Pascal Jansen (2023)

Post hier alles over de spelers en trainer(s) van het eerste elftal. Hier kan je ook je ei kwijt over de personen in het bestuur.

Hoe blij ben je met Pascal Jansen? (Gezien alle prestaties van AZ onder zijn trainerschap)

1
29
31%
2
2
2%
3
10
11%
4
7
8%
5
6
6%
6
11
12%
7
10
11%
8
10
11%
9
2
2%
10
6
6%
 
Totaal aantal stemmen: 93
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

AZ 4 Life schreef: 11 aug 2022, 09:44 Conference League wordt pas interessant na de groepsfase, dan is het niveau ongeveer gelijk aan de Europa League. Voor die tijd ben je gewoon verplicht de groepsfase door te komen.

Die groepsfase overleven is goed voor het imago van de club. In die fase na de winter kom je leuke clubs tegen, waarbij onze talenten zich weer kunnen onderscheiden.
+ hoewel het een extra toernooi is levert de Conference League groepsfase gewoon centjes op die je extra in je club kan investeren.
AZ begroot Europese inkomsten niet voor zover ik heb begrepen. Maar wanneer je ze eenmaal hebt zijn ze een goede bonus.
Het is geen Champions League, maar het is ook niet zo dat het heel ver van de Europa League inkomsten van voorheen af zit.

Wat dat betreft is plaatsing voor die groepsfase essentieel en een mogelijke uitschakeling vandaag een behoorlijke klap. Zowel financieel als imagotechnisch.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ferry schreef: 11 aug 2022, 16:19 Ik hoop oprecht dat Jansen de boel lekker opzweept en dat AZ de boel afjaagt. Snel combinatievoetbal. Vol op de aanval! Hupsakee.
Yes! Betere teksten 😉
Het gezeur komt tijdens en achteraf wel weer.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Roadman schreef: 11 aug 2022, 14:35 Mee eens. Na vanavond kan hij zich gaan bezighouden met de competitie.
Ik hou niet voorbarige reacties, maar ik vraag het je nu, halverwege de wedstrijd, toch maar: zie je het zelf nog gebeuren? Of zou het misschien jouw eigen zwarte hersenspinsle zijn ipv een realistische gedachte?
we can come an end
DeZuivelDuivel
Algemeen directeur
Berichten: 9117
Lid geworden op: 28 feb 2019, 21:40

Deze winst is mooi.

Maar zelfs bij zo'n monsterscore is er dus blijkbaar geen ruimte om fatsoenlijk eigen jeugd in te wisselen en dat vind ik jammer.

Nu zien hoe het ons in de volgende ronde vergaat.
Een underdog heeft altijd strijdlust nodig.
Tijd voor een terugkeer van de cupfighter mentaliteit!
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Onder de prachtige sterrenhemel op een zuid Duitse camping aan het nagenieten en nog even de nabeschouwing gekeken. Intressant antwoord op de vraag waar hij het meest trots op is. Dan antwoord hij als eerste de controle in de wedstrijd die de ploeg op de mat legt de hele wedstrijd qua veldspel(dit kennen we van Jansen - het krijgt ook het meeste kritiek, maar het is wel de basis.)
Hij vervolgt met de dominantie die je uitstraalt (dit vind ik intressant, omdat het psychologie is die je als sportman moet gebruiken, ik zie Jansen heel vaak de jonge spelers sturen een trotse houding te blijven houden- na bijvoorbeeld een teleurstelling).
Als derde noemt hij de agressiviteit zonder bal (dit is denk ik zijn stokpaardje, vaak zie je AZ er met 3 of 4 spelers opklappen en dat brengt vaak tegenstanders in een benarde positie wat balbezit oplevert), Als vierde noemt hij de loopacties zonder bal. (de bereidheid dit te doen is alles zeggend, Pascal laat zien dat hij de ruimtes weet te vinden in de 2e wedstrijden zoals bv playoff, loop acties zorgen voor die ruimte).
Na dit rijtje zegt hij dat dit alles van een behoorlijk niveau was (dus niet top of goed wat van ambitie getuigd).
Als laatste de inkopper we hebben nog niks.

