Jelle Duin (2024)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

https://www.AZ.nl/nl/nieuws/debutant-du ... ooi-moment
Debutant Duin: 'Heel mooi moment'
Gepubliceerd op 14 februari 21, 14:58
ALKMAAR- Hij was direct bij zijn debuut in AZ 1 belangrijk. Jelle Duin stond koud in het veld toen hij een bal veroverde en Albert Gudmundsson zag scoren uit de aanval die volgde. "Ging heel snel."

"Een heel mooi moment", zei de spits met een glimlach van oor tot oor. "Ik ben er enorm blij mee en nu gaan we weer door. Ik was aan het warmlopen en de trainer riep mijn naam: 'Je mag erin'. Meteen haasten, shirtje aan en gaan. Het ging heel snel en dat was misschien juist wel fijn, want daardoor had ik geen stress."

'Zit in mijn spel'
Duin leverde zichtbaar veel arbeid en dat loonde zich vrijwel direct. "Bij mijn eerste sprintje verover ik meteen een bal. Dat zit ook in mijn spel, ik wil gelijk druk zetten. Het is mooi om dan gelijk een aandeel te hebben in een doelpunt. Dat was ook wel fijn, want de 3-1 gaf ons wat meer zekerheid op de overwinning."
Geen bericht gezien over een optie voor nog een contractjaar.
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

https://www.AZ.nl/nl/nieuws/speler-van- ... jelle-duin
Speler van de Maand: Jelle Duin
Gepubliceerd op 16 februari 21, 14:44
ZAANSTAD- Jelle Duin is door de AZ Jeugdopleiding uitgeroepen tot Speler van de Maand januari. De aanvaller van Jong AZ – die zondag zijn debuut in de hoofdmacht maakte – is de opvolger van Joeri Oud.

De titel van Speler van de Maand wordt gegeven aan talenten die zowel op het veld als daarbuiten durven uit te blinken, honderd procent inzet tonen, goed trainen en spelen en altijd bezig zijn om zich te ontwikkelen.

Vonk: 'Zelf het initiatief'
“Jelle maakt een heel positieve indruk met zijn inzet en houding rond wedstrijden en trainingen”, vertelt trainer Michel Vonk. “Ook neemt hij veel initiatief in het samen bekijken van videobeelden van zichzelf, maar ook van komende tegenstanders. Dat is goed om te zien en toont aan dat hij wil investeren in zijn ontwikkeling."

'Direct belangrijk'
Vonk: “Hij heeft bij Jong AZ de afgelopen maand veel goede dingen laten zien en bekroonde deze periode zondag met zijn debuut in AZ 1. Daarin was hij direct belangrijk, want de winnende treffer kwam voort uit goed drukzetten van Jelle. Dat is één van zijn kwaliteiten en zie je ook terug in zijn wedstrijden met Jong AZ. Dat het zich ook bij het eerste team meteen uitbetaalt was mooi om te zien.”
Boadu is gewaarschuwd, zo lijkt het.
_________________
"I don't know that!"
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Kilkenny schreef: 16 feb 2021, 14:48 https://www.AZ.nl/nl/nieuws/speler-van- ... jelle-duin



Boadu is gewaarschuwd, zo lijkt het.
Ik heb Duin ongeveer een maandje geleden als optie genoemd voor het 1e en werd toen nog hard uitgelachen, maar inmiddels heeft hij zijn debuut gemaakt :D

Iedereen die hem afgelopen maand bij Jong AZ heeft zien spelen, kan zien dat hij voor een spits, voetballend echt heel goed is. Daarnaast heeft hij tijdens de wedstrijd ook een geweldige inzet en schijnt hij dus op de trainingen ook heel goed bezig te zijn. Waar hij een paar maanden geleden nog zat weg te kwijnen bij MVV (en mensen zelfs beweerden dat hij het niveau MVV niet aankan) heeft hij bij AZ echt weer plezier in het voetbal en bewijst hij dat stappen aan het maken is. Ik hoop dat hij in tegenstelling tot Ferdy wel wat meer kansen gaat krijgen in het 1e. Mooi om te zien dat weer een jeugdtalent bezig om door te breken :D
Gebruikersavatar
Lecompte
Reservespeler
Berichten: 1783
Lid geworden op: 16 aug 2011, 17:19

multatuli schreef: 17 feb 2021, 15:55 Ik heb Duin ongeveer een maandje geleden als optie genoemd voor het 1e en werd toen nog hard uitgelachen, maar inmiddels heeft hij zijn debuut gemaakt :D

