Pascal Jansen (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.

Hoe blij ben je met Pascal Jansen? (Gezien alle prestaties van AZ onder zijn trainerschap)

1
29
31%
2
2
2%
3
10
11%
4
7
8%
5
6
6%
6
11
12%
7
10
11%
8
10
11%
9
2
2%
10
6
6%
 
Totaal aantal stemmen: 93
Gebruikersavatar
pAZcal
Kristen
Berichten: 5360
Lid geworden op: 17 mei 2006, 18:52
Locatie: Leiden

vriend schreef: 05 feb 2023, 19:53 Normaliter doe ik niet mee aan het bashen van Jansen. Ik vind namelijk dat de spelers het moeten doen, niet de trainer.
Maar hoe kom je er in godsnaam bij om tegen Volendam Karlsson op 10 te zetten? Dan ben je op twee posities verzwakt. Er is toch een middenvelder gehaald? Zet die dan daar neer.
En het dan ook nog een kwartier lang aankijken in de tweede helft. Zwak gedaan.
Hier werd ik ook het meest boos van.
Die gekkigheid van Yuki en Panta zijn we nu wel gewend. ;)
Gebruikersavatar
bk wcm
Fanatic
Berichten: 576
Lid geworden op: 06 apr 2005, 09:27
Locatie: west coast

Dank u , we kunnen Jansen in de stemming weer op en afwaarderen.
Af deze keer.
De opdracht was simpel zaterdag ,rekening houdende met de defensieve problemen was deze, 1 goal meer maken dan volendam.
Het aanvalsspel was echter bedroefend, met Karlsson als tactisch dieptepunt.
Iedereen is voor AZ en AZ is voor iedereen.
En ik hef het glas op jouw gezondheid, want jij staat niet alleen.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

vriend schreef: 05 feb 2023, 22:13
Plan B is doorgaans nodig omdat Plan A door spelers om zeep is geholpen. Als Plan B dan alsnog werkt dan heet het dat de trainer een gouden pik heeft.
Plan A werd zaterdag door de trainer zelf om zeep geholpen. En plan B zag ik alleen een beetje na de rode kaart.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
vriend
Basisspeler
Berichten: 2525
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Langedijk schreef: 06 feb 2023, 07:21 Plan A werd zaterdag door de trainer zelf om zeep geholpen.
Daar begon ik mijn verhaal toch mee?

Naar uiteindelijk zijn het meestal de spelers die de boel verkloten. Zoals in dit geval bijvoorbeeld bij de goal van Volendam. Clasie zei na afloop dat er veel aandacht was geschonken aan de vrije trappen van Volendam. Toch gaat het mis.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

vriend schreef: 06 feb 2023, 09:57 Clasie zei na afloop dat er veel aandacht was geschonken aan de vrije trappen van Volendam. Toch gaat het mis.
Omdat er 2 verdedigers staan die niet kunnen verdedigen. Al jaren. Dan kun je er 40 uur aandacht aan schenken maar blijft het fout gaan. En daar is Jansen 100% verantwoordelijk voor want hij stelt ze op. Week in, week uit.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Leeuwenhart
Seizoenkaarthouder
Berichten: 463
Lid geworden op: 12 dec 2017, 17:31

Langedijk schreef: 06 feb 2023, 11:48 Omdat er 2 verdedigers staan die niet kunnen verdedigen. Al jaren. Dan kun je er 40 uur aandacht aan schenken maar blijft het fout gaan. En daar is Jansen 100% verantwoordelijk voor want hij stelt ze op. Week in, week uit.
Overdrijven is ook een vak zeg. Al jaren gaat het helemaal mis. We staan nog steeds tweede hoor en kunnen nog steeds op eigen kracht kampioen worden. Volgens mij hebben we trouwens maar een paar keer met het beoogde duo BMI-Beukema kunnen spelen. Hoe had jij het dan opgelost deze wedstrijd met de verdediging? Wouter Goes naast een nieuw aangetrokken verdediger neerzetten die 2 dagen heeft meegetraind? Het was niet best afgelopen zaterdag maar dat emotionele ge-emmer na ieder puntverlies. De realiteitspatat was op vermoed ik :wink:

We hebben volgens mij echt de slag op het middenveld verloren. Ik snap de zet wel om van Brederode op te stellen (had er van mij echt al in de rust afgemogen voor Mijnans!), maar die leverde echt totaal niet, evenals Karlsson. Je had meer van hem mogen verwachten op 10. Een creatieve speler met zijn inzicht en techniek die potentieel 20+ miljoen moet gaan opleveren en die op 10 plotseling er niks meer van kan, bespottelijk.

