Pascal Jansen (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.

Hoe blij ben je met Pascal Jansen? (Gezien alle prestaties van AZ onder zijn trainerschap)

1
29
31%
2
2
2%
3
10
11%
4
7
8%
5
6
6%
6
11
12%
7
10
11%
8
10
11%
9
2
2%
10
6
6%
 
Totaal aantal stemmen: 93
capefear
Fanatic
Berichten: 567
Lid geworden op: 06 okt 2020, 09:49

schoorl schreef: 09 dec 2020, 04:27 Aangezien Pusic geen eigen topic heeft dan maar hier
Ik heb voetbal praat gekeken en daar hadden ze het er over dat Pusic ziek is en de komende weken zeker niet terug komt.
Dat kan ook verklaarbaar zijn dat hij niet is benoemd als opvolger van Slot ...
Dat geloof ik niet. Ook als de beste man even een tijdje uit de roulatie is door ziekte kan je hem best benoemen als opvolger, maar dat Jansen zolang de taken overneemt tot hij weer volledig hersteld is. AZ zal in hem geen kandidaat gezien hebben of in ieder geval in Jansen meer potentie zien.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Pusic kan nog niet tot elf tellen, dus tactisch moet je hem vooral niets laten doen. Qua groepsproces en begeleiding schijnt hij wel waarde te hebben, maar dat past dus zeker niet als hoofdtrainer.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

leszz schreef: 09 dec 2020, 07:31 Het probleem is juist dat de tactiek zeer logisch was en dat dit de manier is van spelen waar AZ op traint tegen sterkere tegenstanders of situaties met ondertal. Stengs naar 10 halen en Boaud en Abouhklal lanceren. En met 10 man hadden we zelfs weer de overhand gekregen, alleen als er niet beter verdedigd wordt en zij die bal niet 2 keer in het uiterste hoekje prikken loop je gewoon met een goed resultaat van het veld waarin je met 10 man nlg gevaarlijk wordt. Ik ben het met je eens dat je Midtsjo moest wisselen om meerdere redenen maar de andere wissels die jij noemt zijn complete nonsens in dit scenario.
Je moet altijd de balans in de gaten houden met je team. Wat voor type speler valt weg en hoe anticipeer je daar op. Bij ons viel een harde werker weg. Dus de balans sloeg in getal om naar laat ik zeggen de minder harde werkers. Terwijl in de eerste helft je al zag dat AZ niet in goede doen was. Groningen bij fases al de overhand had. In de tweede helft zeker met tien man de krachten uit het elftal wegvloeiden. Hoezo hadden we met tien man weer de overhand gekregen?

Bij FOX werd ook aangehaald dat AZ wanneer zij met tien man komt te staan de kop kwijt raakt en iedere de voorsprong verspeelt. Dus hoe kun jij nou beweren dat AZ hierop traint?

We werden volledig terug in verdediging gedrongen en kwamen voor de goals van Groningen al een paar keer goed weg. Toch werd er niet ingegrepen. Het wachten was op de momenten dat het fout ging en die kwamen er.

Dit elftal moest je in ieder geval met kracht versterken. Eigenlijk in drie linies, maar in ieder geval het middenveld waar de slag in ondertal dik werd verloren. Stengs kun je nauwelijks een middenvelder noemen. Die loopt wel in bepaalde zones, maar pakt nooit een bal af en wint ook vrijwel nooit een afvallende bal.

Teveel spelers waren niet in goede doen. Welke wel eigenlijk? Dat je dan langs de lijn niet ingrijpt en fitte en verse krachten inzet is laakbaar!

Te hopen is dat dit leidende trio Jansen, Fransen en Brandenburg snel leert en de volgende wel 'durft' in te grijpen!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

MO7 schreef: 09 dec 2020, 09:57
Qua groepsproces en begeleiding schijnt hij wel waarde te hebben, maar dat past dus zeker niet als hoofdtrainer.
Wat heeft Van den Brom hier dan 5 jaar gedaan?
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
ForzAZ
Barry
Berichten: 4605
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:46
Locatie: Uitgeest

leszz schreef: 09 dec 2020, 07:18 Er moet eens een harde leermeester voor de grope komen te staan, iemand die eist dat de jongens met hun tong op de grond van het veld lopen. Zo een Boadu loopt maar te sjokken over het veld en weet duidelijk niet wat werken is. Terwijl dat het enige is wat hij nog kan bijdragen momenteel want voetballen lukt hem niet. Denk dat een van Marwijk dit wel kan afdwingen
Van Marwijk trainer van de 'oude stempel'!

Past toch niet bij de filosofie van AZ met aanvallend en gedurfd voetbal. Innovatief en werkend met veel data. Net als Advocaat is hij niet geschikt. Er is nog meer dan twee/derde van het seizoen te gaan. Dus het team moet juist wel vast kunnen houden aan de gewende uitgangspunten en spelsysteem dat er in geslepen is. Daarom heeft AZ juist voor de 'makkelijke' interne oplossing gekozen door intern de opengevallen plekken op te vullen. Trainers die de kernwaarden van AZ tot in den treure kennen en uitdragen.

