Sam Beukema (2026)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

DeZuivelDuivel schreef: 19 aug 2021, 09:49 Van wat onze verdedigers gisteren in de opbouw lieten zien snap ik niet veel.
Beukema kan dat in ieder geval niet slechter doen en heeft bewezen met zijn koppen een gevaar te kunnen zijn.

Ik zou zeker tegem bikkelploegen nu inzetten op Beukema in plaats van de labiele Letschert of kwetsbare Hatzidiakos.
Ja, thuis tegen Celtic moeten we scoren en Beukema heeft dat zo nu en dan wel eens gedaan. Lekker als hij bij corners mee naar voren kan en aanvallend kan koppen. Verder hebben velen (ik ook) het gevoel dat hij een kans zou moeten krijgen, maar hij komt wel uit de KKD (een argument waarom sommige forummers Verhulst al hebben afgeschreven).
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZuid-Scharwoude schreef: 19 aug 2021, 11:27 Ja, thuis tegen Celtic moeten we scoren en Beukema heeft dat zo nu en dan wel eens gedaan. Lekker als hij bij corners mee naar voren kan en aanvallend kan koppen. Verder hebben velen (ik ook) het gevoel dat hij een kans zou moeten krijgen, maar hij komt wel uit de KKD (een argument waarom sommige forummers Verhulst al hebben afgeschreven).
Bij AZ is er al vaker bewezen dat spelers uit de 1e divisie prima kunnen aansluiten bij AZ en zelfs op zeer korte termijn een versterking kunnen zijn. Enkele namen die mij zo te binnen schieten zijn Demi de Zeeuw en Jan Kromkamp.

In de voorbereiding vond ik Beukema de beste verdediger, dus voor mij een raadsel waarom hij nog op de bank zit.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10188
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

multatuli schreef: 19 aug 2021, 11:47 Bij AZ is er al vaker bewezen dat spelers uit de 1e divisie prima kunnen aansluiten bij AZ en zelfs op zeer korte termijn een versterking kunnen zijn. Enkele namen die mij zo te binnen schieten zijn Demi de Zeeuw en Jan Kromkamp.
Moisander.

Missende schakel in het kampioenselftal.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Antti Opdam schreef: 19 aug 2021, 11:54 Moisander.

Missende schakel in het kampioenselftal.
Nog zo'n goed voorbeeld. Dus dat een speler uit de 1e divisie komt is geen argument om hem op de reservebank te houden.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Wat mij betreft Beukema erin hoor. Die brengt ook nog bevlogenheid, plezier en enthousiasme dat aanstekelijk kan werken. Ik gaf dat argument aangaande KKD alleen aan omdat er regelmatig met twee maten gemeten wordt qua argumenten ter onderbouwing.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZuid-Scharwoude schreef: 19 aug 2021, 11:27 Ja, thuis tegen Celtic moeten we scoren en Beukema heeft dat zo nu en dan wel eens gedaan. Lekker als hij bij corners mee naar voren kan en aanvallend kan koppen. Verder hebben velen (ik ook) het gevoel dat hij een kans zou moeten krijgen, maar hij komt wel uit de KKD (een argument waarom sommige forummers Verhulst al hebben afgeschreven).
Als je spelers niet een kans geeft zullen ze nooit het gelijk of ongelijk bewijzen.

Beukema heeft gewoon in het algemeen een speelstijl die beter past en slechter dan Letschert presteerde gisteren kun je alleen doen door bewust eigen doelpunten te maken.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

multatuli schreef: 19 aug 2021, 11:47 In de voorbereiding vond ik Beukema de beste verdediger, dus voor mij een raadsel waarom hij nog op de bank zit.
Dit is inderdaad iets wat ik ook niet snap. AZ zet in op jeugd, weigert (veel) geld aan spelers van andere clubs uit te geven; dan haal je een talentvolle, hartstikke leuke en positieve jonge gozer in huis en stel je vervolgens die met z’n LOTR-dwergenbaard op…..
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
azgeleen
Steward
Berichten: 24
Lid geworden op: 24 jan 2005, 10:54
Locatie: geleen
Contacteer:

Het zal niet lang meer duren en dan staat Sam gewoon in de basis.
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

azgeleen schreef: 26 aug 2021, 20:45 Het zal niet lang meer duren en dan staat Sam gewoon in de basis.
In de spits? Dat was toch weer overbodig wisselen van el doctore Janssen.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Heerlijk zo dicht bij een heldenrol.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

azgeleen schreef: 26 aug 2021, 20:45 Het zal niet lang meer duren en dan staat Sam gewoon in de basis.
Eens, hij had bijna een heldenrol te pakken hier en speelde als spits vreemd genoeg beter dan Pavlidis.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10188
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Arme jongen.

