Pascal Jansen (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.

Hoe blij ben je met Pascal Jansen? (Gezien alle prestaties van AZ onder zijn trainerschap)

1
29
31%
2
2
2%
3
10
11%
4
7
8%
5
6
6%
6
11
12%
7
10
11%
8
10
11%
9
2
2%
10
6
6%
 
Totaal aantal stemmen: 93
Gatalin
Supporter
Berichten: 238
Lid geworden op: 24 jan 2009, 14:06
Locatie: Amersfoort

Dat je het team nog wat tijd moet geven na het vertrek van zoveel spelers lijkt mij evident. Maar moet je elke wedstrijd zo lang wachten met wisselen? Zowel tegen Celtic als tegen PSV ontneemt Jansen het team de kans om de boel te keren door veel te laat in te grijpen, los van het feit dat ik persoonlijk andere spelers de voorkeur geef. PSV had na een uur al 4 verse krachten, bij ons duurde het nog eens 20 minuten voor wij zover waren. Vd Brom had hier ook een handje van en bij die had ik altijd het idee dat dat was omdat hij geen idee had wat hij moest doen. Ik hoop dat Jansen andere redenen heeft...
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Gatalin schreef: 13 sep 2021, 08:07 Dat je het team nog wat tijd moet geven na het vertrek van zoveel spelers lijkt mij evident. Maar moet je elke wedstrijd zo lang wachten met wisselen? Zowel tegen Celtic als tegen PSV ontneemt Jansen het team de kans om de boel te keren door veel te laat in te grijpen, los van het feit dat ik persoonlijk andere spelers de voorkeur geef. PSV had na een uur al 4 verse krachten, bij ons duurde het nog eens 20 minuten voor wij zover waren. Vd Brom had hier ook een handje van en bij die had ik altijd het idee dat dat was omdat hij geen idee had wat hij moest doen. Ik hoop dat Jansen andere redenen heeft...
Dat elke keer te laat wisselen is mij ook een doorn in het oog. na 65 min a 70 minuten komt er 1 wissel en de laatste 2 wissels komen dan meestal 8 a 9 minuten voor de officiële tijd is verstreken. Zeker als je achter staat, doe dan bijvoorbeeld 3 wissels na 60 minuten. Dan hebben die spelers nog een half uur om wat aan de stand te doen.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

multatuli schreef: 13 sep 2021, 08:27 Dat elke keer te laat wisselen is mij ook een doorn in het oog. na 65 min a 70 minuten komt er 1 wissel en de laatste 2 wissels komen dan meestal 8 a 9 minuten voor de officiële tijd is verstreken. Zeker als je achter staat, doe dan bijvoorbeeld 3 wissels na 60 minuten. Dan hebben die spelers nog een half uur om wat aan de stand te doen.
Ik snap de behoefte tot wisselen wel, die heb ik zelf ook als ik de krachten weg zie vloeien tegen PSV en Celtic en we iets moeten forceren. Als je echter kijkt naar wat je op de bank hebt en hoeveel impact deze spelers telkens maken als ze er inkomen dan kan je net zo goed niet wisselen. Poku is een harde renner maar nog jong, Evjen ziet er altijd leuk uit maar feitelijk voegt ie helemaal niets toe, Sugawara is druistig en Gudmondsson is uit vorm. Het team wordt er dus duidelijk zwakker op (niet gek ook, anders hadden ze wel basis gestaan). Op die manier kom je dus een beetje klem te zitten in wedstrijden, omdat je spelers moe worden maar je eigenlijk geen betere alternatieven hebt.

Tegen RKC zag je toen Koopmeieners erin kwam dat dit direct effect had. Maar helaas is de bank nu gewoon te matig om iets te forceren. Had zelfs Druijf er nog liever bij gehad nu.

