Pascal Jansen (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.

Hoe blij ben je met Pascal Jansen? (Gezien alle prestaties van AZ onder zijn trainerschap)

1
29
31%
2
2
2%
3
10
11%
4
7
8%
5
6
6%
6
11
12%
7
10
11%
8
10
11%
9
2
2%
10
6
6%
 
Totaal aantal stemmen: 93
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Dit interview typeert echt Jansen.

Aan de ene kant zegt Jansen:
"We gaan er een streep onder zetten"
"Leren van onze fouten"
"Proberen het beter te doen"
"Analyseren"

Maar aan de andere kant als er om wat verdieping wordt gevraagd waarom bepaalde zaken misgaan:
"we kunnen onze vinger er niet achter leggen"
"Het overkomt ons"
"Het gebeurt ons wel"


Kortsamengevat: We gaan lessen trekken, maar geen idee hoe.

Echt ongekende leegheid van schoolkrant niveau. De man is nooit op tactische inzichten te betrappen. Werkelijke iedere vraag wordt beantwoord met een beschrijving ipv een uitleg/onderbouwing.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Voor mijn part houden ze de wijsheid voor zichzelf en strooien ze in de media met dit soort onzin (en de media is toch niet scherp, dus hij kan zeggen wat hij wil) :D
we can come an end
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

differentcook schreef: 13 mei 2022, 15:51 Voor mijn part houden ze de wijsheid voor zichzelf en strooien ze in de media met dit soort onzin (en de media is toch niet scherp, dus hij kan zeggen wat hij wil) :D
Tja we moeten RKC natuurlijk niet wijzer maken dan nodig in deze pot. Als Pascal werkelijk over enige wijsheid beschikt had hij die onderhand wel eens mogen toepassen. Ik ben ervan overtuigd dat Pascal niks verbergt trouwens, dit is het gewoon. Een super vriendelijke man, met gewoon weinig tactisch inzicht.
Gebruikersavatar
sister of mercy
Oude garde
Berichten: 1412
Lid geworden op: 29 jan 2004, 17:24
Locatie: oudorp
Contacteer:

[tweet]Voor mijn part houden ze de wijsheid voor zichzelf en strooien ze in de media met dit soort onzin (en de media is toch niet scherp, dus hij kan zeggen wat hij wil[/tweet]

=D> geweldige humor =D>
met de juiste balans tussen kwaliteit en strijd, kan je verder komen dan je eigen doelen
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Ferry schreef: 13 mei 2022, 15:33 Hij zal toch wel inzien dat we weinig keren de nul houden. En toch ook best vaak achter komen in de wedstrijd.
Als ik het goed onthouden heb zei die daarover dat het volgens hem iedere keer een unieke situatie is. Zo lag het volgens Jansen tegen Utrecht aan de ophef vlak vantevoren.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

DeZuivelDuivel schreef: 13 mei 2022, 17:17 Als ik het goed onthouden heb zei die daarover dat het volgens hem iedere keer een unieke situatie is. Zo lag het volgens Jansen tegen Utrecht aan de ophef vlak vantevoren.
Hoe verzin je het. Het is nu een maand of 2-3 kommer en kwel. Dit gaat hij tijdens de PO echt niet meer ombuigen.
SchoorlAZ
Invaller
Berichten: 2166
Lid geworden op: 20 jan 2013, 10:56

SimonPoulsen schreef: 13 mei 2022, 15:58 Tja we moeten RKC natuurlijk niet wijzer maken dan nodig in deze pot. Als Pascal werkelijk over enige wijsheid beschikt had hij die onderhand wel eens mogen toepassen. Ik ben ervan overtuigd dat Pascal niks verbergt trouwens, dit is het gewoon. Een super vriendelijke man, met gewoon weinig tactisch inzicht.
Helemaal eens.
Het lijkt me overigens een hele fijne man ook, die altijd stoïcijns blijft. Had graag gewild dat het op tactisch niveau beter was.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Als wij die lege kwijlebabbel al zat zijn, hoe erg moet het zijn als die dweil je elke dag voor je neus staat. #metpekenveren
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Ferry schreef: 04 mei 2022, 05:22 Waarom is er op tenen gelopen in Maart? Welke blessures in Maart? Ik denk dat er in bijvoorbeeld Oktober, November en December een drukker programma was. En dat leidde juist tot resultaten. En toen was het spelersmateriaal allemaal wel goed genoeg?
Men vergeet wel eens hoe belangrijk Midtsjø is als ie gewoon lekker draait. In februari/maart was hij geblesseerd en daarna zijn niveau weer moeten terugvinden. Daarnaast waren er ongeveer elke week basisspelers met een schorsing te vinden.