Het enige wat Jansen in anders in deze wedstrijd had kunnen proberen was Clasie een linie naar achteren halen en Mijnans een vuurdoop geven of Odgaard op 10 kunnen zetten en Lahdo direct op rechts. Maar Odgaard rendeert veel beter op rechts momenteel dan Karlsson op links dus dat snap ik dan nog wel. Hopelijk loopt de blessureboeg op tijd leeg om het puntenverlies niet fataal te laten worden.
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1227
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

Leeuwenhart schreef: 06 feb 2023, 15:32 Overdrijven is ook een vak zeg. Al jaren gaat het helemaal mis. We staan nog steeds tweede hoor en kunnen nog steeds op eigen kracht kampioen worden. Volgens mij hebben we trouwens maar een paar keer met het beoogde duo BMI-Beukema kunnen spelen. Hoe had jij het dan opgelost deze wedstrijd met de verdediging? Wouter Goes naast een nieuw aangetrokken verdediger neerzetten die 2 dagen heeft meegetraind? Het was niet best afgelopen zaterdag maar dat emotionele ge-emmer na ieder puntverlies. De realiteitspatat was op vermoed ik :wink:

We hebben volgens mij echt de slag op het middenveld verloren. Ik snap de zet wel om van Brederode op te stellen (had er van mij echt al in de rust afgemogen voor Mijnans!), maar die leverde echt totaal niet, evenals Karlsson. Je had meer van hem mogen verwachten op 10. Een creatieve speler met zijn inzicht en techniek die potentieel 20+ miljoen moet gaan opleveren en die op 10 plotseling er niks meer van kan, bespottelijk.

Het enige wat Jansen in anders in deze wedstrijd had kunnen proberen was Clasie een linie naar achteren halen en Mijnans een vuurdoop geven of Odgaard op 10 kunnen zetten en Lahdo direct op rechts. Maar Odgaard rendeert veel beter op rechts momenteel dan Karlsson op links dus dat snap ik dan nog wel. Hopelijk loopt de blessureboeg op tijd leeg om het puntenverlies niet fataal te laten worden.
Odgaard rendeert al weken niet, helaas ...
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

Leeuwenhart schreef: 06 feb 2023, 15:32
Hoe had jij het dan opgelost deze wedstrijd met de verdediging?
Ik had Hatzidiakos en Sugawara jaren geleden al uitgezwaaid. En ik had Huiberts aan zijn vestje getrokken dat er versterking nodig is.

Vergelijk de verdediging maar eens met 3 jaar geleden. Toen konden ze inderdaad kampioen worden. Nu worden ze waarschijnlijk weer 5e.
Laatst gewijzigd door Langedijk op 06 feb 2023, 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
AZDC
Supporter
Berichten: 210
Lid geworden op: 23 mei 2006, 18:04
Locatie: Vak S

Rjansen17 schreef: 06 feb 2023, 17:07 Odgaard rendeert al weken niet, helaas ...
Heb je wat goals en assists gemist denk ik.... #-o
Soms heb je pech en soms zit het tegen... :lol:
Rjansen17
Oude garde
Berichten: 1227
Lid geworden op: 21 aug 2017, 15:41

AZDC schreef: 06 feb 2023, 17:19 Heb je wat goals en assists gemist denk ik.... #-o
Dat klopt zeker, maar ik vind dat hij veel te weinig brengt. Statistisch zeker niet, maar dat doet Yuki bijv ook niet. Heel veel balverlies en slechte aannames. Zowel Karlsson als hijzelf kunnen vele malen beter. Maar goed dit gaat over onze trainer.
DeZuivelDuivel
Technisch directeur
Berichten: 8984
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Rjansen17 schreef: 06 feb 2023, 17:07 Odgaard rendeert al weken niet, helaas ...
Onverwachte plot twist: niemand bij AZ kan voetballen :roll:

Het wordt steeds mooier met jullie.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

SimonPoulsen schreef: 05 feb 2023, 22:28 En waaruit blijkt dat Plan A van de heer Jansen een goed plan is? Iedere willekeurige amateur trainer weet het medicijn tegen Jansen z'n voorspelbare slaapwandelvoetbal. Dat blijkt week in week uit. Zeker als je al 2 jaar exact dezelfde "tactiek" hanteert. Die ploegen moeten zich rotlachen. AZ komt langs dus een vrije middag mannen. Tactische voorbespreking is niet nodig, we doen het wel even kort via de groepsapp.
:mrgreen:

Helaas heb je nog gelijk ook

“Niet storen, laat ze maar opbouwen”
“Wachten op de foute pass die na 3 minuten rondspelen gaat komen”
“Het duel aangaan met die slappe Reijnders”
“Voorzet vanaf rechts want Hatzidiakos en Sugawara staan positioneel altijd verkeerd”
“Bal achter de verdediging mag ook want hun keepers kunnen niet inschatten”
“Op achterstand komen maakt niet uit want dan gaan ze toch achteruit lopen”
“Jansen wisselt altijd slecht of te laat”
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

1 down, 2 to go! Klasse Pascal =D>

Assistent-trainer
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Wildcat
Invaller
Berichten: 2308
Lid geworden op: 09 jan 2021, 21:44
Contacteer:

Jep, doelstelling 1 ligt inmiddels in de prullenbak, wanneer spelen we Europees?

