Sam Beukema (2026)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Basis. Doe het!
Gebruikersavatar
Perry
Reservespeler
Berichten: 1999
Lid geworden op: 25 nov 2006, 19:49

Toch is zijn droomtransfer naar AZ, waar hij tot 2026 onder contract staat, nog niet goudomrand. De stap naar de top van het hoogste nationale voetbalplatform bleek groot. ,,Ik wil spelen, altijd, en heb het niet onderschat. Maar het tempo, de handelingssnelheid; bij Go Ahead kon je de bal best eens van de schoen laten springen, bij AZ moet elke aanname en pass goed zijn. Een gigantisch verschil, ik moest wennen. Nu voelt het alsof ik hier al veel langer speel.”
https://www.destentor.nl/deventer/beuke ... ~a3e3ff9c/

Geldt dit alleen voor Beukema dat hij daarom niet speelt? Want onze andere CV's zie ik dit ook niet doen.
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 786
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

Perry schreef: 25 sep 2021, 23:05 https://www.destentor.nl/deventer/beuke ... ~a3e3ff9c/

Geldt dit alleen voor Beukema dat hij daarom niet speelt? Want onze andere CV's zie ik dit ook niet doen.
Nou, ik weet er nog wel een paar hoor. Als hij speelt nu zal hij zeker niet de minste zijn. Ik denk dat hij de door Jansen gelouterde cv''s helemaal zoekt speelt. Al was het alleen al door zijn inzet. =D> . Maar we zullen eens zien hoe veel beter AZ is vanmiddag tegen een promovendus als zijn oude club. Die moeten we dus met gemak oprollen als de technische kwaliteiten van die spelers zoveel minder zijn als onze technische staf beweert. En dat baseer ik op het feit dat hij Sam nog steeds geen basisplaats geeft omdat hij het nivo nog niet aan kan bla, bla bla. [-X
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Van mij mag Beukema spelen, alleen al vanwege het feit dat hij lang is en goed kan koppen. De eerste helft gaven we alweer zoveel ruimte weg in de lucht, en Martins Indi kopt alleen maar alles in de voeten van de tegenstander. Daarnaast zijn al onze corners zinloos omdat alleen de Wit aanvallend kan koppen. Laat dan Beukema maar groeien, fouten maken doen die andere toch ook.
Hup AZ.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8985
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Beukema moet gewoon spelen, punt, nu kan hij nog gewoon fouten maken.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

DeZuivelDuivel schreef: 26 sep 2021, 17:00 Beukema moet gewoon spelen, punt, nu kan hij nog gewoon fouten maken.
Helemaal mee eens!
Hatzidiakos mag ook al 3 jaar lang fouten maken om te leren, waarom staat Beukema er dan inderdaad nog steeds niet in. Aan alles kun je zien dat hij het in zich heeft om binnen 1 a 2 jaar uit te groeien tot de belangrijke leider van onze verdediging en misschien wel van het hele team (was bij Go Ahead ook een prima aanvoerder), maar dan heeft hij wel speeltijd nodig.
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Wel mooi hoe het publiek op hem reageert. Het was bijna alsof Cristiano Ronaldo of Lionel Messi als grote verlosser het veld in kwam. Maar hij heeft zeker de gunfactor en brengt goede energie met zich mee in het veld. Tenminste ook niet alleen maar tikkies breed.
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

AZuid-Scharwoude schreef: 26 sep 2021, 20:01 Tenminste ook niet alleen maar tikkies breed.
Ik ga heel graag mee in de hype hoor, maar alles wat hij deed was tikkies breed, onder luid gejuich, ipv gejoel als Panta dat zou doen.

Nee, tot nu toe, is zijn populariteit gebaseerd op de semi onkunde van onze andere CVs, en een paar interviews.