Iedereen die hem afgelopen maand bij Jong AZ heeft zien spelen, kan zien dat hij voor een spits, voetballend echt heel goed is. Daarnaast heeft hij tijdens de wedstrijd ook een geweldige inzet en schijnt hij dus op de trainingen ook heel goed bezig te zijn. Waar hij een paar maanden geleden nog zat weg te kwijnen bij MVV (en mensen zelfs beweerden dat hij het niveau MVV niet aankan) heeft hij bij AZ echt weer plezier in het voetbal en bewijst hij dat stappen aan het maken is. Ik hoop dat hij in tegenstelling tot Ferdy wel wat meer kansen gaat krijgen in het 1e. Mooi om te zien dat weer een jeugdtalent bezig om door te breken :D
Volgens mij was ik het met je eens.
Het halfjaartje MVV heeft hem hoe stom het klinkt heel goed gedaan!
Uit negativisme is nog nooit iets goeds geboren.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Lecompte schreef: 18 feb 2021, 09:50 Volgens mij was ik het met je eens.
Het halfjaartje MVV heeft hem hoe stom het klinkt heel goed gedaan!
Ja dat denk ik ook. Soms kan een negatieve ervaring toch positief uitpakken. En door het vertrek van Druijf en de uit vorm zijnde Boadu zou Duin wel extra kans in het 1e moeten geven. Hopelijk geeft hem dat een extra boost in zijn ontwikkeling.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16052
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

multatuli schreef: 18 feb 2021, 11:10 Ja dat denk ik ook. Soms kan een negatieve ervaring toch positief uitpakken. En door het vertrek van Druijf en de uit vorm zijnde Boadu zou Duin wel extra kans in het 1e moeten geven. Hopelijk geeft hem dat een extra boost in zijn ontwikkeling.
Nou, huppekee, in de basis zaterdag! 😬
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

salmonyappi schreef: 18 feb 2021, 15:14 Nou, huppekee, in de basis zaterdag! 😬
We spelen tegen VVV dus waarom niet? Boadu presteert toch niet, dus laat Duin het maar doen. Je gaat er in in ieder geval niet op achteruit. Wordt Boadu ook meteen op scherp gezet (extra gemotiveerd) om de wedstrijd erna tegen Feyenoord te vlammen. win win.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZ 4 Life schreef: 10 mar 2021, 09:01 Kansen krijg je niet, die moet je verdienen.
En wat betreft Duin: MVV zal anders spelen, maar we hebben het hier over een club uit het rechterrijtje van de KKD. Een spits die bij AZ mee zou kunnen die speelt daar lachend in de basis en die wordt zeker niet halverwege zijn huurperiode teruggestuurd. Dat zegt alles.
Ook gisteren weer bij Jong AZ wist de commentator te vertellen dat Duin zelf heeft gekozen bij MVV te vertrekken (dus niet weg gestuurd). Vonk vertelde dat Duin hele goede stappen heeft gezet en daarom fulltime bij het 1e meetraint en bij de wedstrijdselectie van het 1e zit.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13902
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

multatuli schreef: 13 mar 2021, 07:25 Ook gisteren weer bij Jong AZ wist de commentator te vertellen dat Duin zelf heeft gekozen bij MVV te vertrekken (dus niet weg gestuurd). Vonk vertelde dat Duin hele goede stappen heeft gezet en daarom fulltime bij het 1e meetraint en bij de wedstrijdselectie van het 1e zit.
Dat laatste zal ook bij gebrek aan beter te zijn, er is immers geen andere spits. Wat betreft zijn vertrek bij MVV, dat is 'in goed overleg' gegaan. Dan weet je meestal wel hoe laat het is. Maar ik hoop dat Duin het oppakt. Duin was in de jeugd altijd meer getalenteerd van bijvoorbeeld Druijf, alleen is de laatste hem destijds voorbijgestreefd mede vanwege het vele blessureleed van Duin.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

AZ 4 Life schreef: 24 mar 2021, 10:23 Dat laatste zal ook bij gebrek aan beter te zijn, er is immers geen andere spits. Wat betreft zijn vertrek bij MVV, dat is 'in goed overleg' gegaan. Dan weet je meestal wel hoe laat het is. Maar ik hoop dat Duin het oppakt. Duin was in de jeugd altijd meer getalenteerd van bijvoorbeeld Druijf, alleen is de laatste hem destijds voorbijgestreefd mede vanwege het vele blessureleed van Duin.
Als ze geen vertrouwen in hem zouden hebben, zouden ze wel goedkope speler ergens vandaan gehaald (zoals met Leeuwin destijds). En zoals Vonk het ook zei, bleek ook uit dat hij echt stappen heeft gemaakt en het verdiend heeft om bij het 1e te zitten.
Meevoetballend is hij zeker beter dan Boadu en Druijf. Hij is ook technisch de beste van de 3. Hij moet nog meer gaan scoren bij Jong AZ, maar hij levert elke wedstrijd een nuttige bijdrage. Goed aanspeelbaar, kan goed passen, is niet zelfzuchtig, werkt hard, stoort goed (al meerdere balveroveringen waaruit direct kansen komen). Hij heeft inderdaad door de diverse blessures veel minder wedstrijden op niveau gespeeld, maar sinds hij terug is pakt hij het echt goed op.
Uiteraard zal hij nu niet meteen topscorer worden in de eredivisie, maar zoals je zelf al zei was hij meer getalenteerd dan Druijf, dus het zit er wel in.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