Pascal komt op mij over als brainpower, het is misschien niet het mooiste voetbal (al kan dat het er makkelijk uit voortvloeien) , maar het is duidelijk opgebouwd met de bovenstaande bouwstenen van het interview. Je ziet ook aan de spelers die onder hem groeien zoals Reijnders en Evjen, dat zij op hun flikker hebben gehad over balverlies, verliezen van duels, niet agressief genoeg zijn zonder bal en het lopen van ruimtes. Op al deze vlakken zie de spelers gegroeid waardoor ze nu hun creativiteit ook op een hoger niveau kunnen inzetten (ik schrijf ook, omdat ze in de jeugd die creativiteit wel hadden maar niet de andere ingrediënten die ze eigenlijk een tijd bleu/net niet lieten overkomen). Mooi om te zien.

Nu tijd voor het slaapmatje, het zijn wel weer genoeg mooie woorden op dit anti Jansen forum.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6495
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

differentcook schreef: 11 aug 2022, 19:50 Ik hou niet voorbarige reacties, maar ik vraag het je nu, halverwege de wedstrijd, toch maar: zie je het zelf nog gebeuren? Of zou het misschien jouw eigen zwarte hersenspinsle zijn ipv een realistische gedachte?
Dit is echt zo sneu. Hoe oud ben je?
Gebruikersavatar
Metalingus
Oude garde
Berichten: 1359
Lid geworden op: 10 aug 2005, 13:22
Locatie: Heemskerk

Al die facetten die Jansen benoemt willen we dus ook zondag tegen Sparta zien. En niet alleen als het “do or die” is. Tegen Vitesse in de play-offs kon het ook pas in de 2e wedstrijd. Ze brengen deze energie niet elke keer op, dat is de grootste valkuil van dit AZ.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ferry schreef: 12 aug 2022, 05:56 Dit is echt zo sneu.
Dat mag je vinden. Ik vind het sneu als sommigen standaard negatief zijn en vind het goed bij te dragen aan een imo meer gezonde, realistische blik
we can come an end
Gebruikersavatar
Langedijk
Fanpage-junk
Berichten: 11146
Lid geworden op: 04 sep 2007, 10:12
Locatie: Langedijk

FugAZi schreef: 11 aug 2022, 22:27
Pascal komt op mij over als brainpower
Een ‘brainpower’ die in elk tweeluik een wanprestatie moet corrigeren en die nooit een plan B heeft tegen kleine clubs

Natuurlijk

Duits bier is misschien te sterk voor je. Neem een colaatje.
Stuk in m'n kraag, stuk in m'n bed
hihacorner
Supporter
Berichten: 220
Lid geworden op: 30 jun 2021, 07:04

FugAZi schreef: 11 aug 2022, 22:27 Onder de prachtige sterrenhemel op een zuid Duitse camping aan het nagenieten en nog even de nabeschouwing gekeken. Intressant antwoord op de vraag waar hij het meest trots op is. Dan antwoord hij als eerste de controle in de wedstrijd die de ploeg op de mat legt de hele wedstrijd qua veldspel(dit kennen we van Jansen - het krijgt ook het meeste kritiek, maar het is wel de basis.)
Hij vervolgt met de dominantie die je uitstraalt (dit vind ik intressant, omdat het psychologie is die je als sportman moet gebruiken, ik zie Jansen heel vaak de jonge spelers sturen een trotse houding te blijven houden- na bijvoorbeeld een teleurstelling).
Als derde noemt hij de agressiviteit zonder bal (dit is denk ik zijn stokpaardje, vaak zie je AZ er met 3 of 4 spelers opklappen en dat brengt vaak tegenstanders in een benarde positie wat balbezit oplevert), Als vierde noemt hij de loopacties zonder bal. (de bereidheid dit te doen is alles zeggend, Pascal laat zien dat hij de ruimtes weet te vinden in de 2e wedstrijden zoals bv playoff, loop acties zorgen voor die ruimte).
Na dit rijtje zegt hij dat dit alles van een behoorlijk niveau was (dus niet top of goed wat van ambitie getuigd).
Als laatste de inkopper we hebben nog niks.
Dank voor het delen, want ik had geen nabeschouwing meegekregen. Ploeg heeft weer laten zien waar het toe in staat is, al kan het niveau nog wel hoger. Met een volledig fitte selectie zal de uitvoering ook beter worden. Om dit voetbal op de mat te leggen vergt naast fitte spelers en veel energie ook (zelf)vertrouwen. Dat vertrouwen bouw je op - daar ligt een mogelijke uitleg voor het feit dat de afgelopen seizoensstarten slecht verliepen waarna een lange zegereeks volgde. En dat zowel tegen Vitesse als tegen Dundee zo'n tweede treffer zo bevrijdend werkt. Evjen geeft in zijn interview ook aan dat hij nog zelfvertrouwen aan het terugwinnen is na 2 jaar buiten de basis te hebben gestaan.