Als je dan kijkt naar PSV dan laten die wissels het wél gewoon zien. Vertessen laat al het hele seizoen hele goede invalbeurten zien en moet alsnog wachten op zijn kans. Doan en Bruma kostten samen geloof ik 25 miljoen. Geld en kwaliteitsverschil.
Hup AZ.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Bob Ross schreef: 13 sep 2021, 08:53 Ik snap de behoefte tot wisselen wel, die heb ik zelf ook als ik de krachten weg zie vloeien tegen PSV en Celtic en we iets moeten forceren. Als je echter kijkt naar wat je op de bank hebt en hoeveel impact deze spelers telkens maken als ze er inkomen dan kan je net zo goed niet wisselen. Poku is een harde renner maar nog jong, Evjen ziet er altijd leuk uit maar feitelijk voegt ie helemaal niets toe, Sugawara is druistig en Gudmondsson is uit vorm. Het team wordt er dus duidelijk zwakker op (niet gek ook, anders hadden ze wel basis gestaan). Op die manier kom je dus een beetje klem te zitten in wedstrijden, omdat je spelers moe worden maar je eigenlijk geen betere alternatieven hebt.

Tegen RKC zag je toen Koopmeieners erin kwam dat dit direct effect had. Maar helaas is de bank nu gewoon te matig om iets te forceren. Had zelfs Druijf er nog liever bij gehad nu.

Als je dan kijkt naar PSV dan laten die wissels het wél gewoon zien. Vertessen laat al het hele seizoen hele goede invalbeurten zien en moet alsnog wachten op zijn kans. Doan en Bruma kostten samen geloof ik 25 miljoen. Geld en kwaliteitsverschil.
Over de spelers die erin komen zijn we het dan niet eens:
Ten 1e krijgen een aantal spelers tekort speeltijd (Poku & Evjen moeten het elke keer maar in 10 a 15 min laten zien) En Gudmundsson wordt verkeerd gebruikt. Druijf is altijd al ondergewaardeerd geweest. Nu hij er niet is merken mensen hoe belangrijk hij was als invaller. Naar mijn mening zou Oosting de Druijf rol over kunnen nemen (invaller in de spits en daar oorlog maken), maar die moest aan het begin van het seizoen opeens omgetoverd worden tot verdediger.
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

multatuli schreef: 13 sep 2021, 09:03 Over de spelers die erin komen zijn we het dan niet eens:
Ten 1e krijgen een aantal spelers tekort speeltijd (Poku & Evjen moeten het elke keer maar in 10 a 15 min laten zien) En Gudmundsson wordt verkeerd gebruikt. Druijf is altijd al ondergewaardeerd geweest. Nu hij er niet is merken mensen hoe belangrijk hij was als invaller. Naar mijn mening zou Oosting de Druijf rol over kunnen nemen (invaller in de spits en daar oorlog maken), maar die moest aan het begin van het seizoen opeens omgetoverd worden tot verdediger.
Dan zijn we het inderdaad oneens. Ook in 15 minuten kan je gewoon goeie dingen laten zien, anders heeft wisselen sowiezo geen nut.

Bij onze wissels bloedt een wedstrijd vaak alsnog helemaal dood. Geen enkele wisselspeler doet mij verleiden om hem eens een kans in de basis te geven. Laat eerst maar eens wat zien.
Hup AZ.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Bob Ross schreef: 13 sep 2021, 10:11 Dan zijn we het inderdaad oneens. Ook in 15 minuten kan je gewoon goeie dingen laten zien, anders heeft wisselen sowiezo geen nut.

Bij onze wissels bloedt een wedstrijd vaak alsnog helemaal dood. Geen enkele wisselspeler doet mij verleiden om hem eens een kans in de basis te geven. Laat eerst maar eens wat zien.
15 minuten wel ja, maar 8 minuten wordt wel erg kort tijd. Hangt ook af van wat voor type speler je bent en of je medespelers nog vol op de aanval willen spelen of niet. Nogmaals als je achter staat kun je het best rond 60e minuut wisselen en dan alle wissels tegelijk.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

