Jelle Duin (2024)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Wat een onzin allemaal. Iedereen schrijft deze jongen af na één matige invalbeurt.

Nu vond ik dit echt wel meevallen, Pavlidis had het ook moeilijk tegen deze laatste man. Deze laatste man was ook gewoon enorm sterk en goed in de duels.

AZ had deze man gelijk mee naar Nederland moeten nemen.

Duin knalde er juist lekker vol bravoure in zoals hij eerder ook al deed, na zijn vorige invalbeurt was men lyrisch hier op het forum want hij maakte toen een hele goede indruk. Wat is het voor een onzin dat hij nu direct afgeschreven wordt na één moeizamere pot. Ook gezien in wat voor een slap team hij in viel! Werkelijk niemand kon nog een bal naar dezelfde kleur spelen.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

multatuli schreef: 22 okt 2021, 09:01 Dus Jelle Duin is exemplarisch voor alle jeugdspelers :?
Jelle Duin komt kwaliteit tekort, dus moeten we maar geen jeugdspelers meer inzetten :?
Over blind gesproken....
Zeker exemplarisch voor zijn lichting met Gullit, de Boer, Oosting, P. Koopmeiners, Sedlacek, Baars, Jacobs, Druijf, Evjen. Allemaal allang een 18 meer en geen basismateriaal. Duin is over 3 maanden al 23 en kon het bij Volendam en MVV al niet bolwerken.

Poku, Goudmijn en Tabouni komen ook nog duidelijk kwaliteit te kort maar zijn nog zo jong dat ze nog de tijd hebben om zich door te ontwikkelen.

Fans van AZ lijken tegenwoordig een beetje op ajax-supporters; iedere jeugdspeler die 1 keer een bal goed raakt wordt meteen heilig verklaard. Zo werkt het niet. Zeker niet als het niveau van AZ 1 alleen maar hoger en hoger wordt zoals de afgelopen jaren. Het halve forum stond hier ook in brand omdat het een schande was dat van Overeem niet standaard in de basis stond. Die hobbelt nu op zijn 27e anoniem mee bij FC Utrecht.
Hup AZ.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Bob Ross schreef: 22 okt 2021, 15:02 Zeker exemplarisch voor zijn lichting met Gullit, de Boer, Oosting, P. Koopmeiners, Sedlacek, Baars, Jacobs, Druijf, Evjen. Allemaal allang een 18 meer en geen basismateriaal. Duin is over 3 maanden al 23 en kon het bij Volendam en MVV al niet bolwerken.

Poku, Goudmijn en Tabouni komen ook nog duidelijk kwaliteit te kort maar zijn nog zo jong dat ze nog de tijd hebben om zich door te ontwikkelen.

Fans van AZ lijken tegenwoordig een beetje op ajax-supporters; iedere jeugdspeler die 1 keer een bal goed raakt wordt meteen heilig verklaard. Zo werkt het niet. Zeker niet als het niveau van AZ 1 alleen maar hoger en hoger wordt zoals de afgelopen jaren. Het halve forum stond hier ook in brand omdat het een schande was dat van Overeem niet standaard in de basis stond. Die hobbelt nu op zijn 27e anoniem mee bij FC Utrecht.
Iedereen weet dat Duin niet in de selectie zit om binnenkort basisspeler van het 1e te worden. Hij zit er als opvulling (om een volwaardige selectie te hebben waar goed mee te trrainen is), om hem de kans te geven zich verder te ontwikkelen voordat hij een stap zet naar een andere club en om als invaller achter de hand te hebben als het echt nodig is (zoals het blijkbaar gisteren echt nodig was). Dus volgens mij heb jij een beetje vreemd beeld van de situatie Duin.

Er is ook helemaal niemand hier die iedere jeugdspeler heilig verklaard. Wel zijn er mensen die vinden dat jeugdspelers speeltijd moeten hebben om zich verder te kunnen ontwikkelen als voetballer. Niemand van die mensen verwacht dat de jeugdspelers dan ook meteen de dragende spelers zijn. Alleen irrationele types zoals jijzelf verwacht dat van jeugdspelers. Vervolgens ga jij dat op andere lopen te projecteren. Jij bent juist degene die onevenredige hoge verwachtingen heeft van een jeugdspeler die net komt kijken. In dat opzicht lijk jij zelf het meeste op een ajax supporter.

Wat van Overeem betreft die hobbelt helemaal niet anoniem mee, hij is uitgegroeid tot een volwaardig profvoetballer bij een voetbalclub die praktisch gelijkwaardig is aan AZ. Toch een knappe prestatie van onze eigen jeugdspeler.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Nou, dan zijn we het eens, want ik zie Duin inderdaad ook als opvulling.

