Sam Beukema (2026)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6544
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

pAZcal schreef: 05 dec 2021, 14:24 Hoe lang nog voordat hij vast in de basis mag spelen?
Maar Indi en Panta hebben zo'n leuke Opa-Kleinzoon Chemie. Dat gaan we natuurlijk niet zomaar wegdoen.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9118
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Ik weet niet of iemand het gezien heeft, maar het bijna 'vaderlijke' klopje op de rug van Taabouni (hoewel misschien ongepast gezien de leeftijds- en machtsverhoudingen binnen AZ) geeft toch iets weer van een natuurlijke leider in Beukema.

Nu hopen dat hij zijn kwaliteiten kan tonen en ooit in die rol kan groeien. Ik las laatst ergens commentaar dat Beukema het altijd al van zijn harde werken moest hebben in plaats van zijn talent. Dat doet mij enigzins aan Wout Weghorst denken. Als voetbalsitestukjesschrijver had ik het dan ook voortaan over de Weghorst van de verdediging gehad :wink:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
RoycosoepieAZ
Oude garde
Berichten: 1115
Lid geworden op: 14 mei 2021, 09:41

Hij maakte gisteren een fout maar voor de rest vind ik hem rust uitstralen in de verdediging. BMI maakte meer fouten gisteren.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10193
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

RoycosoepieAZ schreef: 13 dec 2021, 10:47 Hij maakte gisteren een fout maar voor de rest vind ik hem rust uitstralen in de verdediging. BMI maakte meer fouten gisteren.
Dit was gewoon echt een blunder. Misschien maakte BMI wel meer fouten, maar niet zo'n grote.

De Beukema - hype kan weer even gaan liggen.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6544
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Antti Opdam schreef: 13 dec 2021, 10:53 Dit was gewoon echt een blunder. Misschien maakte BMI wel meer fouten, maar niet zo'n grote.
Nec alweer vergeten? De man geeft letterlijk een assist. Net zo goed een dikke blunder.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

SimonPoulsen schreef: 13 dec 2021, 11:06 Nec alweer vergeten? De man geeft letterlijk een assist. Net zo goed een dikke blunder.
Dat was gewoon pure pech, dit was een fout. Werd bovendien een aantal keer kinderlijk eenvoudig uitgespeeld door Tadic aan de zijkant. Als Panta dat was overkomen was het forum te klein geweest.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10193
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ 4 Life schreef: 13 dec 2021, 11:12 Dat was gewoon pure pech, dit was een fout. Werd bovendien een aantal keer kinderlijk eenvoudig uitgespeeld door Tadic aan de zijkant. Als Panta dat was overkomen was het forum te klein geweest.
Helemaal mee eens.

Ik was een beetje "underwehlmed" door dit optreden van Beukema.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10193
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

SimonPoulsen schreef: 13 dec 2021, 11:06 Nec alweer vergeten? De man geeft letterlijk een assist. Net zo goed een dikke blunder.
Het ging toch over fouten gisteren?

:-|
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6544
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Antti Opdam schreef: 13 dec 2021, 11:15 Het ging toch over fouten gisteren?

:-|
Sorry overheen gelezen. Gister speelde het centrale duo gewoon prima inderdaad. Net zoals ze tegen Napels destijds goed speelde. Dat is ook de kracht van BMI, en ook de reden waarom hij bij Stoke gewoon goed rendeerde.
Maar neemt niet weg dat ze in andere wedstrijden dit seizoen tal van vergelijkbare blunders hebben gemaakt als Beukema gister. Beetje flauwe opmerking over die Beukema ''hype'. Jongen heeft potentie en omdat de alternatieven regelmatig teleur hebben gesteld is het logisch dat fans graag een keer iemand anders hadden willen zien op die positie.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

