Pascal Jansen (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.

Hoe blij ben je met Pascal Jansen? (Gezien alle prestaties van AZ onder zijn trainerschap)

1
29
31%
2
2
2%
3
10
11%
4
7
8%
5
6
6%
6
11
12%
7
10
11%
8
10
11%
9
2
2%
10
6
6%
 
Totaal aantal stemmen: 93
lowietje
Fanatic
Berichten: 514
Lid geworden op: 25 jan 2008, 22:06

Ik ben altijd erg kritisch op het angsthazen voetbal van Jansen. Altijd die voorzichtigheid en dat terugspelen, slaapverwekkend is het en niet het voetbal dat je van AZ verwacht. Maar eerlijk gezegd vond ik het in de eerste helft tegen Lazio helemaal niet zo gek. Wij staan met 2-1 voor, moeten we er dan meteen opklappen? Tegen Lazio?

En dan dat harde werken… schei uit zeg. Geeft toch wel aan hoe ver die voetballers buiten de realiteit staan. Tonnen opstrijken en dan bewonderend kijken naar iemand die van 8 tot 6 werkt, een vrij normale werkdag voor iemand met een doorsnee baan…
Seizoenkaarthouder
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DeZuivelDuivel schreef: 17 mar 2023, 10:08 Het is natuurlijk mooi dat we door zijn, maar kritiek op de speelstijl in dat eerste half uur is natuurlijk niet onterecht.
Is wel onterecht; dat spel was precies wat goed was, met pit en overtuiging; ze zaten er nu goed in vanaf de start (behalve dan het ruimte geven bij die tegengoal)
Ik denk dat achteraf er wat alternatieve verhalen in hoofden van mensen zijn gecreerd (allicht met vermenging met vorige week).
we can come an end
vriend
Basisspeler
Berichten: 2601
Lid geworden op: 15 sep 2006, 23:38
Locatie: Alkmaar

Langedijk schreef: 17 mar 2023, 09:35 Ik niet. Na 21 minuten had hij namelijk precies waar hij na 30 terugspeelballen om vroeg. Een zondagsschool van Karlsson draaide de wedstrijd om en toen pas gingen ze voetballen. Jansen speelde aanvankelijk weer vooral om niet te verliezen en niet te vermaken.
Als AZ jou had vermaakt maar wel had verloren dan waren jouw rapen gaar geweest. Ik vond het juist een volwassen begin van de wedstrijd.
Morele winnaars zijn slechte verliezers.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Top coach =D> , ik verander mijn 7 in een 8.
Leeuwenhart
Seizoenkaarthouder
Berichten: 474
Lid geworden op: 12 dec 2017, 17:31

DeZuivelDuivel schreef: 17 mar 2023, 10:08 Precies, het eerste half uur was toch echt overduidelijk de opdracht van onze coach, de wedstrijd doodspelen zoals hij dat tegen Groningen ook als opdracht heeft gegeven. Alleen is Lazio geen Groningen en ging het niet om de laatste 30 minuten, maar de eerste.

Mensen die zich blind staren op het resultaat negeren dit soort elementen van het spel. Als Lazio een beetje serieuzer was geweest en de organisatie wat scherper had staan dan had het ook een wedstrijd als Shakthar-Feyenoord kunnen worden gebaseerd op dat eerste half uur. Pas op het moment dat het tegendoelpunt valt begint men wat losser te komen en na het doelpunt op individuele kracht van Karlsson begint men aan te zetten. De tweede helft is dan vervolgens voor AZ, maar Lazio zat ook al met hoofd bij Roma.

Eigenlijk hoop ik dat we Lech Poznan loten, die zou je op papier moeten kunnen hebben en die hebben John van den Brom als trainer. Als je er tactisch uitgezet zou worden door van den Brom dan moeten we praten :lol:


Het is natuurlijk mooi dat we door zijn, maar kritiek op de speelstijl in dat eerste half uur is natuurlijk niet onterecht. Toch is het ook weer zo dat je moet kunnen genietne van de winst :wink:
Ik zag juist een gefocust en geconcentreerd AZ die ruimtes zocht waar mogelijk. Lazio wilde juist een herhaling van vorige week waar ze in de beginfase razendsnel erdoorheen sneden, dan ga je toch niet vol erop klappen vanaf minuut 1? Ze zijn dan in 2-3 passes voor de keeper met een onderschepping. Ik denk juist dat we er dan wel met 7-1 af waren gegaan. Tactiek was echt uitstekend, geen moment het gevoel gehad dat we tegen de nummer 3 van Italië speelden en die credits geef ik aan Jansen.

