Pascal Jansen (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.

Hoe blij ben je met Pascal Jansen? (Gezien alle prestaties van AZ onder zijn trainerschap)

1
29
31%
2
2
2%
3
10
11%
4
7
8%
5
6
6%
6
11
12%
7
10
11%
8
10
11%
9
2
2%
10
6
6%
 
Totaal aantal stemmen: 93
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9118
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

differentcook schreef: 26 mei 2023, 09:06 #-o
wat heb je op je lever, duivel?
Ik vind het bloedirritant dat hier niet gewoon normaal over dingen gesproken kan worden. Vooral de houding om alles bij voorbaat te ontkennen en ongeacht de gepresenteerde cijfers/data en het waargenomen beeld gewoon door te blijven blaten. Of dan met esoterische reacties komen over hoe de werkelijkheid uiteraard niet gelijkwaardig door eenieder kan worden waargenomen en we eigenlijk nooit definitief kunnen vaststellen of AZ nou 'goed' of 'slecht' gespeeld heeft (ongeacht spelbeeld, resultaat, data-analyse, resultaten van vergelijkbare/concurrerende clubs etc.)

Tuurlijk zie ik ook in dat de oeverloze negativiteit van bepaalde forumlieden ook niet behulpzaam is, maar bovenstaande maakt het steeds onprettiger om dit forum te bezoeken. Ik heb het al eens eerder gezegd, maar het voelt oprecht alsof bepaalde forumlieden hier niet zitten omdat ze fan zijn van AZ (en dat op hun eigen manier beleven), maar om te klieren.

PS:
Ik heb het alweer weggehaald want het blijft een slechte impuls :wink:
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DeZuivelDuivel schreef: 26 mei 2023, 09:13 Ik vind het bloedirritant dat hier niet gewoon normaal over dingen gesproken kan worden. Vooral de houding om alles bij voorbaat te ontkennen en ongeacht de gepresenteerde cijfers/data en het waargenomen beeld gewoon door te blijven blaten. Of dan met esoterische reacties komen over hoe de werkelijkheid uiteraard niet gelijkwaardig door eenieder kan worden waargenomen en we eigenlijk nooit definitief kunnen vaststellen of AZ nou 'goed' of 'slecht' gespeeld heeft (ongeacht spelbeeld, resultaat, data-analyse, resultaten van vergelijkbare/concurrerende clubs etc.)

Tuurlijk zie ik ook in dat de oeverloze negativiteit van bepaalde forumlieden ook niet behulpzaam is, maar bovenstaande maakt het steeds onprettiger om dit forum te bezoeken. Ik heb het al eens eerder gezegd, maar het voelt oprecht alsof bepaalde forumlieden hier niet zitten omdat ze fan zijn van AZ (en dat op hun eigen manier beleven), maar om te klieren.

PS:
Ik heb het alweer weggehaald want het blijft een slechte impuls :wink:
Er is geen één 'normaal', ieder heeft zijn/haar eigen normaal. Ik heb goede bedoelingen en post dingen die naar mijn inzicht wat toe kunnen voegen. Iedereen is anders en om die reden zullen we ook verschillen over wat we waarderen of naar op zoek zijn en dat vergt dus wat acceptatie van iedereen.

Van je post hierboven vermoed ik dat het tweede deel van de eerste alinea misschien betrekking heeft op mijn bijdragen. Ja, het is prettig en makkelijk om alle nuances te vergeten en vrij hier je ideeen te kunnen spuien alsof je de waarheid in pacht hebt, maar ik denk dat het goed is je niet aflatend bloot te stellen aan kritiek en nuances. Het is voor het moment zelf misschien minder fijn, maar uiteindelijk is iedereen er beter bij. Suiker is ook lekker, maar het zorgt uiteindelijk voor vadsigheid en problemen.