Je ziet aan Utrecht wat een goede trainer met een team kan doen hea
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Wildcat schreef: 07 feb 2023, 20:43 Jep, doelstelling 1 ligt inmiddels in de prullenbak, wanneer spelen we Europees?

Je ziet aan Utrecht wat een goede trainer met een team kan doen hea
iemand op het forum was tegen het gebruik van het woord 'hea'
we can come an end
Gebruikersavatar
sister of mercy
Oude garde
Berichten: 1412
Lid geworden op: 29 jan 2004, 17:24
Locatie: oudorp
Contacteer:

Leg deze man vast voor het leven. Fantastische trainer. Alles gaat zo goed. Het spel is sinds hij is aangesteld super te noemen. Elke wedstrijd wordt ruim gewonnen. Spelers vinden elkaar blindelings. Het tempo is hoog, veel automatisme, veel gescoord uit dode spelmomenten, er wordt kort verdedigd, voorzetten zijn altijd correct.

Gewoon top en AZ staat nu tweede (ontzettend goede zet) want als je eerste staat wil elkteam van je winnen.
met de juiste balans tussen kwaliteit en strijd, kan je verder komen dan je eigen doelen
Gebruikersavatar
AlkmaarForever
Reservespeler
Berichten: 1791
Lid geworden op: 10 dec 2006, 09:22
Locatie: Alkmaar

Wildcat schreef: 07 feb 2023, 20:43wanneer spelen we Europees?
9 en 16 maart
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12099
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

sister of mercy schreef: 07 feb 2023, 20:45 Leg deze man vast voor het leven. Fantastische trainer. Alles gaat zo goed. Het spel is sinds hij is aangesteld super te noemen. Elke wedstrijd wordt ruim gewonnen. Spelers vinden elkaar blindelings. Het tempo is hoog, veel automatisme, veel gescoord uit dode spelmomenten, er wordt kort verdedigd, voorzetten zijn altijd correct.

Gewoon top en AZ staat nu tweede (ontzettend goede zet) want als je eerste staat wil elkteam van je winnen.
We komen inderdaad in de buurt. Deze wedstrijd misten we de precisie op cruciale momenten, die het een totaal andere wedstrijd zou maken en die er in andere wedstrijden wel was. Verder moet de ziekenboeg snel leger geraken
we can come an end
SimonPoulsen
Co
Berichten: 6403
Lid geworden op: 12 aug 2017, 17:47

differentcook schreef: 07 feb 2023, 20:47 We komen inderdaad in de buurt. Deze wedstrijd misten we de precisie op cruciale momenten, die het een totaal andere wedstrijd zou maken en die er in andere wedstrijden wel was. Verder moet de ziekenboeg snel leger geraken
Dit gelul hoor ik iedere week. Utrecht mist net zo goed de hele achterhoede. Je mag blij zijn dat je nog 2x gelijk speelt tegen Utrecht. voorin zijn er helemaal geen blessures, er zijn simpelweg gewoon geen alternatieven. Niet nodig volgens Jansen. Het zal en moet volgens het Jansen-sjabloon. AZ creeert veel en veel te weinig. Tevens probeert Jansen semi-controle in te bouwen, maar AZ krijgt iedere week minstens 15 schoten tegen.
Gebruikersavatar
Langedijk
Gewoon Dirk
Berichten: 10989
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

differentcook schreef: 07 feb 2023, 20:47 We komen inderdaad in de buurt. Deze wedstrijd misten we de precisie op cruciale momenten, die het een totaal andere wedstrijd zou maken en die er in andere wedstrijden wel was. Verder moet de ziekenboeg snel leger geraken
Je bent niet wijs man. Ze hebben 2 (!) keer op doel geschoten. Zelfs bij een achterstand in de verlenging blijven ze rondspelen en kansloze voorzetten geven. Corners zijn een lachertje, zelfs de commentator merkte op dat Utrecht dan toch niets te vrezen had.

Hele tactiek van deze kut trainer is gericht op het benutten van een spaarzame kans die bij toeval moet ontstaan. En dan als de sodemieter weer achteruit om de kleine voorsprong te verdedigen met een dramatische verdediging.

En als ze achter komen moeten ze opeens naar voren. Oh nee! Zelfs een onthutsend zwak Utrecht bleef weer eenvoudig op de been tegen dat voorspelbare gekloot onder Jansen.

Straks 2 verloren jaren en een doorlopend contract. Welkom bij speeltuinvereniging AZ
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gesloten