Voor de positie van hoofdtrainer op de lange termijn zal gekeken worden hoe dit seizoen met het huidige trio verder gaat. Mogelijk dat er voor het nieuwe seizoen een nieuwe hoofdtrainer komt die dan volgens de kernwaarden van AZ met de groep aan de slag moet. Dus die trainer moet binnen het profiel van AZ passen.
schoorl
Fanatic
Berichten: 523
Lid geworden op: 26 jul 2004, 17:39

Er gaan ook stemmen op dat Pusic met Slot mee gaat naar feyenoord
ALKMAAR CITY OF DREAMS
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

schoorl schreef: 09 dec 2020, 12:45 Er gaan ook stemmen op dat Pusic met Slot mee gaat naar feyenoord
Dat idee had ik ook al. Het is te toevallig dat hij net ziek is op het moment dat Slot ontslagen is.
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

ForzAZ schreef: 09 dec 2020, 12:20 Je moet altijd de balans in de gaten houden met je team. Wat voor type speler valt weg en hoe anticipeer je daar op. Bij ons viel een harde werker weg. Dus de balans sloeg in getal om naar laat ik zeggen de minder harde werkers. Terwijl in de eerste helft je al zag dat AZ niet in goede doen was. Groningen bij fases al de overhand had. In de tweede helft zeker met tien man de krachten uit het elftal wegvloeiden. Hoezo hadden we met tien man weer de overhand gekregen?

Bij FOX werd ook aangehaald dat AZ wanneer zij met tien man komt te staan de kop kwijt raakt en iedere de voorsprong verspeelt. Dus hoe kun jij nou beweren dat AZ hierop traint?

We werden volledig terug in verdediging gedrongen en kwamen voor de goals van Groningen al een paar keer goed weg. Toch werd er niet ingegrepen. Het wachten was op de momenten dat het fout ging en die kwamen er.

Dit elftal moest je in ieder geval met kracht versterken. Eigenlijk in drie linies, maar in ieder geval het middenveld waar de slag in ondertal dik werd verloren. Stengs kun je nauwelijks een middenvelder noemen. Die loopt wel in bepaalde zones, maar pakt nooit een bal af en wint ook vrijwel nooit een afvallende bal.

Teveel spelers waren niet in goede doen. Welke wel eigenlijk? Dat je dan langs de lijn niet ingrijpt en fitte en verse krachten inzet is laakbaar!

Te hopen is dat dit leidende trio Jansen, Fransen en Brandenburg snel leert en de volgende wel 'durft' in te grijpen!
AZ traint altijd scenarios waarin ze tegen een sterkere tegenstander op de counter moeten spelen, Stengs op 10 is daar 1 van.
Hij is misschien geen ballen afpakker maar de intentie is dan ook om hem minder in de duels te laten komen omdat zijn benen fris moeten zijn zodat hij onze snelle spitsen kan weg steken. Dit heeft Slot allemaal uitgelegd, misschien moet je je wat meer verdiepen in wat Slot al die jaren verteld in interviews voor en na wedstrijden. Dit is inmiddels dan ook een bekende AZ variant.

Dus zo durf ik dat te beweren, nu jij weer.

Het was in de wedstrijd duidelijk zichtbaar dat AZ nog mogelijkheden kreeg op een zeker punt met 10 man toen zij volg gas gaven. Daarna zakte ze weer weg, maar AZ werd met 11 tegen 11 al minder, na de rode kaart pakte ze het nog even goed op waarna het uiteindelijk over was.

Dit is niet iets wat perse met met de 10 man te maken heeft, dit gebeurde met 11 tegen 11 ook al in 70% van de wedstrijden halverwege de tweede helft.

Leuk dat de kernwaarde een moderne coach omschrijft, deze groep heeft echter een coach nodig die stevig in zijn schoenen staat en arbeid op het veld eist. Data is niet alles, ik vraag mij sowieso af wat de datum voor een bijdrage heeft aan het voetbal van het team. Volgens mij bitter weinig, het enige waar ik in geloof is data bij analyse van tegenstanders en statistieken qua waar we goed in zijn. Dit zijn dingen waar een van Marwijk echt niet voor schuwt, Advocaat en van Marwijk is een hele andere generatie.
Gebruikersavatar
leszz
Reservespeler
Berichten: 1707
Lid geworden op: 10 aug 2015, 09:28

multatuli schreef: 09 dec 2020, 08:18 Dus jij vind de wissel Gudmundsson (die goed voetbalt en ook veel storend werk verricht) voor Boadu (die geen bal raakt en ook qua storend werk onder de maat is) een onzin wissel?
Ik zou Gudmundsson altijd laten starten want ik vind hem veel beter momenteel. Maar in een 10 tegen 11 met 2-1 achterstand snap ik volledig dat je met 2 super snelle spelers voorop gaat spelen en Stengs er achter zodat hij ze kan lanceren. Je moet begrijpen dat je met 10 tegen 11 de strijd niet meer kan winnen op arbeid en een spits die de ballen in zijn voeten wil. De enige manier om ze dan nog te kunnen verrassen is het gokken op die ene perfecte diepe bal en onhoudbaar snelle spelers voorin.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