Dat gezegd hebbende verwijs ik graag naar mijn eerdere posts: Jansen faalt in wat voor mij het belangrijkste is: zorgen voor vermaak van de betalende bezoekers. In de tweede plaats komen voor mij de resultaten (al gaat het vaak hand in hand, bij deze coach werd ik ook niet erg warm van die periode zonder nederlaag) en ook die zijn te pover. En ten slotte: als je speelt om de prijzen of verder komen Europees, dan vind ik het niet erg als vermaak ondergeschikt is aan het resultaat, maar ook hierin werd gefaald. De enige wedstrijd die tegen ajax verloren werd ging toch echt ergens om.
____________
Hoc est nihil
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

AZ-073 schreef: 12 mei 2022, 11:23 - Forummers / supporters die sowieso deze trainer niks vinden.

Maanden hebben die niks kunnen zeggen want de resultaten waren onvoorstelbaar goed! 4 maanden lang werden de zeges aaneen geregen incl moeilijke (uit)wedstrijden tegen 020, 040, 010 en twente (beker). En nu de klad (blessures en schorsingen, fouten van spelers, pech met arbitrage) erin komt en een aantal zwakke punten van deze selectie; breedte maar ook te weinig creativiteit om gesloten defensies kapot te spelen je parten spelen ligt het toch weer aan de trainer.
Maanden niks MOGEN zeggen van forumlieden hier die alles leggen langs de meetlat van resultaten in het hier en nu en niet kijken naar verleden, toekomst, totstandkoming van deze resultaten en vermaak dat er bij geboden wordt. En eisten dat ik pas weer mocht klagen als de resultaten slecht waren, want hij moest toch afgerekend worden op het eindresultaat. Tijdens die periode heb ik op mijn tong moeten bijten. Ik ergerde me dood aan die hossana stemming terwijl je gewoon nog steeds vaak met bloedeloos voetbal ontsnapte tegen de kleintjes. Ik werd ook in die serie maar een keer of 3 vermaakt door het voetbal dat ik zag. Twente voor de beker, Utrecht thuis en ajax uit.
____________
Hoc est nihil
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

SchoorlAZ schreef: 13 mei 2022, 17:46 Helemaal eens.
Het lijkt me overigens een hele fijne man ook, die altijd stoïcijns blijft. Had graag gewild dat het op tactisch niveau beter was.
Vanwege zijn karakter had hij wat krediet toen zijn contract werd verlengd vorig seizoen, waar ik evenmin blij mee was. Ik ken echter genoeg fijne mensen in mijn omgeving, maar ook hen zie ik niet graag als hoofdcoach bij AZ.
Jansen is geslaagd als mens, maar heeft gefaald als hoofdcoach bij AZ. Dat is geen schande, eerder een compliment, want het eerste is veel belangrijker in het leven.
____________
Hoc est nihil
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Grifo schreef: 14 mei 2022, 07:00 Maanden niks MOGEN zeggen van forumlieden hier die alles leggen langs de meetlat van resultaten in het hier en nu en niet kijken naar verleden, toekomst, totstandkoming van deze resultaten en vermaak dat er bij geboden wordt. En eisten dat ik pas weer mocht klagen als de resultaten slecht waren, want hij moest toch afgerekend worden op het eindresultaat. Tijdens die periode heb ik op mijn tong moeten bijten. Ik ergerde me dood aan die hossana stemming terwijl je gewoon nog steeds vaak met bloedeloos voetbal ontsnapte tegen de kleintjes. Ik werd ook in die serie maar een keer of 3 vermaakt door het voetbal dat ik zag. Twente voor de beker, Utrecht thuis en ajax uit.
Exact deze post.

Zeg je het vooraf, mag je nog niet oordelen.
Zeg je het tijdens, moet je wachten op het eindresultaat.
Beoordeel je het eindresultaat, mag je niet achteraf klagen.

Deze redenatie alleen al, los van de persoon Jansen in dit geval. Is al enorm storend.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

DeZuivelDuivel schreef: 14 mei 2022, 08:27 Exact deze post.

