Pascal Jansen (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.

Hoe blij ben je met Pascal Jansen? (Gezien alle prestaties van AZ onder zijn trainerschap)

1
29
31%
2
2
2%
3
10
11%
4
7
8%
5
6
6%
6
11
12%
7
10
11%
8
10
11%
9
2
2%
10
6
6%
 
Totaal aantal stemmen: 93
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6544
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Tactisch is het toch ook allemaal gewoon heel erg pover? Iedere boeren ploeg zet AZ zonder problemen onder druk, terwijl de druk van AZ zelf totaal niet werkt.
En hoe men tot kansen wil komen is mij een volstrekt raadsel. Reijnders of Clasie komt het balletje ophalen terwijl deWit ergens achter een centrale verdediger van de tegenstander kruipt 40 meter verderop. Met als gevolg dat je het middenveld totaal ontmantelt. Dan gaan ze een tijdje rondspelen tot een back of buitenspeler een super voorspelbare voorzet moet gaan geven.
AZ fanatic 4-life
Fanatic
Berichten: 631
Lid geworden op: 28 feb 2004, 12:12
Locatie: alkmaar

salmonyappi schreef: 15 sep 2022, 15:44 Dat kan je toch van te voren niet weten? Jansen probeert dat. Als ie het van te voren wist had ie het toch niet gedaan?
Een goede trainer had dit wel kunnen bedenken. Dat is misschien wel het hele probleem, hij ziet niet wat er moet gebeuren in het veld om een wedstrijd te kantelen/winnen. De hele kunst van het trainersvak, zeg maar..
Gebruikersavatar
galblazer
Oude garde
Berichten: 1441
Lid geworden op: 15 mei 2007, 18:42

AZ 4 Life schreef: 14 sep 2022, 07:49 Niet dus. Als Bazoer maximaal 20-30 minuten kan spelen dan kan hij dus niet starten. Waarom zou je dat ook doen als het middenveld gewoon goed functioneert. Totaal onnodig om daar risico's mee te nemen. Bazoer was inderdaad een sterkhouder bij Vitesse ja. Maar dus niet fit genoeg om langer te spelen. Bij Vitesse speelde hij overigens op een andere positie.

Mees de Wit kan ook linkshalf spelen, dus het middenveld versterken.
Mees de Wit komt nog heel veel tekort voor het AZ-niveau, op welke positie dan ook. Maar dat zal jij wel weer anders zien.
Volgend jaar april weten we meer
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9118
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Heel lang heel kritisch geweest en ik vind nog altijd dat het niet mijn smaak van trainer is.

Maar als je ajax zo kan verslaan zonder je 'sterspelers' en met een vroege uitvaller van je aanvoerder....
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Pascal Jansen zag er uit alsof hij weinig geslapen had.
we can come an end
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

differentcook schreef: 18 sep 2022, 18:37 Pascal Jansen zag er uit alsof hij weinig geslapen had.
Heeft de hele nacht gebroed op op het winnende plan.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
AZuid-Scharwoude
Invaller
Berichten: 2250
Lid geworden op: 19 okt 2009, 15:00

Hij heeft het goed neergezet vandaag. Hulde voor deze overwinning ondanks het grote aantal afwezigen.
hihacorner
Supporter
Berichten: 220
Lid geworden op: 30 jun 2021, 07:04

hihacorner schreef: 13 aug 2022, 20:30 Wanneer je Jansen als een fundamenteel probleem ziet, ga je vanzelf bevestiging zoeken wanneer het tegenzit en een beroep doen op geluk wanneer het meezit.
Zullen we anders zeggen dat wanneer we na de wedstrijd tegen ajax nog in de top 4 spelen en nog meedoen in Europa, het met het fundament waarschijnlijk wel meevalt? Mag je me tzt best quoten hoor.
Nou dan quote ik mezelf maar even. Onze tactische onbenul is na vandaag de enige ongeslagen trainer in de eredivisie. Glansrol voor Mees de Wit trouwens. Een enkeling die het toegeeft, maar er wordt momenteel gewoon het maximale uit de ploeg gehaald. Niet opportunistisch bedoeld, ben gewoon trots op wat we vandaag hebben gezien.
eenjaarazalkmaar
Seizoenkaarthouder
Berichten: 307
Lid geworden op: 30 jul 2019, 22:10