Ik zou juist een West Ham of Fiorentina willen loten, ligt ons veel beter dan dat we de favoriet zijn.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9118
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Leeuwenhart schreef: 17 mar 2023, 12:12 Ik zag juist een gefocust en geconcentreerd AZ die ruimtes zocht waar mogelijk. Lazio wilde juist een herhaling van vorige week waar ze in de beginfase razendsnel erdoorheen sneden, dan ga je toch niet vol erop klappen vanaf minuut 1? Ze zijn dan in 2-3 passes voor de keeper met een onderschepping. Ik denk juist dat we er dan wel met 7-1 af waren gegaan. Tactiek was echt uitstekend, geen moment het gevoel gehad dat we tegen de nummer 3 van Italië speelden en die credits geef ik aan Jansen.

Ik zou juist een West Ham of Fiorentina willen loten, ligt ons veel beter dan dat we de favoriet zijn.
Ballen helemaal terugspelen op de keeper en dan op slakkentempo en in de uitvoering moeizaam opbouwen. Een goede counterploeg of pressende ploeg pakt je gewoon. AZ heeft onvoldoende overwicht om dat lang goed te doen en dat zag je ook met het tegendoelpunt.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Mensen die zich blind staren op het resultaat negeren dit soort elementen van het spel. Als Lazio een beetje serieuzer was geweest en de organisatie wat scherper had staan dan had het ook een wedstrijd als Shakthar-Feyenoord kunnen worden gebaseerd op dat eerste half uur. Pas op het moment dat het tegendoelpunt valt begint men wat losser te komen en na het doelpunt op individuele kracht van Karlsson begint men aan te zetten. De tweede helft is dan vervolgens voor AZ, maar Lazio zat ook al met hoofd bij Roma.
Waarom moet dit resultaat nu weer gebagatelliseerd worden? “AZ won ondanks een slecht eerste halfuur, Lazio was niet serieus en met het hoofd als bij de volgende wedstrijd”.
We wonnen weer omdat de ander zo slecht was. Kan je dan echt nooit eens genieten van zo’n fantastische overwinning?
Toch is het ook weer zo dat je moet kunnen genieten van de winst :wink:
Volgens mij kan je dat niet echt, gezien bovenstaande en je knipoog.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Leeuwenhart
Seizoenkaarthouder
Berichten: 474
Lid geworden op: 12 dec 2017, 17:31

DeZuivelDuivel schreef: 17 mar 2023, 13:34 Ballen helemaal terugspelen op de keeper en dan op slakkentempo en in de uitvoering moeizaam opbouwen. Een goede counterploeg of pressende ploeg pakt je gewoon. AZ heeft onvoldoende overwicht om dat lang goed te doen en dat zag je ook met het tegendoelpunt.
Ik snap oprecht je punt niet. AZ liet de bal achterin rustig en geconcentreerd rondgaan - jij maakt er subjectief slakkentempo van - tot er loopacties kwamen waarmee we in de combinatie voorin konden komen. En dat spelletje hebben we ook na het tegendoelpunt gespeeld. De gelijkmaker viel daar dus ook uit. Daarna krijg je vleugels door een wonderdoelpunt - dynamiek van elke wedstrijd en leg je Lazio compleet je wil op. Hoe kun je beweren dat Lazio geen goede counter of pressende ploeg is? Kritiek is prima maar we kunnen ook doorslaan, AZ heeft een wereldpot op de mat gelegd, nog knapper dan Feyenoord als je het mij vraagt.
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9118
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Leeuwenhart schreef: 17 mar 2023, 14:33 Ik snap oprecht je punt niet. AZ liet de bal achterin rustig en geconcentreerd rondgaan - jij maakt er subjectief slakkentempo van - tot er loopacties kwamen waarmee we in de combinatie voorin konden komen. En dat spelletje hebben we ook na het tegendoelpunt gespeeld. De gelijkmaker viel daar dus ook uit. Daarna krijg je vleugels door een wonderdoelpunt - dynamiek van elke wedstrijd en leg je Lazio compleet je wil op. Hoe kun je beweren dat Lazio geen goede counter of pressende ploeg is? Kritiek is prima maar we kunnen ook doorslaan, AZ heeft een wereldpot op de mat gelegd, nog knapper dan Feyenoord als je het mij vraagt.
Het tegendoelpunt viel uit die manier van spelen. De Italianen konden rustig inzakken en zelf pressen.
Tenzij jij nu wil verkopen dat de tegentreffer incasseren ook bij de tactiek hoorde? Daarnaast geef ik aan dat er echt wel een lijn te zien is die ik als de speelwijze van Jansen durf te omschrijven.