OT iedereen binnenboord, dus als Pascal niet presteert staan anderen te trappelen. Benieuwd wat nu het perspectief van Franssen is.
we can come an end
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3206
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

DeZuivelDuivel schreef: 26 mei 2023, 09:13 Vooral de houding om alles bij voorbaat te ontkennen en ongeacht de gepresenteerde cijfers/data en het waargenomen beeld gewoon door te blijven blaten.
Hij is soms wat singleminded en daarbij hijgerig, maar al bij al valt hij ook wel weer mee :wink:
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

De Rode Baron schreef: 26 mei 2023, 09:47 Hij is soms wat singleminded en daarbij hijgerig, maar al bij al valt hij ook wel weer mee :wink:
:lol:

btw ik heb onlangs 'staff' in 'staf' veranderd doordat ik me heb laten overtuigen :D
we can come an end
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3206
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

differentcook schreef: 26 mei 2023, 09:54 :lol:

btw ik heb onlangs 'staff' in 'staf' veranderd doordat ik me heb laten overtuigen :D
:wink:
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 26 mei 2023, 09:02 Want de andere clubs spelen kick and rush?

Het is heel simpel:

1. Wij zien het met onze ogen en stellen het vast, als fan heb je er helemaal geen baat bij om daar over te liegen, je wil het gewoon beter zien. (subjectief, maar wel vanuit de bron waargenomen)
2. De data onderschrijven het beeld dat wij met onze 'amateurogen' waarnemen (objectief, vanuit de bron gemeten)
3. Vergelijkend met andere trainers en clubs komt het subjectieve en objectieve beeld ook nog eens overeen (duidelijk contrast)

De conclusie is evident en wie daar allemaal fantasieverhalen over ophangt over hoe AZ onder Jansen een of andere wervelende tiki-taka machine zou zijn, die kijkt geen AZ.
Joh ik ga er alleen maar tegenin omdat het weer zo lekker doorslaat.

Als je mij een beetje volg dan heb ik het geregeld over heel mooi opgezette aanvallen waar geregeld echt pareltjes tussen zitten. Ik geniet daarvan en ik zie dat de speelstijl deze aanvallen constant herproduceert. De cadans van AZ is over het algemeen verzorgd positie spel met voldoende restverdediging, maar wel constant aanvallend. De vele positie wisselingen en variaties zijn moeilijk uit te tekenen en lastig voor tegenstanders en resulteren haast elke keer tot een mogelijkheid. Dat daar veel geduld en veel schijven voor gebruikt worden vindt ik persoonlijk intelligent en ik hou van dat spelletje. Ik hoor heel vaak in mijn buurt "schiet dan toch" en dan gaat de bal iets terug om vervolgens 2 ballen later een nog grotere kans te creëren en was het dus wel een goede keuze die extra schijven te gebruiken.

Heus zitten er genoeg momenten tussen dat het anders had gekund en ik snap dat mensen die exta schijf in de aanval irritant kunnen vinden (ik soms ook) en het behoudend over kan komen. Maar ik vind het puur richten op de negatieve kanten wel eens een beetje teveel doorslaan. Ook met de data op die manier interpreteren heb ik problemen, tuurlijk zie ik ook dat we minder geschoten hebben etc, maar in die cijfers zitten ook goede kanten zelfs als het minder is ten opzichte van de topclubs.
Gebruikersavatar
dirkjan
Goalscorer
Berichten: 3150
Lid geworden op: 09 mar 2006, 18:25
Locatie: Kolhorn
Contacteer:

Metalingus schreef: 26 mei 2023, 08:41 Klopt, je ziet hem direct scannen waar hij eventueel snel kan uitgooien. Blijkbaar verschillen de spelers daar dus ook van mening over. Aan de trainer dus om te zorgen dat dit team-breed geïmplementeerd wordt.
Exact. Kijk naar Timmer en de aanval van destijds. Dat ging supersnel, en er werd dikwijls uit die counters gescoord.
Wie zijn vrijheden wil opgeven voor veiligheid, zal uiteindelijk geen van beide hebben.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3206
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Mooi om te lezen dat naast Mexx Meerdink, Wouter Goes, Lewis Schouten en Rome-Jayden Owusu-Oduro, ook Ernest Poku volgend jaar definitief lid van de eerste selectie zijn.
Vertrouwen van Pascal in deze jongens is dus groot.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

SimonPoulsen schreef: 26 mei 2023, 07:26

Die overdrijving is weer een voorspelbaar tegenwoord wat geen enkele waarde heeft.
Eens, het schoot weer verkeerd en ik ging kort door de bocht. Mijn excuus.

