Pascal Jansen (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.

Hoe blij ben je met Pascal Jansen? (Gezien alle prestaties van AZ onder zijn trainerschap)

1
29
31%
2
2
2%
3
10
11%
4
7
8%
5
6
6%
6
11
12%
7
10
11%
8
10
11%
9
2
2%
10
6
6%
 
Totaal aantal stemmen: 93
hihacorner
Supporter
Berichten: 220
Lid geworden op: 30 jun 2021, 07:04

Leeuwenhart schreef: 14 aug 2022, 05:43 Hmm lastig. Ik ben het gedeeltelijk met je eens. Wellicht is de drempel na exceptionele generatie Stengs, Koopmeiners, Wijndal etc ook is verhoogd. Je ziet bijvoorbeeld dat Van Brederode zich wel in de basis speelt (en ook echt wat toevoegt). Ook Barasi verlaagt het niveau niet. Als Taabouni bij Feyenoord ook niet aan de bak komt mogen we misschien ook wel concluderen dat Jansen dat wellicht goed gezien heeft. Dat vind ik misschien wel het ultieme voorbeeld of Jansen echt jeugd blokkeert. Moeten we dus nog even aankijken. Voor de rest zie ik andere spelers die Jansen op de bank heeft gehouden niet bepaald floreren.

Slot wordt bijvoorbeeld ook bewierookt maar ik zie daar niet heel veel minuten gemaakt worden door jeugdspelers, zelfs niet in de 90e minuut. Je kan het dan omdenken dat Jansen gewoon net als Slot de drempel wat hoger legt. Ik weet niet of dat per se een slecht ding is voor AZ. Je kunt het hem wel verwijten dat hij slecht presterende aankopen de voorkeur geeft boven middelmatige jeugd. Maar een 7-0 uitslag verzuren omdat er geen jeugdspelers invielen gaat mij wat ver.

Hij brengt wel een duidelijke hierarchie in het elftal. De wissels zijn daardoor voorspelbaar maar geeft wel duidelijkheid in het team. Als je je selectie niet te groot maakt geef je iedereen daarmee ook perspectief. Verrassend is het allemaal niet maar het is een visie. Of hij ZuivelDuivel-esque is betwijfel ik, maar het is wel een visie.
We hebben gewoon een selectie van een bepaald niveau waar je niet zo makkelijk bij de beste 16 zit. Jansen laat inderdaad degenen die het dichtst bij de eerste 11 zitten invallen, ongeacht of dit een "jeugdspeler" is of niet (Jansen zal zelf zeggen dat het geen jeugdspelers zijn maar volwaardige A-selectiespelers). Het is aan Max om te zorgen dat de jeugd niet geblokkeerd wordt door onnodige aankopen.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12527
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

hihacorner schreef: 14 aug 2022, 13:06 We hebben gewoon een selectie van een bepaald niveau waar je niet zo makkelijk bij de beste 16 zit. Jansen laat inderdaad degenen die het dichtst bij de eerste 11 zitten invallen, ongeacht of dit een "jeugdspeler" is of niet (Jansen zal zelf zeggen dat het geen jeugdspelers zijn maar volwaardige A-selectiespelers). Het is aan Max om te zorgen dat de jeugd niet geblokkeerd wordt door onnodige aankopen.
Jeugdspelers voortrekken ondermijnt ook het gezag van een coach. Alleen een selectie op kwaliteit wordt geaccepteerd.
we can come an end
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

differentcook schreef: 14 aug 2022, 09:33 Ik zeg niet dat dat toen door de jonkies gebeurde; maar als het nu vooralsnog goed gaat, wil je liever eerst een goede serie neerzetten en vertrouwen kweken, voordat je extra risico gaat nemen waarbij je het gevaar kan lopen in de situatie van vorig jaar te belanden.
Ik bedoelde ook niet dat jij dat zei hoor, maar wel dat Jansen dat niet als argument zou mogen gebruiken.
____________
Hoc est nihil
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9157
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