Lazio op oorlogssterkte is dan ook een andere ploeg dan het Lazio waar wij tegen speelden. Ik sla hier ook niet door, ik zeg enkel dat waar Langedijk het over had niet uit zijn duim gezogen is. Daar is toch wel onderbouwing voor.

Voor de rest hebben we mooie doelpunten gemaakt en is het fijn dat we door zijn.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

DeZuivelDuivel schreef: 17 mar 2023, 13:34 Ballen helemaal terugspelen op de keeper en dan op slakkentempo en in de uitvoering moeizaam opbouwen. Een goede counterploeg of pressende ploeg pakt je gewoon. AZ heeft onvoldoende overwicht om dat lang goed te doen en dat zag je ook met het tegendoelpunt.
Ik denk dat je het beeld van een andere AZ wedstrijd voor je hebt. Geen slakkentempo's of bovenmatig vaak terugspelen op de keeper gisteren.
Leeuwenhart geeft een juiste beschrijving
we can come an end
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

differentcook schreef: 17 mar 2023, 15:26
Geen slakkentempo's of bovenmatig vaak terugspelen op de keeper gisteren.
Je hebt de eerste 20 minuten gemist begrijp ik?

Het eindresultaat is uitstekend hoor maar is dat nu dankzij of ondanks Jansen? Want in Rome had het bij rust 3-0 kunnen staan en gisteren was er na 27 minuten geen enkele aanleiding om hoopvol te zijn.

Plan A (het enige plan dat Jansen heeft) pakte 2 keer niet zo goed uit. Pas toen er vooruit gedacht ging worden kantelden beide wedstrijden. Misschien waren de spelers het zelf wel zat.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Langedijk schreef: 17 mar 2023, 16:44 Je hebt de eerste 20 minuten gemist begrijp ik?

Het eindresultaat is uitstekend hoor maar is dat nu dankzij of ondanks Jansen? Want in Rome had het bij rust 3-0 kunnen staan en gisteren was er na 27 minuten geen enkele aanleiding om hoopvol te zijn.

Plan A (het enige plan dat Jansen heeft) pakte 2 keer niet zo goed uit. Pas toen er vooruit gedacht ging worden kantelden beide wedstrijden. Misschien waren de spelers het zelf wel zat.
Zal wel een onderdeel van jullie verwerkingsproces zijn, dat pijnlijke momenten uit eerdere wedstrijden worden herbeleefd in een latere wedstrijd. :-k
we can come an end
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

differentcook schreef: 17 mar 2023, 17:50 Zal wel een onderdeel van jullie verwerkingsproces zijn, dat pijnlijke momenten uit eerdere wedstrijden worden herbeleefd in een latere wedstrijd. :-k
Je ontwijkt zoals wel vaker mijn vraag. AZ had in beide wedstrijden al vroeg op de rug kunnen liggen. Gisteren ontelbare terugspeelballen op Ryan terwijl er gewoon ruimte lag om open te draaien of vooruit te voetballen.

Je ziet toch zelf ook wel dat de tweede helft veel leuker was om naar te kijken en dat Lazio toen geen voet meer aan de grond kreeg? Ze kunnen het dus wel maar ze mogen het vaak niet. Van professor Jansen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Langedijk schreef: 17 mar 2023, 19:05 Je ontwijkt zoals wel vaker mijn vraag. AZ had in beide wedstrijden al vroeg op de rug kunnen liggen. Gisteren ontelbare terugspeelballen op Ryan terwijl er gewoon ruimte lag om open te draaien of vooruit te voetballen.