Gatalin schreef: 13 sep 2021, 08:07 PSV had na een uur al 4 verse krachten, bij ons duurde het nog eens 20 minuten voor wij zover waren.
Dat PSV na een uur al 4 verse krachten had ingebracht was ook niet zo gek, die hadden totaal geen inbreng tegen dit AZ en die Schmidt zag de bui eigenlijk wel hangen dat hij iets moest doen om het beter te laten lopen. Gakpo, Madueke, Zahavi en Götze kwamen er totaal niet aan te pas. Terwijl AZ toen nog alle kans had om tenminste gelijk te komen kijkend hoe AZ in de wedstrijd zat met het dominante veldspel. Nee, in mijn ogen heeft Jansen geen gekke dingen gedaan, Pavlidis en Karlsson hadden gewoon moeten scoren en of Evjen, Gudmundsson en Yuki een betere inbreng zouden hebben waag ik te betwijfelen.
Het is zoals gisteren Rafael vd vaart ook al zei bij Studio Voetbal, 'zo'n combinatievoetbal had ik eigenlijk niet verwacht van AZ met die leegloop, psv had alle geluk aan haar zijde' en die kijkt toch echt zonder supportersbril.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

De Rode Baron schreef: 13 sep 2021, 10:53 Dat PSV na een uur al 4 verse krachten had ingebracht was ook niet zo gek, die hadden totaal geen inbreng tegen dit AZ en die Schmidt zag de bui eigenlijk wel hangen dat hij iets moest doen om het beter te laten lopen. Gakpo, Madueke, Zahavi en Götze kwamen er totaal niet aan te pas. Terwijl AZ toen nog alle kans had om tenminste gelijk te komen kijkend hoe AZ in de wedstrijd zat met het dominante veldspel. Nee, in mijn ogen heeft Jansen geen gekke dingen gedaan, Pavlidis en Karlsson hadden gewoon moeten scoren en of Evjen, Gudmundsson en Yuki een betere inbreng zouden hebben waag ik te betwijfelen.
Het is zoals gisteren Rafael vd vaart ook al zei bij Studio Voetbal, 'zo'n combinatievoetbal had ik eigenlijk niet verwacht van AZ met die leegloop, psv had alle geluk aan haar zijde' en die kijkt toch echt zonder supportersbril.
Als Rafael niet heeft gezien dat PSV veel beter was, keek hij waarschijnlijk met de bril van stevie wonder op.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

multatuli schreef: 13 sep 2021, 11:55 Als Rafael niet heeft gezien dat PSV veel beter was, keek hij waarschijnlijk met de bril van stevie wonder op.
Dat weet ik niet. Je kunt natuurlijk met het resultaat mee praten maar als zelfs Schmidt op de persconferentie zegt “Vorig seizoen waren we twee keer beter dan AZ, maar toen verloren we. Nu winnen we. Ik vond ons niet slecht, maar soms vraagt voetbal even iets anders. Vandaag was dat werken, verdedigen en vechten.”

Het is maar hoe je het begrip 'beter' uit legt, vorig seizoen waren wij efficiënter met dat hakballetje die Koopmeiners waarschijnlijk ook niet meer zo snel gaat maken, maar AZ speelde het weekend buiten verwachting van vele behoorlijk goed.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

De Rode Baron schreef: 13 sep 2021, 12:25 Dat weet ik niet. Je kunt natuurlijk met het resultaat mee praten maar als zelfs Schmidt op de persconferentie zegt “Vorig seizoen waren we twee keer beter dan AZ, maar toen verloren we. Nu winnen we. Ik vond ons niet slecht, maar soms vraagt voetbal even iets anders. Vandaag was dat werken, verdedigen en vechten.”