Ja, Jansen is ook verantwoordelijk voor het zelfvertrouwen in de ploeg. Maar het maakt ook nogal een verschil of je je beste spelers (Boadu, Koopmeiners) verkoopt of koopt (Odgaard, Bazoer). En weer 2x op rij de 0 houden is ook wel lekker. Kortom, rustig dagje in dit topic.
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

Langedijk schreef: 12 aug 2022, 07:40 Een ‘brainpower’ die in elk tweeluik een wanprestatie moet corrigeren en die nooit een plan B heeft tegen kleine clubs

Natuurlijk

Duits bier is misschien te sterk voor je. Neem een colaatje.
Luister nog eens terug wat hij over de eerste wedstrijd te vermelden had, gewoon luisteren en niet bij het eerste woord in de vlekken schieten dat je een cliché vindt (waardoor je al niet meer kan luisteren).
Ik heb me vorige week verschrikkelijk opgewonden dat er niet doorgepakt werd met wissels (jeugd) etc want ik dacht dat er meer in zat. Maar misschien was het achteraf wel slim om de wedstrijd niet nog meer los te laten gaan in die ambiance en hem enigszins dood te maken en je hersenen te gebruiken.

Als de selectie helemaal fit is heb je eindelijk meerdere plan B's qua dat denk ik dat we er op vooruit zijn gegaan. Ik heb dat vorig jaar echt niet gezien in de selectie...
Gebruikersavatar
FugAZi
Basisspeler
Berichten: 2875
Lid geworden op: 25 jul 2007, 11:42
Locatie: Alkmaar

hihacorner schreef: 12 aug 2022, 08:36 Dank voor het delen, want ik had geen nabeschouwing meegekregen. Ploeg heeft weer laten zien waar het toe in staat is, al kan het niveau nog wel hoger. Met een volledig fitte selectie zal de uitvoering ook beter worden. Om dit voetbal op de mat te leggen vergt naast fitte spelers en veel energie ook (zelf)vertrouwen. Dat vertrouwen bouw je op - daar ligt een mogelijke uitleg voor het feit dat de afgelopen seizoensstarten slecht verliepen waarna een lange zegereeks volgde. En dat zowel tegen Vitesse als tegen Dundee zo'n tweede treffer zo bevrijdend werkt. Evjen geeft in zijn interview ook aan dat hij nog zelfvertrouwen aan het terugwinnen is na 2 jaar buiten de basis te hebben gestaan.

Ja, Jansen is ook verantwoordelijk voor het zelfvertrouwen in de ploeg. Maar het maakt ook nogal een verschil of je je beste spelers (Boadu, Koopmeiners) verkoopt of koopt (Odgaard, Bazoer). En weer 2x op rij de 0 houden is ook wel lekker. Kortom, rustig dagje in dit topic.
Leuk dat je er wat aan hebt gehad, ja de dynamiek van zo tweede doelpunt en wat dat doet met een ploeg, het blijft soms ongelovelijk wat dat te weeg brengt, pure psychologie.
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6495
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

differentcook schreef: 12 aug 2022, 07:13 Dat mag je vinden. Ik vind het sneu als sommigen standaard negatief zijn en vind het goed bij te dragen aan een imo meer gezonde, realistische blik
Het geeft aan hoe de meningen zijn - en hoe Jansen gewaardeerd wordt. Dat is altijd een realistisch beeld. Door de een wordt hem brainpower toegemeten. De ander vindt hem tactisch onbenul.