AZ staat overal in die top 4 en doet precies wat je kan en mag verwachten =D> .
Dat we niet hoger staan is teleurstellend maar zo slecht waar jij AZ dan weer indeel en moet benadrukken waar het allemaal aan schort of anders moet (dat heeft weer consequenties voor andere factoren) is het ook niet.

Aan dat plaatje dat je gepost hebt waar AZ rechtsonder staat kan je duidelijk zien welke teams de counterploegen zijn (de Y as geeft snelheid en directnes van de aanval aan). PSV wisten we, maar Feyenoord staat ook best wel hoog (die waren toch altijd aan het pressen?) , sommige mensen willen Jonk nou dat is alleen maar countervoetbal.
De x as geeft ook aan hoe goed je kan combineren en hoelang je de bal in de ploeg kan houden.

Er zitten niet alleen negatieve facetten in deze statistieken.

Toffe website ik zet hem naast sofascore (die website van meer grote kansen voor AZ dan Feyenoord) in mijn favorieten thx
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6544
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

FugAZi schreef: 26 mei 2023, 11:22 Eens, het schoot weer verkeerd en ik ging kort door de bocht. Mijn excuus.

AZ staat overal in die top 4 en doet precies wat je kan en mag verwachten =D> .
Dat we niet hoger staan is teleurstellend maar zo slecht waar jij AZ dan weer indeel en moet benadrukken waar het allemaal aan schort of anders moet (dat heeft weer consequenties voor andere factoren) is het ook niet.

Aan dat plaatje dat je gepost hebt waar AZ rechtsonder staat kan je duidelijk zien welke teams de counterploegen zijn (de Y as geeft snelheid en directnes van de aanval aan). PSV wisten we, maar Feyenoord staat ook best wel hoog (die waren toch altijd aan het pressen?) , sommige mensen willen Jonk nou dat is alleen maar countervoetbal.
De x as geeft ook aan hoe goed je kan combineren en hoelang je de bal in de ploeg kan houden.

Er zitten niet alleen negatieve facetten in deze statistieken.

Toffe website ik zet hem naast sofascore (die website van meer grote kansen voor AZ dan Feyenoord) in mijn favorieten thx
Kijk hier kan je wat mee. Ik zeg helemaal nergens dat het zo slecht is of wat dan ook. Ik zie het alleen als een bevestiging van de speelwijze van AZ die ik constateer, en die door sommigen wordt tegengesproken. Daarom dacht ik, ik gooi het even in de groep. Net zoals ik dat deed met de lage expected goals en expected points data. Ik ben van mening dat er meer uit de ploeg te halen valt. Zeker als het gaat om drukzetten en (sneller) counteren

Na zondag zal ik ook weer even het rendement tabelletje van de spelers maken.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Een evaluerende opmerking door Jansen en het verwachtings/ambitieniveau bij AZ:

"Het duel met PSV wordt ook voor AZ een cruciale wedstrijd. De Alkmaarders kunnen bij eigen winst en verlies van ajax 3de worden in de eindrangschikking en zich daarmee kwalificeren voor de Europa League, in plaats van de Conference League. Dat verschil is voor trainer Jansen belangrijk. ,,Als we winnen hebben we zeventig punten. Met de halve finale van de Conference League die we hebben gehaald erbij kunnen we dan zeggen dat we een oké seizoen hebben gedraaid. Het was prima geweest als we in de Eredivisie langer hadden meegedaan. We willen meer en hebben het gevoel dat dat erin had gezeten.”"

https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/pa ... ~ad7bb124/

Een tijdje terug was iemand op het forum (FugAZi?) die labels had gehangen aan eindklasseringen, maar die waren positiever dan oké voor 70 punten en halve finale Conference League en prima voor langer meedoen om de titel.
we can come an end
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

differentcook schreef: 26 mei 2023, 14:06

Een tijdje terug was iemand op het forum (FugAZi?) die labels had gehangen aan eindklasseringen, maar die waren positiever dan oké voor 70 punten en halve finale Conference League en prima voor langer meedoen om de titel.
Zo te zien zijn Jansen zijn keuze voor woorden minder positief dan die van mij, daar spreekt wel ambitie uit.