Het is maar hoe je het begrip 'beter' uit legt, vorig seizoen waren wij efficiënter met dat hakballetje die Koopmeiners waarschijnlijk ook niet meer zo snel gaat maken, maar AZ speelde het weekend buiten verwachting van vele behoorlijk goed.
AZ had af en toe een paar goede momenten, maar overall was PSV gewoon echt beter. Doelpunten scoren hoort ook bij het spelletje en als je dat in acht neemt, dan was PSV gewoon veel beter dan AZ. Helaas.
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

multatuli schreef: 13 sep 2021, 12:28 AZ had af en toe een paar goede momenten, maar overall was PSV gewoon echt beter. Doelpunten scoren hoort ook bij het spelletje en als je dat in acht neemt, dan was PSV gewoon veel beter dan AZ. Helaas.
Klopt maar die doelpunten zijn niet gecreëerd uit voetbalcombinaties maar uit mooie toevalstreffers die ze niet meer zo snel gaan maken.
Maar jij vond AZ dus vorig seizoen wel beter omdat Koopmeiners met die hakomhaal scoorde, Schmidt overduidelijk dus niet want die keek dus niet naar het resultaat.
Rafael vond het gisteren een genot om naar AZ te kijken, alleen in de eindfase konden ze het niet afmaken.
Maar goed doet er niet toe, AZ speelde na Heerenveen weer behoorlijk goed op naar Heracles!
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

De Rode Baron schreef: 13 sep 2021, 12:34 Klopt maar die doelpunten zijn niet gecreëerd uit voetbalcombinaties maar uit mooie toevalstreffers die ze niet meer zo snel gaan maken.
Maar jij vond AZ dus vorig seizoen wel beter omdat Koopmeiners met die hakomhaal scoorde, Schmidt overduidelijk dus niet want die keek dus niet naar het resultaat.
Rafael vond het gisteren een genot om naar AZ te kijken, alleen in de eindfase konden ze het niet afmaken.
Maar goed doet er niet toe, AZ speelde na Heerenveen weer behoorlijk goed op naar Heracles!
Bijzonder he, haha. V/d Vaart, Afallay en Schmidt geven allemaal aan dat AZ beter speelde en Clasie staat in alle team van de week-lijstjes. Als je kijkt naar PSV-fans waren die geschrokken dat PSV niets te vertellen had. In het stadion waren de mensen trots op de mannen.

Ondertussen zit een half forum hier vooral zijn eigen vooringenomen gelijk te halen, volledig blind voor iedere vorm van objectiviteit. Het is weer wachten op de eerste die zich weer boven alle analytici plaatst omdat die 'AZ nog geen eens volgen en ik wel'. Fascinerend en tenenkrommend tegelijk.
Hup AZ.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8982
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Bob Ross schreef: 13 sep 2021, 16:39 Bijzonder he, haha. V/d Vaart, Afallay en Schmidt geven allemaal aan dat AZ beter speelde en Clasie staat in alle team van de week-lijstjes. Als je kijkt naar PSV-fans waren die geschrokken dat PSV niets te vertellen had. In het stadion waren de mensen trots op de mannen.

Ondertussen zit een half forum hier vooral zijn eigen vooringenomen gelijk te halen, volledig blind voor iedere vorm van objectiviteit. Het is weer wachten op de eerste die zich weer boven alle analytici plaatst omdat die 'AZ nog geen eens volgen en ik wel'. Fascinerend en tenenkrommend tegelijk.
En Perez brandde AZ tot de grond af.
Vind dit soort blanket statements altijd een beetje flauw.
Je hebt niet iedere supporter in het stadion gesproken en je selecteert sowieso ook maar de analisten die je uit komen.


Niet dat dit iets af doet aan het punt dat men hier te fel van leer trekt, maar dat kan je ook gewoon op een normale manier naar voren brengen in plaats van doen alsof 'iedereen het zo ziet' terwijl dat bij lange na niet het geval is.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Bob Ross
Basisspeler
Berichten: 2598
Lid geworden op: 31 dec 2003, 12:28
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

DeZuivelDuivel schreef: 13 sep 2021, 18:43 En Perez brandde AZ tot de grond af.
Vind dit soort blanket statements altijd een beetje flauw.
Je hebt niet iedere supporter in het stadion gesproken en je selecteert sowieso ook maar de analisten die je uit komen.