Partypooper, ik weet het, want ik gunde hem ook echt die 6de goal uit een van de vele corners.
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

En dan, even iets algemener;

Op basis van wat is dit de nieuwe CV dan? Interviews? Prestaties met de Eagles? Wedstrijden in de voorbereiding? Onkunde van de andere CVs? Of gewoon wat simpeler (in het geval van de Ben Side), dat hij Sam Beukema heet ipv Achmed?
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Sir Robbert schreef: 26 sep 2021, 21:02 Ik ga heel graag mee in de hype hoor, maar alles wat hij deed was tikkies breed, onder luid gejuich, ipv gejoel als Panta dat zou doen.

Nee, tot nu toe, is zijn populariteit gebaseerd op de semi onkunde van onze andere CVs, en een paar interviews.

Partypooper, ik weet het, want ik gunde hem ook echt die 6de goal uit een van de vele corners.
Het volk heeft altijd gelijk :roll:
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Sir Robbert schreef: 26 sep 2021, 21:02 Ik ga heel graag mee in de hype hoor, maar alles wat hij deed was tikkies breed, onder luid gejuich, ipv gejoel als Panta dat zou doen.

Nee, tot nu toe, is zijn populariteit gebaseerd op de semi onkunde van onze andere CVs, en een paar interviews.

Partypooper, ik weet het, want ik gunde hem ook echt die 6de goal uit een van de vele corners.
Oh jij hebt dus de voorbereiding niet gezien.
Gebruikersavatar
Sir Robbert
Reservespeler
Berichten: 1515
Lid geworden op: 22 feb 2005, 15:54

multatuli schreef: 26 sep 2021, 21:19 Oh jij hebt dus de voorbereiding niet gezien.
Zeker wel. Vandaar, de opmerking, de voorbereiding. Toen was Aboukhlal ook goed.

EDIT:

Ah, dacht dat ik de voorbereiding had toegevoegd, vergeten, dat was wel mijn bedoeling. Toen viel Beukema inderdaad positief op.

EDIT 2:

Ah, nee het staat er wel de post erboven :D . Het is ook laat voor een zondagavond, vergeef me.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Sir Robbert schreef: 26 sep 2021, 21:26 Zeker wel. Vandaar, de opmerking, de voorbereiding. Toen was Aboukhlal ook goed.

EDIT:

Ah, dacht dat ik de voorbereiding had toegevoegd, vergeten, dat was wel mijn bedoeling. Toen viel Beukema inderdaad positief op.

EDIT 2:

Ah, nee het staat er wel de post erboven :D . Het is ook laat voor een zondagavond, vergeef me.
Het stond inderdaad in je latere post, maar die had ik nog niet gelezen toen ik reageerde :)
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8985
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Sir Robbert schreef: 26 sep 2021, 21:04 En dan, even iets algemener;

Op basis van wat is dit de nieuwe CV dan? Interviews? Prestaties met de Eagles? Wedstrijden in de voorbereiding? Onkunde van de andere CVs? Of gewoon wat simpeler (in het geval van de Ben Side), dat hij Sam Beukema heet ipv Achmed?
Voor mij wedstrijden in de voorbereiding gecombineerd met onkunde van andere CV's.

Zelf was ik denk ik niet (direct)op Beukema als eerste optie voor een aanwinst gekomen, maar anders dan onze hoofdtrainer vond ik zijn eerste minuten genoeg brengen dat anders was dan ons huidige centrale duo.

Daarnaast is hij er nu en kan hij beter nu spelen nu het elftal niet beter kon, maar nog lef heeft, dan straks afgebrand worden als hij roemloos in het veld geworpen wordt als laatste strohalm voor een spartelende trainer.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Ik vond het maar irritant. In het begin was het leuk dat geklap voor Beukema, maar na een tijdje begon ik me zwaar te irriteren aan die kerel naast me dit zo hard stond te joelen iedere keer hij aan de bal kwam. Hoezo is hij nu al een publiekslieveling? Omdat hij bij Go Ahead zo populair was? Ik vind het maar vreemd, laat hem eerst maar eens zijn waarde bewijzen. Zou het mooier vinden als we zo zouden klappen voor Midtsjö.
"One swallow does not make a summer"
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Sir Robbert schreef: 26 sep 2021, 21:02 Ik ga heel graag mee in de hype hoor, maar alles wat hij deed was tikkies breed, onder luid gejuich, ipv gejoel als Panta dat zou doen.