De volgende contractverlenging!

https://www.AZ.nl/nl/nieuws/duin-verlengt-bij-AZ
_________________
"I don't know that!"
Gebruikersavatar
DiepeMast
Goalscorer
Berichten: 3390
Lid geworden op: 04 aug 2015, 08:21
Locatie: Heerhugowaard

Prima, lijkt een jongen met potentie. Is dit echter niet ook een teken dat er blijkbaar meer beweging is rond Boadu? Pavlidis is immers aangetrokken en Duin zal zich ook richting op AZ1. Het wordt wel erg druk voorin anders :).
"Ik zie genoeg aanknopingspunten om verder op te kunnen bouwen." :help:
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3132
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Deed het gister beter dan Pavlidis. Dreigender, beter doorjagend, liet zich niet van de bal zetten, en won wel kopduels.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

dirkjan schreef: 22 okt 2021, 05:11 Deed het gister beter dan Pavlidis. Dreigender, beter doorjagend, liet zich niet van de bal zetten, en won wel kopduels.
Goed opgemerkt dan. Hij is mij niet opgevallen. Als je had gezegd, hij heeft niet meegedaan had ik het ook geloofd.
Glory Hunter
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Jack schreef: 22 okt 2021, 06:39 Goed opgemerkt dan. Hij is mij niet opgevallen. Als je had gezegd, hij heeft niet meegedaan had ik het ook geloofd.
Jack, je moet ook niet alleen de TV aanzetten, maar ook wel kijken he :mrgreen:
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

dirkjan schreef: 22 okt 2021, 05:11 Deed het gister beter dan Pavlidis. Dreigender, beter doorjagend, liet zich niet van de bal zetten, en won wel kopduels.
Aandoenlijk hoe Jelle Duin zijn best doet, maar voor een club treurig dat na Pavlidis deze speler moet worden ingezet omdat wij geen minimaal gelijkwaardige spits hebben. AZ heeft waarschijnlijk grote verwachtingen van de jonge spitsen Barasi, Koster en Meerdink en daarom is er misschien geen extra spits gehaald naast Pavlidis. Duin vind ik wel erg veel te kort komen op dit niveau op dit moment.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

ForzAZ schreef: 22 okt 2021, 07:34 Aandoenlijk hoe Jelle Duin zijn best doet, maar voor een club treurig dat na Pavlidis deze speler moet worden ingezet omdat wij geen minimaal gelijkwaardige spits hebben. AZ heeft waarschijnlijk grote verwachtingen van de jonge spitsen Barasi, Koster en Meerdink en daarom is er misschien geen extra spits gehaald naast Pavlidis. Duin vind ik wel erg veel te kort komen op dit niveau op dit moment.
Het trieste is juist dat Pavlidis amper beter speelt dan Duin.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6401
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

ForzAZ schreef: 22 okt 2021, 07:34 Aandoenlijk hoe Jelle Duin zijn best doet, maar voor een club treurig dat na Pavlidis deze speler moet worden ingezet omdat wij geen minimaal gelijkwaardige spits hebben. AZ heeft waarschijnlijk grote verwachtingen van de jonge spitsen Barasi, Koster en Meerdink en daarom is er misschien geen extra spits gehaald naast Pavlidis. Duin vind ik wel erg veel te kort komen op dit niveau op dit moment.
Ja niks ten koste van Duin, dat zo'n jongen tekort komt voor AZ is helemaal niet erg. Bij Cambuur of Volendam lopen ook zat jongens die het net niet gered hebben, maar daar gewoon een prima carriere kunnen hebben. Zn inzet is meer dan prima.

Dat AZ geen versterkingen voor de bank haalt omdat ze willen inzetten op de jeugd, terwijl ze in de zomer al bewust waren dat ze Taabouni, Barasi, Peer, Oosting, Evjen etc te licht vinden voor az1 vind ik wel echt heel erg zwak. Als Karlsson, Pavlidis, Gudmundsson/deWit of Wijndal geblesseerd raakt is voor die posities gewoon geen alternatief.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

Jelle deed erg zijn best maar komt overduidelijk kwaliteit te kort. Tot zover de blinde roep om jeugdspelers.
Hup AZ.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Bob Ross schreef: 22 okt 2021, 08:46 Jelle deed erg zijn best maar komt overduidelijk kwaliteit te kort. Tot zover de blinde roep om jeugdspelers.
Dus Jelle Duin is exemplarisch voor alle jeugdspelers :?
Jelle Duin komt kwaliteit tekort, dus moeten we maar geen jeugdspelers meer inzetten :?
Over blind gesproken....
Plaats reactie