Ook hij zal zich afvragen in welke bad trip hij inmiddels beland is.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

DeZuivelDuivel schreef: 26 aug 2021, 22:37 Eens, hij had bijna een heldenrol te pakken hier en speelde als spits vreemd genoeg beter dan Pavlidis.
Jansen new style, van Oosting maken we een back en van Beukema een spits.
What's next, De Wit op doel?
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Antti Opdam schreef: 27 aug 2021, 08:08 Arme jongen.

Ook hij zal zich afvragen in welke bad trip hij inmiddels beland is.
Als je uit de 1e divisie komt en meteen een Europese wedstrijd mag spelen tegen een roemruchte club als Celtic dan is hij juist in een hele mooie trip beland :D

Die pass op Poku was trouwens perfect op maat, dat laat wel zien dat hij heel wat meer kan dan alleen verdedigen.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10188
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

multatuli schreef: 27 aug 2021, 08:11 Als je uit de 1e divisie komt en meteen een Europese wedstrijd mag spelen tegen een roemruchte club als Celtic dan is hij juist in een hele mooie trip beland :D
Je wilt als nieuwkomer toch gewoon op je vaste plek spelen?

Wat is dit voor gekkigheid?
Gebruikersavatar
AZSander
Seizoenkaarthouder
Berichten: 481
Lid geworden op: 23 sep 2012, 12:18
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 27 aug 2021, 08:16 Je wilt als nieuwkomer toch gewoon op je vaste plek spelen?

Wat is dit voor gekkigheid?
Hij is toch de enige fatsoenlijke kopper in de selectie? Toch logisch dat hij als stormram gebracht wordt voor corners / vrije trappen / doorkoppen? Zal in de loop van het seizoen echt wel de plaats van Letschert overnemen. Komt uit de KKD he, eerst ff aanpassen.
Compete to complete
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Antti Opdam schreef: 27 aug 2021, 08:16 Je wilt als nieuwkomer toch gewoon op je vaste plek spelen?

Wat is dit voor gekkigheid?
Dat lijkt mij voor Witry nog meer gelden. Speelt altijd op rechts en moest opeens op links spelen. Beukema had in ieder geval niets te verliezen als spits en heeft vast genoten van de speeltijd die hij kreeg. Uiteraard had hij al tegen RKC op zijn eigen positie moeten starten.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZSander schreef: 27 aug 2021, 08:18 Hij is toch de enige fatsoenlijke kopper in de selectie? Toch logisch dat hij als stormram gebracht wordt voor corners / vrije trappen / doorkoppen? Zal in de loop van het seizoen echt wel de plaats van Letschert overnemen. Komt uit de KKD he, eerst ff aanpassen.
Wat ik van Beukema in de voorbereiding heb gezien is hij nu al beter dan Letschert. Hij hoort dus een basisplaats te hebben.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10188
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZSander schreef: 27 aug 2021, 08:18 Hij is toch de enige fatsoenlijke kopper in de selectie? Toch logisch dat hij als stormram gebracht wordt voor corners / vrije trappen / doorkoppen?
Nee, want een stormram tegen een Schots team slaat nergens op. En als je hem al brengt dan gewoon op de plek van Letschert. Dan kan hij ook gewoon mee met corners en vrije trappen.

Je zet zo'n jongen toch geen 20 minuten in de spits?

De ruimtes worden kleiner; dan heb je daar een behendige kaatser nodig. Of een spits die echt kan koppen.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10188
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

multatuli schreef: 27 aug 2021, 08:18 Dat lijkt mij voor Witry nog meer gelden. Speelt altijd op rechts en moest opeens op links spelen.
Met die jongen had ik nog meer medelijden.

Maar dat is wat offtopic.
Gesloten