De 68% "weg ermee" in de poll begint belachelijke proporties aan te nemen.
Leeuwenhart
Seizoenkaarthouder
Berichten: 474
Lid geworden op: 12 dec 2017, 17:31

Deze man heeft het gisteren toch echt heel knap neergezet. 2 dagen minder rust, je hele voorhoede geblesseerd en dan je hoofd op het hakblok leggen door Mees De Wit in de basis te zetten. Toen ik onze gasten in hoge snelheid zag combineren in een rondo in de warming up dacht ik echt dat we compleet geslacht zouden worden. Maar de attitude waarmee AZ als team 60-70 minuten de baas was, dat mogen we best aan Pascal toeschrijven.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10193
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

hihacorner schreef: 18 sep 2022, 21:13 Nou dan quote ik mezelf maar even. Onze tactische onbenul is na vandaag de enige ongeslagen trainer in de eredivisie. Glansrol voor Mees de Wit trouwens. Een enkeling die het toegeeft, maar er wordt momenteel gewoon het maximale uit de ploeg gehaald. Niet opportunistisch bedoeld, ben gewoon trots op wat we vandaag hebben gezien.
=D>

Lees hier ook geregeld dat Jansen geen nuttige tactische vondsten heeft, maar die volgen AZ gewoon niet goed.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2245
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

Goed neergezet door Jansen gisteren. Sterker nog, uitstekend zelfs. Ik dacht, bij het zien van de opstelling, dat het 90 min lang verdediging op eigen helft zou worden.
Niks is minder waar.
Ik hoop/denk dat onze trainer ook een ontwikkeling doormaakt op dit moment.
Heb iig weer de strijd gezien die ik vaak zag onder Slot. Complimenten aan Jansen.
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10193
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

SchoorlAZ schreef: 19 sep 2022, 08:49 Heb iig weer de strijd gezien die ik vaak zag onder Slot. Complimenten aan Jansen.
Ik ga nu ook even feitenvrij discussiëren, maar mijn gevoel zegt (...) dat onder Jansen juist met meer strijd wordt gespeeld.

Onder Slot werd er - over de hele linie - (iets) beter gevoetbald, maar was het ook vaak pover qua inzet.

De (papegaaien van de) media hebben Slot tot een soort van halve heilige verklaard, maar vergeten even dat hij bij Feyenoord sinds november 2021 geen nationale topwedstrijd meer heeft gewonnen en bij AZ verantwoordelijk was voor een historische reeks aan belachelijke gelijkspelen. Ook bij AZ was hij verantwoordelijk voor de onnodige beker-uitschakelingen tegen NAC Breda, Lask Linz (...) en Dynamo Kiev.

Vroeger was niet alles beter ...
Gebruikersavatar
AZ-073
Invaller
Berichten: 2187
Lid geworden op: 07 jan 2012, 17:53
Locatie: Den Bosch

eenjaarazalkmaar schreef: 19 sep 2022, 06:55 De 68% "weg ermee" in de poll begint belachelijke proporties aan te nemen.
Dit overzicht zet het in perspectief:

[tweet]https://twitter.com/WeghorstonFire/stat ... q0ps8rAAAA[/tweet]

Hmm alleen de link niet de tweet..
bijgaand de text:
15 wedstrijden
12x winst
2x gelijk
1x verlies
36-8 doelsaldo

En dat grotendeels zonder Karlsson, Pavlidis, BMI, Vanheusden, Sugawara en Bazoer. 👏🏼
Kristen Nygaard: Wat een parel! https://www.youtube.com/watch?v=aOoIME2NSG0"
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Heeft iemand misschien nog dat overzichtje van gewonnen topwedstrijden. Ik er zou graag op voort willen borduren en de vergelijking Slot VS Jansen willen maken. Ik denk zelf vanaf het moment dat ze in de eredivisie actief zijn (dus inclusief de assistent jaren).