differentcook schreef: 14 aug 2022, 13:08 Jeugdspelers voortrekken ondermijnt ook het gezag van een coach. Alleen een selectie op kwaliteit wordt geaccepteerd.
'Jeugdspelers voortrekken'.
Je doet altijd alsof je geen mening hebt, maar er zitten al zoveel voorbarige conclusies in dit woordgebruik alleen.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9157
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

hihacorner schreef: 14 aug 2022, 13:06 We hebben gewoon een selectie van een bepaald niveau waar je niet zo makkelijk bij de beste 16 zit. Jansen laat inderdaad degenen die het dichtst bij de eerste 11 zitten invallen, ongeacht of dit een "jeugdspeler" is of niet (Jansen zal zelf zeggen dat het geen jeugdspelers zijn maar volwaardige A-selectiespelers). Het is aan Max om te zorgen dat de jeugd niet geblokkeerd wordt door onnodige aankopen.
Tja je moet nog tot de winter in een hevig schema. Op een gegeven moment moeten die jongens uit de jeugd wel kansen hebben gehad om in hun spel te komen, want niet iedereen kan op zijn Teun Koopmeiners-achtig er na een blessure van een collega gelijk staan.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
hihacorner
Supporter
Berichten: 220
Lid geworden op: 30 jun 2021, 07:04

DeZuivelDuivel schreef: 14 aug 2022, 16:56 Tja je moet nog tot de winter in een hevig schema. Op een gegeven moment moeten die jongens uit de jeugd wel kansen hebben gehad om in hun spel te komen, want niet iedereen kan op zijn Teun Koopmeiners-achtig er na een blessure van een collega gelijk staan.
Hoop dat je blij bent dat Peer inviel terwijl Bazoer op de bank zat. Ben trouwens blij met de invalbeurten voor Barasi, maar wordt tijd dat hij het net vindt.
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1299
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

hihacorner schreef: 14 aug 2022, 18:00 Hoop dat je blij bent dat Peer inviel terwijl Bazoer op de bank zat. Ben trouwens blij met de invalbeurten voor Barasi, maar wordt tijd dat hij het net vindt.
Bazoer zat niet bij de selectie vandaag. Anders had Peer zeer zeker niet gespeeld.
Cetero censeo birrum bibendum esse
DonnyDelano
Oude garde
Berichten: 1347
Lid geworden op: 16 jul 2018, 20:08

hihacorner schreef: 14 aug 2022, 18:00 Hoop dat je blij bent dat Peer inviel terwijl Bazoer op de bank zat. Ben trouwens blij met de invalbeurten voor Barasi, maar wordt tijd dat hij het net vindt.
Bazoer zat niet op de bank...
Gebruikersavatar
AZA'dam
Invaller
Berichten: 2252
Lid geworden op: 09 dec 2010, 08:45

hihacorner schreef: 14 aug 2022, 18:00 Hoop dat je blij bent dat Peer inviel terwijl Bazoer op de bank zat. Ben trouwens blij met de invalbeurten voor Barasi, maar wordt tijd dat hij het net vindt.
Precies! Jansen wil hem brengen en hij staat in de pikorde boven Duin. Maar tegen Dundee miste hij een grote kans, ofschoon hij 'm niet slecht afwerkte, en vandaag één grote en een kleinere. Die jongen heeft nu een paar goals nodig om zijn draai te vinden.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9157
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

hihacorner schreef: 14 aug 2022, 18:00 Hoop dat je blij bent dat Peer inviel terwijl Bazoer op de bank zat. Ben trouwens blij met de invalbeurten voor Barasi, maar wordt tijd dat hij het net vindt.
Zoals anderen al aangeven zat Bazoer niet op de bank.
Bij Peer heb ik zelf mijn kanttekeningen, het is het broertje van en het is zeker leuk dat koppie te zien.
Maar dan vind ik toch dat andere jongens wat meer aanspraak op die wissel hebben.
Je zal mij daar echter niet hardop over horen klagen :wink:
Dat Barasi steeds meer minuten krijgt bevalt mij zeker.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12527
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DeZuivelDuivel schreef: 14 aug 2022, 18:41 Dat Barasi steeds meer minuten krijgt bevalt mij zeker.
Vooralsnog verprutst hij voornamelijk kansen
we can come an end
Gebruikersavatar
Dipsaus
Fanatic
Berichten: 643
Lid geworden op: 10 feb 2007, 14:53

