Pascal Jansen (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.

Hoe blij ben je met Pascal Jansen? (Gezien alle prestaties van AZ onder zijn trainerschap)

1
29
31%
2
2
2%
3
10
11%
4
7
8%
5
6
6%
6
11
12%
7
10
11%
8
10
11%
9
2
2%
10
6
6%
 
Totaal aantal stemmen: 93
vriend
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Ferry schreef: 02 okt 2022, 16:42 Zeker, maar dat ontken ik ook niet. Maar je moet toch altijd willen streven naar zoiets als 'ieder jaar een stapje beter'?
Of zijn we tevreden als we vijfde worden?
Nee, dan zijn wij niet tevreden.

Ondanks alle miljarden hebben PSG en ManCity nog nooit de Champions League gewonnen. Dat zijn ook provinciale prutsers die nooit een stapje beter doen.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11139
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Ferry schreef: 02 okt 2022, 16:42
Of zijn we tevreden als we vijfde worden?
Nee, 5e betekent dat alle serieuze concurrenten boven je eindigen.

De zwaktes van Jansen waren vorig seizoen zijn slechte wisselbeleid, zijn veel te defensieve speelwijze tegen kleine clubs en zijn vriendjespolitiek. Nu is de selectie breder, Aboukhlal weg en pakken de wissels het ogenschijnlijk moeiteloos op. Daar krijgt hij nu (terecht) de credits voor. Ik ben wel benieuwd wat er gaat gebeuren als hij straks moeilijke keuzes moet gaan maken als iedereen fit is.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Met 5e heb je simpelweg je doelstelling niet bereikt, met 4e heb je niks met je ambitie gedaan(of keiharde pech gehad).
Zo simpel ligt het voor AZ op dit moment, zeker nu de extra investeringen komen.
Bij een 5e plek moet je sowieso de meubelen in de playoffs nog redden(of de beker winnen/finale halen) wil je uberhaupt de Europese lijn doortrekken.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12461
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

=D> voor Ferry
we can come an end
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10188
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

DeZuivelDuivel schreef: 30 sep 2022, 18:49 Want het is in Nederland onmogelijk om een hoofdtrainerschap of assistentsrol te krijgen in het profvoetbal (Gullit/Ten Cate/Rijkaard/Fraser/Davids/Seedorf etc.) en je wordt natuurlijk nooit geselecteerd voor het Nederlands Elftal? (Moet ik hier echt namen gaan noemen?).

Er zijn verschillende soorten trainers met verschillende vaardigheden.
Ik zal in het vervolg trachten duidelijker te zijn wanneer ik wat cynisch ben ...
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10188
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Grifo schreef: 01 okt 2022, 11:37 Overigens zegt het leggen van een verbinding tussen twee uit de lucht gegrepen stipjes ook iets over jou.
Ik had al gewaarschuwd dat er een wat onzinnige redenering aan kwam.

Als mensen de disclaimer(s) niet lezen wordt het lastig.

On topic: Jansen doet het dit seizoen - tot dusver - heel goed.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10188
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

Metalingus schreef: 02 okt 2022, 15:49 Met een complete selectie en dezelfde bereidheid op het veld kan je dit seizoen zomaar
kampioen worden, de beker winnen en de Conference League winnen.

Heb alleen al eerder opgemerkt dat we nog ergens een halve vacature hebben en je ook niet elke wedstrijd dezelfde bereidheid kan tonen. Bovendien zal de selectie nooit helemaal compleet zijn.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Langedijk schreef: 02 okt 2022, 18:26 Nee, 5e betekent dat alle serieuze concurrenten boven je eindigen.