Je ziet toch zelf ook wel dat de tweede helft veel leuker was om naar te kijken en dat Lazio toen geen voet meer aan de grond kreeg? Ze kunnen het dus wel maar ze mogen het vaak niet. Van professor Jansen.
Op eigen helft rustig de bal overspelen is tegen een Volendam, of Fortuna irritant en onnodig, maar tegen een tegenstander als Lazio met een 2-1 voorsprong niet heel vreemd om daarmee de tegenstander uit te lokken om ruimte te creëren voor een counter. Zodra de 0-1 viel gingen we weer voetballen en scoorden we nog twee keer.

Professor Jansen wint wel twee keer van Lazio. Volgens Zuivelduivel omdat Lazio deze wedstrijd niet serieus nam, volgens mij omdat we gewoon beter waren. Dankzij professor Jansen.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Langedijk schreef: 17 mar 2023, 19:05 Je ontwijkt zoals wel vaker mijn vraag. AZ had in beide wedstrijden al vroeg op de rug kunnen liggen. Gisteren ontelbare terugspeelballen op Ryan terwijl er gewoon ruimte lag om open te draaien of vooruit te voetballen.

Je ziet toch zelf ook wel dat de tweede helft veel leuker was om naar te kijken en dat Lazio toen geen voet meer aan de grond kreeg? Ze kunnen het dus wel maar ze mogen het vaak niet. Van professor Jansen.
Ik weet niet waarover je het hebt met terugspeelballen. Zoals gezegd, AZ speelde vanaf het begin goed en geconcentreerd met de juiste keuzes.
we can come an end
Gebruikersavatar
Joostess
Oude garde
Berichten: 1120
Lid geworden op: 11 jul 2007, 05:17
Locatie: Oud Beijerland

AZ werd door Lazio tegen de eigen achterlijn vastgezet en AZ kwam daar steeds knap onderuit. Niks slakkentempo. De mensen die de knappe prestatie van AZ onderuit proberen te halen omdat we tegen een B elftal zouden spelen moeten de marktwaarde van de spelers van Lazio maar eens opzoeken op transfermarkt.

Lazio, nummer 3 van Italië, speelde met veel van zijn basisspelers. Nogal wiedes dat je zeker aan het begin van een wedstrijd aan de bak moet en zij aan een halve kans genoeg hebben.
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

salmonyappi schreef: 17 mar 2023, 19:34
Professor Jansen wint wel twee keer van Lazio. Volgens Zuivelduivel omdat Lazio deze wedstrijd niet serieus nam, volgens mij omdat we gewoon beter waren. Dankzij professor Jansen.
Volgens de Italiaanse media verloor Lazio vanwege het ‘waanzinnige tempo’ van AZ. Dat zijn ze in Italië niet gewend. Die 30 terugspeelballen op Ryan werkten dan ook averechts. Voorin raakten ze geen bal aan en achterin was het eerste schot op doel meteen weer raak. AZ was uiteindelijk beter maar dat lag niet aan het strijdplan in de beginfases.

Dat Lazio de wedstrijd niet serieus nam geloof ik trouwens niet. De meesten zullen nooit iets winnen in hun carrière. Bijna dezelfde spelers als laatst tegen Napoli dus van een B-elftal was geen sprake. Bovendien mist AZ ook nog steeds wat potentiële basisspelers.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

differentcook schreef: 17 mar 2023, 19:49 Ik weet niet waarover je het hebt met terugspeelballen. Zoals gezegd, AZ speelde vanaf het begin goed en geconcentreerd met de juiste keuzes.
Je hebt het te druk met de PR. Dan mis je dat soort dingen.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Langedijk schreef: 17 mar 2023, 20:20 Je hebt het te druk met de PR. Dan mis je dat soort dingen.
Langedijk, het is niet gebeurd, alleen in je hoofd (en dat van nog één ander iemand, ZuivelDuivel?). :?
we can come an end
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

differentcook schreef: 17 mar 2023, 20:25 Langedijk, het is niet gebeurd, alleen in je hoofd (en dat van nog één ander iemand, ZuivelDuivel?). :?
Kijk de eerste 20 minuten eens terug en ga turven
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
Gesloten