Niet dat dit iets af doet aan het punt dat men hier te fel van leer trekt, maar dat kan je ook gewoon op een normale manier naar voren brengen in plaats van doen alsof 'iedereen het zo ziet' terwijl dat bij lange na niet het geval is.
Iedereen zijn eigen mening natuurlijk, maar ik word een beetje fel als mensen onze club zo afbranden. Daar zal ik altijd tegen ageren als ik vind dat dat onterecht is.

Het verschil tussen de gemiddelde opinie van kenners, trainers en spelers en het negativisme (van sommigen) hier is soms zo groot dat er weleens een lichtje mag gaan branden.

Schmidt is van de tegenpartij en gaf hetzelfde aan, dat vond ik het meest veelzeggend. En nee, dat maakt niet alles goed, want je verliest alsnog veel te ruim.
Hup AZ.
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

Bob Ross schreef: 13 sep 2021, 18:52 Iedereen zijn eigen mening natuurlijk, maar ik word een beetje fel als mensen onze club zo afbranden. Daar zal ik altijd tegen ageren als ik vind dat dat onterecht is.

Het verschil tussen de gemiddelde opinie van kenners, trainers en spelers en het negativisme (van sommigen) hier is soms zo groot dat er weleens een lichtje mag gaan branden.

Schmidt is van de tegenpartij en gaf hetzelfde aan, dat vond ik het meest veelzeggend. En nee, dat maakt niet alles goed, want je verliest alsnog veel te ruim.
Toegeven dat je club een keer terecht verloren heeft is iets anders dan afbranden. Dat is een kwestie van ook objectief kunnen kijken. Probeer het eens.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16054
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

multatuli schreef: 13 sep 2021, 19:20 Toegeven dat je club een keer terecht verloren heeft is iets anders dan afbranden. Dat is een kwestie van ook objectief kunnen kijken. Probeer het eens.
Wat vind jij er terecht aan ?
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
multatuli
Kristen
Berichten: 5895
Lid geworden op: 25 dec 2007, 22:50

salmonyappi schreef: 13 sep 2021, 21:13 Wat vind jij er terecht aan ?
Psv scoort 3x, AZ mist een kans voor open doel (pavlidis). Ballen in het doel schieten hoort ook bij voetbal. En het voorkomen van doelpunten ook. Een aantal AZ supporters lijken dat te vergeten. Kortom terecht verloren.
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5359
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

Ik heb ooit een interview na een wedstrijd gezien. Daarin vroeg de interviewer hoe het kwam dat ze verloren hadden. De ondervraagde speler/trainer zei toen: zij scoorden vaker dan wij. :D
Gebruikersavatar
De Rode Baron
Goalscorer
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 aug 2021, 17:58

multatuli schreef: 13 sep 2021, 11:55 Als Rafael niet heeft gezien dat PSV veel beter was, keek hij waarschijnlijk met de bril van stevie wonder op.
Moet van der Gijp na gisteren nu ook aan de blindegeleidestok?
"Van de 10 wedstrijden die je zo speelt verliest ajax er 1 en AZ 2, ze speelde werkelijk top. Beter gaat het er niet worden"
Gebruikersavatar
AZSander
Seizoenkaarthouder
Berichten: 480
Lid geworden op: 23 sep 2012, 12:18
Locatie: Alkmaar

De balletjes in het juiste doel schieten is ook onderdeel van 'goed spelen', en dat heeft AZ nagelaten zaterdag. Maar ik denk dat we het er toch allemaal wel over eens kunnen zijn dat het veldspel grote delen van de wedstrijd meer dan prima was. Het verbaasde mij zelfs een beetje hoe we voetballend meerdere malen goed onder de hoge druk van PSV uitkwamen. Dat Perez AZ met de grond gelijkmaakte is echt lachwekkend. Het lijkt soms wel alsof hij enorme rancune heeft richting de club, want zijn mening is soms compleet ongefundeerd.
Compete to complete
Gesloten