Maar om dan zo je gelijk te moeten halen - echt supersneu.
Gebruikersavatar
differentcook
Harde Kern
Berichten: 12465
Lid geworden op: 24 sep 2015, 23:08

Ferry schreef: 12 aug 2022, 11:06 Het geeft aan hoe de meningen zijn - en hoe Jansen gewaardeerd wordt. Dat is altijd een realistisch beeld. Door de een wordt hem brainpower toegemeten. De ander vindt hem tactisch onbenul.

Maar om dan zo je gelijk te moeten halen - echt supersneu.
Het gaat niet om mij, maar om hem en meer nog om het forum.
Was jij het trouwens niet die me vroeg naar mijn voospelling om me mee te kunnen bestoken achteraf? Jij lijkt de persoon te zijn die in termen van gelijkhalen denkt hoor.
we can come an end
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6495
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

differentcook schreef: 12 aug 2022, 11:11 Was jij het trouwens niet die me vroeg naar mijn voospelling om me mee te kunnen bestoken achteraf? Jij lijkt de persoon te zijn die in termen van gelijkhalen denkt hoor.
Dat was ik zeker. Zodat je nu in de gaten hebt hoe sneu het was.
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ferry schreef: 12 aug 2022, 11:35 Dat was ik zeker. Zodat je nu in de gaten hebt hoe sneu het was.
Lees je nog wel eens iets terug? Dan kan je lezen wat Roadman in al zijn chagrijnige somberheid heeft gezegd. Niet meer dan terecht om dat met terugwerkende kracht even te memoriseren.
Na vanavond kan hij zich gaan bezighouden met de competitie. Zolang als hij mag blijven natuurlijk. Vorig seizoen doelstelling op het nippertje gehaald. Vanavond valt hij met zijn tactiek van een dorpstrainer finaal door de mand. Zal schandalig zijn als het gebeurt, maar hem kennende met zijn zeer “ ervaren en tactisch sterke staf” heeft hij dat geluk nu niet. Mooie reden om hem te lozen.
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Shota-Arveladze
Ben-Sider
Berichten: 916
Lid geworden op: 27 dec 2020, 13:19
Locatie: Haarlem

Ben een paar keer wezen kijken bij de voorbereidingen dit seizoen. Het valt mij op dat er echt een goede sfeer hangt in de groep. Weinig echte groepjes volgens mij. Zie iedereen met elkaar lachen en gijnen. Een trainer heeft daar echt wel effect op.
"One swallow does not make a summer"
Gebruikersavatar
Ferry
Co
Berichten: 6495
Lid geworden op: 02 jan 2004, 13:43
Locatie: nieuw vennep

salmonyappi schreef: 12 aug 2022, 12:45 Lees je nog wel eens iets terug? Dan kan je lezen wat Roadman in al zijn chagrijnige somberheid heeft gezegd. Niet meer dan terecht om dat met terugwerkende kracht even te memoriseren.
Ach ja. We hoeven niet allemaal Jansen als onze favoriet te bestempelen, niet waar?
Gebruikersavatar
salmonyappi
Harde Kern
Berichten: 16209
Lid geworden op: 14 jan 2005, 09:28
Locatie: Heiloo

Ferry schreef: 12 aug 2022, 13:45 Ach ja. We hoeven niet allemaal Jansen als onze favoriet te bestempelen, niet waar?
Het gaat om de bewoordingen waaruit bijna een soort denigrerende haat spreekt. We hebben het over de trainer van ons geliefde AZ……….
Het is geen hom, het is geen kuit, 't is voetbalkaviaar !!
Gebruikersavatar
Bombaman
Oude garde
Berichten: 1298
Lid geworden op: 14 jan 2005, 21:57

salmonyappi schreef: 12 aug 2022, 14:17 Het gaat om de bewoordingen waaruit bijna een soort denigrerende haat spreekt. We hebben het over de trainer van ons geliefde AZ……….
Mijn geliefde AZ inderdaad. Des te frustrerender is het dat er een complete nitwit voor de groep staat die MIJN geliefde AZ de vernieling in aan het helpen is. En nee, een 7-0 overwinning tegen een team niveautje TOP Oss (doordat er nu ineens enorm veel ruimtes ontstonden omdat deze semi-amateurs wel moesten) brengt mij niet direct in hosannastemming nee.
Cetero censeo birrum bibendum esse
Gesloten