Tuzla en Dundee, terecht door.
Go Ahead en Sparta, verdiend gewonnen.
Ondanks veel afwezigen en vertrokken sterkhouders. Jeugd krijgt de kans. Opbouwend lijkt het ook beter. Pascal lijkt het tot nu toe beter op de rails te hebben dan vorig seizoen. Nu de reeks uitbouwen en laten zien dat je kan groeien als coach!
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Leeuwenhart schreef: 14 aug 2022, 05:43 Hmm lastig. Ik ben het gedeeltelijk met je eens. Wellicht is de drempel na exceptionele generatie Stengs, Koopmeiners, Wijndal etc ook is verhoogd. Je ziet bijvoorbeeld dat Van Brederode zich wel in de basis speelt (en ook echt wat toevoegt). Ook Barasi verlaagt het niveau niet. Als Taabouni bij Feyenoord ook niet aan de bak komt mogen we misschien ook wel concluderen dat Jansen dat wellicht goed gezien heeft. Dat vind ik misschien wel het ultieme voorbeeld of Jansen echt jeugd blokkeert. Moeten we dus nog even aankijken. Voor de rest zie ik andere spelers die Jansen op de bank heeft gehouden niet bepaald floreren.

Slot wordt bijvoorbeeld ook bewierookt maar ik zie daar niet heel veel minuten gemaakt worden door jeugdspelers, zelfs niet in de 90e minuut. Je kan het dan omdenken dat Jansen gewoon net als Slot de drempel wat hoger legt. Ik weet niet of dat per se een slecht ding is voor AZ. Je kunt het hem wel verwijten dat hij slecht presterende aankopen de voorkeur geeft boven middelmatige jeugd. Maar een 7-0 uitslag verzuren omdat er geen jeugdspelers invielen gaat mij wat ver.

Hij brengt wel een duidelijke hierarchie in het elftal. De wissels zijn daardoor voorspelbaar maar geeft wel duidelijkheid in het team. Als je je selectie niet te groot maakt geef je iedereen daarmee ook perspectief. Verrassend is het allemaal niet maar het is een visie. Of hij ZuivelDuivel-esque is betwijfel ik, maar het is wel een visie.
Goeie post =D>
Ja ik denk ook dat de lat omhoog is gegaan of tenminste gewoon hoog ligt. Zo voorbeeld dat Jansen geeft dat Fedde de Jong in onder 18 en Jong AZ op de training en in de wedstrijden het mannetje is (fysiek/voetballend/verbaal) en bij AZ 1 nog amper zijn mond opentrekt is wel duidelijk. Jansen spoort hem aan om ongeacht de status van zijn medespelers zich verbaal te roeren en zijn branie te tonen. Dat toont in ieder geval dat Jansen erg bevlogen is die jongens beter te maken, niet opstellen zegt niks over het werk wat in die jongens word gestopt.
hihacorner
Supporter
Berichten: 220
Lid geworden op: 30 jun 2021, 07:04

DeZuivelDuivel schreef: 14 aug 2022, 18:41 Zoals anderen al aangeven zat Bazoer niet op de bank.
Bij Peer heb ik zelf mijn kanttekeningen, het is het broertje van en het is zeker leuk dat koppie te zien.
Maar dan vind ik toch dat andere jongens wat meer aanspraak op die wissel hebben.
Je zal mij daar echter niet hardop over horen klagen :wink:
Dat Barasi steeds meer minuten krijgt bevalt mij zeker.
Edit: ik had een reactie getypt maar blijkbaar niet. Anyway, we zijn het eens.
Laatst gewijzigd door hihacorner op 14 aug 2022, 21:52, 1 keer totaal gewijzigd.
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6564
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