De zwaktes van Jansen waren vorig seizoen zijn slechte wisselbeleid, zijn veel te defensieve speelwijze tegen kleine clubs en zijn vriendjespolitiek. Nu is de selectie breder, Aboukhlal weg en pakken de wissels het ogenschijnlijk moeiteloos op. Daar krijgt hij nu (terecht) de credits voor. Ik ben wel benieuwd wat er gaat gebeuren als hij straks moeilijke keuzes moet gaan maken als iedereen fit is.
Krijgen we dat slappe geneuzel weer over vriendjespolitiek in combinatie met het wisselbeleid. Hierbij wordt gedoeld op Aboukhlal, die gewoon aantoonbaar een uitstekende invaller was met dito statistieken. Dat we hem verder wellicht niet de meest goede voetballer vinden is een tweede, maar als invaller was hij uitermate nuttig. Ook dit jaar las ik trouwens alweer gezeik op de 'standaardwissels', alleen is dat verstomd door de resultaten.
Gebruikersavatar
Kilkenny
Moderatort
Berichten: 8330
Lid geworden op: 22 feb 2005, 21:24
Locatie: Alkmaar

Antti Opdam schreef: 03 okt 2022, 07:07 kampioen worden, de beker winnen en de Conference League winnen.

Heb alleen al eerder opgemerkt dat we nog ergens een halve vacature hebben en je ook niet elke wedstrijd dezelfde bereidheid kan tonen. Bovendien zal de selectie nooit helemaal compleet zijn.
Ik denk vooral dat het met zo veel blessures niet goed kan blijven gaan. Ik hoop dat het bijvoorbeeld meevalt met De Wit, maar ook dat hij donderdag gespaard gaat worden. Tegen opportunistisch Utrecht hebben we hem waarschijnlijk harder nodig. Mij benieuwen hoe Jansen dit donderdag dan gaat invullen. Misschien heel opportunistisch gedacht Peer daar maar neerzetten?
_________________
"I don't know that!"
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

Antti Opdam schreef: 30 sep 2022, 15:31 stigmatiserende observering

Bestaat dat? Observering?

Hoe dan ook verraadt deze woordkeuze wel weer enig intellect. Of misschien heeft het de schijn ervan. Ik koppelde mijn theorie óók aan woordkeuze. Hoe het ook zij ...

:wink:

Het maakt voor het verder verhaal ook niet uit.

Misschien moet ik het dan breder trekken om mijn punt te maken: op basis van mijn tot nu toe opgedane observaties komt Pascal Jansen mij nu niet direct als een intellectueel over. Des te knapper dat hij op basis van inzet en passie zover is gekomen.

(Overigens kan ik hetzelfde stellen over Bert van Marwijk, Ronald Koeman, Louis van Gaal etc.)

Misschien moet ik gewoon anders naar het trainersvak kijken: dat je ook niet heel veel (algemene) intelligentie nodig hebt om succesvol te zijn.
Gefeliciteerd, je hebt de prijs voor de meest onzinnige post op dit forum gewonnen!
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

AZ fanatic 4-life schreef: 03 okt 2022, 07:42 Gefeliciteerd, je hebt de prijs voor de meest onzinnige post op dit forum gewonnen!
Jij zit nog niet zo lang op het forum?
;-)
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

AZ-073 schreef: 03 okt 2022, 07:55 Jij zit nog niet zo lang op het forum?
;-)
Ik geloof niet dat dit te overtreffen valt. :wink:
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11139
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

AZ 4 Life schreef: 03 okt 2022, 07:28 Hierbij wordt gedoeld op Aboukhlal
Die noem ik toch ook gewoon bij naam? Waardeloze 'voetballer' met matige statistieken. En de wissels waren steevast te laat en/of onnavolgbaar met Bodo-thuis en Twente-thuis als absolute dieptepunten.

Verder hoef je de Jansen van vorig jaar niet te verdedigen hoor. Die scoorde gewoon een ruime onvoldoende. De Jansen van dit jaar doet het goed.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 916
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

https://www.youtube.com/watch?v=sRg-rxFsJWY

Goed interview. Ondanks dat hij 1e staat geeft hij aan dat AZ helemaal niet zo goed speelde.
"One swallow does not make a summer"
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10188
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ fanatic 4-life schreef: 03 okt 2022, 07:42 Gefeliciteerd, je hebt de prijs voor de meest onzinnige post op dit forum gewonnen!
Dank je!