Ik weet niet meer waar ik het geschreven had, maar ik weet nog wel dat een indeling maken mij nog best tegenviel. Vooral universele labels die iedereen aanspreken zijn onbegonnen werk.

Ik weet ook niet meer hoelang geleden, eind vorig seizoen vond ik een keer 5e worden helemaal niks om voor te schamen. Maar bv 2 x achter elkaar 5e worden zou ik nu als falen zien. Alles heeft een contex, nu derde worden zou ik goed noemen. 4e zou ik prima noemen maar wel een beetje teleurstellend.
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

De Rode Baron schreef: 26 mei 2023, 09:47 Hij is soms wat singleminded en daarbij hijgerig, maar al bij al valt hij ook wel weer mee :wink:
Jansen?! :p
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

FugAZi schreef: 26 mei 2023, 14:56
Alles heeft een contex, nu derde worden zou ik goed noemen. 4e zou ik prima noemen maar wel een beetje teleurstellend.
Juist als je context hanteert zou plek 3-5 dit jaar teleurstellend zijn. Met 1 zege meer had je zondag voor plek 2 gespeeld.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3206
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Grifo schreef: 26 mei 2023, 16:55Jansen?! :p
Nee joh, dat sloeg op de persoon die deze termen op mij projecteerde.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Langedijk schreef: 26 mei 2023, 17:22 Juist als je context hanteert zou plek 3-5 dit jaar teleurstellend zijn. Met 1 zege meer had je zondag voor plek 2 gespeeld.
precies en dus CL voetbal.
kies je eigen 'favoriete' verloren wedstrijd maar uit, genoeg keuze, en bedenkt dan wat de gevolgen zijn
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Wij hebben met dit team helemaal niets te zoeken in de CL. Alleen geld te vinden. Ik heb liever een overwintering in de EL.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6495
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

salmonyappi schreef: 26 mei 2023, 18:05 Wij hebben met dit team helemaal niets te zoeken in de CL. Alleen geld te vinden. Ik heb liever een overwintering in de EL.
Daar gaat het niet om. Je speelt betaald voetbal om zo hoog mogelijk te eindigen.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Langedijk schreef: 26 mei 2023, 17:22 Juist als je context hanteert zou plek 3-5 dit jaar teleurstellend zijn. Met 1 zege meer had je zondag voor plek 2 gespeeld.
Tja vorig jaar zei ik ook dat we maar 3 doelpunten nodig hadden en alles had er anders uitgezien.
Voor dit seizoen is het misschien dus wel minder. Dus zeg het maar welke missers van Pavlidis of Odgaard etc zijn het meest dodelijk geweest voor het missen van de 2e plaats? Immers de kansen hebben we duidelijk gehad (statistisch misschien minder als andere topteams maar ze waren er wel zelfs meer grotere kansen gecreëerd en gemist dan Feyenoord).
Maar we vallen in herhaling, dus laten we maar naar weer naar de grote van club kijken en dan zou plek drie gewoon goed zijn.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9118
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

FugAZi schreef: 26 mei 2023, 19:12
Maar we vallen in herhaling, dus laten we maar naar weer naar de grote van club kijken en dan zou plek drie gewoon goed zijn.
In elk ander seizoen is/was dat zo. En plek drie is ook nu nog wel een succes, maar niet in eigen hand.
We staan vooralsnog op plek 4 in een seizoen waar het zowel bij ajax als PSV een chaos is en clubs als Vitesse en Groningen hard zijn gevallen en zelfs Utrecht is behoorlijk afgehaakt. Al met al heb je eigenlijk alleen wat te stellen gehad van Twente, Sparta en Feyenoord en toch eindig je mogelijk 4e.

Voor dit seizoen doet de 'grote' van de club er dus écht niet toe.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gesloten