SimonPoulsen schreef: 13 dec 2021, 11:40 Beetje flauwe opmerking over die Beukema ''hype'. Jongen heeft potentie en omdat de alternatieven regelmatig teleur hebben gesteld is het logisch dat fans graag een keer iemand anders hadden willen zien op die positie.
Is/was weldegelijk een hype. Geen mens had hem een wedstrijd voor het echie zien spelen en hij werd zonder voorbehoud uitgekozen als grote verlosser van het huidige team. Hij was het symbool van de zogenaamde onkunde van Jansen. Met hem zouden we opeens kampioen worden.
Het is een jongen met potentie, maar ook iemand die niet wendbaar is en ook niet overdreven snel, waardoor hij waarschijnlijk kwetsbaar wordt als we met ruimte in onze rug moeten spelen. Toch ben ik wel echt blij met zijn kopsterkte, dat missen we echt in de selectie namelijk.

Ik stoor me er wel aan dat mensen iemand aardig vinden als persoon en dan meteen al niet meer in staat zijn om een beetje rationeel te blijven.

Overigens vond ik de fout van BMI tegen NEC ook gewoon een blunder en geen pech. Hij had geen enkel idee wat hij deed en was heel onhandig.
Laatst gewijzigd door Bob Ross op 13 dec 2021, 12:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 916
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Verschrikkelijk die hele Beukema hype op instagram en facebook. Hij was publiekslieveling van Go Ahead Eagles en veel AZfans nemen dat gewoon 100% over. Alsof we zelf geen publiekslievelingen kunnen ontwikkelen.
"One swallow does not make a summer"
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Shota-Arveladze schreef: 13 dec 2021, 12:21 Verschrikkelijk die hele Beukema hype op instagram en facebook. Hij was publiekslieveling van Go Ahead Eagles en veel AZfans nemen dat gewoon 100% over. Alsof we zelf geen publiekslievelingen kunnen ontwikkelen.
Schrijnend inderdaad dat meeloopgedrag. Aardige gozer en niet meer dan dat.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Bob Ross schreef: 13 dec 2021, 12:26 Schrijnend inderdaad dat meeloopgedrag. Aardige gozer en niet meer dan dat.
Ben benieuwd na hoeveel fouten hij als een baksteen neergesabeld gaat worden. Misschien laat de hype het wat langer duren, maar over het algemeen krijgen AZ verdedigers veel meer (onterechte) kritiek dan andere spelers.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

FugAZi schreef: 13 dec 2021, 12:36 Ben benieuwd na hoeveel fouten hij als een baksteen neergesabeld gaat worden. Misschien laat de hype het wat langer duren, maar over het algemeen krijgen AZ verdedigers veel meer (onterechte) kritiek dan andere spelers.
Dat is helaas een breder fenomeen. De afgelopen 25 jaar heeft er 1x een verdediger de Gouden Bal gewonnen. Bij keepers zijn mensen vaak ook niet in staat om verder te kijken dan iedere tegengoal simpelweg als fout te zien. Andersom krijgen spitsen ook heel vaak te veel credits voor goals, terwijl ze soms in een team spelen dat alleen maar aanvalt en er ook veel tegengoals vallen. Of aanvallers die geen stap verdedigend zetten en zo een goal veroorzaaken (Antony bv. gisteren).

Je moet bij spelers altijd rekening houden met de spelopvatting van een club. Als AZ iedere wedstrjid 5-3-2 zou spelen zouden onze verdedigers ook opeens 2 keer zo goed spelen, dat kan ik je nou al vertellen.
Hup AZ.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7731
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

On topic graag. Het gaat er nu om of hij van zijn fout leert. Dat zie je in ieder geval niet bij Panta, Letschert en BMI.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

MO7 schreef: 13 dec 2021, 13:55 On topic graag. Het gaat er nu om of hij van zijn fout leert. Dat zie je in ieder geval niet bij Panta, Letschert en BMI.
On topic prima uiteraard, maar dan moet je niet zelf gelijk weer over die anderen beginnen.