Langedijk schreef: 09 dec 2020, 12:21 Wat heeft Van den Brom hier dan 5 jaar gedaan?
Voor het groepsproces gezorgd. Zijn voetbalbijdrage was nihil.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

leszz schreef: 09 dec 2020, 13:24 Ik zou Gudmundsson altijd laten starten want ik vind hem veel beter momenteel. Maar in een 10 tegen 11 met 2-1 achterstand snap ik volledig dat je met 2 super snelle spelers voorop gaat spelen en Stengs er achter zodat hij ze kan lanceren. Je moet begrijpen dat je met 10 tegen 11 de strijd niet meer kan winnen op arbeid en een spits die de ballen in zijn voeten wil. De enige manier om ze dan nog te kunnen verrassen is het gokken op die ene perfecte diepe bal en onhoudbaar snelle spelers voorin.
Maar Boadu raakte deze wedstrijd echt letterlijk geen bal goed. Zo een speler ga je dan toch niet laten staan? Je speelt ipv met 10 man, dan met 9 man. En toen Martins Indi eruit werd gestuurd speelde je met 8 man ipv 9 man.

Verder is het het beste om in een 10 v 11 situatie het veld zo klein mogelijk te houden. maar wel druk naar voren te houden. Kortom in de spits moet dan een speler staan die veel storend werk kan verrichten en ook een bal kan vasthouden, zodat er tijd gewonnen wordt en andere spelers kunnen bijsluiten. Boadu in de huidige vorm is dat absoluut niet.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

kuifje schreef: 09 dec 2020, 13:26 Voor het groepsproces gezorgd. Zijn voetbalbijdrage was nihil.
Toch knap dat zo iemand dan al circa 10? jaar professional voetbaltrainer is :mrgreen:

Dus het beleid van AZ is het beste van de wereld en dan hadden ze een hoofdtrainer ingehuurd die 0,0 bijdraagt aan het voetbal van het 1e elftal :mrgreen:
Gebruikersavatar
Jack
Fanpage-junk
Berichten: 11459
Lid geworden op: 26 feb 2005, 12:07

Pascal begint al behoorlijk een bekende Nederlander te worden. Er verschijnen allemaal berichten overal met hem erin.
Glory Hunter
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

multatuli schreef: 09 dec 2020, 13:40 Toch knap dat zo iemand dan al circa 10? jaar professional voetbaltrainer is :mrgreen:

Dus het beleid van AZ is het beste van de wereld en dan hadden ze een hoofdtrainer ingehuurd die 0,0 bijdraagt aan het voetbal van het 1e elftal :mrgreen:
Is verschil tussen beleid en uitvoering. Het opgestelde profiel zal misschien hebben geklopt maar de invulling hiervan was niet best.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

kuifje schreef: 09 dec 2020, 15:18 Is verschil tussen beleid en uitvoering. Het opgestelde profiel zal misschien hebben geklopt maar de invulling hiervan was niet best.
Hoe kan de club met het beste beleid van de wereld zo'n slechte uitvoering hebben ?
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

kuifje schreef: 09 dec 2020, 13:26 Voor het groepsproces gezorgd. Zijn voetbalbijdrage was nihil.
Dan zou Pusic toch ook hoofdtrainer kunnen worden met een goede assistent? Dat was mijn vraag aan MO7.

Niet dat ik dat wil overigens. Laat hem lekker met Slot naar Feyenoord gaan.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Langedijk schreef: 09 dec 2020, 15:42 Niet dat ik dat wil overigens. Laat hem lekker met Slot naar Feyenoord gaan.
Waarschijnlijk heeft hij al een bod van Feyenoord thuis liggen.
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

multatuli schreef: 09 dec 2020, 15:32 Hoe kan de club met het beste beleid van de wereld zo'n slechte uitvoering hebben ?
Fouten maken ze overal. Verkeerd ingeschat.

Je kan mooie scoutingsprofielen maken en toch zaken verkeerd inschatten.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

kuifje schreef: 09 dec 2020, 16:01 Fouten maken ze overal. Verkeerd ingeschat.

Je kan mooie scoutingsprofielen maken en toch zaken verkeerd inschatten.
Zou het dan ook goed beleid zijn om mensen die zulke grote blunders maken eruit te gooien ? :mrgreen:
Gebruikersavatar
kuifje
Kristen
Berichten: 5555
Lid geworden op: 30 dec 2003, 15:10
Locatie: Zaandijk
Contacteer:

multatuli schreef: 09 dec 2020, 16:25 Zou het dan ook goed beleid zijn om mensen die zulke grote blunders maken eruit te gooien ? :mrgreen:
Als dat voortdurend doen wel ja.
Religieuzen, wappies en rechtsen zijn het afval van de maatschappij.

Ondernemers zijn een noodzakelijk kwaad.

Een goede concurrent is een failliete concurrent!
Gesloten