Nee, tot nu toe, is zijn populariteit gebaseerd op de semi onkunde van onze andere CVs, en een paar interviews.

Partypooper, ik weet het, want ik gunde hem ook echt die 6de goal uit een van de vele corners.
Hij begon met tikkies breed maar later toch echt ook wel ballen vooruit van hem gezien. Alle enthousiasme brengt in ieder geval positieve energie die hard nodig is.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8985
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZ 4 Life schreef: 29 sep 2021, 09:33 Dat hij in de spits werd ingezet heeft hier helemaal niks mee te maken. Dat komt gewoon omdat je geen type Druijf meer hebt om in de slotfase ballen naar voren te pompen. Dat is allemaal niet zo raar. Dat is in het verleden wel vaker gebeurd bij verschillende clubs.
Beau Reus is 1,98m en zal vast wat sprongkracht en fysiek hebben, zullen we die de volgende keer in de spits zetten?
Overigens los je het ene excuus op met een ander.

Ik dacht dat het hier over kwaliteiten ging? blijkbaar niet.

Sam Beukema is overigens 22 (17 november 1998), net als Pavlidis (21 november 1998). Sterker nog het toeval wil dat ze maar een paar dagen uit elkaar liggen qua verjaardag. Beiden zijn aankopen, maar beiden worden volstrekt anders behandeld.

Als Beukema door de staf niet goed genoeg bevonden wordt dan heeft de scouting een fout gemaakt, als Beukema wel goed genoeg is maar niet in de basis mag spelen dan maakt de trainer een fout. Het is niet heel veel moeilijker dan dat.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13903
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 29 sep 2021, 10:04 Beau Reus is 1,98m en zal vast wat sprongkracht en fysiek hebben, zullen we die de volgende keer in de spits zetten?
Overigens los je het ene excuus op met een ander.

Ik dacht dat het hier over kwaliteiten ging? blijkbaar niet.

Sam Beukema is overigens 22 (17 november 1998), net als Pavlidis (21 november 1998). Sterker nog het toeval wil dat ze maar een paar dagen uit elkaar liggen qua verjaardag. Beiden zijn aankopen, maar beiden worden volstrekt anders behandeld.

Als Beukema door de staf niet goed genoeg bevonden wordt dan heeft de scouting een fout gemaakt, als Beukema wel goed genoeg is maar niet in de basis mag spelen dan maakt de trainer een fout. Het is niet heel veel moeilijker dan dat.
Wat een onzinnige en kortzichtige vergelijking. Beukema kan aanvallend goed koppen, dus logisch dat je hem dan brengt als je gaat pompen in de slotfase. Ergens armoedig dat je zo’n spits niet op de bank hebt, maar als je die dus niet hebt is de keuze voor Beukema logisch.

En waarom zou de scouting een fout hebben gemaakt? Hij is talentvol, hij heeft alleen nog even nodig om aan te haken qua tempo. Geef die jongen even de tijd. Er zijn de laatste jaren zat voorbeelden te noemen van jonge jongens die vroeg zijn aangekocht, de tijd kregen om zich even aan te passen en daarna gingen vlammen. Dat gaat met Beukema ook gerust wel gebeuren.

