Pascal Jansen (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.

Hoe blij ben je met Pascal Jansen? (Gezien alle prestaties van AZ onder zijn trainerschap)

1
29
31%
2
2
2%
3
10
11%
4
7
8%
5
6
6%
6
11
12%
7
10
11%
8
10
11%
9
2
2%
10
6
6%
 
Totaal aantal stemmen: 93
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6364
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

DeZuivelDuivel schreef: 20 mar 2023, 17:47 Benieuwd of de mensen die riepen om een ervaren assistent/veldtrainer hier van af wisten.
Indien waar zit hier de bevestiging van het pijnpunt dat ik al langer vermoedde.
Ik denk dat er met het vertrek van Midstjo en Wijndal ook wat mis zit in de hierarchie binnen de spelersgroep. Als je wint, dan is iedereen vrienden.
Maar als je eerste aanvoerder (BMI) en tweede aanvoerder (De Wit) al maanden in de lappenmand zitten, dan komt het wel op leiderschap en persoonlijkheid aan.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Ferry schreef: 20 mar 2023, 17:56 Ik denk dat er met het vertrek van Midstjo en Wijndal ook wat mis zit in de hierarchie binnen de spelersgroep. Als je wint, dan is iedereen vrienden.
Maar als je eerste aanvoerder (BMI) en tweede aanvoerder (De Wit) al maanden in de lappenmand zitten, dan komt het wel op leiderschap en persoonlijkheid aan.
Ik dacht dat de pikorde BMI-Clasie-Hatzediakos is voor aanvoerder? De Wit mis je wel als aanjager en natuurlijk leiderschap. Midtsjø heeft het karakter niet om een groep op sleeptouw te nemen. Wijndal lachte alles weg, die kon je sommige momenten ook niet meer serieus nemen.

Ik denk trouwens dat er niks mis is met het team of qua leiderschap. Volgens mij was iedereen zijn hoofd nog in een roze wolk, ik geloof zo dat alle spelers alleen al aan aandacht van hun omgeving, buitenstaanders, media etc etc. Flink wat extra tijd kwijt zijn geweest aan alleen al antwoorden. Plus de euforie en extra adreline etc etc betekent dat ze zo hun rustmomenten en discipline iets uit de bocht hebben laten gaan. Er zit geen moedwilligheid tussen en iedereen wilde ook heel graag de lijn doortrekken maar ze waren er allemaal duidelijk niet 100% bij tegen Twente.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6364
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

FugAZi schreef: 20 mar 2023, 18:44 Ik denk trouwens dat er niks mis is met het team of qua leiderschap.
Wie zijn wat jou betreft de leiders?
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Ferry schreef: 20 mar 2023, 18:46 Wie zijn wat jou betreft de leiders?
Clasie, Panta, Reijnders, Beukema, Pavlidis.

Met als belangrijke schakels Odgaard en Karlson

Kerkez en Sugawara zijn de anti helden.

Ryan als ondersteuner.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

FugAZi schreef: 20 mar 2023, 18:44 Ik dacht dat de pikorde BMI-Clasie-Hatzediakos is voor aanvoerder? De Wit mis je wel als aanjager en natuurlijk leiderschap. Midtsjø heeft het karakter niet om een groep op sleeptouw te nemen. Wijndal lachte alles weg, die kon je sommige momenten ook niet meer serieus nemen.

Ik denk trouwens dat er niks mis is met het team of qua leiderschap. Volgens mij was iedereen zijn hoofd nog in een roze wolk, ik geloof zo dat alle spelers alleen al aan aandacht van hun omgeving, buitenstaanders, media etc etc. Flink wat extra tijd kwijt zijn geweest aan alleen al antwoorden. Plus de euforie en extra adreline etc etc betekent dat ze zo hun rustmomenten en discipline iets uit de bocht hebben laten gaan. Er zit geen moedwilligheid tussen en iedereen wilde ook heel graag de lijn doortrekken maar ze waren er allemaal duidelijk niet 100% bij tegen Twente.
Ze wilden het blijkbaar niet genoeg, want de drive die uit het spel sprak was ver onder de maat.
Ik weet niet of 'leiders' nu zo belangrijk zijn; het gaat erom dat iedereen intrinsiek supergemotiveerd is, dat dat niet wegvalt nadat ze een keer zichzelf in de etalage hebben kunnen zetten. En anders dat de trainer/coach dit bewaakt.
we can come an end
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