Zeg je het vooraf, mag je nog niet oordelen.
Zeg je het tijdens, moet je wachten op het eindresultaat.
Beoordeel je het eindresultaat, mag je niet achteraf klagen.

Deze redenatie alleen al, los van de persoon Jansen in dit geval. Is al enorm storend.
Dat ben ik met je eens. Al heeft iedereen natuurlijk wel het recht om het anders te zien.

Wat ik mij vanochtend bedacht is het feit dat Jansen, niet ontslagen kon worden voor RKC thuis. Aangezien het anders het afscheid van AFAS zou overvleugelen. Ik hoop dat mijn gedachte werkelijkheid wordt zeker na zijn recente interview waarin hij wederom aangeeft de jeugd geen kans te gaan geven.
Gebruikersavatar
MO7
Beheerder
Berichten: 7728
Lid geworden op: 30 dec 2003, 19:14
Locatie: Alkmaar

Het is een autoverkoper die er vrolijk omheen l*lt dat de remmen het niet doen. Dat zijn echt de ergste.
Waar is Altijd Zichzelf gebleven?
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

MO7 schreef: 14 mei 2022, 09:36 Het is een autoverkoper die er vrolijk omheen l*lt dat de remmen het niet doen. Dat zijn echt de ergste.
:lol: Pascal in een notendop.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

MO7 schreef: 14 mei 2022, 09:36 Het is een autoverkoper die er vrolijk omheen l*lt dat de remmen het niet doen. Dat zijn echt de ergste.
24 uur rouwen als je tegen n boom knalt. Daarna de knop weer om.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Grifo schreef: 14 mei 2022, 07:00 Maanden niks MOGEN zeggen van forumlieden hier die alles leggen langs de meetlat van resultaten in het hier en nu en niet kijken naar verleden, toekomst, totstandkoming van deze resultaten en vermaak dat er bij geboden wordt. En eisten dat ik pas weer mocht klagen als de resultaten slecht waren, want hij moest toch afgerekend worden op het eindresultaat. Tijdens die periode heb ik op mijn tong moeten bijten. Ik ergerde me dood aan die hossana stemming terwijl je gewoon nog steeds vaak met bloedeloos voetbal ontsnapte tegen de kleintjes. Ik werd ook in die serie maar een keer of 3 vermaakt door het voetbal dat ik zag. Twente voor de beker, Utrecht thuis en ajax uit.
Juist, de totstandkoming.
Verwacht je van deze magere selectie vermaak en resultaat?
we can come an end
Az564
Oude garde
Berichten: 1076
Lid geworden op: 12 jun 2007, 10:14

differentcook schreef: 14 mei 2022, 10:29 Juist, de totstandkoming.
Verwacht je van deze magere selectie vermaak en resultaat?

In ieder geval wel de intentie tot het spelen voor het vermaak van het publiek. Als je eerder bankzitters had afgeschreven en eerder jeugd had ingepast. Durf ik wel te stellen dat het gelijke resultaat 5e worden ook was gelukt. We zien maandag wel en anders 1 juni wel of Pascal er nog is. Geniet van de zon.
Roadman
Ben-Sider
Berichten: 786
Lid geworden op: 23 mar 2017, 16:53

MO7 schreef: 13 mei 2022, 18:22 Als wij die lege kwijlebabbel al zat zijn, hoe erg moet het zijn als die dweil je elke dag voor je neus staat. #metpekenveren
Precies. En dat ze die incompetente trainer helemaal zat zijn laten ze, met hun instelling en motivatie, de laatste weken zien in de wijze waarop zij de wedstrijden spelen. Lekker punten laten liggen tegen de kleintjes en, om hem te sarren, effe laten zien dat we echt wel kunnen ballen, zoals je kon zien tegen ajax.

De man is niet bij machte om zijn werk goed te doen. Niet erg, want niet iedereen kan dat ook. Maar heb alsjeblieft een beetje zelfreflectie en lever je spullen in. Dat is gewoon de hele tendens de laatste weken. En terecht…
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6363
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

differentcook schreef: 14 mei 2022, 10:29 Verwacht je van deze magere selectie vermaak en resultaat?
Jansen is medeverantwoordelijk voor de magere selectie. Hij zit er de hele zomertransferperiode en wintertransferperiode bij.

Ik durf nog verder te gaan. Jansen presteerde vorig jaar omdat hij kon steunen op het werk van Slot.
Gesloten