Zo vaak win ik geen prijzen.

Heb je toevallig ook het juryrapport en valide argumenten? Voor dergelijke zaken ben ik namelijk wél gevoelig.

Of zullen we het gewoon weer over Pascal Jansen hebben?

(Allebei kan ook trouwens.)
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

Antti Opdam schreef: 03 okt 2022, 08:41 Dank je!

Zo vaak win ik geen prijzen.

Heb je toevallig ook het juryrapport en valide argumenten? Voor dergelijke zaken ben ik namelijk wél gevoelig.

Of zullen we het gewoon weer over Pascal Jansen hebben?

(Allebei kan ook trouwens.)
Excuus, ik heb de verkeerde post gequoot. Maar gelukkig blijft de prijs wel bij jou. Ik doelde op de post waarin je schrijft dat onze trainer geen intellectuele hoogvlieger is omdat hij (o.a.) wellicht een tattoo heeft.

Een waardeoordel op basis van uiterlijke kenmerken heeft geen juryrapport nodig.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10188
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

AZ fanatic 4-life schreef: 03 okt 2022, 09:13 Excuus, ik heb de verkeerde post gequoot. Maar gelukkig blijft de prijs wel bij jou. Ik doelde op de post waarin je schrijft dat onze trainer geen intellectuele hoogvlieger is omdat hij (o.a.) wellicht een tattoo heeft.

Een waardeoordel op basis van uiterlijke kenmerken heeft geen juryrapport nodig.
Het was geen waardeoordeel.

Als je niet goed citeert of leest of samenvat heeft een discussie voor mij ook geen zin.

Eigenlijk wilde ik een discussie voeren over welke kwaliteiten en talenten een trainer wel/niet moet hebben én ONZE Pascal een compliment geven en analyseren welke kwaliteiten hij dan wel/niet heeft.

Helaas gleed het niveau alweer snel af naar het niveau: "je bent zelf dom!" Ofwel: niet goed lezen en de overtreffende jij-bak spelen.

:gaap:

Maar om dan maar weer terug te keren bij de feiten: gisteren een leuke statistiek op Studio Voetbal waarbij naar het gemiddeld aantal punten van de trainers van AZ werd gekeken.

1. Slot
2. Jansen
3. Van Gaal
4. Van den Brom
5. Adriaanse

(Ook de volgorde voor wat betreft de winstpercentage. Verder werd er een grote toekomst voor hem voorspeld.)
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12461
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Studio voetbal surft op de golven van het voetbalopportunisme.
we can come an end
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

Antti Opdam schreef: 03 okt 2022, 09:25 Het was geen waardeoordeel.

Als je niet goed citeert of leest of samenvat heeft een discussie voor mij ook geen zin.
Je legt het (mogelijke) verband toch? #-o

Dit topic is ook bedoelt om een discussie te kunnen voeren over de kwaliteiten van Jansen. De onderbouwing van de suggestie dat hij geen intellectueel hoogvlieger zou zijn, is alleen een beetje stigmatiserend/dom. Ondanks de disclaimer.

Heeft werkelijk niets met lezen of samenvatten te maken.
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13941
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

Langedijk schreef: 03 okt 2022, 08:09 Die noem ik toch ook gewoon bij naam? Waardeloze 'voetballer' met matige statistieken.

Als invaller uitstekende statistieken. Scoorde vorig jaar zeven keer als invaller, meer dan elke andere speler in de eredivisie. Rekenen we de belangrijke goal tegen Heerenveen in de play-offs nog even niet mee. Jaar daarvoor als invaller ook al een aantal belangrijke goals gemaakt. Je schrijft dus feitelijke onzin.
Verder hoef je de Jansen van vorig jaar niet te verdedigen hoor. Die scoorde gewoon een ruime onvoldoende. De Jansen van dit jaar doet het goed.
De Jansen van vorig jaar deed het gezien de omstandigheden acceptabel, de Jansen van dit jaar meer dan goed.
Laatst gewijzigd door AZ 4 Life op 03 okt 2022, 11:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Gesloten