FC Utrecht gelijkwaardig aan AZ? Belediging voor je medesupporters. Joris zijn contract loopt trouwens af dit jaar en hij heeft nog een marktwaarde van 1,2 miljoen volgens transfermarkt. Daar heeft AZ precies helemaal niets aan gemist.
Hup AZ.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Bob Ross schreef: 22 okt 2021, 15:02 Zeker exemplarisch voor zijn lichting met Gullit, de Boer, Oosting, P. Koopmeiners, Sedlacek, Baars, Jacobs, Druijf, Evjen. Allemaal allang een 18 meer en geen basismateriaal. Duin is over 3 maanden al 23 en kon het bij Volendam en MVV al niet bolwerken.

Poku, Goudmijn en Tabouni komen ook nog duidelijk kwaliteit te kort maar zijn nog zo jong dat ze nog de tijd hebben om zich door te ontwikkelen.

Fans van AZ lijken tegenwoordig een beetje op ajax-supporters; iedere jeugdspeler die 1 keer een bal goed raakt wordt meteen heilig verklaard. Zo werkt het niet. Zeker niet als het niveau van AZ 1 alleen maar hoger en hoger wordt zoals de afgelopen jaren. Het halve forum stond hier ook in brand omdat het een schande was dat van Overeem niet standaard in de basis stond. Die hobbelt nu op zijn 27e anoniem mee bij FC Utrecht.
Je generaliseert een aantal dingen door elkaar en positioneert het dan precies zodat het lijkt alsof je het niet fout kan hebben.
Fout heb je het helaas toch.

Bij Jelle Duin vragen diezelfde jeugdvolgers zich stuk voor stuk af wat er nu precies de meerwaarde aan was om Druijf weg te doen voor Duin en Barasi dan niet eens mee te nemen. Een hele terechte vraag naar mijn mening is waarom van het tandem Barasi-Poku dat samen opeens potten begon te breken, enkel Poku de kans kreeg. Er zijn ook zat spelers die thans bij mij, maar vast ook bij andere mensen die ook de jeugd een beetje volgen, zeker bekend zijn, maar hier nóóit genoemd worden. Noem mij één forumlid die niet op kan houden over Viktor Christiansson bijvoorbeeld.

Persoonlijk verwacht ik van Jelle Duin helemaal niks, mocht het een stormachtig ontwikkelende laatbloeier worden dan is dat allemaal mooi meegenomen. Zo zullen er vast meer mensen naar kijken.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Viktor Christiansson, is dit een groot talent? Heb hem nog nooit zien voetballen meen ik?

Betreft Jelle Duin, die ik wel heb zien voetballen, is het inderdaad gewoon niet goed genoeg.
De hele lichting lijkt niet goed genoeg te zijn. Misschien dat Peer kan uitgroeien tot een goede eredivisiespeler. Misschien Oosting. Verder zie ik niemand van die jongens een toegevoegde waarde geven aan AZ1.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 22 okt 2021, 20:03 wat er nu precies de meerwaarde aan was om Druijf weg te doen
Onzin, die wilde hier zelf niet blijven als bankzitter. Dat is niet hetzelfde als wegdoen. Dan kom je bij Duin als bankzitter uit. Overigens was zijn inzet en harde werken precies voldoende voor deze wedstrijd. Wat gezien het niveau van de tegenstander inderdaad normaal gesproken te weinig is voor het niveau van AZ.
_________________
"I don't know that!"
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

SchoorlAZ schreef: 23 okt 2021, 00:32 Viktor Christiansson, is dit een groot talent? Heb hem nog nooit zien voetballen meen ik?

Je hebt de strekking van mijn post niet begrepen denk ik. Dat jij niet van hem gehoord hebt en zo veel mensen hem niet noemen was het hele punt van de opmerking. Er zijn zat spelers die door niemand genoemd worden en vaak met reden.

De roep om sommige jeugdspelers is dus niet willekeurig, er zijn mensen die daadwerkelijk Jong AZ kijken.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

DeZuivelDuivel schreef: 24 okt 2021, 12:36 Je hebt de strekking van mijn post niet begrepen denk ik. Dat jij niet van hem gehoord hebt en zo veel mensen hem niet noemen was het hele punt van de opmerking. Er zijn zat spelers die door niemand genoemd worden en vaak met reden.

