30 jul 2019, 22:10

ForzAZ schreef: 20 mar 2022, 09:35 Alsof Panta geen fouten maakt in al die jaren dat ie bij ons in het eerste speelt. Overigens ben ik geen 'pantahater'.

Beukema is in zijn eerste seizoen bij AZ. Komt van GAE uit de KKD. Heeft nog geen ervaring op dit niveau, zeker niet Europees. Die tweede goal zie je in herhaling dat BMI enigszins in de lijn staat van Beukema naar degene van Bodo die de kromme voorzet geeft. BMI doet ook zelfs nog een poging met zijn been om die bal te onderscheppen. Niet zo gek dat Beukema en Vindahl en de rest van AZ verrast wordt door die one-touch van die opgekomen verdediger die de bal in de hoek ziet verdwijnen. Je kunt ook zeggen waarom geeft Wijndal of Karlsson niet veel meer druk op de man van de voorzet of dekken die opgekomen back. Of waarom is BMI weg uit het centrum, terwijl vanuit het linkerverdedigingsblok de bal er in gaat.

Ik vind het geen grote fout van Beukema die zich concentreerde op een voorzet voor de goal. Dan vind ik die twee fouten van BMI met de eerste goal veel groter.
Ik kan je in grote lijnen volgen en waardeer je genuanceerde beschrijving van de totstandkoming van de 2-2. Ik vind dat we die nuance te weinig zien bij tegendoelpunten waar Panta bij betrokken is.

Maar ik heb niet gezegd dat Panta geen fouten maakt. Die maakt zeker fouten. Je zegt terecht dat hij veel meer eredivisie en Europese ervaring heeft. Ik denk dat dat in combinatie met zijn effectiviteit (zowel aanvallend als verdedigend) en zijn toekomstperspectief de reden zijn waarom Sam nog even moet wachten voordat hij ECHT in de basis komt.

Ik vind het overigens wel een grote fout van Beukema. Maar ik zie nog steeds zijn enorme potentie.
Gatalin
Supporter
Berichten: 238
Lid geworden op: 24 jan 2009, 14:06
Locatie: Amersfoort

eenjaarazalkmaar schreef: 20 mar 2022, 10:09 Bel even met AZ!
Of vraag de criteria op die ze hanteren en ga dan zelf turven bij alle wedstrijden.
En anders kun je Opta nog bellen.
Ah ok, je doet weer eens een bewering die je met een zelfverzonnen verhaaltje kracht probeert bij je zetten. Nee, dan heb ik je toch goed ingeschat.

Beukema maakt inderdaad fouten, net zoals Hatzidiakos. Maar Beukema zou zich nog moeten kunnen ontwikkelen, dat laat Hatzidiakos niet meer zien. Hatzidiakos vertraagt het spel, Beukema houdt het tempo er in. Hatzidiakos draagt nauwelijks bij aan een aanval, Beukema doet dat beter. Daarom willen de meeste supporters nu liever Beukema zien. En als zijn ontwikkeling dan tegenvalt, dan is het aan Hatzidiakos om te laten zien dat hij toch nog kan groeien als speler.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

eenjaarazalkmaar schreef: 20 mar 2022, 10:09 Bel even met AZ!
Of vraag de criteria op die ze hanteren en ga dan zelf turven bij alle wedstrijden.
En anders kun je Opta nog bellen.
Wat is dit nou weer voor rare reactie? Eerst gebruik je als argument excel bestanden die je hebt ingezien, als iemand er dan naar vraagt, dan zeg je het bovenstaande?
Verzin je nu gewoon de data die je hebt ingezien?