differentcook schreef: 20 mar 2023, 15:04 Dat gehakketak en gelijk halen staat denk ik ook in de weg dat we inhoudelijk veel verder geraken, tenminste niet zo ver als al die ruis er niet zou zijn
Hoe ver wil je precies raken op een voetbalforum? Het is een hobby, geen hogere wiskunde. We hoeven niet overal een wetenschappelijke onderbouwing voor te geven. Hatzidiakos is bijvoorbeeld een kut verdediger, ook als we tot in den treure zijn doen en (vooral) laten zouden analyseren. Laten we onszelf vooral niet zo serieus nemen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

FugAZi schreef: 20 mar 2023, 18:58 Clasie, Panta, Reijnders, Beukema, Pavlidis.
Leiders horen niet als eerste te verzaken. Hatzidiakos en Reijnders vallen dus af. Dit team heeft vrijwel geen natuurlijke leiders zoals Koopmeiners, Vlaar of Midtsjo. Jezelf geforceerd profileren maakt je nog geen leider.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Langedijk schreef: 20 mar 2023, 19:18 Hoe ver wil je precies raken op een voetbalforum? Het is een hobby, geen hogere wiskunde. We hoeven niet overal een wetenschappelijke onderbouwing voor te geven. Hatzidiakos is bijvoorbeeld een kut verdediger, ook als we tot in den treure zijn doen en (vooral) laten zouden analyseren. Laten we onszelf vooral niet zo serieus nemen.
Vind ik ook best hoor, ik doe wat ik leuk vind, jij wat jij leuk vindt. Alleen dat gehakketak is m.i. echt niet zo nodig.
we can come an end
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

differentcook schreef: 20 mar 2023, 19:07 Ze wilden het blijkbaar niet genoeg, want de drive die uit het spel sprak was ver onder de maat.
Ik weet niet of 'leiders' nu zo belangrijk zijn; het gaat erom dat iedereen intrinsiek supergemotiveerd is, dat dat niet wegvalt nadat ze een keer zichzelf in de etalage hebben kunnen zetten. En anders dat de trainer/coach dit bewaakt.
Natuurlijk zijn ze gemotiveerd, waarom zouden ze dat niet zijn? Ik zeg alleen dat al die afleiding net die paar % energie heeft gekost. Twente versla je niet met een paar % minder energie en dat hebben we gezien.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Langedijk schreef: 20 mar 2023, 19:24 Leiders horen niet als eerste te verzaken. Hatzidiakos en Reijnders vallen dus af. Dit team heeft vrijwel geen natuurlijke leiders zoals Koopmeiners, Vlaar of Midtsjo. Jezelf geforceerd profileren maakt je nog geen leider.
Ben je blind ofzo, iedereen was aan het verzaken.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

FugAZi schreef: 20 mar 2023, 20:14 Natuurlijk zijn ze gemotiveerd, waarom zouden ze dat niet zijn? Ik zeg alleen dat al die afleiding net die paar % energie heeft gekost. Twente versla je niet met een paar % minder energie en dat hebben we gezien.
Je lijkt Marlon Braakman wel :P
Zie Reijnders zijn biecht doen en wake up to the ugly reality (iets dat ook wel van het spel af te lezen was)
https://youtu.be/-yACNXBu-gE
we can come an end
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

FugAZi schreef: 20 mar 2023, 18:44 Midtsjø heeft het karakter niet om een groep op sleeptouw te nemen.
Ik verdenk je er vaak van dat je maar wat roept.
Maar hier dus écht.

Midtsjö werd de 'vader' van de groep genoemd:
https://www.vi.nl/pro/maestro-midtsjo-w ... her-noemen

Dan had hij toch iets van uitstraling zou je zeggen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1350
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Er wordt te veel op gefocust dat ze fysiek niet in het rood staan en dus het allemaal wel aankunnen. En dat zal gerust wel kloppen alleen zijn ze mentaal niet zo ver. Je moet ook mentaal bereid zijn om die loopacties te maken, vanuit het middenveld aan te sluiten bij de aanvallers en ook weer als een gek terug om te schakelen bij balverlies.
Hoe vaak hebben we Clasie dit seizoen weer horen roepen dat ze niet scherp begonnen etc.
Zet er af en toe maar een ander in, ook om mentaal te prikkelen.