Je vergelijking met Pavlidis slaat ook helemaal nergens op, daar eerstgenoemde al twee jaar tot de uitblinkers behoorde in de eredivisie bij Willem II en de ander een laatbloeier is die ‘pas’ op zijn twintigste is doorgebroken bij Go Ahead. Daar zit nog wel even een verschil tussen, zeker omdat een gebrek aan handelingssnelheid daar dus ook al een zwaktepuntje van hem bleek te zijn. Geef hem dan even de tijd om te acclimatiseren. Om nu al te denken dat hij beter is dan een Grieks international met een bak aan ervaring op het hoogste niveau is vrij opportunistisch.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8985
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZ 4 Life schreef: 29 sep 2021, 10:09 Wat een onzinnige en kortzichtige vergelijking. Beukema kan aanvallend goed koppen, dus logisch dat je hem dan brengt als je gaat pompen in de slotfase. Ergens armoedig dat je zo’n spits niet op de bank hebt, maar als je die dus niet hebt is de keuze voor Beukema logisch.

En waarom zou de scouting een fout hebben gemaakt? Hij is talentvol, hij heeft alleen nog even nodig om aan te haken qua tempo. Geef die jongen even de tijd. Er zijn de laatste jaren zat voorbeelden te noemen van jonge jongens die vroeg zijn aangekocht, de tijd kregen om zich even aan te passen en daarna gingen vlammen. Dat gaat met Beukema ook gerust wel gebeuren.

Je vergelijking met Pavlidis slaat ook helemaal nergens op, daar eerstgenoemde al twee jaar tot de uitblinkers behoorde in de eredivisie bij Willem II en de ander een laatbloeier is die ‘pas’ op zijn twintigste is doorgebroken bij Go Ahead. Daar zit nog wel even een verschil tussen, zeker omdat een gebrek aan handelingssnelheid daar dus ook al een zwaktepuntje van hem bleek te zijn. Geef hem dan even de tijd om te acclimatiseren. Om nu al te denken dat hij beter is dan een Grieks international met een bak aan ervaring op het hoogste niveau is vrij opportunistisch.
Het feit dat je allemaal dingen door elkaar begint te argumenteren geeft aan dat je het punt niet snapt.
Ik ben namelijk een voorstander van beide spelers, maar de argumenten slaan hier soms écht op worst, zeker wanneer mensen van 2 kanten de tegenovergestelde argumenten gaan gebruiken puur wanneer het ze uit komt.
Het ging mij om perceptie. Beide spelers zijn 22, en tuurlijk is Pavlidis Grieks international en heeft hij al 2 goeie eredivisie seizoenen achter de rug, maar hij heeft nog ruimte om te groeien en te leren, maar is ook niet zonder meer 'nog maar een talent'.
Voor Beukema geld dat hij (hopelijk) een laatbloeier is, maar hij is wel óók al 22 en dat wil zeggen dat hij toch minuten zal moeten gaan maken, zeker wanneer het presteren van andere spelers uitblijft. Gaat hij grandioos op zijn bek, dan is dat nu nog niet erg, maar er komt een moment dat hij er écht moet gaan staan en dan kan hij niet meer zomaar op zijn bek gaan.

Overigens om toch een stom punt nog eens de wereld uit te helpen: het huidige AZ gaat telkens af bij vrije trappen, als Beukema goed genoeg is om doelloos in de spits te hangen omdat hij goed kan koppen, dan kan hij ook gewoon in het veld gebracht worden om verdedigend te proberen kopduels te winnen. Het blijft gewoon een gebrekkig argument.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 907
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Kan iemand mij de Beukema Hype uitleggen? Waarom wordt hij zoveel toegezongen in het stadion? Waarom is er op social media zo'n grote fanclub rondom deze gozer?

Bij GAE was hij de publieksfavoriet en nu plots hier ook, ik vind het maar tenenkrommend, alsof we zelf geen publiekslieveling kunnen krijgen, dus we kopieren het maar van de Eagles.

Vooral de Ben Side is tenenkrommend met dat gegeil op deze jongen, zing anders Midtsjö eens toe in plaats van die Beukema.
"One swallow does not make a summer"
Gesloten