Ben heel benieuwd naar je data.
Zeker gewonnen duels. Kopballen gewonnen. Ballen veroverd etc. En de verhouding in procenten hier van.
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

AZ 4 Life schreef: 18 mar 2022, 10:24 Het is gewoon geen goeie verdediger. Positioneel is hij dramatisch. Ook hier staat hij er weer bij en kijkt ernaar. Heeft al meer fouten gemaakt dan Panta, in een beperkt aantal minuten. Dat is knap.
Mwah dat ben ik ook niet met je eens. Ik denk dat hij in de duels best aardig is. Aan de bal beter is dan zijn concurrent. Positioneel is het inderdaad niet goed genoeg, dit is gelukkig wel goed trainbaar. Werk aan de winkel voor Ron en Khalid :!:
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

AZ fanatic 4-life schreef: 23 mar 2022, 12:59 Mwah dat ben ik ook niet met je eens. Ik denk dat hij in de duels best aardig is. Aan de bal beter is dan zijn concurrent. Positioneel is het inderdaad niet goed genoeg, dit is gelukkig wel goed trainbaar. Werk aan de winkel voor Ron en Khalid :!:
In de duels vind ik hem ook goed. Heb hem nog geen kopduel zien verliezen. Ik heb hem wel al vrij vaak verkeerd gepositioneerd zien staan. In de opbouw ook al een paar foutjes. Al legt hij ook meer risico in zijn passing.

Maar juist om het positionele snap ik dat Jansen vaak de voorkeur geeft aan Hatzidiakos tot op heden. Beukema heeft nog tijd nodig, die krijgt hij ook wat mij betreft.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Dat positionele is natuurlijk ook een beetje overtrokken om maar iets negatiefs te kunnen zeggen. Dat heeft iedere CV zo nu en dan.

Ik zie Hatzidiakos bij de helft van de tegengoals zijn man geheel kwijt zijn omdat hij alleen maar naar de bal lijkt te kijken. Wat weegt zwaarder.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Speelde weer een goede wedstrijd. Een puntje van aandacht was dat hij de bal op de rug kreeg, wat wel ietsje slimmer kon.
Het verschil met Panta is gewoon heel groot. Dat zag je ook toen Panta erin kwam.
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1642
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

SchoorlAZ schreef: 02 apr 2022, 20:08 Speelde weer een goede wedstrijd. Een puntje van aandacht was dat hij de bal op de rug kreeg, wat wel ietsje slimmer kon.
Het verschil met Panta is gewoon heel groot. Dat zag je ook toen Panta erin kwam.
Vond het niet heel geweldig. Zag hem bv. een bal in de voeten van de tegenstander schuiven midden op eigen helft. Niks mis met die jongen maar laten we niet gaan overdrijven. Gewoon degelijk AZ-niveau net als Hatzidiakos.
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Voltreffer Vick schreef: 03 apr 2022, 06:33 Vond het niet heel geweldig. Zag hem bv. een bal in de voeten van de tegenstander schuiven midden op eigen helft. Niks mis met die jongen maar laten we niet gaan overdrijven. Gewoon degelijk AZ-niveau net als Hatzidiakos.
Ik overdrijf toch niet als ik zeg dat hij een goede wedstrijd speelde maar nog wel een puntje van aandacht heeft? :lol:

Verliest geen duels en speelt gedurfder (en beter) de bal rond dan Hatzidiakos.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Voltreffer Vick schreef: 03 apr 2022, 06:33 Vond het niet heel geweldig. Zag hem bv. een bal in de voeten van de tegenstander schuiven midden op eigen helft. Niks mis met die jongen maar laten we niet gaan overdrijven. Gewoon degelijk AZ-niveau net als Hatzidiakos.
Zegg toch wel veel als je een bal die hij naar de tegenstander speelde als grote minpunt moet noemen? Aanvallend ook weer paar keer goed opgedoken en opbouwend een versnelling hoger en gedurfdere ballen zijn ook een voordeel. Degelijk AZ niveau is knap met zo weinig wedstrijden op eredivisie niveau en kan dus doorgroeien tot een goede speler.
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1642
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

Wildcat schreef: 03 apr 2022, 10:54 Zegg toch wel veel als je een bal die hij naar de tegenstander speelde als grote minpunt moet noemen? Aanvallend ook weer paar keer goed opgedoken en opbouwend een versnelling hoger en gedurfdere ballen zijn ook een voordeel. Degelijk AZ niveau is knap met zo weinig wedstrijden op eredivisie niveau en kan dus doorgroeien tot een goede speler.
Klopt, maar de bejubeling nu is gewoon overdreven.
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Gesloten