De roep om sommige jeugdspelers is dus niet willekeurig, er zijn mensen die daadwerkelijk Jong AZ kijken.
Ah zo. Ik volg de jeugd niet intensief (jong AZ wel zover het kan) en weet bijvoorbeeld ook dat een Jelle Duin geen AZ1 materiaal is. Vond hem trouwens beter spelen dan Pavlidis omdat hij meer arbeid leverde. Hoop toch dat Barasi erin komt volgende keer of Poku.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Deze jongen wordt door een aantal mensen hier als een soort minkukel aangeduid, maar had gisteravond wel een prachtige goal en een assist op het doelpunt van Barasi =D> . Ook al zal hij geen vaste spits van het 1e van AZ worden, verwacht ik wel dat hij binnen een paar jaar in de eredivisie kan voetballen.
Gebruikersavatar
Denniz
Oude garde
Berichten: 1431
Lid geworden op: 10 feb 2012, 22:15
Locatie: Swift City

Binnen een paar jaar... Is die gast al niet 23?
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Denniz schreef: 20 nov 2021, 10:46 Binnen een paar jaar... Is die gast al niet 23?
22 jaar. Maar niet elke voetballer ontwikkelt zich even snel en ook Duin heeft wel wat blessureleed gehad. Voor iedereen is het wel duidelijk dat hij geen aankomend Oranje international is, maar die jongen kan wel voetballen. Voorheen kwamen de meeste AZ talenten in de 1e divisie of lager terecht dus het is mooi als dit soort jongens tegenwoordig de eredivisie kunnen halen. Met een beetje geluk en de juiste club kan hij volgend seizoen al in de eredivisie spelen.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Uitgeschakeld door een langdurige blessure. Operatie is geslaagd, maar gaat weer een tijd duren voor hij terug is.
Jelle Beterschap!
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Duin naar Aarhus(oude club A. Johansson) op verhuur.
Het is goed dat hij ergens anders aan spelen kan toekomen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Elmpie.
Fanatic
Berichten: 607
Lid geworden op: 04 jun 2022, 09:25

Is er al wat bekent wat er met hem gebeurt?
Zit niet bij de wedstrijd selecties van zo wel AZ 1 als Jong AZ
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Elmpie. schreef: 19 aug 2023, 10:47 Is er al wat bekent wat er met hem gebeurt?
Zit niet bij de wedstrijd selecties van zo wel AZ 1 als Jong AZ
Ik vraag mij dit ook al een tijdje af.

Is afgelopen half jaar dus uitgeleend bij AGF (Aarhus) in Denemarken. Maakte daar in 1e instantie (mede door blessures) geen onuitwisbare indruk, tot de laatste wedstrijd van het seizoen.
Hij viel toen in bij een 0-3 achterstand en was verantwoordelijk voor alle 3 de goals. Hij maakte de 1e en de 3e goal en veroorzaakte de penalty bij de 2e goal.
Daarmee maakte hij zich onsterfelijk in Aarhus omdat zij daarmee Europees voetbal veilig stelden.

Afbeelding


Link: http://www.youtube.com/watch?v=https://youtu.be/Y-sk5fC_Rss

Trainer of TD van Aarhus heeft gezegd dat ze hem graag wilden houden, maar het was uiteraard een geldkwestie omdat hij nog onder contract staat bij AZ.
Daarna is het stil geworden.

Ik weet dat hij nog wel is langs geweest op het trainingscomplex van AZ, maar verder geen bericht over te vinden waar hij traint en wat de bedoeling is.

Ik gok er op dat hij alsnog naar een club zoals Aarhus gaat vertrekken, maar het duurt ondertussen wel erg lang.
Het lijkt er op dat Max zo lang mogelijk wacht of er nog een acceptabele aanbieding komt en dat hij anders transfervrij of verhuur naar een andere club gaat.
Ik vind het wel vreemd dat er complete radiostilte is bij AZ over hem.
MB80
Invaller
Berichten: 2205
Lid geworden op: 30 jan 2021, 12:24

Gratis laten gaan plus een fors (40%) doorverkoop percentage mocht hij onverhoopt/onverwacht toch goed worden. Met Barasi hetzelfde bijna, half miljoen plus fors doorverkoop.
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1293
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

Duin naar Hapoel Jerusalem.

Het bericht op AZ.nl is wel heel vaag. Het impliceert dat hij verkocht is. Kan dit ondanks dat de transferperiode gesloten is?
Cetero censeo birrum bibendum esse
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Bombaman schreef: 08 sep 2023, 11:19 Duin naar Hapoel Jerusalem.

Het bericht op AZ.nl is wel heel vaag. Het impliceert dat hij verkocht is. Kan dit ondanks dat de transferperiode gesloten is?
Misschien was ie in Israel nog open?
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Bombaman schreef: 08 sep 2023, 11:19 Duin naar Hapoel Jerusalem.

Het bericht op AZ.nl is wel heel vaag. Het impliceert dat hij verkocht is. Kan dit ondanks dat de transferperiode gesloten is?
Logisch gezien lijkt het mij van wel, als alle partijen akkoord zijn. Het is immers in ieders voordeel dat dit voor elkaar komt.
_________________
"I don't know that!"
Plaats reactie