Toch valt en staat heel veel bij toeval. En wordt er een verhaal bedacht bij de ontstane situatie. Poku (vorig jaar) en Brederode(dit jaar) spelen zich niet in het elftal, maar komen door afwezigheid van anderen ineens in het elftal. Als er vorig jaar 2+ blessures voorin waren geweest, had Taabouni ook gewoon minuten gemaakt. Zelfde verhaal met Oosting (die zich al bewezen had als degelijke eredivisie speler). Zijn die blessures er niet, dan zijn die jeugdspelers "er nog niet aan toe/niet goed genoeg".

Daarnaast is een sterke basis11 nog steeds cruciaal voor de jeugd. In zon halfbakken elftal als vorig jaar verzuipt iedere jeugdspeler. Hopelijk is dat dit jaar beter voor elkaar. Dan gaan we zelfs als iedereen fit is vBrederode en Barasi nog regelmatig zien mag ik aannemen. De rest gaat hopelijk gewoon veel spelen in de KKD, prima niveau daar dit seizoen.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12527
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Dit topic was ver naar onderen gezakt. Dat moet iets zeggen.
Jansen en zijn staff heeft het voor elkaar gekregen dat er een team staat met een uitstekende sfeer en iedereen echt zin lijkt te hebben alle energie erin te gooien, de hele wedstrijd lang, of het nu Pavlidis, Kerkez, De Wit of Evjen is.
we can come an end
Gebruikersavatar
Antti Opdam
Gewoon Dirk
Berichten: 10213
Lid geworden op: 30 dec 2003, 17:57

differentcook schreef: 19 aug 2022, 07:30 Dit topic was ver naar onderen gezakt. Dat moet iets zeggen.
Jansen en zijn staff heeft het voor elkaar gekregen dat er een team staat met een uitstekende sfeer en iedereen echt zin lijkt te hebben alle energie erin te gooien, de hele wedstrijd lang, of het nu Pavlidis, Kerkez, De Wit of Evjen is.
Het enige verbeterpunt is nu nog de uitwedstrijden een beetje serieus aanvliegen.

Zelfs de opbouw lijkt op een wat hoger tempo te gaan waarbij het Indi en Beukema verboden is gemaakt om de bal naar elkaar terug te spelen of twee keer aan te nemen. (Het werd overigens ook wel eens tijd.)
Grifo
Oude garde
Berichten: 1497
Lid geworden op: 19 sep 2005, 17:30
Contacteer:

Topcoach! Heeft ie al een contractverlenging gekregen?!
____________
Hoc est nihil
Gebruikersavatar
AZ 4 Life
Harde Kern
Berichten: 13944
Lid geworden op: 08 feb 2004, 17:36
Locatie: Alkmaar

differentcook schreef: 19 aug 2022, 07:30 Dit topic was ver naar onderen gezakt. Dat moet iets zeggen.
Jansen en zijn staff heeft het voor elkaar gekregen dat er een team staat met een uitstekende sfeer en iedereen echt zin lijkt te hebben alle energie erin te gooien, de hele wedstrijd lang, of het nu Pavlidis, Kerkez, De Wit of Evjen is.
Hahaha ja heerlijk he.. Azijnzeikers zijn rustig nu.
lowietje
Fanatic
Berichten: 514
Lid geworden op: 25 jan 2008, 22:06

Denk dat ik een van de azijnzeikerds was/ben over Jansen. Hij heeft het beter voor elkaar dan ik vanaf de zijlijn met al mijn beperkte kennis had gedacht. Chapeau. Ik denk dat het enorm scheelt dat Hatzidiakos uit het centrum is, de opbouw lijkt nu sneller vooruit te gaan. En laten we ons nou ook weer niet zand in de ogen strooien door laagvliegers als Dundee en Gil Vicente. Maar het spel ziet er een stuk flitsender uit.
Seizoenkaarthouder
Gesloten