Al is op dit moment de spoeling wel dun door blessures en ziektegevallen. Begin maar een keer met Lahdo ipv Odgaard, niet omdat ik nou zo’n grote fan van hem ben, maar om de boel scherp te houden.
Mijnans was ook niet helemaal fit uit de wedstrijd met Lazio gekomen en op een paar procent minder leg je het af tegen Twente.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

differentcook schreef: 20 mar 2023, 20:45 Je lijkt Marlon Braakman wel :P
Zie Reijnders zijn biecht doen en wake up to the ugly reality (iets dat ook wel van het spel af te lezen was)
https://youtu.be/-yACNXBu-gE
Reijnders zegt precies wat ik zeg niet scherp genoeg = een paar % minder toch?
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 20 mar 2023, 21:05 Ik verdenk je er vaak van dat je maar wat roept.
Maar hier dus écht.

Midtsjö werd de 'vader' van de groep genoemd:
https://www.vi.nl/pro/maestro-midtsjo-w ... her-noemen

Dan had hij toch iets van uitstraling zou je zeggen.
Ik kan het niet lezen, de link gaat niet naar het artikel. Hij lag erg goed in de groep, hij was een serieus persoon, Hij gaf niet om de poespas rond het voetbal en stelde onder andere het welzijn van zijn familie (kinderen) gelijk aan zijn voetbalcarrière (oa daarom langer gebleven).
Ik heb echt nooit gezien dat hij 1 van de sturende mensen in het veld was. Ja met zijn voeten maar een leider is meer dan dat.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

FugAZi schreef: 20 mar 2023, 21:15 Reijnders zegt precies wat ik zeg niet scherp genoeg = een paar % minder toch?
Nee, hij zegt 'niet scherp' en dat dat niet mag. Hij gaat in tegen Braakman die zwetst over minder energie (wat jij ook zei), dus dat is het beslist niet.
'Niet scherp' zie ik als in bedekte termen opbiechten dat je slap was, niet de benodigde drive had. En dat is inderdaad een doodzonde! :evil:
we can come an end
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

FugAZi schreef: 20 mar 2023, 21:24 Ik kan het niet lezen, de link gaat niet naar het artikel. Hij lag erg goed in de groep, hij was een serieus persoon, Hij gaf niet om de poespas rond het voetbal en stelde onder andere het welzijn van zijn familie (kinderen) gelijk aan zijn voetbalcarrière (oa daarom langer gebleven).
Ik heb echt nooit gezien dat hij 1 van de sturende mensen in het veld was. Ja met zijn voeten maar een leider is meer dan dat.
'Maestro Midtsjo waarom de spelers van AZ hem Father noemen' is de titel van het artikel.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

differentcook schreef: 20 mar 2023, 21:31 Nee, hij zegt 'niet scherp' en dat dat niet mag. Hij gaat in tegen Braakman die zwetst over minder energie (wat jij ook zei), dus dat is het beslist niet.
'Niet scherp' zie ik als in bedekte termen opbiechten dat je slap was, niet de benodigde drive had. En dat is inderdaad een doodzonde! :evil:
Niet scherp is toch wat anders als niet gemotiveerd waar je het eerder over had?
Alles is toch een combinatie van geest en lichaam, geestelijk en/of lichamelijk een paar% minder kost je gewoon de wedstrijd.

Je weet hopelijk wel dat het verboden is in de voetbalwereld om te zeggen dat het zwaar was na een wedstrijd van 3 dagen terug. De reactie van het publiek is namelijk bij voorbaat uit te tekenen als je dat zegt.... Alle statistieken laten het zien maar er wordt met geen woord over gerept.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

FugAZi schreef: 20 mar 2023, 20:19 Ben je blind ofzo, iedereen was aan het verzaken.
Ik heb het niet alleen over gisteren

Natuurlijke leiders hebben een staat van dienst en zijn voorbeelden voor de jeugd. Denk je nu echt dat Hatzidiakos serieus genomen wordt door Goes en Meerdink omdat hij alleen wijst en schreeuwt.

Reijnders heeft ook nog veel te weinig laten zien voor die status
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

DeZuivelDuivel schreef: 20 mar 2023, 21:42 'Maestro Midtsjo waarom de spelers van AZ hem Father noemen' is de titel van het artikel.
Vader in groep is toch een soort zorgdrager. Dat is per definitie toch geen leider?
Gesloten