Puur over Beukema gezegd, hij zat flink mis, maar ik denk vooral dat hij te gehaast wilde wegkoppen, terwijl hij nog wel tijd had om een stapje extra achteruit te maken. Ik hou het voor nu op een geval spanning/ervaring, waar hij inderdaad van moet leren. En we moeten het hem ook niet kwalijk nemen dat hij (nu nog) problemen heeft met een speler als Tadic, dat is niet zo gek. Met wat aandacht voor draaien en keren/anticiperen op de directe tegenstander is daar voor hem zeker nog winst te boeken.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3206
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

https://www.youtube.com/watch?v=qQ7FaIs ... DkZ&t=695s
In minuut 93.25 komt Beukema ineens tegenover Schuurs en Danilo te staan en gaat het mis. Goal wordt weliswaar afgekeurd wegens buitenspel.
Wie had die inlopende Danilo moeten dekken? Reijnders of iemand anders want hier ging dus bijna de overwinning teniet.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Bob Ross schreef: 13 dec 2021, 12:20 Is/was weldegelijk een hype. Geen mens had hem een wedstrijd voor het echie zien spelen en hij werd zonder voorbehoud uitgekozen als grote verlosser van het huidige team. Hij was het symbool van de zogenaamde onkunde van Jansen. Met hem zouden we opeens kampioen worden.
Het is een jongen met potentie, maar ook iemand die niet wendbaar is en ook niet overdreven snel, waardoor hij waarschijnlijk kwetsbaar wordt als we met ruimte in onze rug moeten spelen. Toch ben ik wel echt blij met zijn kopsterkte, dat missen we echt in de selectie namelijk.

Ik stoor me er wel aan dat mensen iemand aardig vinden als persoon en dan meteen al niet meer in staat zijn om een beetje rationeel te blijven.

Overigens vond ik de fout van BMI tegen NEC ook gewoon een blunder en geen pech. Hij had geen enkel idee wat hij deed en was heel onhandig.
Ik denk mensen vooral na de zoveelste blunder van BMI en Hatzidiakos toe zijn aan wat anders. Als je er nu tegen ajax wordt ingezet zonder wedstrijdritme op een redelijk onbekende positie (rechtsback), dan kan je bijna niet verwachten dat iemand direct foutloos is.

Dat stuk wat je over zijn snelheid zegt en met ruimte in de rug spelen is op niks gebaseerd, zelf gaf hij in een interview aan wel degelijk redelijk snel te zijn, ik geloof hem liever op dit moment. Hoe snel hij is valt te bezien maar je mag er dus sowieso vanuit gaan dat hij een stuk sneller dan BMI is.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

De Rode Baron schreef: 13 dec 2021, 15:42 https://www.youtube.com/watch?v=qQ7FaIs ... DkZ&t=695s
In minuut 93.25 komt Beukema ineens tegenover Schuurs en Danilo te staan en gaat het mis. Goal wordt weliswaar afgekeurd wegens buitenspel.
Wie had die inlopende Danilo moeten dekken? Reijnders of iemand anders want hier ging dus bijna de overwinning teniet.
Wat dacht je van je Centrale duo die met zijn tweeen een kopduel aan gaan met Haller en verliezen en vervolgens beide uit positie zijn en vervolgens zonder een stap te zetten toe kijken hoe ajax daarna scoort.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3206
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Wildcat schreef: 13 dec 2021, 15:50 Wat dacht je van je Centrale duo die met zijn tweeen een kopduel aan gaan met Haller en verliezen en vervolgens beide uit positie zijn en vervolgens zonder een stap te zetten toe kijken hoe ajax daarna scoort.
Zag er heel knullig uit. Hatzidiakos had Schuurs moeten dekken , daar waar Indi Haller al dekt. De scorende inlopende Danilo was voor Beukema.
Bijlagen
dekkingsfout.jpg
dekkingsfout.jpg (31.62 KiB) 977 keer bekeken
Gesloten