Als ik het goed heb won Brom met Slot als assistent weer zijn eerste topper. Maar met Jansen erbij als assistent werden de details neergezet (iets minder aanvallend) waardoor Brom en later Slot grote wedstrijden begonnen te winnen.
Slot verkloot nu nog steeds veel topwedstrijden met altijd maar naar voren te willen.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

FugAZi schreef: 19 sep 2022, 09:49 Heeft iemand misschien nog dat overzichtje van gewonnen topwedstrijden. Ik er zou graag op voort willen borduren en de vergelijking Slot VS Jansen willen maken. Ik denk zelf vanaf het moment dat ze in de eredivisie actief zijn (dus inclusief de assistent jaren).

Als ik het goed heb won Brom met Slot als assistent weer zijn eerste topper. Maar met Jansen erbij als assistent werden de details neergezet (iets minder aanvallend) waardoor Brom en later Slot grote wedstrijden begonnen te winnen.
Slot verkloot nu nog steeds veel topwedstrijden met altijd maar naar voren te willen.
Ik denk dat je gelijk hebt. Maar dit met het risico feitenvrij te zijn. :wink:
we can come an end
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

differentcook schreef: 19 sep 2022, 09:51 Ik denk dat je gelijk hebt. Maar dit met het risico feitenvrij te zijn. :wink:
De verheerlijking van Slot is ook feitenvrij dus dat sluit mooi aan :lol:
Gebruikersavatar
Kass
Seizoenkaarthouder
Berichten: 344
Lid geworden op: 12 feb 2005, 07:49
Locatie: Rotterdam

Ik ben, als ik de poll mag geloven, een van de weinige AZ fans die vindt dat Jansen mag blijven. Heeft AZ halverwege het seizoen 2020/2021 overgenomen op een moeilijk moment nadat Slot de club in de steek had gelaten. Daarin heeft hij AZ knap naar een 3e plek geloodst. Afgelopen seizoen de gehele as kwijtgeraakt en desondanks toch 5e geworden en Europees voetbal afgedwongen. Dit seizoen staat AZ keurig 3e op 1 punt van de koploper. In ogenschouw nemend dat de halve ploeg geblesseerd is zie ik niet wat hij veel beter had kunnen doen. Het is AZ, geen Real Madrid. Jansen hoort cijfermatig bij de beste coaches die AZ ooit heeft gehad. Hij heeft een goede uitstraling, geeft nu ook talent de kans en is communicatief sterk. Ja er zijn zat wedstrijden die niet om aan te zien zijn, maar dat kan je ook Huiberts aanrekenen gezien de vele mutaties in de selectie.
Gebruikersavatar
Voltreffer Vick
Reservespeler
Berichten: 1646
Lid geworden op: 14 jan 2006, 10:05
Locatie: kaasmarkt

Dit was toch wel een beetje de overwinning van Jansen. Hij is niet alleen in staat om een perfect tactisch concept te bedenken maar hij heeft de ploeg ook tot een eenheid gesmeed. Slot is in één aspect verder namelijk zijn publiciteitsgeilheid. Als Jansen net zo vlot als Slot zou babbelen, dan zou de hele 'top' 3 achter hem aan hebben gezeten.
Op de zolder van zijn grootmoeder vindt Sjakie Meulemans op een goede dag een paar enorm oude voetbalschoenen, die van een vroegere topvoetballer zijn geweest: Voltreffer Vick, sinds die tijd kan ie voetballen als de beste
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1298
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

Gisteren de wedstrijd niet kunnen zien. Vorige week postte ik nog ergens dat ik het niet erg vond dat ik er niet bij kon zijn, inmiddels baal ik daar wel van.

Maar een uitstekend tactisch plan en veel strijdlust dus. Klasse.

Ik ben benieuwd van wie Jansen hulp heeft gekregen.
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gesloten